Marc Marquez - Στην πιο δύσκολη στιγμή της καριέρας του
Με τις φήμες αποχώρησής του από τη Honda να φουντώνουν μετά και τις δηλώσεις του Alberto Puig
Από το
motomag
26/6/2023
Ο MarcMarquez δεν βρέθηκε στην γραμμή εκκίνησης στον αγώνα της Κυριακής, για δεύτερο συνεχόμενο γύρο μετά το Sachsenring, δηλώνοντας στην συνέχεια ο ίδιος ότι βρίσκεται στη δυσκολότερη στιγμή της καριέρας του, με τον AlbertoPuig, διευθυντή της RepsolHonda, να δίνει συνέντευξη λίγο μετά την απόφαση του Marc να απέχει από τον αγώνα της Κυριακής στο Assen.
Όπως σας είχαμε ενημερώσει, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε μία άσχημη πτώση από highsiding στον warm-up γύρο στο Sachsenring, όπου εκτός από το σπασμένο δάχτυλο, όπως αποδείχτηκε στην συνέχεια, είχε χτυπήσει και στα πλευρά του, με το χτύπημα να αποδεικνύεται πιο σοβαρό από την αρχική γνωμάτευση. Ο MarcMarquez είχε αποφασίσει να μην τρέξει στον αγώνα της Κυριακής στην Γερμανία, μετά από πέντε πτώσεις που είχε σημειώσει στην αγαπημένη του πίστα, παρά το γεγονός ότι οι γιατροί τον είχαν κρίνει ικανό να αγωνιστεί.
Στα Q1 ωστόσο, στον γύρο της Ολλανδίας, κατά τη διάρκεια της τακτικής του Marquez να ακολουθεί ταχύτερο αναβάτη για να καταφέρει να πλασαριστεί σε μία καλύτερη θέση, ο Ισπανός συγκρούστηκε με τον EneaBastianini. Το συμβάν αυτό επιδείνωσε την κατάσταση των ήδη ταλαιπωρημένων πλευρών του, ενώ μετά και την 17η θέση στον αγώνα Sprint στην ολλανδική πίστα, πίσω ακόμα και από τον δοκιμαστή της Aprilia, LorenzoSavadori, ο Marquez αποφάσισε να μην πάρει επιπλέον ρίσκα, έχοντας πολλούς πόνους και βλέποντας ότι δεν μπορεί να βρεθεί στο γκρουπ των γρήγορων.
Ο Ισπανός δήλωσε ότι την Τρίτη, υποβλήθηκε σε λεπτομερή έλεγχο στην Μαδρίτη, με όλα να βαίνουν καλώς. Όπως είπε, “μερικές φορές είναι δύσκολο να καταλάβεις με ένα πλευρό αν πρόκειται για μία μικρή ρωγμή ή για σπάσιμο. Έκανα όλες τις εξετάσεις και μου είπαν ότι είναι ένα απλό σκίσιμο.”
Συνεχίζοντας ο Marc, “Ήδη από την Πέμπτη ένιωθα κάποιες ενοχλήσεις στο πλευρό μου. Το βράδυ της Παρασκευής ο πόνος χειροτέρεψε, και το Σάββατο μετά το Sprint έγινε ακόμα χειρότερος”. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος το βράδυ του Σαββάτου δεν κοιμήθηκε, κάτι που τον οδήγησε στο ιατρικό κέντρο για να εξεταστεί ξανά, όπου του επιβεβαίωσαν ότι πρόκειται για κάταγμα.
Μετά την απόφαση του Marquez να μην συμμετάσχει στον αγώνα της Κυριακής, ο διευθυντής της RepsolHonda, AlbertoPuig δήλωσε: “Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει στην ζωή του και η Honda είναι μία εταιρεία που θέλει ανθρώπους που χαίρονται να δουλεύουν μαζί της. Έχουμε συμβόλαιο με τον Marc, όμως η Honda τον σέβεται πολύ. Θέλω να πιστεύω ότι θα μείνει, όμως δεν έχω μαγικό ραβδί”.
Όπως ήταν φυσικό, οι δηλώσεις του Puig φούντωσαν τις φήμες που θέλουν τον Marquez να αποχωρεί από την Honda μετά το τέλος της φετινής αγωνιστικής σεζόν, ενώ στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Ισπανός πολυπρωταθλητής, του έγινε σχετική ερώτηση
Ο ίδιος δεν θέλησε να απαντήσει ευθέως, και δήλωσε τα εξής “Είμαι σε ένα δύσκολο σημείο αυτή την στιγμή. Δεν μπορείς να αποφασίσεις για το μέλλον σου όταν είσαι σε αυτή την κατάσταση. Πρέπει να ξαναφτιάξω την σωματική και ψυχολογική μου κατάσταση τον επόμενο ενάμισι μήνα. Βρίσκομαι στην πιο δύσκολη στιγμή της καριέρας μου. Ταυτόχρονα όμως, είμαι πολύ τυχερός που βιώνω μία από τις καλύτερες στιγμές μου στην προσωπική μου ζωή. Έχω μία πολύ καλή και σταθερή ομάδα γύρω μου. Με βοηθάει πολύ να συνεχίσω να πιέζω και να πιστεύω ότι μπορώ να τα καταφέρω. Απολαμβάνω την υποστήριξη των ανθρώπων που έχω γύρω μου. Θα βασιστώ σε αυτό κατά τη διάρκεια αυτού του καλοκαιρινού διαλείμματος για να προσπαθήσω να ξεκινήσω και πάλι στο Silverstone με το ίδιο επίπεδο δέσμευσης όπως στο Portimao. Η προσέγγιση είναι διαφορετική, αλλά η δέσμευση είναι η ίδια”.
