Jorge Martin - Στο χειρουργείο για κατάγματα σε χέρι και πόδι ο Πρωταθλητής MotoGP 2024!
Γλίτωσε τα χειρότερα όσον αφορά στο highside, αφού χτύπησε με δύναμη και το κεφάλι του στην άσφαλτο
Από τον
Κώστα Γκαζή
5/2/2025
Με ένα σύντομο ανακοινωθέν, η Dorna παρέχει ενημέρωση για τους τραυματισμούς του Jorge Martin, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP 2024 να ξεκινά τη σεζόν του 2025 με τον χειρότερο τρόπο, μετά από το καταστροφικό highside που υπέστη στην πρώτη κιόλας μέρα του τεστ της Sepang, στη Μαλαισία.
Στο ανακοινωθέν μαθαίνουμε πως ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia με το νούμερο #1 υπέστη κάταγμα στο δεξί του χέρι και κατάγματα στο αριστερό του πόδι. Ευτυχώς τα αποτελέσματα από την αξονική και τη μαγνητική τομογραφία στο κεφάλι του ήταν αρνητικά -για αιμάτωμα και εγκεφαλική αιμμοραγία, αν και το πιθανότερο είναι πως με το χτύπημα στο κεφάλι από την πτώση, ο Martin έχει υποστεί και διάσειση.
Ο αναβάτης του Noale θα παραμείνει στο νοσοκομείο απόψε και αύριο θα αναχωρήσει αεροπορικώς για την Ευρώπη, όπου θα χειρουργηθεί τόσο στο δεξί του χέρι (νευραλγικό σημείο αφού ελέγχει το γκάζι με αυτό), και το αριστερό του πόδι.
Casey Stoner-MotoGP: Αντίθετος με τα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα
Επέμβαση για λόγους ασφάλειας και όχι απόδοσης θέλει ο Stoner - Περισσότερη έμφαση στο ταλέντο του αναβάτη
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
1/9/2025
Ο δις πρωταθλητής του MotoGP καλεί σε περιορισμό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, προτείνοντας ένα σύστημα που θα αφήνει τον έλεγχο στον αναβάτη – μέχρι να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος
Ο Stoner, που αποσύρθηκε στο τέλος του 2012, παραμένει σφοδρός επικριτής της υπερβολικής τεχνολογικής παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων στις σύγχρονες αγωνιστικές πρωτότυπες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.
"Πρέπει να σταματήσουμε να προσθέτουμε όλα αυτά τα βοηθήματα που κάνουν εύκολη την έξοδο από τις στροφές. Το anti-wheelie δεν είναι ζήτημα ασφάλειας, είναι ζήτημα ευκολίας", τόνισε ο Αυστραλός από το Red Bull Ring.
"Η ολίσθηση στο πίσω μέρος, ναι, είναι ζήτημα ασφάλειας μέχρι ένα σημείο, κάτι που κάποτε ρυθμίζαμε στο 20% ολίσθηση. Μέχρι εκεί να μην υπάρχει καμία ηλεκτρονική παρέμβαση και μετά να μπαίνει το σύστημα για λόγους ασφαλείας."
Η Michelin έχει εκτιμήσει ότι το βέλτιστο ποσοστό σπινιαρίσματος για μέγιστη πρόσφυση είναι γύρω στο 15%. Ο Stoner, βάζοντας το όριο στο 20%, ζητάει τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν μόνο όταν ο αναβάτης ξεπερνά τη "ζώνη απόδοσης".
Κριτική στο νέο σύστημα Stability Control
Με την εισαγωγή του νέου Stability (ή Slide) Control στην ενιαία ECU, ο Stoner φοβάται ότι ανοίγει ο δρόμος για επιπλέον απώλεια ελέγχου από τον αναβάτη.
"Έχουμε σχεδόν 300 ίππους, αλλά μπορείς να ανοίγεις το γκάζι και να μη συμβαίνει τίποτα. Οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου οδηγούν τις πιο εύκολες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Δεν υπάρχει πλέον έλεγχος στο πόσο θα γλιστρήσεις", είπε χαρακτηριστικά.
"Θέλω να βλέπω αυτές τις απίστευτες λήψεις σε αργή κίνηση, να φαίνεται ο έλεγχος, το slide, το λάστιχο να παραμορφώνεται, ο αναβάτης να κρατάει τον μπροστά τροχό στην άσφαλτο. Όχι να πατάει κουμπιά."
Ο Marc Márquez συμφωνεί
Ο Marc Márquez, με τον οποίο ο Stoner συζήτησε για το νέο σύστημα στην Αυστρία, συμμερίζεται τις ανησυχίες του. "Όσο περισσότερα συστήματα βάζουμε, τόσο λιγότερη διαφορά μπορεί να κάνει ο αναβάτης. Το δοκίμασα και είναι απλά πιο εύκολο να οδηγήσεις", δήλωσε ο Ισπανός.
Το μέλλον και οι κανονισμοί του 2027
Παρά τις αλλαγές που έρχονται το 2027 – κατάργηση ride height devices, μείωση κυβισμού στα 850cc και περιορισμός αεροδυναμικών βοηθημάτων, ο Stoner παραμένει σκεπτικός: "Αν συνεχίσουμε έτσι, θα καταλήξουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη που έκανε η Formula 1", προειδοποίησε και επισήμανε πως η δεξιοτεχνία του αναβάτη πρέπει να παραμείνει το κυρίαρχο στοιχείο του MotoGP: "Αυτοί οι αναβάτες είναι απίστευτα ταλαντούχοι και πρέπει να τους επιτρέψουμε να το δείχνουν."