Miguel Oliveira: Ο "κίτρινος" τύπος και τα "ροζ" σκάνδαλα

"Κιτρινισμός" στην μάχη της ενημέρωσης
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/8/2020

Αναμφίβολα η απήχηση που γνωρίζουν παγκοσμίως τα MotoGP, μετατρέπουν αυτομάτως τους αναβάτες και τους πρωταγωνιστές τους σε αστέρες της δημόσιας ζωής, πράγμα που σημαίνει ότι γίνονται και ευάλωτοι σε κάθε είδους σχόλιο και κουτσομπολιό που ουδεμία σχέση έχουν με τις επιδόσεις τους ως αθλητές. Δυστυχώς υπάρχει μια μερίδα του Τύπου- κι αυτό είναι παγκόσμιο φαινόμενο- που στην άγρα της αναγνωσιμότητας δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο προκειμένου να αποσπάσει το πολυπόθητο κλικ στο site του ή τον ευκαιριακό πελάτη στο περίπτερο. Το να δημιουργηθεί ένα σκάνδαλο γύρω από ένα τέτοιο δημόσιο και ευρείας αποδοχής πρόσωπο, είναι η πιο εύκολη και συνηθισμένη τακτική και δυστυχώς ο Miguel Oliveira το έμαθε με τον πιο σκληρό τρόπο.

Ο συμπαθέστατος Πορτογάλος αναβάτης, που στέφθηκε νικητής στον δεύτερο αγώνα της Αυστρίας, δεν είχε απασχολήσει ποτέ μέχρι τώρα τα μέσα, πέρα από τον ειδικό τύπο που ασχολούνταν με την πραγματικά εντυπωσιακή πορεία του, από την Moto3 και την Moto2 μέχρι τα MotoGP. Παίρνοντας όμως την παρθενική του νίκη στην κορυφαία κατηγορία, έγινε αυτομάτως "στόχος" και οτιδήποτε γύρω από το όνομά του άρχισε να "πουλάει" πολύ περισσότερο απ' ό,τι στο παρελθόν.

Μετά τη νίκη του στο GP του Red Bull Ring, άρχισαν να ενδιαφέρονται και τα πορτογαλικά μέσα ποικίλης ύλης για τον νεαρό αναβάτη και σε μια συνέντευξη που έδωσε, δήλωσε με πλήρη ειλικρίνεια ότι η ανατροπή στο φετινό πρόγραμμα των MotoGP τον ανάγκασε να αναβάλλει τον γάμο του που ήταν προγραμματισμένος για φέτος, για του χρόνου. Το θέμα όμως είναι πως η μέλλουσα γυναίκα του είναι η κόρη της συζύγου του πατέρα του και αμέσως τα σκανδαλοθηρικά περιοδικά εντόπισαν το υποτιθέμενο σκάνδαλο, χρησιμοποιώντας δραματικούς τίτλους και πρωτοσέλιδα, κάνοντας λόγω για γάμο με την ετεροθαλή αδερφή του, μια τακτική που υιοθέτησαν –δυστυχώς- και κάποια ελληνικά μέσα.

Η αλήθεια είναι βέβαια εντελώς μακριά, καθώς δεν πρόκειται για κανένα σκάνδαλο, ούτε για κάποια είδηση-βόμβα. Ο Oliveira είχε ήδη επισημοποιήσει τον δεσμό του και την προοπτική του γάμου του με την Andreia από πέρσι, με την σύμφωνη γνώμη του πατέρα του και της μητέρας της, χωρίς κανένας να ασχοληθεί με το δήθεν "σκάνδαλο", που ουσιαστικά δεν υπάρχει. Το θυμήθηκαν τώρα, μιας και τώρα άκουσαν το όνομά του πρώτη φορά, όταν έγραψαν τα αποτελέσματα και τον είδαν νικητή... Και αν θέλουμε να δούμε το πρόβλημα και στην ρίζα του, δεν υπάρχει και κανένας απολύτως λόγος να μας απασχολεί σε τέτοιο βαθμό η προσωπική ζωή του κάθε αναβάτη ή οποιουδήποτε άλλου δημόσιου προσώπου, που δεν έχει να κάνει με τον λόγο για τον οποίο αποτελεί μια δημόσια προσωπικότητα. Τόσο απλά…

 

Τραβάνε την μπρίζα στα ηλεκτρικά MotoGP! Κανείς δεν έβλεπε MotoE - Ούτε οι συγγενείς των αναβατών!

