Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Σε ρυθμούς F1 αναμένεται να περάσει το MotoGP πολύ σύντομα
motomag Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

28/3/2024

Είχατε διαβάσει στο MOTO πως εδώ και αρκετό διάστημα η βρετανική ιδιωτική επενδυτική εταιρεία Bridgepoint που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του MotoGP αναζητά αγοραστές με την Liberty Media -ιδιοκτήτρια της F1- να είναι ο επικρατέστερος αγοραστής έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ.

Ο δισεκατομμυριούχος John Malone ο οποίος είναι ο CEO της Liberty Media κατάφερε να αφήσει έξω από τo παιχνίδι της εξαγοράς του MotoGP την Qatar Sports Investments, -Όμιλος κρατικά υποστηριζόμενος που μεταξύ άλλων έχει στην κατοχή του την ποδοσφαιρική ομάδα Παρί Σεν Ζερμέν, αλλά και την ομάδα της F1 την McLaren- και αυτό δείχνει πολλά για το μέλλον της υπόθεσης.

Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Η Bridgepoint αποτιμά την αξία του MotoGP κοντά στα 4 δις. ευρώ και αυτό είναι ένα ποσό που η Liberty Media όπως φαίνεται με χαρά θα δώσει καθώς τα εμπορικά της σχέδια που έχει κατά νου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας είναι δεδομένο πως θα της επιστρέψουν τα χρήματα πολύ γρήγορα, μην ξεχνάμε το ίδιο έγινε μόλις εξαγόρασε την F1. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περσινό έτος στο οποίο τα λειτουργικά κέρδη της F1 αυξήθηκαν κατά 64% σε 392 εκατ. δολάρια ενώ τα έσοδα εκτινάχθηκαν σε 3,2 δισ. δολάρια.

Ακόμη ένα εμπορικό σχέδιο που θέλουν να προωθήσουν οι άνθρωποι της Liberty Media εφόσον αγοράσουν το MotoGP είναι μία σειρά βασισμένοι στα όσα γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας, ακολουθώντας τα χνάρια του Drive to Survive που προβάλλεται στο Netflix και που έχει φέρει τρομερά κέρδη τόσο στο οικονομικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της προβολής στην F1. Έχουμε βέβαια πει πως αντίστοιχη προσπάθεια στο MotoGP απέτυχε για δύο βασικούς λόγους, ένα γιατί η μέθοδος της κλειδαρότρυπας δεν λειτουργεί από την στιγμή που αναβάτες και στελέχη εκφράζονται πολύ τολμηρά και εξωτερικεύουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους, οπότε δεν μένει χώρος για ντοκιμαντέρ. Και έπειτα γιατί υπάρχει οπαδισμός, δυστυχώς, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την αλήθεια χωρίς παρωπίδες.

Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Οποιαδήποτε συμφωνία, ωστόσο, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει ρυθμιστικό έλεγχο. Η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων CVC Capital Partners η οποία κατείχε κάποτε τόσο την F1 όσο και το MotoGP, αναγκάστηκε να πουλήσει το MotoGP ώστε να αγοράσει την F1, αφού οι ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ εξέφρασαν ανησυχίες.

Ο James Killick, δικηγόρος ανταγωνισμού της White & Case, δήλωσε ότι η ιστορία της F1 και του MotoGP και το μέγεθος ενός δυνητικού συνδυασμένου ομίλου καθιστούν "αρκετά πιθανές" τις έρευνες ανταγωνισμού, τόσο σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, όσο και σε επίπεδο ΕΕ.

Η αγορά του MotoGP θα δώσει στην Liberty Media, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Greg Maffei, την ευκαιρία να αποδείξει ότι η επιτυχία της στην αύξηση της δημοτικότητας της F1 δεν ήταν μια μεμονωμένη περίπτωση ενώ ταυτόχρονα το MotoGP αναμένεται να περάσει σε μία νέα εποχή κυρίως από πλευράς σκηνοθεσίας, εμπορικών συμφωνιών και εξωστρέφειας.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Miguel Oliveira απαντά στις πληροφορίες που τον θέλουν σε ρόλο δοκιμαστή στην Aprilia

Ο Miguel Oliveira δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην Aprilia το 2026 ως δοκιμαστής
Miguel Oliveira Aprilia Test Rider
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/8/2025

Ενώ ο ομόσταυλός του Jack Miller επιβεβαιώσε την θέση του στην Pramac Yamaha μαζί με τον Toprak Razgatlioglu για το 2026, πληροφορίες αναφέρουν τον Oliveira να επιστρέφει στην Aprilia σε ρόλο δοκιμαστή

Ο Πορτογάλος, πέντε φορές νικητής αγώνα MotoGP (ο μοναδικός Πορτογάλος που έχεί καταφέρει νίκη στην κατηγορία) με την KTM, πέρασε δύο σεζόν στην Aprilia RS-GP με την RNF/Trackhouse, με καλύτερη θέση την τέταρτη, πριν μετακομίσει στη Yamaha φέτος.

Αν και αρκετές θέσεις για το 2026 δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, οι συμφωνίες των Miller, Luca Marini, Franco Morbidelli και Diogo Moreira θεωρούνται τυπική διαδικασία, εν αντιθέσει με το μέλλον του Oliveira, που παραμένει αβέβαιο.

Ιταλικά μέσα ανέφεραν, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Balaton Park, ότι ο Oliveira "θα μπορούσε να επιστρέψει στην Aprilia ως δοκιμαστής, πλάι στον Lorenzo Savadori".

Όταν ρωτήθηκε αν θα τον ενδιέφερε μια τέτοια κίνηση, ο Oliveira, που κατέγραψε την καλύτερη φετινή του επίδοση με τη 12η θέση στην Ουγγαρία, απάντησε: "Όχι ιδιαίτερα. Θέλω να αγωνίζομαι! Αλλά φυσικά είμαι ανοιχτός σε οτιδήποτε".

Ο Oliveira πρόσθεσε ότι, παρότι ο ρόλος του δοκιμαστή θα είναι κρίσιμος ενόψει της μετάβασης στους νέους κινητήρες των 850cc το 2027, το όφελος των wild-cards στο MotoGP (με τα τρέχοντα 1000cc) θα μειωθεί.

"Δεν ξέρεις πραγματικά ποιο θα είναι το πλάνο εξέλιξης και το πλάνο για wild-cards την επόμενη σεζόν, επίσης επειδή ποια είναι η λογική του να τρέχεις ως wild-card όταν οι μοτοσυκλέτες θα είναι διαφορετικές για το [2027];" είπε ο Oliveira.

"Οπότε δεν ξέρω. Είναι λίγο σαν να πυροβολείς στο σκοτάδι, αλλά θα δούμε. Την επόμενη εβδομάδα ίσως έχουμε κάποια νέα και θα προχωρήσουμε από εκεί".

Το αναμενόμενο συμβόλαιο του Miller θα τον διατηρήσει στην Pramac μαζί με τον Razgatlioglu, ενώ οι Fabio Quartararo και Alex Rins παραμένουν στη Monster Energy Yamaha.

Αφού έχασε τον  νεαρό Diogo Moreira από τη Honda, η Yamaha εξετάζει επίσης τον πρωτοπόρο του Moto2 Manuel Gonzalez για την Pramac, αν και ο Ισπανός δείχνει διατεθειμένος να παραμείνει άλλη μία χρονιά στην μεσαία κατηγορία.