Jorge Viegas για τέλος συνεργασίας με Phillip Island: “Δέκα χρόνια τους ζητούσαμε…”

Ο πρόεδρος της FIM εξηγεί πώς ήρθε η ρήξη με το Phillip Island, το μέλλον του αγώνα WSBK, την επόμενη μέρα της ιστορικής πίστας και τί περιμένει από τη μετακόμιση του MotoGP στην Αδελαΐδα
Jorge Viegas FIM
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/2/2026

Μια μεγάλη είδηση των τελευταίων ημερών για το MotoGP είναι δίχως άλλο το τέλος της συνεργασίας με την ιστορική πίστα Phillip Island της Αυστραλίας, κίνηση που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις τόσο λόγω της πολύχρονης ιστορίας της πίστας, όσο και εξαιτίας της επιλογής για την αντικατάστασή της.

Η μεταφορά του αγώνα MotoGP σε μια πίστα που θα δημιουργηθεί σε δημόσιους δρόμους στην πόλη της Αδελαΐδας έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα του πρωταθλήματος, θέτοντας αρκετά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αναβατών και φέρνοντας στο επίκεντρο της δημοσιότητας τη νέα λογική μάρκετινγκ που κομίζει η Liberty Media στην προσπάθειά της να διευρύνει τη δημοτικότητα του αθλήματος.

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού (FIM) Jorge Viegas μίλησε σε αυστραλιανό μέσο και ήταν αρκετά αποκαλυπτικός για το υπόβαθρο της ρήξης με τη διοίκηση του Phillip Island, το ενδεχόμενο μέλλον της πίστας αυτής σε θεσμούς της FIM, αλλά και τη μετάβαση στην Adelaide Street Circuit.

Adelaide Street Circuit

Ο πρόεδρος επιβεβαιώνει την αιτία που επέφερε το διαζύγιο, όπως την είχαμε μεταφέρει πριν καν επισημοποιηθεί η είδηση:

“Ήταν προφανές πως θα συνέβαινε αργά ή γρήγορα, ειδικά όταν η συζήτηση αφορά την προώθηση του αγώνα και τις συνθήκες στο Phillip Island. Εδώ και δέκα χρόνια τους ζητούσαμε να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις και κάθε χρόνο μας  έλεγαν ‘ναι, ναι, θα το κάνουμε’.

“Αυτό όμως δεν συνέβη ποτέ, έτσι τώρα τέλειωσε το θέμα καθώς η Αδελαΐδα μας έκανε μια καλή πρόταση. Δεν είναι πια η Dorna, είναι ένας διοργανωτής που θέλει να στήσει μια καλή γιορτή εκεί και ξέρουμε πως πρόθεσή του MotoGP είναι να μεγαλώσει. Η εξαγορά από τη Liberty Media έγινε γιατί πραγματικά ενδιαφέρονται να μεγαλώσουν το άθλημα, θέλουμε να κατακτήσουμε νέο κοινό, νέους θεατές.

“Όσο για το Phillip Island, όλοι αγαπούν αυτήν την πίστα. Λατρεύω να έρχομαι εδώ, αλλά αν θέλει καλείς να καλέσει κόσμο, αν θες να κάνεις κάτι διαφορετικό, δεν υπάρχουν ξενοδοχεία, δεν υπάρχει τίποτα.

“Νομίζω λοιπόν πως είναι μια εμπορική απόφαση την οποία καταλαβαίνουμε. Όλοι λυπόμαστε που χάνουμε το Phillip Island από το πρόγραμμα, αλλά στην τελευταία συζήτηση των κυρίων Ezpeleta και Fox [σ.σ. Lindsay Fox, ιδιοκτήτης της πίστας] η κατάληξη ήταν πως πρώτα θα γίνουν οι εγκαταστάσεις και μετά θα μιλήσουμε για επιστροφή. Δεν είναι οριστικό το αντίο.

motogp Phillip Island

Ο Viega ερωτήθηκε και για το θέμα του WSBK, το οποίο επίσης ενδέχεται να διακόψει τη σχέση του με την πίστα αυτή, με μια ασαφώς διφορούμενη απάντηση:

“Δεν μπορώ να σας πω όλη την ιστορία γι’ αυτό γιατί είναι ακόμη εμπιστευτική, πάντως θα ήθελα τα Superbikes να παραμείνουν εδώ, αλλά ίσως και όχι.”

