Marc Marquez: Εξοργισμένος με τις κριτικές μετά το Assen - "Δείξτε σεβασμό στους αναβάτες"

Τι είπε σε εκείνους που λένε ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά
Marc Marquez responds to critics after Assen double triumph
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/6/2025

Εξοργισμένος από τους επικριτές που ισχυρίστηκαν ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά φάνηκε ο Marc Marquez, μετά την οριακή του νίκη στο ολλανδικό Grand Prix, στον κυρίως αγώνα επί του Marco Bezzecchi και της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati είναι φαβορί για τη νίκη σε κάθε αγώνα φέτος, με τον Marc Marquez να προηγείται πλέον κατά 68 βαθμούς στο πρωτάθλημα μετά το διπλό του θρίαμβο στο Assen και το ατυχές συμβάν μεταξύ του μικρότερου αδερφού του και του Pedro Acosta. Η ανωτερότητα του συνδυασμού M.Marquez-Desmosedici GP25 σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους αναβάτες και κατασκευαστές είναι εμφανής φέτος από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και για αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. Εφόσον δεν συμβεί κάτι απρόοπτο, όπως στο Mugello με την καταστροφική εκκίνηση, ο Ισπανός είναι σε θέση να ελέγχει σχεδόν ολοκληρωτικά τον ρυθμό που θα ακολουθήσει για να φτάσει στη νίκη και να διατηρεί έτσι τα ελαστικά του στην κατάσταση που επιθυμεί. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αυτή η ανωτερότητα έχει δώσει μπόλικη τροφή για σχόλια στα... τρολ και σε εκείνους που ψάχνουν να βρουν έναν λόγο να κατηγορήσουν τον M.Marquez ακόμη και όταν τα κάνει όλα σωστά. Στο στόχαστρο τώρα έχουν μπει... όλοι οι υπόλοιποι με μερίδα του κοινού να ισχυρίζεται ότι δεν προσπαθούν όσο πρέπει (!) και ακόμη περισσότερο ο αδερφός του 8 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Alex.

Μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Ολλανδίας, όπου επικράτησε του Marco Bezzecchi με διαφορά μόλις 0,635 δευτερολέπτου, ο Marquez απάντησε σε αυτές τις κατηγορίες και ζήτησε “σεβασμό” προς τους αντιπάλους του.

Ο ίδιος δήλωσε πως ήταν πραγματικά δύσκολη η μάχη για την πρώτη θέση, με την πίεση που του άσκησε ο Bezzecchi στον αγώνα και σε αυτόν τον γύρο ένιωσε ότι δεν ήταν ο ταχύτερος από όλους.

“Και για να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, θέλω να πω στους ανθρώπους ότι πρέπει να σέβονται όλους τους αναβάτες, γιατί χθες στα media είπαν ‘α, ο αδερφός σου δεν σε πίεσε όπως οι άλλοι’, και ακόμη και κάποιοι μηχανικοί μου είπαν ότι στα social media ο κόσμος άρχισε να λέει διάφορα. Και σήμερα ο Marco, δεν με πίεσε; Στο τέλος, αν δύο αναβάτες είναι στο ίδιο επίπεδο, σε αυτή την πίστα που είναι πολύ στενή, δεν μπορείς να κάνεις εύκολα προσπέραση. Χθες αμύνθηκα απέναντι στον Alex με τον καλύτερο τρόπο και σήμερα υπερασπίστηκα την θέση μου από τον Marco με τον καλύτερο τρόπο. Ήμουν απλώς δυνατός στα σημεία φρεναρίσματος, οπότε αμύνθηκα πολύ καλά. Και με αυτόν τον τρόπο, πήρα 37 βαθμούς.", δήλωσε ο A.Marquez ζητώντας παράλληλα από όλους περισσότερο σεβασμό προς τους αναβάτες: "Σεβαστείτε τους αναβάτες του MotoGP γιατί όλοι υπερασπίζονται τα χρώματά τους, τις ομάδες τους, και όλοι στο grid θέλουν να κερδίσουν — αλλά το πρόβλημα είναι ότι μόνο ένας μπορεί να το κάνει.”

Ο Marc Marquez αγωνίστηκε με τη νέα έκδοση του αεροδυναμικού fairing της Ducati στο Grand Prix της Ολλανδίας, κάτι που, όπως λέει, ήταν αποτέλεσμα της πτώσης του με το παλιό στην FP1. Όταν ρωτήθηκε αν ρύθμισε τη μοτοσυκλέτα του για άμυνα την Κυριακή, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εξήγησε πως είναι απλώς η βασική του ρύθμιση.

"Η μόνη μεγάλη διαφορά ήταν τα αεροδυναμικά, αλλά αυτό συνέβη επειδή έπεσα με τη μία μοτοσυκλέτα στην FP1, στον τρίτο γύρο, και μετά ανέβηκα στη δεύτερη μοτοσυκλέτα με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα. Συνήθισα και είπα ‘εντάξει, το κρατάμε’, γιατί ένα από τα δυνατά μου σημεία ως οδηγός είναι να προσαρμόζομαι στην κατάσταση και στη μοτοσυκλέτα. Φυσικά, στο Sachsenring θα επιστρέψουμε [στο κλασικό αεροδυναμικό πακέτο] και θα το δοκιμάσουμε ξανά γιατί δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αλλά πέρα από αυτό, η βασική μου ρύθμιση από την Ταϊλάνδη μέχρι εδώ δεν έχει αλλάξει πολύ. Κάναμε ένα βήμα στο Mugello και το διατηρήσαμε και εδώ.", είπε σχετικά ο Ισπανός, ο οποίος στον προηγούμενο γύρο του πρωταθλήματος στο Mugello είχε δηλώσει ότι θέλει να αγωνίζεται με το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο που έχουν και οι υπόλοιποι, ακόμη περισσότερο αν δεν έχει γίνει σαφές ότι προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα.