MotoGP, Le Mans Race: Σαρωτικός Martin, στον βαθμό το πρωτάθλημα - Ιστορικό 1ο lockout Aprilia στο βάθρο με Ogura
Από όγδοος πρώτος και “ηγετική” προσπέραση 3 γύρους πριν το τέλος στον Bezzecchi που οδηγούσε απ’ την αρχή
Από τον
Σπύρο Τσαντήλα
10/5/2026
Απόντος του Marc Marquez, που είχε ήδη χειρουργηθεί από το πρωί σε πόδι και ώμο στο Ruber Internacional Hospital της Μαδρίτης, ο αγώνας του Γαλλικού GP ξεκίνησε ως αναμενόταν, με σκοτεινό ουρανό και απειλή για βροχή ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Λίγο μετά το πρωινό warm up της μεγάλης κατηγορίας οι ουρανοί άνοιξαν και δεν σταμάτησαν μέχρι την προετοιμασία για την εκκίνηση της Moto3, ο αγώνας της οποίας άρχισε και τελείωσε βρόχινος, παρότι στη διάρκειά του δεν έπεσε σταγόνα. Η Moto2 όμως λίγο αργότερα πήρε εκκίνηση με σλικ λάστιχα σε μια πίστα που είχε πια στεγνώσει και, όσο η βροχή δεν επανερχόταν, τόσο ελπίζαμε για ένα στεγνό grand prix ως το τέλος της ημέρας.
Με τους αναβάτες να έχουν προπονηθεί στις γρήγορες αλλαγές μοτοσυκλέτας γνωρίζοντας την πρόγνωση του καιρού, ο αγώνας ξεκίνησε με τον Marco Bezzecchi να κάνει μία εκπληκτική εκκίνηση και να φεύγει κατευθείαν πρώτος.
Πίσω του οι Pedro Acosta, Fabio Di Giannantonio, Fabio Quartararo και Pecco Bagnaia (από 1ος στην εκκίνηση) ακολούθησαν αμέσως, με τον Γάλλο της Yamaha γρήγορα δεύτερο ενθουσιάζοντας το κοινό στις εξέδρες. Την ίδια ώρα ο Jorge Martin είχε μπλοκαριστεί στην εκκίνηση φτάνοντας την πρώτη στροφή της πίστας 8ος όπως ξεκίνησε.
Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Bezzecchi οδηγεί από τον Quartararo και πίσω του ακολουθούν απειλητικοί οι Acosta και Di Giannantonio, ενώ όχι πολύ μακριά είναι οι Bagnaia, Ai Ogura και Alex Marquez.
Σε αυτόν τον γύρο ο Alex έχει μία πτώση από μπροστινό από την οποία μάλιστα έδειξε να έχει χτυπήσει λίγο, ενώ ο Acosta πέρασε δεύτερος μπροστά από τον Quartararo.
O Fabio Quartararo αγωνίστηκε στον κυριακάτικο αγώνα του Le Mans με μοναδικά χρώματα στη V4 Yamaha του
Σταδιακά ωστόσο αρχίζει η άνοδος του Martin, ο οποίος μετά τον δεύτερο γύρο ανεβαίνει φτάνοντας γρήγορα έκτος, την ώρα που μπροστά ο Bagnaia προσπαθούσε να πλησιάσει τους δύο πρώτους, δείχνοντας απειλητικός για τον Acosta και τραβώντας μαζί του τον Quartararo.
Στην αρχή του 7ου γύρου ο Bagnaia πέρασε τον Acosta και μετά από μια-δυο αψιμαχίες άρχισε να δείχνει πιο άνετα στη δεύτερη θέση, την ώρα που Quartararo άρχιζε να υποχωρεί στην πίεση των Di Giannantonio και Martin.
Ο Bezzecchi μπροστά κάλπαζε μόνος του προς τη νίκη, ωστόσο δεν είχε αρκετά γρήγορο ρυθμό ώστε να ανοίξει μεγάλη διαφορά, έχοντας πίσω του αναβάτες σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου με πρώτο και καλύτερο τον Bagnaia.
Στη μέση του αγώνα ο Bezzecchi προηγείται για 6 δέκατα του Bagnaia, με τον Acosta πολύ κοντά και από κει μεσολαβούν 1,5 δευτερόλεπτα ως τον Martin. Αυτή η απόσταση είχε μειωθεί σε σε λιγότερα από 7 δέκατα μέσα σε 5 γύρους και, έχοντας άλλους 12 ως το τέλος, είναι μάλλον σαφές πως ο Martin έρχεται με φόρα.