Ακούγεται ως μια ακόμη επιβεβαίωση του σχετικού ρεπορτάζ για το τέλος και του WSBK στο Phillip Island από το 2028, αφότου δηλαδή λήξει το τρέχον συμβόλαιο με την πίστα.

Αναφορικά με τη νέα πίστα στην πόλη της Αδελαΐδας και τα ζητήματα ασφαλείας που εγείρονται, ο Πορτογάλος πρόεδρος της FIM ήταν πιο απόλυτος:

“Δεν έχω πάει εκεί, αλλά θα μιλήσω με τον υπεύθυνο ασφαλείας μας, Alfonso Ezpeleta, καθώς αυτός θα πρέπει να κάνει την πιστοποίηση. Δεν πρόκειται να δώσουμε έγκριση [ομολογκασιόν] στην πίστα αν δεν είναι απολύτως ασφαλής, αυτό είναι σίγουρο. Μου είπαν πως θα δημιουργηθεί στο κέντρο της Αδελαΐδας, στο πάρκο και όχι στην παλιάς λογικής διαδρομή της F1 σε δρόμους. Αν έχει όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, είμαι ικανοποιημένος με αυτό.”

Phillip Island aerial

Οπότε τέλος η σχέση της FIM με το Phillip Island; Όχι ακριβώς, καθώς ο πρόεδρος Viega αναζητεί τρόπους να συνεχίσει αυτή τη συνεργασία και μάλιστα έχει στο μυαλό του μια πρωτοποριακή ιδέα.

Σκοπεύουμε να φέρουμε στο Phillip Island τα FIM Intercontinental Games του 2028, είμαστε αποφασισμένοι μάλιστα να συμπεριλάβουμε και το motocross. Έχει μια πολύ ωραία πίστα MX όχι μακριά από δω (Wonthaggi), αλλά ιδανικά θα ήθελα να το κάνουμε μέσα στο Phillip Island αν είναι εφικτό, να είναι όλοι οι αναβάτες μαζί στο ίδιο paddock. Θα ήταν υπέροχο να γίνει και αυτή είναι η ελπίδα μου.

“Εξετάζω επίσης το σκέψη να φέρουμε το FIM Awards Gala στη Victoria κάποια στιγμή στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, ίσως σε συνδυασμό με τα Intercontinental Games.

“Επίσης το παγκόσμιο πρωτάθλημα Endurance ψάχνει νέες πίστες, γιατί να μη φέρουμε αγώνα αντοχής εδώ; Θα ήταν υπέροχο, έναν οκτάωρο αγώνα, γιατί όχι;”

MotoGP – Ανατριχιάζει η περιγραφή του Johann Zarco για τον τραυματισμό του στη Βαρκελώνη [Video]

Ο Γάλλος έπεσε στην επανεκκίνηση μετά το εξίσου τρομακτικό ατύχημα του Alex Marquez
johann zarco catalunya 2026
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/5/2026

Το Καταλανικό Grand Prix του 2026 θα το θυμόμαστε για χρόνια και ο λόγος δεν έχει να κάνει ούτε με το θέαμα, ούτε με τις αγωνιστικές επιδόσεις των αναβατών. Απεναντίας, αυτό που δύσκολα θα ξεχάσουμε είναι τα δύο τρομακτικά συμβάντα που οδήγησαν σε ισάριθμες διακοπές του αγώνα.

Το πρώτο συνέβη όταν η ΚΤΜ του πρωτοπόρου Pedro Acosta έσβησε την ώρα της επιτάχυνσης στην έξοδο από στροφή, με αποτέλεσμα ο Alex Marquez που ακολουθούσε τέρμα γκάζι από πολύ κοντά να πέσει πάνω του και να ξεκινήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση που συμπαρέσυρε αρκετούς ακόμη αναβάτες.