Ετικέτες

MotoGP, Le Mans Q2: Ducati 1-2 με Bagnaia πρώτο - Οι τέσσερεις πρώτοι στριμώχνονται σε 6,5 εκατοστά!

Τρίτος ο Bezzecchi, με απόλυτο ρεκόρ πίστας πέρασε ο Marc Marquez το Q1
motogp le mans q2
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η Ducati σε κρίση, μας έλεγαν. Αν κάτι μας δίδαξαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Le Mans είναι πως, στις στεγνές συνθήκες υπό τις οποίες έγιναν, υπάρχουν τουλάχιστον τρεις Ducati GP26 των Marc Marquez, Pecco Bagnaia και Fabio Di Giannantonio ικανές να διεκδικήσουν τη νίκη σήμερα το απόγευμα και αύριο το μεσημέρι.

Ο πρωταθλητής είναι δεδομένα σε μια δύσκολη περίοδο, για την οποία ο ίδιος δηλώνει πως δεν μπορεί να βρει σταθερότητα στην απόδοσή του αλλά, ακόμη κι αν χτες δεν κατάφερε να πλησιάσει καν στην προνομιούχο δεκάδα της Practice, πέταξε από το Q1 γράφοντας ιστορία.

Με τον Fabio Quartararo να έχει καπαρώσει μια άνετη πρώτη θέση από σχετικά νωρίς, ο Marc Marquez κατέγραψε τον ταχύτερο γύρο που έχει ποτέ επιτευχθεί στην ιστορία του Le Mans Bugatti Circuit περίπου δύο λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας. Το 1'29.288 ήταν τόσο απίθανο που ουδείς καν το πλησίασε στην τελική αναμέτρηση του Q2.

Το πρώτο μισό του Q2 ήταν σχετικά ήσυχο, χωρίς απρόοπτα και χωρίς κανείς να έχει δείξει τα χαρτιά του ακόμη. Πλησιάζοντας προς τα έξι λεπτά προ της λήξης τα αίματα άρχισαν να ανάβουν, καθώς ο Marco Bezzecchi μόλις έχει ανέβει πρώτος με τον Di Giannantonio δεύτερο και τον Jorge Martin από κοντά τρίτο, οι τρεις τους χωρισμένοι από εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Marc Marquez είναι κολλημένος έκτος και ο Bagnaia τελευταίος ακόμη.

Περίπου τέσσερα λεπτά πριν το τέλος ο Marc Marquez γράφει έναν πολύ γρήγορο γύρο και περνά πρώτος, ενώ την ίδια στιγμή ο Martin ανεβαίνει δεύτερος. Λίγο αργότερα ο Bagnaia σκαρφαλώνει πέμπτος, την ώρα ο Alex Marquez προσπάθησε να ακολουθήσει αυτόν τον ρυθμό αλλά είχε ένα ανώδυνο lowside.

Μπαίνοντας στο τελευταίο λεπτό είναι ο Marc Marquez πρώτος, ο Di Giannantonio δεύτερος και ο Bezzecchi τρίτος, αλλά πλησιάζοντας στα τελευταία 30 δευτερόλεπτα ο Bagnaia με έναν εκπληκτικό γύρo 1'29.634 παίρνει την πρωτιά.

Θα την κρατήσει ως το τέλος, καθώς το μόνο που άλλαξε ήταν η άνοδος του Marc Marquez στη δεύτερη θέση μπροστά από τον Bezzecchi.

motogp le mans q2

Ή έτσι νομίζαμε καθώς, ενόσω είχε βγει η καρό σημαία και πιστεύαμε πως διαβάζαμε την τελική σειρά εκκίνησης, ο Digia είχε καταφέρει να προλάβει έναν τελευταίο γύρο, στα τρία τέταρτα του οποίου ερχόταν με όλες τις επιμέρους μετρήσεις χρόνου κατακόκκινες! Εν τέλει η κλοπή της pole δεν έμενε να ολοκληρωθεί, καθώς ένα κακό τέταρτο κομμάτι της πίστας τον κράτησε στην ίδια θέση που είχε ως τότε, τέταρτος.

Ο πρώτος αγώνας του σαββατοκύριακου, Sprint Race, θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Η σειρά εκκίνησης διαμορφώνεται ως εξής:

#

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

ΧΡΟΝΟΣ (sec)

1

Francesco Bagnaia

Ducati

1'29.634 

2

Marc Marquez

Ducati

1'29.646 

3

Marco Bezzecchi

Aprilia

1'29.657 

4

Fabio Di Giannantonio

Ducati

1'29.699 

5

Pedro Acosta

KTM

1'29.817 

6

Fabio Quartararo

Yamaha

1'29.831 

7

Joan Mir

Honda

1'29.837 

8

Jorge Martin

Aprilia

1'29.847 

9

Ai Ogura

Aprilia

1'29.888 

10

Alex Marquez

Ducati

1'29.931 

11

Johann Zarco

Honda

1'30.371 

12

Alex Rins

Yamaha

1'30.616 

13

Raul Fernandez

Aprilia

1'29.885 

14

Enea Bastianini

KTM

1'30.360 

15

Luca Marini

Honda

1'30.396 

16

Franco Morbidelli

Ducati

1'30.413 

17

Toprak Razgatlioglu

Yamaha

1'30.419 

18

Diogo Moreira

Honda

1'30.428 

19

Jack Miller

Yamaha

1'30.439 

20

Fermin Aldeguer

Ducati

1'30.769 

21

Brad Binder

KTM

1'30.825 

Ετικέτες