Και ξαφνικά στην αρχή του 16ου γύρου, μόλις στη δεύτερη στροφή ο Bagnaia χάνει το μπροστινό του, πέφτει και βγαίνει από τον αγώνα, ο Acosta που ακολουθούσε ελάχιστα πίσω είναι πλέον δεύτερος και ο Martin έχει προαχθεί στο βάθρο.
Χρειάστηκαν δύο γύροι για τον Martin να φτάσει και να περάσει δεύτερος έχοντας μπροστά του 1,6 δευτερόλεπτα απόσταση από τον πρωτοπόρο και 9 γύρους για τον τερματισμό. Το σκηνικό για τους επόμενους γύρους περιελάμβανε τον Martin να μειώνει συνεχώς την απόσταση από τον Bezzecchi, ο οποίος γυρνούσε σε εμφανώς αργόγερο ρυθμό.
Στον 22ο γύρο ο Martin πλέον βλέπει τον ομόσταυλό του σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου, ενόσω λίγο πιο πίσω ο Acosta έχει αρχίσει να έχει πρόβλημα από τον Ai Ogura, ο οποίος καθάρισε με τον Di Giannantonio και, πιστός στην προσωπική του παράδοσή να πηγαίνει πολύ καλά στο κλείσιμο των αγώνων, έχει αρχίσει να πλησιάζει τον αναβάτη της ΚΤΜ απειλώντας πλέον ανοιχτά με Aprilia lockout στο βάθρο.
Η προσπέραση που ανέβασε τρίτο τον Ogura ήρθε στον 23ο γύρο και αμέσως άνοιξε διαφορά της τάξης του ενός δευτερολέπτου από τον Acosta που και αυτός πλέον δεν είχε τα λάστιχα για να ακολουθήσει, ο Ιάπωνας πήρε έτσι το πρώτο του βάθρο στη μεγάλη κατηγορία. Είχε επίσης ένα κενό 1,6 δευτερολέπτων από τους δύο πρωτοπόρους, όπου η μονομαχία έχει γίνει πλέον ρόδα με ρόδα.
Ο Martin πιέζει αφόρητα τον Bezzecchi που καταφεύγει συνεχώς σε αμυντικές γραμμές, αλλά με το ξεκίνημα του 25ου γύρου και στο ίδιο σημείο που χτες είχε κάνει την προσπέραση από την εξωτερική για τη νίκη στο Sprint, εδώ βούτηξε στην εσωτερική του Bezzecchi, έστριψε πρώτος στην είσοδο του “S” και δεν ξανακοίταξε πίσω του. Μέσα σε λίγες στροφές είχε ήδη ανοίξει αρκετή διαφορά ώστε να μην ανησυχεί και έβλεπε μπροστά του σκάρτους τρεις γύρους για να πανηγυρίσει ένα σπουδαίο διπλό στο Le Mans.
Όπερ και εγένετο, ο Martin δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ως τον τερματισμό και πανηγύρισε μία πολύ σπουδαία νίκη που τον φέρνει στον έναν βαθμό στο πρωτάθλημα από τον Bezzecchi που παραμένει πρώτος.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ο Ogura επίσης δεν είχε κανένα πρόβλημα να πανηγυρίσει ένα πολύ σπουδαίο βάθρο για διάφορους λόγους. Πρώτον διότι είναι το πρώτο του στη μεγάλη κατηγορία και επιπλέον διότι έγινε ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που ανεβαίνει στο βάθρο στη μεγάλη κατηγορία από το 2012.
Πολύ καλή εμφάνιση από τον Fabio Quartararo, που ισχυρίζεται πως βρήκε καλή αίσθηση με τη Yamaha του και τερμάτισε έκτος χωρίς να πιεστεί από πίσω. Ο Γάλλος έκανε τον πρώτο γύρο ως δεύτερος, ξεσήκωσε τους συμπατριώτες του και έμεινε κοντά στις θέσεις του βάθρου για περίπου 7 γύρους, ωστόσο όταν τον πέρασαν και οι Ogura και Di Giannantonio άρχισε σταδιακά να τους χάνει από το οπτικό του πεδίο για να τερματίσει έναν μοναχικό αγώνα σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον πέμπτο.
Αυτό το βάθρο ωστόσο είναι ιστορικό και για την Aprilia, καθώς για πρώτη φορά στα χρόνια της στη μεγάλη κατηγορία MotoGP καταλαμβάνει με μοτοσυκλέτες της και τις τρεις θέσεις των νικητών.
Το πρωτάθλημα εξελίσσεται σε ακόμη πιο αμφίρροπο, καθώς ο Martin έφτασε στον ένα βαθμό από τον Bezzecchi, ενώ οι δυο τους έχουν αφήσει 44 βαθμούς πίσω την τρίτη θέση. Αυτή πέρασε ξανά στα χέρια του Di Giannantonio για έναν μόλις βαθμό από τον Acosta, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει λίγες στροφές πριν την καρό σημαία για την 4η θέση του αγώνα.