Με εργοστασιακές μοτοσυκλέτες η Avintia το 2020 (αλλά δεν είναι βέβαιο αν θα είναι Ducati!)

Μένει ο Tito Rabat στα MotoGP και έρχεται νέος μεγάλος χορηγός
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/8/2019

Τριπλή είδηση μας ήρθε από την ομάδα της Avintia, λίγο πριν την εκκίνηση του δεύτερου κύκλου αγώνων των MotoGP. Η πρώτη αφορά την ανανέωση του συμβολαίου του Tito Rabat, δίνοντας τέλος στις φήμες που τον ήθελαν να μεταπηδά στα SBK. Όμως για να γίνει αυτό, φαίνεται πως έπρεπε η ομάδα της Avintia να βρει πρώτα τα χρήματα (δηλαδή τον σπόνσορα) που θα αναλάμβανε το κόστος συμμετοχής του στον κορυφαίο και πανάκριβο θεσμό των MotoGP. Στην ανακοίνωσή της η Avintia δεν κατονομάζει τον νέο χορηγό, όμως λέει πως είναι πολύ μεγάλη εταιρεία. Τόσο μεγάλη, που το 2020 η ομάδα θα έχει την οικονομική δυνατότητα να χρησιμοποιεί ίδιες μοτοσυκλέτες με τις εργοστασιακές και όχι της προηγούμενης χρονιάς ή υβρίδια και μάλιστα θα έχει στα box της μόνιμο εργοστασιακό μηχανικό! Όμως εκείνο που δεν μας είπε, είναι αν αυτές οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες θα είναι της Ducati. Θυμίζουμε πως η Ducati έχει υποσχεθεί στην Pramac πως ο Jack Miller θα έχει εργοστασιακή Desmosedici το 2020, δηλαδή δύο επιπλέον εργοστασιακές μοτοσυκλέτες, αφού κάθε αναβάτης χρειάζεται τουλάχιστον δύο σε κάθε αγώνα. Θα μπορέσει άραγε η μικρή ιταλική εταιρεία να έχει την επόμενη σεζόν (τουλάχιστον) οκτώ, εργοστασιακών προδιαγραφών, μοτοσυκλέτες σε κάθε αγώνα; Η Yamaha και η KTM φέτος έχουν τόσες, όμως η Honda έχει έξι και η Aprilia με την Suzuki μόλις τέσσερις. Αν η Ducati δώσει σε όλους τους αναβάτες της εργοστασιακές μοτοσυκλέτες το 2020, τότε δεν μιλάμε για οκτώ αλλά για δώδεκα full-factory μοτοσυκλέτες! Δεν έχει γινεί ποτέ ξανά κάτι τέτοιο.

Ήδη κυκλοφορούν φήμες, πως η Avintia θα γίνει το 2020 δορυφορική ομάδα της Suzuki. Προφανώς θα μάθουμε ακριβώς τι θα γίνει πολύ πριν τελειώσει το φωτεινό πρωτάθλημα, καθώς ένας χορηγός που μπορεί να αντέξει οικονομικά τη συμμετοχή εργοστασιακών μοτοσυκλετών στα MotoGP είναι πολύ μεγάλος ελέφαντας για να τον κρύψεις για πολύ καιρό. Το ίδιο ισχύει και για τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες που είναι μετρημένα κουκιά. 

MotoGP: Κατά τον Joan Mir "η Honda μπορεί να είναι αισιόδοξη για το Mugello"

Παρά τις παραδοσιακές δυσκολίες της RC213V στην ιταλική πίστα, ο Mir θεωρεί πως η Honda έχει λόγους αισιοδοξίας
Mir Mugello
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/5/2026

Ο Joan Mir πιστεύει ότι η Honda έχει λόγους να εμφανίζεται πιο αισιόδοξη για το Grand Prix της Ιταλίας στο Mugello, παρά το γεγονός ότι η παραδοσιακή παρουσία της RC213V στην συγκεκριμένη πίστα δεν μπορεί να θεωρηθεί ενθαρρυντική.

