Χορηγία στην VR46 για MotoGP, Moto2 και αγώνες αυτοκινήτων!

Το όνομα του Rossi εξακολουθεί να… προσελκύει το χρήμα!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/1/2022

Ο Valentino Rossi αποκάλυψε ότι η ιταλική εταιρεία πληρωμών Mooney (κάτι σαν το PayPal) δεν θα είναι απλώς χορηγός πρωταθλήματος για τις ομάδες στα MotoGP και την Moto2, αλλά θα υποστηρίξει τόσο την Ακαδημία Αναβατών όσο και τους αγώνες αυτοκινήτων που λάβει μέρος ο Γιατρός.

Παρόλα αυτά, ο Rossi δεν έχει ανακοινώσει ακόμη το πρωτάθλημα στο οποίο θα λάβει μέρος και μέχρι στιγμής ο μόνος επιβεβαιωμένος αγώνας που θα συμμετάσχει είναι ο Gulf 12 Hours στο Abu Dhabi, μαζί με τον αδερφό του Luca Marini και τον κολλητό του φίλο και στέλεχος της VR46, Alessio Salucci (aka Uccio), πίσω από το τιμόνι μίας Ferrari 488 GT3.

Η Mooney παίρνει την θέση της Sky Italia ως βασικός χορηγός πρωταθλήματος στην VR46 και ουσιαστικά συμπληρώνει το κενό που είχε αφήσει η συμφωνία με την Aramco η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Μέσα στις επόμενες μέρες μάλιστα, θα γίνει και η παρουσίαση των νέων χρωμάτων της ομάδας με τον νέο χορηγό.

Όπως συγκεκριμένα δήλωσε ο Rossi Mooney, εκτός του ότι θα είναι ο βασικός χορηγός πρωταθλήματος της ομάδας μας για τα MotoGP και την Moto2, θα υποστηρίξει την VR46 Riders Academy και την πρώτη μου σεζόν στους αγώνες αυτοκινήτων." Για την Ιστορία, να θυμίσουμε ότι η VR46 μπήκε για πρώτη φορά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην κατηγορία Moto3 το 2014, με αναβάτη τον Romano Fenati, κερδίζοντας μάλιστα αγώνες από την πρώτη κιόλας σεζόν. Το 2017 είχε παρουσία και στην Moto2, ενώ την επόμενη χρονιά κέρδισε τον πρώτο της τίτλο με αναβάτη του Francesco Bagnaia.

Την περσινή χρονιά, η VR46 εγκατέλειψε την Moto3 και επικέντρωσε τις προσπάθειές της στον Luca Marini, ο οποίος έτρεχε με την ομάδα της Avintia στα MotoGP και στην Moto2, ενώ φέτος ο Marini με τον Bezzecchi θα είναι οι δύο αναβάτες της ομάδας για το 2022 στην μεγάλη κατηγορία, πάνω στις σέλες δύο μοτοσυκλετών της Ducati.

Ο Pablo Nieto θα παραμείνει ως team manager και για τα MotoGP, ενώ την θέση του στην Moto2 θα πάρει ο Luca Brivio. Ο πρώην αρχιμηχανικός του Rossi, ο David Munoz, θα έχει τον ίδιο ρόλο για τον αδερφό του, Luca Marini, ενώ ο Matteo Flamigni (ο επί σειρά ετών ειδικός για τα δεδομένα της ομάδας) θα είναι ο αρχιμηχανικός του Bezzecchi.

Μια νέα προσθήκη στην ομάδα είναι ο Idalio Gavira, ο οποίος αναλαμβάνει τον ρόλο του coach για τους αναβάτες αλλά και ως υπεύθυνος στρατηγικής ελαστικών, έχοντας δουλέψει την περσινή χρονιά με τον Rossi στην Petronas.

Στην Moto2 ο Roberto Locatelli συνεχίζει στον ρόλο του coach των αναβατών, με τον Jairo Carriles να είναι ο αρχιμηχανικός του Celestino Vietti και τον Danilo Angeli στον αντίστοιχο ρόλο για τον Niccolò Antonelli, ο οποίος ανέβηκε από την Moto3.

