Η BMW στο MotoGP - Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Η απόφαση για την είσοδο στο MotoGP βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης
motomag BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

9/5/2024

Διαβάσατε στο MOTO για τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς οι οποίες έρχονται από το 2027 στο MotoGP, αλλαγές που μπορούν να αλλάξουν με το καλημέρα τις ισορροπίες όσον αφορά τον ανταγωνισμό. Μία αλλαγή η οποία μπορεί να κάνει κρότο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα είναι να δούμε έναν νέο κατασκευαστή να παίρνει τη θέση της Suzuki η οποία αποχαιρέτησε εν μία νυκτί τον θεσμό, με την BMW να γλυκοκοιτάζει -εδώ και καιρό- την ευκαιρία που της δίνεται.

Ανέκαθεν οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς σε κάθε μηχανοκίνητο θεσμό άλλαζαν τις ισορροπίες καθώς κύριος στόχος τους συνήθως είναι η... απόδοση δικαιοσύνης για αύξηση του ανταγωνισμού όταν κάποιοι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει μπροστά, με αποτέλεσμα οι ισχυροί να χάνουν έδαφος και οι πιο αδύναμοι να κλείνουν την αγωνιστική ψαλίδα. Εκτός όμως από τον τομέα της ανταγωνιστικότητας οι συγκεκριμένες αλλαγές ήταν μία καλή ευκαιρία είτε για έναν κατασκευαστή να αποχωρήσει -τις περισσότερες φορές η δικαιολογία ήταν η αύξηση του κόστους ώστε να εξελίξουν από το μηδέν την αγωνιστική τους κατασκευή- είτε για έναν νέο να μπει στον εκάστοτε θεσμό, καθώς επί της ουσίας όλοι θα ξεκινούσαν από λευκό χαρτί… σχεδόν, μην γελιόμαστε.

BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Στο MotoGP τώρα το 2027 επρόκειτο να συμβεί κατά πάσα πιθανότητα το δεύτερο. Εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν πληροφορίες πως η BMW θέλει να μπει στην κορυφαία διοργάνωση των αγώνων μοτοσυκλετών παίρνοντας τις δύο θέσεις της Suzuki οι οποίες είναι δεσμευμένες από την Dorna σε περίπτωση που ένας νέος κατασκευαστής θέλει να κάνει την είσοδο του στον θεσμό. Ο διευθύνοντας σύμβουλος της BMW Motorrad, Markus Flasch προχώρησε επίσης σε δηλώσεις οι οποίες δείχνουν πως το ενδιαφέρον της BMW είναι αληθινό και όχι ένα επικοινωνιακό παιχνίδι εντυπώσεων.

Ο Markus Flasch ανέφερε χαρακτηριστικά: “Όλοι ξεκινούν από το μηδέν, είναι ώρα να μπούμε και εμείς στο παιχνίδι, αλλά μέχρι τότε πρέπει να κερδίσουμε εκεί που ήδη αγωνιζόμαστε. Δεν υπάρχει τρόπος να προοδεύσουμε κατά τη γνώμη μου αν δεν είμαστε επιτυχημένοι και αυτό είναι κάτι που το έχω πει από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα νέα μου καθήκοντα.

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να κερδίσουμε στο WSBK. Ταυτόχρονα όμως μπορούμε να προετοιμαστούμε για άλλες κινήσεις, αλλά η τελική επιλογή θα γίνει μόνο εάν είμαστε επιτυχημένοι. Το εξετάζουμε πρώτα στρατηγικά και το αξιολογούμε προσεκτικά. Για αυτό δεν μπορώ να αναφέρω κάτι συγκεκριμένο τη δεδομένη στιγμή”.

Τα λόγια του αφεντικού της BMW κάνουν ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή το WSBK (ή καλύτερα Ο ΤΙΤΛΟΣ στο WSBK) είναι η προτεραιότητα για την γερμανική εταιρεία -πως να μην είναι άλλωστε όταν έκανε πέρυσι την κίνηση ματ φέρνοντας στην ομάδα τον Torpak Razgatlioglu σε μία προσπάθεια να πάρει Πρωτάθλημα. Τώρα βρισκόμαστε σε αναμονή για να δούμε αν τελικά ο Toprak θα δώσει φέτος στους Βαυαρούς το έναυσμα που θέλουν για να μεταπηδήσουν στο MotoGP, με τον Τούρκο στην αιχμή του δόρατός τους και για τον κορυφαίο θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας.

BMW
Ετικέτες

MotoGP: Μοναδικό δίχρονο custom Simson για έναν τυχερό στο Sachsenring!

Κλήρωση των διοργανωτών του Γερμανικού GP σε συνεργασία με την ADAC Motorsport
sachsenring-simpson
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Για ένα πρωτάθλημα που έχει εξοβελίσει τους δίχρονους κινητήρες εδώ και τουλάχιστον 14 χρόνια – 2012 τα GP125, 2010 τα GP250 και 2002 τα GP500 – ακούγεται σχεδόν ειρωνικό το ότι στο επερχόμενο Γερμανικό Grand Prix στην πίστα Sachsenring θα τρέξει ένα διαγωνισμός με έπαθλο ένα δίχρονο Simson.

Κι όμως, σε συνεργασία με την ADAC Motorsport και τη ΖΤ-Tuning, οι διοργανωτές του Liqui Moly Motorcycle Grand Prix of Deutschland προκήρυξαν έναν σχετικό διαγωνισμό με έπαθλο ένα ιστορικό μικρό δίχρονο μοντέλο της Γερμανίας.

Ο λόγος για το εικονιζόμενο Simson S90 Sachsenring Motorrad Grand Prix Moped, το οποίο ήταν αρχικά ένα S51 που μετά τις περιποιήσεις της ZT-Tuning κατέληξε με κινητήρα 90 cc, κιβώτιο πέντε σχέσεων και ισχύ περίπου 10 ίππων. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ακόμη περιποίηση των αναρτήσεων για πιο σπορτίφ συμπεριφορά και ένα δισκόφρενο 320 mm μπροστά – αν και στη φωτογραφία εικονίζεται ακόμη το αυθεντικό ταμπούρο.

Το τελικό αποτέλεσμα καλλωπίζεται με μια αφαιρετική σύνθεση στα χρώματα της γερμανικής σημαίας.

Η μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί στην πίστα στη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου (10-12 Ιουλίου), ενώ στον διαγωνισμό έχει δικαίωμα συμμετοχής οποιοσδήποτε ενήλικος, αρκεί να είναι κάτοικος (όχι απαραιτήτως υπήκοος) Γερμανίας.

Για να λάβει κανείς στην κλήρωση δεν χρειάζεται καν να παραστεί στον αγώνα, αλλά αρκεί να ακολουθήσει στο Instagram τους λογαριασμούς @motogp_deutschland και @zt_tuning και να γράψει στα σχόλια γιατί πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσει το Simson!

Ο διαγωνισμός (όροι συμμετοχής) άνοιξε την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026 και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 3 Ιουλίου στις 15:00 (τοπική ώρα Sachsenring), ενώ ο νικητής θα ενημερωθεί με άμεσο μήνυμα.