Κοντά στο αμερικάνικο πρωτάθλημα Superbikes ο Petrucci!

Ανακοίνωσε τα νέα του σχέδια
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/1/2022

Ο Danilo Petrucci έχει καταφέρει να κρατάει συνεχώς τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, από την στιγμή που σταμάτησε την καριέρα του στα MotoGP. Η απόφασή του να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στους αγώνες rally raid προκάλεσε εντύπωση σε όλο τον κόσμο, ειδικά από την στιγμή που το πρώτο βήμα ήταν η συμμετοχή του στο Dakar Rally, όπου και συνεχίζει ακόμη μετά από μια εγκατάλειψη λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας του στην δεύτερη ειδική του αγώνα.

Τώρα το όνομά του κυκλοφορεί ξανά στον ειδικό τύπο σχετικά με μια επικείμενη μεταπήδησή του στο MotoAmerica, το αμερικάνικο πρωτάθλημα δηλαδή superbikes με την υποστήριξη της Ducati. Αν και ο ίδιος είπε πως η οριστική του απόφαση θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση του Dakar, σε δηλώσεις που έκανε σε δημοσιογράφους στην Σαουδική Αραβία κατέστησε σαφές ότι κλίνει υπέρ της συμμετοχής του σε αγώνες στις Η.Π.Α. Σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport, ο "Petrux" είπε: "Θα πάρω την απόφασή μου κατά την διάρκεια του Dakar. Η ομάδα με πιέζει αρκετά, γιατί η αγορά της Β. Αμερικής είναι πολύ σημαντική για την Ducati. Η ομάδα θέλει να αποδείξει ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική και ότι μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρωτάθλημα".

Η συμφωνία που μπορεί να επαναφέρει τον Petrucci πάνω στην σέλα μιας Ducati, αφορά την ομάδα Dark Horse HSBK και ένα Panigale V4R με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη. Ήταν η μοτοσυκλέτα με την οποία ο Loris Baz τερμάτισε τέταρτος στο MotoAmerica στην πρώτη του κιόλας σεζόν, πίσω από τους Αμερικανούς Jake Gagne, Mathew Scholtz και Cameron Petersen.

Προφανώς η συμμετοχή ενός ονόματος με το βεληνεκές του Petrucci θα είναι μεγάλο θέμα για το MotoAmerica, ένα πρωτάθλημα που βρίσκεται διαρκώς σε διαδικασία αναβάθμισης από τότε που πήρε τα ηνία από το AMA Superbikes και λανσαρίστηκε εκ νέου.

Στο πρωτάθλημα αγωνίζονται εξίσου γνωστοί αναβάτες, όπως ο Toni Elias και ο Hector Barbera, αλλά ο Petrucci θα είναι ο πρώτος που κάνει απευθείας την μετάβαση, ενώ δεν αποκλείεται και η προοπτική για μεταπήδηση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul WSBK το 2023.

Αυτή η συμφωνία συνεπάγεται πως οι επιλογές του Tom Sykes μειώνονται για την χρονιά που διανύουμε, καθώς αποτελούσε την δεύτερη επιλογή της Ducati σε περίπτωση που απορρίψει την πρόταση ο Petrucci.

MotoGP: Οι εθνικότητες των αναβατών δημιουργούν πρόβλημα στη Liberty Media

Ιταλοί και Ισπανοί αποτελούν σχεδόν το 60% του grid
motogp
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/4/2026

Πάνω από το 40% των αναβατών στο MotoGP είναι Ισπανοί, ενώ αν προσθέσουμε και τους Ιταλούς, το συνολικό ποσοστό φτάνει σχεδόν το 60%, κάτι που τελικά δημιουργεί πρόβλημα στους διοργανωτές.

Επί του παρόντος, το MotoGP έχει τρεις κατηγορίες και συνολικά 76 αναβάτες, 22 απ’ αυτούς στην κορυφαία κατηγορία, συγκεντρώνοντας συνολικά 21 διαφορετικές εθνικότητες.

Το στοιχείο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι πως από αυτούς τους 76 αναβάτες, οι 32 είναι Ισπανοί και οι 12 Ιταλοί, κάτι που αντιπροσωπεύει το 58% του συνολικού grid και στις τρεις κατηγορίες. Αυτό παράλληλα σημαίνει πως το 42% του grid είναι Ισπανοί. Μάλιστα στη μεγάλη κατηγορία οι 15 από τους 22 αναβάτες είναι Ιταλοί και Ισπανοί και το φαινόμενο αυτό δημιουργεί σίγουρα ιδιαίτερες δυναμικές στον θεσμό.

Αυτό που αναζητούν πλέον οι ομάδες και οι διοργανωτές είναι αναβάτες όπως οι Diogo Moreira (Βραζιλία) και David Alonso (Κολομβία) που κατάγονται από όχι και τόσο “δημοφιλείς” χώρες στο MotoGP και μπορούν να φέρουν νέο κοινό στο άθλημα, όπως και νέους χορηγούς.

Βέβαια, η προσέγγιση αυτή δεν φέρνει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα και αρκεί να ανατρέξουμε μόλις στην περσινή σεζόν και τον Ταϊλανδό Somkiat Chantra που “ανέβηκε με το ζόρι” από τη Moto2 στα MotoGP, αφού δεν μπόρεσε σε καμία στιγμή της σεζόν να δικαιολογήσει την κίνηση αυτή της Honda.

Πρόσφατα άλλωστε ο Άγγλος αναβάτης Scott Redding αναφέρθηκε το θέμα αυτό, εστιάζοντας από τη δική του οπτική γωνία στην απουσία συμπατριωτών του από το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας του πλανήτη.

Ετικέτες