Όπως δήλωσε ο Διευθυντής της ομάδας, Alessio Salucci, "είμαστε περήφανοι για το μονοπάτι που μας οδήγησε μέχρι τα MotoGP. Έχουμε επιλέξει πολύ προσεκτικά τους κατάλληλους ανθρώπους, που μοιράζονται το ίδιο κίνητρο και πάθος. Οι αναβάτες μας έχουν τις προοπτικές να πετύχουν κάτι σπουδαίο. Θεωρούμε βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα φτάσουμε στο επίπεδο των πιο ανταγωνιστικών ομάδων. Για την Moto2 στόχος μας είναι να παραμείνουμε σημείο αναφοράς για την κατηγορία."

 

MotoGP-Honda: Χάνει προνόμια με την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας - Λιγότερες παραχωρήσεις το 2026

Η 7η θέση του Marini προβιβάζει τη Honda στην τρίτη κατηγορία κατασκευαστών
Honda Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Honda συγκέντρωσε ακριβώς τους εννέα βαθμούς που χρειαζόταν στη Βαλένθια και ανεβαίνει επίσημα ένα γκρουπ δυναμικότητας ως κατασκευαστής, από το τελευταίο D στο αμέσως επόμενο C.

Μετά από μια δύσκολη διετία, όπου η Honda προσπάθησε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα προνόμια που έφερνε μαζί της η κατάταξη της εταιρείας στο "D", το τελευταίο γκρουπ δυναμικότητας για τους κατασκευαστές, ήρθε η ώρα του προβιβασμού για τους Ιάπωνες που "πληρώνουν" τώρα την πρόοδό τους, με τα προνόμια του εργοστασίου να περιορίζονται καθώς η ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών του αυξάνεται.

Ήταν ένα από τα μεγάλα παρασκήνια του φινάλε στη Βαλένθια. Μετά από 22 Grand Prix και το μέγιστο των 37 βαθμών ανά αγώνα, η Honda χρειαζόταν εννέα βαθμούς για να ανέβει στην κατάταξη του συστήματος παραχωρήσεων (concessions) και χάρη στην 7η θέση του Luca Marini κέρδισε ακριβώς εννέα!

Αυτό σημαίνει ότι η Honda χάνει κάποια από τα προνόμια του τελευταίου γκρουπ δυναμικότητας που έδιναν τη δυνατότητα σε έναν κατασκευαστή να βελτιώσει ταχύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να αυξήσει έτσι τις πιθανότητες να πιάσει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα από 260 ελαστικά δοκιμών που είχε στη διάθεσή της η Honda πέφτει στα 220, οι ελεύθερες δοκιμές με οποιονδήποτε αναβάτη περιορίζονται πλέον μόνο στους δοκιμαστές της ομάδας, οι πίστες ιδιωτικών δοκιμών από ελεύθερες, περιορίζονται σε τρεις, ενώ οι κινητήρες μειώνονται σε οκτώ από δέκα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης εντός της σεζόν. Τέλος, επιτρέπεται μόνο μία αναβάθμιση αεροδυναμικού πακέτου βοηθημάτων. Το μόνο που παραμένει ίδιο για τους Ιάπωνες είναι οι έξι wildcard συμμετοχές.

Μένει να δούμε εάν μπορεί να συνεχίσει αυτή την πρόοδο και μέσα στο 2026, ακόμα και με τις λιγότερες διευκολύνσεις την κατηγορίας C, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται την Τρίτη, στις δοκιμές της Βαλένθια. Από την πλευρά της στρατηγικής πάντως και με βάση το πώς εξελίχθηκε η χρονιά το όφελος για τη Honda θα ήταν μεγαλύτερο αν παρέμενε στο τελευταίο γκρουπ D, όπου τώρα πλέον βρίσκεται μόνο η Yamaha.