Marc Marquez: Εξοργισμένος με τις κριτικές μετά το Assen - "Δείξτε σεβασμό στους αναβάτες"

Τι είπε σε εκείνους που λένε ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά
Marc Marquez responds to critics after Assen double triumph
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/6/2025

Εξοργισμένος από τους επικριτές που ισχυρίστηκαν ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά φάνηκε ο Marc Marquez, μετά την οριακή του νίκη στο ολλανδικό Grand Prix, στον κυρίως αγώνα επί του Marco Bezzecchi και της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati είναι φαβορί για τη νίκη σε κάθε αγώνα φέτος, με τον Marc Marquez να προηγείται πλέον κατά 68 βαθμούς στο πρωτάθλημα μετά το διπλό του θρίαμβο στο Assen και το ατυχές συμβάν μεταξύ του μικρότερου αδερφού του και του Pedro Acosta. Η ανωτερότητα του συνδυασμού M.Marquez-Desmosedici GP25 σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους αναβάτες και κατασκευαστές είναι εμφανής φέτος από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και για αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. Εφόσον δεν συμβεί κάτι απρόοπτο, όπως στο Mugello με την καταστροφική εκκίνηση, ο Ισπανός είναι σε θέση να ελέγχει σχεδόν ολοκληρωτικά τον ρυθμό που θα ακολουθήσει για να φτάσει στη νίκη και να διατηρεί έτσι τα ελαστικά του στην κατάσταση που επιθυμεί. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αυτή η ανωτερότητα έχει δώσει μπόλικη τροφή για σχόλια στα... τρολ και σε εκείνους που ψάχνουν να βρουν έναν λόγο να κατηγορήσουν τον M.Marquez ακόμη και όταν τα κάνει όλα σωστά. Στο στόχαστρο τώρα έχουν μπει... όλοι οι υπόλοιποι με μερίδα του κοινού να ισχυρίζεται ότι δεν προσπαθούν όσο πρέπει (!) και ακόμη περισσότερο ο αδερφός του 8 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Alex.

Μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Ολλανδίας, όπου επικράτησε του Marco Bezzecchi με διαφορά μόλις 0,635 δευτερολέπτου, ο Marquez απάντησε σε αυτές τις κατηγορίες και ζήτησε “σεβασμό” προς τους αντιπάλους του.

Ο ίδιος δήλωσε πως ήταν πραγματικά δύσκολη η μάχη για την πρώτη θέση, με την πίεση που του άσκησε ο Bezzecchi στον αγώνα και σε αυτόν τον γύρο ένιωσε ότι δεν ήταν ο ταχύτερος από όλους.

“Και για να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, θέλω να πω στους ανθρώπους ότι πρέπει να σέβονται όλους τους αναβάτες, γιατί χθες στα media είπαν ‘α, ο αδερφός σου δεν σε πίεσε όπως οι άλλοι’, και ακόμη και κάποιοι μηχανικοί μου είπαν ότι στα social media ο κόσμος άρχισε να λέει διάφορα. Και σήμερα ο Marco, δεν με πίεσε; Στο τέλος, αν δύο αναβάτες είναι στο ίδιο επίπεδο, σε αυτή την πίστα που είναι πολύ στενή, δεν μπορείς να κάνεις εύκολα προσπέραση. Χθες αμύνθηκα απέναντι στον Alex με τον καλύτερο τρόπο και σήμερα υπερασπίστηκα την θέση μου από τον Marco με τον καλύτερο τρόπο. Ήμουν απλώς δυνατός στα σημεία φρεναρίσματος, οπότε αμύνθηκα πολύ καλά. Και με αυτόν τον τρόπο, πήρα 37 βαθμούς.", δήλωσε ο A.Marquez ζητώντας παράλληλα από όλους περισσότερο σεβασμό προς τους αναβάτες: "Σεβαστείτε τους αναβάτες του MotoGP γιατί όλοι υπερασπίζονται τα χρώματά τους, τις ομάδες τους, και όλοι στο grid θέλουν να κερδίσουν — αλλά το πρόβλημα είναι ότι μόνο ένας μπορεί να το κάνει.”

Ο Marc Marquez αγωνίστηκε με τη νέα έκδοση του αεροδυναμικού fairing της Ducati στο Grand Prix της Ολλανδίας, κάτι που, όπως λέει, ήταν αποτέλεσμα της πτώσης του με το παλιό στην FP1. Όταν ρωτήθηκε αν ρύθμισε τη μοτοσυκλέτα του για άμυνα την Κυριακή, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εξήγησε πως είναι απλώς η βασική του ρύθμιση.

"Η μόνη μεγάλη διαφορά ήταν τα αεροδυναμικά, αλλά αυτό συνέβη επειδή έπεσα με τη μία μοτοσυκλέτα στην FP1, στον τρίτο γύρο, και μετά ανέβηκα στη δεύτερη μοτοσυκλέτα με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα. Συνήθισα και είπα ‘εντάξει, το κρατάμε’, γιατί ένα από τα δυνατά μου σημεία ως οδηγός είναι να προσαρμόζομαι στην κατάσταση και στη μοτοσυκλέτα. Φυσικά, στο Sachsenring θα επιστρέψουμε [στο κλασικό αεροδυναμικό πακέτο] και θα το δοκιμάσουμε ξανά γιατί δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αλλά πέρα από αυτό, η βασική μου ρύθμιση από την Ταϊλάνδη μέχρι εδώ δεν έχει αλλάξει πολύ. Κάναμε ένα βήμα στο Mugello και το διατηρήσαμε και εδώ.", είπε σχετικά ο Ισπανός, ο οποίος στον προηγούμενο γύρο του πρωταθλήματος στο Mugello είχε δηλώσει ότι θέλει να αγωνίζεται με το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο που έχουν και οι υπόλοιποι, ακόμη περισσότερο αν δεν έχει γίνει σαφές ότι προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα.

