ΚΤΜ RC16 MotoGP: Ready to race!

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/10/2016

Ο αγώνας της Valencia, ο τελευταίος για την φετινή σεζόν, απέχει λιγότερο από δύο εβδομάδες και η ΚΤΜ έχει φτάσει πλέον στο τελευταίο στάδιο πριν το επίσημο ντεμπούτο της MotoGP μοτοσυκλέτας της, της RC16, στον συγκεκριμένο αγώνα ως wild card συμμετοχή.
Πριν από λίγες μέρες, έδωσε στην δημοσιότητα ένα μικρό βίντεο από τη διαδικασία εξέλιξης του κινητήρα, και πιο συγκεκριμένα από την προσομοίωση που έγινε στα εργαστήρια του Mattighofen στην Αυστρία, σε συνθήκες αγώνα στο Mugello. Στο βίντεο, πέρα από τον εκπληκτικό ήχο του V4 της ΚΤΜ που μπορούμε να απολαύσουμε –ευτυχώς η μουσική δεν "καπελώνει" το ουρλιαχτό που απελευθερώνει η εξάτμιση- μιλούν και οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την σύλληψη, την κατασκευή και την εξέλιξή του.
Ο Kurt Trieb, ο Αρχι-σχεδιαστής κινητήρων της εταιρείας, αποκαλύπτει το σκεπτικό στο οποίο βασίστηκαν για την δημιουργία του: "Όλα ξεκινούν από το κέντρο του κινητήρα, τον στρόφαλό του κι από εκεί και πέρα συνεχίζεται το χτίσιμο γύρω απ' αυτόν. Ο στόχος μας ήταν να φτιάξουμε έναν κινητήρα απλό σε κατασκευή, αξιόπιστο και ελαφρύ".
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο Heinz Payreder, ο Project Leader του κινητήρα, ο οποίος μας εξηγεί ότι όταν μιλάμε για εξέλιξη στην συγκεκριμένη περίπτωση, μιλάμε για απόδοση και επιδόσεις. Από την άλλη μεριά όμως, λέει πως αυτός ο κινητήρας είναι όπως ένα όπλο, δυνατός κι επικίνδυνος, γι' αυτό έπρεπε να είναι απολύτως σίγουροι σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία του, ενώ κύριο μέλημα ήταν όλη αυτή η δύναμη να είναι αξιοποιήσιμη με εγγυημένα αποτελέσματα στην... οδηγησιμότητά του.
Σ' αυτό το καθήκον συνέβαλλε και ο Dan Goodwin, που είναι ο Project Manager των ηλεκτρονικών συστημάτων του RC16, ο οποίος μας εξηγεί την φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας όλων των βοηθημάτων που διαθέτει η μοτοσυκλέτα.


Να υπενθυμίσουμε ότι η ΚΤΜ έχει πραγματοποιήσει αρκετές δοκιμές φέτος σε αρκετές πίστες του παγκοσμίου, συνυπάρχοντας πολλές φορές με τις ομάδες που συμμετέχουν στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP, όπως στο Misano, το Brno και στο Red Bull Ring. Μάλιστα στην Αυστρία, οι αναβάτες εξέλιξης Mika Kallio και Thomas Luthi, πέτυχαν εξαιρετικούς χρόνους απέχοντας μόλις δύο δευτερόλεπτα από τους κορυφαίους αναβάτες. Το πραγματικό "crash test" θα γίνει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ αμέσως μετά η ΚΤΜ θα πάρει μέρος στις πρώτες επίσημες δοκιμές για τη νέα χρονιά, που παραδοσιακά γίνονται την επόμενη μέρα από τον αγώνα της Valencia, με τους δύο αναβάτες της, Pol Espargaro και Bradley Smith, να παίρνουν μια πρώτη γεύση και τα πρώτα δεδομένα από την μοτοσυκλέτα με την οποία θα αγωνίζονται στο πρωτάθλημα του 2017.