Η χάραξη του Mugello δεν συγκαταλέγεται στις πίστες που ταιριάζουν ιδιαίτερα στη Honda, με τον Mir να μην έχει καταφέρει ποτέ να τερματίσει μέσα στην πρώτη δεκάδα εκεί ως αναβάτης της HRC. Ο μοναδικός του τερματισμός με τη Honda στο Mugello ήταν μια 11η θέση το 2025.

Ο Ισπανός έχει πάντως θετικές αναμνήσεις από την ιταλική πίστα με άλλες μοτοσυκλέτες, καθώς ανέβηκε στο βάθρο δύο φορές στο παρελθόν, ως τρίτος στη Moto2 το 2018 και τρίτος ξανά στα MotoGP του 2021 με τη Suzuki.

Αντίστοιχα δύσκολη είναι και η πρόσφατη ιστορία της Honda στο Mugello, αφού η τελευταία παρουσία της εταιρείας στο βάθρο του ιταλικού Grand Prix ήταν το 2019, όταν ο Marc Marquez είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Danilo Petrucci.

Παρά τα δεδομένα, ο Mir θεωρεί ότι η εικόνα της Honda στη Βαρκελώνη δίνει αισιοδοξία στην ομάδα για το επερχόμενο αγωνιστικό τριήμερο.

"Φτάνουμε στην Ιταλία με μεγάλο κίνητρο και αυτοπεποίθηση," δήλωσε ο Joan Mir. "Το Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη έκλεισε με πολύ θετικό τρόπο και θέλω να μεταφέρω αυτή την αίσθηση και στο Mugello."

Mir

Ο Ισπανός στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Honda παραδοσιακά δυσκολευόταν και στην Καταλονία, όμως αυτή τη φορά έδειξε ανταγωνιστική εικόνα: "Είναι μια πίστα που δεν συγκαταλέγεται στις δυνατότερες για εμάς, αλλά συνήθως και στη Βαρκελώνη η Honda αντιμετώπιζε δυσκολίες, οπότε πιστεύω ότι μπορούμε να είμαστε λίγο αισιόδοξοι."

Ο Mir τόνισε επίσης ότι η εκκίνηση και η θέση στο grid θα παίξουν καθοριστικό ρόλο: "Πρέπει να τα συνδυάσουμε όλα σωστά, γύρο με τον γύρο και μέρα με τη μέρα, για να δούμε πού βρισκόμαστε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Πιστεύω όμως στην ταχύτητά μου. Όπως είδαμε και σε προηγούμενους αγώνες, μια καλή θέση στην εκκίνηση μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά για εμάς."

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο ομόσταυλός του, Luca Marini, ο οποίος επιστρέφει φέτος στο Mugello μετά την περσινή απουσία του, λόγω του ατυχήματος στις δοκιμές για τον 8ωρο αγώνα της Suzuka.

Marini

"Πέρυσι βρέθηκα στο Mugello μόνο ως θεατής, οπότε ανυπομονώ πραγματικά για τον φετινό αγώνα," δήλωσε ο Ιταλός. "Είναι ένας πολύ ξεχωριστός αγώνας για κάθε αναβάτη και ως Ιταλός απολαμβάνεις ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο μαζί με τους φιλάθλους. Είναι ένας από τους πραγματικά εμβληματικούς αγώνες του ημερολογίου."

Ο Marini υπογράμμισε επίσης ότι η Honda φτάνει στην Ιταλία μετά από ένα δυνατό αγωνιστικό τριήμερο και θετικές δοκιμές τη Δευτέρα στην Καταλονία: "Θέλω να ξεκινήσουμε δυνατά από την αρχή. Όπως πάντα, το απόγευμα της Παρασκευής ίσως είναι η πιο σημαντική περίοδος όλου του Σαββατοκύριακου. Υπάρχουν πολλά να κάνουμε και μεγάλες δυνατότητες να δείξουμε."