Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Σε ρυθμούς F1 αναμένεται να περάσει το MotoGP πολύ σύντομα
motomag Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

28/3/2024

Είχατε διαβάσει στο MOTO πως εδώ και αρκετό διάστημα η βρετανική ιδιωτική επενδυτική εταιρεία Bridgepoint που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του MotoGP αναζητά αγοραστές με την Liberty Media -ιδιοκτήτρια της F1- να είναι ο επικρατέστερος αγοραστής έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ.

Ο δισεκατομμυριούχος John Malone ο οποίος είναι ο CEO της Liberty Media κατάφερε να αφήσει έξω από τo παιχνίδι της εξαγοράς του MotoGP την Qatar Sports Investments, -Όμιλος κρατικά υποστηριζόμενος που μεταξύ άλλων έχει στην κατοχή του την ποδοσφαιρική ομάδα Παρί Σεν Ζερμέν, αλλά και την ομάδα της F1 την McLaren- και αυτό δείχνει πολλά για το μέλλον της υπόθεσης.

Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Η Bridgepoint αποτιμά την αξία του MotoGP κοντά στα 4 δις. ευρώ και αυτό είναι ένα ποσό που η Liberty Media όπως φαίνεται με χαρά θα δώσει καθώς τα εμπορικά της σχέδια που έχει κατά νου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας είναι δεδομένο πως θα της επιστρέψουν τα χρήματα πολύ γρήγορα, μην ξεχνάμε το ίδιο έγινε μόλις εξαγόρασε την F1. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περσινό έτος στο οποίο τα λειτουργικά κέρδη της F1 αυξήθηκαν κατά 64% σε 392 εκατ. δολάρια ενώ τα έσοδα εκτινάχθηκαν σε 3,2 δισ. δολάρια.

Ακόμη ένα εμπορικό σχέδιο που θέλουν να προωθήσουν οι άνθρωποι της Liberty Media εφόσον αγοράσουν το MotoGP είναι μία σειρά βασισμένοι στα όσα γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας, ακολουθώντας τα χνάρια του Drive to Survive που προβάλλεται στο Netflix και που έχει φέρει τρομερά κέρδη τόσο στο οικονομικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της προβολής στην F1. Έχουμε βέβαια πει πως αντίστοιχη προσπάθεια στο MotoGP απέτυχε για δύο βασικούς λόγους, ένα γιατί η μέθοδος της κλειδαρότρυπας δεν λειτουργεί από την στιγμή που αναβάτες και στελέχη εκφράζονται πολύ τολμηρά και εξωτερικεύουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους, οπότε δεν μένει χώρος για ντοκιμαντέρ. Και έπειτα γιατί υπάρχει οπαδισμός, δυστυχώς, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την αλήθεια χωρίς παρωπίδες.

Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ

Οποιαδήποτε συμφωνία, ωστόσο, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει ρυθμιστικό έλεγχο. Η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων CVC Capital Partners η οποία κατείχε κάποτε τόσο την F1 όσο και το MotoGP, αναγκάστηκε να πουλήσει το MotoGP ώστε να αγοράσει την F1, αφού οι ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ εξέφρασαν ανησυχίες.

Ο James Killick, δικηγόρος ανταγωνισμού της White & Case, δήλωσε ότι η ιστορία της F1 και του MotoGP και το μέγεθος ενός δυνητικού συνδυασμένου ομίλου καθιστούν "αρκετά πιθανές" τις έρευνες ανταγωνισμού, τόσο σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, όσο και σε επίπεδο ΕΕ.

Η αγορά του MotoGP θα δώσει στην Liberty Media, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Greg Maffei, την ευκαιρία να αποδείξει ότι η επιτυχία της στην αύξηση της δημοτικότητας της F1 δεν ήταν μια μεμονωμένη περίπτωση ενώ ταυτόχρονα το MotoGP αναμένεται να περάσει σε μία νέα εποχή κυρίως από πλευράς σκηνοθεσίας, εμπορικών συμφωνιών και εξωστρέφειας.