Ετικέτες

MotoGP: Η Aprilia θέλει αμιγώς ιταλική σύνθεση και την επιβάλλει και στην Trackhouse – Αποχαιρετά ο Raul Fernandez;

Νέα φήμες μιλούν για δίδυμο Bastianini-Marini στην Trackhouse
bastianini marini
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Μακριά από τη δημοσιότητα και με μια υπολογίσιμη δόση αβεβαιότητας, οι πληροφορίες για το ρόστερ του 2027 δίνουν και παίρνουν σχεδόν από την αρχή της φετινής σεζόν, παρότι η μοναδική επιβεβαιωμένη κίνηση είναι η ανανέωση του Marco Bezzecchi με την Aprilia. Όλες οι υπόλοιπες μεταγραφές, όσο σίγουρες κι αν θεωρούνται, ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί καθώς προς το παρόν όλα κρύβονται μέσα στη θολούρα της συμφωνίας κατασκευαστών και διοργανωτών που δεν έχει επιτευχθεί ακόμη.

Οι νέες πληροφορίες που κυκλοφορούν αφορούν στην ομάδα της Aprilia και μάλιστα όχι την εργοστασιακή, αλλά την Trackhouse που φαινόταν να είναι ήσυχη και σίγουρη για το 2027 μέχρι που έγινε γνωστό πως ο Ai Ogura θα χαιρετήσει για μια εργοστασιακή Yamaha M1 του χρόνου.

Τώρα έρχεται το δεύτερο χτύπημα, καθώς η ηγεσία της Aprilia Racing φέρεται να έχει αποφασίσει πως θέλει να έχει 100% ιταλικό ρόστερ στο πρωτάθλημα του 2027 και αυτό σημαίνει πως αμφότεροι οι αναβάτες της Trackhouse θα πρέπει να είναι Ιταλοί.

"Η ιδέα της Aprilia ως μιας, τρόπον τινά, ιταλικής εθνικής ομάδας για τους αγώνες μοτοσυκλετών είναι κάτι που μοιάζει να προκύπτει φυσικά όταν βάλεις όλα τα στοιχεία μαζί,” δήλωνε πρόσφατα σε ιταλικά ΜΜΕ ο Massimo Rivola. “Θα μας φέρει περισσότερο ενδιαφέρον; Ελπίζουμε. Θα μας φέρει περισσότερους χορηγούς; Έτσι ελπίζουμε. Ενδιαφερόμαστε για δυνατούς αναβάτες και στην Ιταλία υπάρχουν δυνατοί αναβάτες. Γιατί όχι λοιπόν;"

Στην εργοστασιακή ομάδα έτσι κι αλλιώς η κατάσταση είναι δεμένη με τον Bezzecchi και δίπλα του τον Pecco Bagnaia που θεωρείται σίγουρος.

Στην Trackhouse ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα επίσημο δεδομένο για του χρόνου και, εφόσον όντως υπάρχει ιταλικό φίλτρο στις μεταγραφές, τότε ήδη σχηματίζεται μια νέα εικόνα. Οι πληροφορίες μιλούν για πρόταση της ομάδας στον Enea Bastianini, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να βρει τη βολή του με την ΚΤΜ RC16 και οι πιθανότητες είναι πως, ακόμη και να μην θέλει να φύγει, θα τον αφήσει ελεύθερο η Tech3, οπότε η μια θέση δείχνει κλεισμένη.

Η δεύτερη έχει πλέον ένα νέο φαβορί στο όνομα του Luca Marini, ο οποίος επίσης θεωρείται φευγάτος από τη Honda και μέχρι πριν λίγο καιρό φαινόταν πως θα ξαναντυνόταν στα κίτρινα της VR46. Μόνο που η ομάδα του ετεροθαλούς αδελφού του, Valentino Rossi, φαίνεται πως σε συνεννόηση με τη Ducati Corse θα πάει για ένα δίδυμο Fermin Aldeguer και Nicolo Bulega, έτσι δεν μένει χώρος για τον Marini, ανοίγοντας τον δρόμο για την Trackhouse.

Μάλιστα, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα αμφότεροι οι αναβάτες φέρονται να έχουν ήδη συμφωνήσει με την Trackhouse και να απομένουν πλέον οι επίσημες ανακοινώσεις.

Όσο για τον Ισπανό Raul Fernandez, έχει μεν κάποια καλά αποτελέσματα αλλά εμφανίζεται επίσης ως ιδιαίτερα ασταθής, ωστόσο εκτιμούμε πως αργά ή γρήγορα θα βρει μια καλή σέλα για του χρόνου.