Ένας εξ αυτών ήταν και ο Johann Zarco, ο οποίος δέχτηκε θραύσματα από τη Ducati του Alex και είχε πολύ έντονους πόνους στο αριστερό του πόδι.

alex marquez catalunya 2026

Σε συνέντευξη που έδωσε σε γαλλική εφημερίδα, ο Zarco περιέγραψε τι έγινε μεταξύ του πρώτου συμβάντος και της επανεκκίνησης:

"Το αριστερό μου πόδι πονούσε φρικτά. Ήταν ήδη μωβ. Του βάλαμε πάγο και ο πόνος υποχώρησε λίγο. Τότε ήταν που έπρεπε να αποφασίσω να μην ξαναμπώ στον αγώνα. Μεταξύ των εικόνων από το ατύχημα του Alex και του χτυπήματος στο πόδι μου, το ηθικό μου ήταν πεσμένο. Δεν ήμουν πια συγκεντρωμένος όταν επιστρέψαμε στον σχηματισμό εκκίνησης."

Ακολούθησε η πρώτη επανεκκίνηση, λίγο μετά την οποία ήρθε η δεύτερη άσχημη στιγμή του αγώνα και, συνεπεία αυτής, η νέα διακοπή.

"Με ρούφηξε η αεροδυναμική του Marini και δεν μπόρεσα να σταματήσω και να τον αποφύγω. Τότε εκτοξεύτηκα πάνω από τη μοτοσυκλέτα του Bagnaia, όπου το αριστερό μου πόδι παγιδεύτηκε ανάμεσα σε τροχό, σέλα και εξάτμιση.”

Το βίντεο αυτού του ατυχήματος είναι πραγματικά ανατριχιαστικό, καθώς η Ducati του Bagnaia έφερνε τούμπες στην αμμοπαγίδα συμπαρασύροντας μαζί της τον Zarco από το παγιδευμένο του πόδι.

Όταν η μοτοσυκλέτα σταμάτησε τις τούμπες, οι Bagnaia και Marini αντιλήφθηκαν αμέσως τη σοβαρότητα της κατάστασης και άρχισαν αγωνιώδεις εκκλήσεις για βοήθεια.

"Είχα κολλήσει στα χαλίκια και ούρλιαζα από πόνο. Το πόδι μου άρχισε να καίγεται και κανείς τριγύρω μου δεν τολμούσε να με ακουμπήσει από φόβο μήπως χειροτερέψουν τα τραύματά μου.

"Τράβηξα το πόδι μου από τη μοτοσυκλέτα και τότε με βοήθησαν, έκοψαν τη φόρμα και μου έκαναν ένεση για να σταματήσει ο πόνος. Δεν έχω ξανανιώσει ποτέ κάτι τέτοιο, ήταν πραγματικά πολύ τρομακτικό."

Ο Γάλλος αποκόμισε από αυτό το συμβάν αρκετά τραύματα στο αριστερό πόδι, όπως κάταγμα περόνης στην κνήμη και ρήξη μηνίσκου στο γόνατο, αλλά πιο σοβαρές και χρονοβόρες στην αποθεραπεία τους είναι σίγουρα οι δύο ρήξεις συνδέσμων, πρόσθιου και οπίσθιου χιαστού.

Ο Zarco βρίσκεται ήδη πίσω στην πατρίδα του και στην κλινική Centre Orthopédique Santyin Lyon, όπου θα εγχειριστεί από τον παγκοσμίου φήμης ορθοπεδικό χειρούργο Dr. Bertrand Sonnery-Cottet. Ωστόσο αυτό που αναμένεται να καθυστερήσει πολύ την επιστροφή του στη δράση είναι οι ρήξεις των δύο συνδέσμων, καθώς θα χρειαστεί να περιμένει ακόμη περίπου δύο εβδομάδες πριν μπει στο χειρουργείο γι’ αυτές.

Κάτι που σημαίνει πως ο χρόνος επιστροφής του στις πίστες αυτή τη στιγμή είναι αδύνατον να προσδιοριστεί.