Ετικέτες

MotoGP: Ducati & Pecco Bagnaia: "Ποτέ δεν ήμουν τόσο χαρούμενος με την 9η θέση!" Βλέπει φως στο τούνελ ο Ιταλός

Αισιόδοξος μετά από καιρό δείχνει να είναι ο αναβάτης της Ducati
pecco
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/8/2025

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati τερμάτισε στην 9η θέση και 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο και teammate του Marc Marquez, όμως δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον.

Το πρώτο μήνυμα αισιοδοξίας μέτα από πολύ καιρό έδωσε ο Pecco Bagnaia στην ιταλική τηλεόραση δηλώνοντας πως ποτέ δεν ήταν τόσο χαρούμενος για μια ένατη θέση ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά αρχίζει να διαφαίνεται μια πιθανή λύση στα προβλήματα. Αναλυτικά δήλωσε:

“Ποτέ δεν ήμουν ευχαριστημένος με μια ένατη θέση, αλλά σήμερα... δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, αλλά η αίσθηση ήταν καλή, κατάφερα να πιέσω, κατάφερα να φρενάρω δυνατά και ήταν ωραίο να μπορώ να αποφασίσω τις γραμμές που θα ακολουθήσω. Είναι κάτι που από την αρχή της χρονιάς δεν κατάφερα ποτέ, και είναι ωραίο. Είμαι ευχαριστημένος. Δυστυχώς, όταν κάνεις τόσο μεγάλες αλλαγές, δεν είναι εύκολο να βρεις σταθερότητα, όχι ότι την είχα πριν, αλλά έκανα δύο λάθη, δυστυχώς, ένα στη στροφή 15 και ένα στον τελευταίο γύρο στη στροφή 5, τα οποία όμως, τελικά, είναι φυσιολογικά, είναι μέρος μιας διαδικασίας αλλαγής που σίγουρα θα μας οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα, γιατί σήμερα επιτέλους οδήγησα τη μοτοσυκλέτα”

Ο Bagnaia είπε επίσης πως οι αλλαγές ήταν πολλές και αφορούσαν διαφορετικά κομμάτια της μοτοσυκλέτας και πως κέρδισε εκατοστά, οπότε είναι σημαντικές. Γύρο με το γύρο ένιωθε καλύτερα πάνω στην μοτοσυκλέτα και ειδικότερα προς το τέλος του αγώνα και ήταν ένας καλός αγώνα από άποψη απόδοσης.

Μετά τον σύντομο αγώνα sprint έγινε η πρώτη αλλαγή και κατάλαβε αμέσως πως ήταν στον σωστό δρόμο και αυτό το Σαββατοκύριακο δείχνει πως είναι πρώτο σημάδι ανάκαμψης. Δήλωσε μάλιστα πως είχε φτάσει στο ναδίρ και αυτό έπεξε βασικό ρόλο στην πορεία της εξέλιξης και των αλλαγών που δοκίμασε και τώρα είναι πεπεισμένος ότι με αυτές τις ρυθμίσεις θα είναι δυνατότερος στην συνέχεια του πρωταθλήματος.

Χαρακτηριστικό είναι πως στην ερώτηση, γιατί δεν έκανε αυτές τις μικρές αλλαγές νωρίτερα, απάντησε πως όταν είσαι τρίτος - τέταρτος έχεις στο μυαλό σου αυτές τις αλλαγές που μπορεί να βοηθήσουν αλλά μπορεί να σε στείλουν και πιο κάτω σε χρόνους και δεν δοκιμάζεις, "ενώ τώρα που ποτέ δεν ήμουν τόσο πίσω σε ρυθμό ήταν όχι μόνο ευκαιρία, αλλά το αντίθετο, σημαντικό να δοκιμάσεις οτιδήποτε μπορεί να φέρει την αλλαγή".

Σημείωσε επίσης πως ποτέ δεν ήταν χαρούμενος με μία ένατη θέση ή μάλλον πως χάρηκε εξίσου με την ένατη θέση στον Ουγγαρία, όσο και στην Βαλένθια το 2022, ενώ χαρακτήρισε την ημέρα του Sprint την πιο δύσκολη στιγμή του με την Ducati, μόλις με μία ημέρα διαφορά!