Ετικέτες

MotoGP, Le Mans FP1 - Ταχύτερος ο Marini, Di Giannantonio και Acosta συμπληρώνουν την τριάδα

Πολύ μακριά από την κορυφή οι εργοστασιακές Aprilia και Ducati
MotoGP Le Mans
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/5/2026

Ο Luca Marini πρωταγωνίστησε στο ξεκίνημα του αγωνιστικού τριημέρου των MotoGP στο Le Mans, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο FP1 με 1:30.857 πάνω στην εργοστασιακή RC213V, επιβεβαιώνοντας τα οφέλη από τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της Honda.

Κάτω από ιδανικές καιρικές συνθήκες ξεκίνησε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών του γαλλικού Grand Prix, με έντονο ρυθμό και μικρές διαφορές.

Ο Marini πέτυχε την κορυφαία επίδοση στα τελευταία λεπτά, αξιοποιώντας φρέσκα ελαστικά και ολοκλήρωσε τη διαδικασία στην κορυφή.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Fabio Di Giannantonio της VR46 Ducati, με την επίδοσή του αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς πως ο Ιταλός δεν χρησιμοποίησε φρέσκο σετ ελαστικών στο τέλος της περιόδου, παραμένοντας στην πίστα με το ίδιο σετ για ολόκληρο το session, ενώ για μεγάλο μέρος του FP1 βρισκόταν στην κορυφή των χρόνων, μόλις λίγα δέκατα πίσω από τον συμπατριώτη του.

Τρίτος ο Pedro Acosta με την εργοστασιακή ΚΤΜ, ενώ την πρώτη τετράδα συμπλήρωσε  ο περσινός νικητής του γαλλικού GP, Johann Zarco με την LCR Honda.

Η διαφορά ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους ήταν μόλις 0,252 δευτερόλεπτα, με τη Honda να τοποθετεί δύο μοτοσυκλέτες της στις πρώτες θέσεις και να δείχνει ιδιαίτερα ανταγωνιστική από το ξεκίνημα του τριημέρου.

Την πρώτη πεντάδα έκλεισε ο Raul Fernandez με την Trackhouse Aprilia.

Ο Alex Rins έφερε την καλύτερη Yamaha στην έκτη θέση, ενώ ο νικητής του ισπανικού GP, Alex Marquez, ήταν έβδομος και ο Ιάπωνας Ai Ogura ήρθε 8ος για την Trackhouse Aprilia.

Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Marc Marquez ολοκλήρωσε την περίοδο στην ένατη θέση με τη εργοστασιακή Ducati.

Αντίθετα, οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Aprilia Racing έμειναν εκτός πρώτης δεκάδας, με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Marco Bezzecchi να κατατάσσεται 14ος και τον ομόσταβλό του Jorge Martin ακριβώς πίσω του, στη 15η θέση.

Μένει να φανεί αν πρόκειται απλώς για μια περίοδο προσαρμογής στις ρυθμίσεις ή αν η Aprilia θα χρειαστεί να ανεβάσει σημαντικά τον ρυθμό ενόψει των απογευματινών χρονομετρημένων δοκιμαστικών που θα κρίνει την απευθείας είσοδο στον δεύτερο γύρο προκριματικών Q2.

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Διαφορά

Χρόνος

1

Luca Marini

Honda HRC Castrol

1:30.857

2

Fabio Di Giannantonio

VR46 Racing Team

+0.054

1:30.911

3

Pedro Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+0.208

1:31.065

4

Johann Zarco

Castrol Honda LCR

+0.252

1:31.109

5

Raul Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+0.367

1:31.224

6

Alex Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP

+0.445

1:31.302

7

Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+0.470

1:31.327

8

Ai Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+0.503

1:31.360

9

Marc Marquez

Ducati Lenovo Team

+0.531

1:31.388

10

Brad Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+0.537

1:31.394

11

Joan Mir

Honda HRC Castrol

+0.539

1:31.396

12

Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+0.591

1:31.448

13

Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+0.655

1:31.512

14

Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

+0.675

1:31.532

15

Jorge Martin

Aprilia Racing

+0.676

1:31.533

16

Francesco Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+0.690

1:31.547

17

Jack Miller

Prima Pramac Yamaha

+0.729

1:31.586

18

Fabio Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP

+0.731

1:31.588

19

Diogo Moreira

LCR Honda

+0.976

1:31.833

20

Franco Morbidelli

VR46 Racing Team

+1.035

1:31.892

21

Toprak Razgatlioglu

Prima Pramac Yamaha

+1.759

1:32.616

22

Jonas Folger

Red Bull KTM Tech3

+3.241

1:34.098