Τα ηλεκτρικά GP δεν θα συνεχίσουν μετά τη σεζόν 2025
MotoE Ends
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/9/2025

Η FIM και η Dorna Sports ανακοίνωσαν ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE σταματά μόλις ολοκληρωθεί η τρέχουσα σεζόν του 2025. Αν στο μέλλον συντρέχουν οι λόγοι, τότε θα επανεξεταστεί το ενδεχόμενο να το επαναφέρουν.

 

Ακόμη και αν η ηγεσία της διοργάνωσης των MotoGP δεν είχε αλλάξει, το μέλλον της κατηγορίας MotoE ήταν ήδη αβέβαιο. Η κατηγορία MotoE δεν κατάφερε να αποκτήσει επαρκή απήχηση κατά τις επτά σεζόν που έτρεξε, ενώ η αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν, με πολλά μεγαλεπήβολα πλάνα και κατασκευαστές να αποτυγχάνουν.

Παρά τις εξαγγελίες της Ευρώπης και τον ουσιαστικό και πρακτικό πόλεμο που κύρηξε στους θερμικούς κινητήρες, η ηλεκτροκίνηση δεν κατάφερε να δώσει τις λύσεις που χρειάζεται κάποιος για να μπορέσει να στραφεί στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Χωρίς αγορά, ελάχιστα μπορείς να στηρίξεις τους αγώνες ελπίζοντας σε εξέλιξη που ποτέ δεν εξαργυρώνεται στην πράξη. Και που κράτησαν τόσες σεζόν είναι αξιοπερίεργο όπως χαρακτηριστικό είναι που παρά την τεράστια επένδυση όλα αυτά τα χρόνια, κανείς δεν ασχολήθηκε με τους αγώνες αυτούς. Κυριολεκτικά ελάχιστοι ήταν οι θεατές που συνέχιζαν να παρακολουθούν την MotoE, όχι μόνο παραμένοντας στις κερκίδες αλλά και online, από τον server της Dorna που είναι ένα πολύ καλό μέτρο σύγκρισης. Δεν έβλεπε κανείς, μερικές φορές αστειευόντουσαν πως δεν τους βλέπουν ούτε οι συγγενείς τους! Από το κύπελλο που ξεκίνησε το 2019 έως το 2023 που επένδυσαν περισσότερο δημιουργώντας το πρωτάθλημα, φάνηκε και το τέλος. Αναβαθμίζοντας το κόστος διοργάνωσης είτε θα έφερναν τους θεατές και μαζί και την εξέλιξη των μοτοσυκλετών, είτε θα έμπαινε ταφόπλακα. Όσοι ποντάραμε στο δεύτερο, έχουμε τώρα την επιβεβαίωση, ωστόσο δεν θάβεται η MotoE, μπαίνει κατάψυξη, αυτό να θυμόμαστε, υπάρχει περίπτωση επαναφοράς σε μακρινό, αρκετά μακρινό μέλλον.

Διότι ταυτόχρονα η βιομηχανία μοτοσυκλετών έχει στραφεί στην ανάπτυξη ακόμα πιο αποδοτικών κινητήρων καύσης, σε συνδυασμό με τη χρήση μη-ορυκτών καυσίμων. Εκεί όπου επενδύονται και μεγάλα ποσά. Από το 2027 τα καύσιμα του MotoGP θα είναι 100% μη-ορυκτά, αυξημένα από το ελάχιστο 40% μη-ορυκτών που είναι σε εφαρμογή από το 2024, ακολουθώντας την κατεύθυνση της βιομηχανίας και επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση για το "Racing for the Future".

Η FIM και το MotoGP θα συνεχίσουν να παρακολουθούν και να συμβουλεύονται τη βιομηχανία ώστε το άθλημα να παραμένει στην αιχμή της καινοτομίας. Δήλωσαν λοιπόν πως η MotoE θα επανεξεταστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, εφόσον η σημασία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ή οποιασδήποτε άλλης βιώσιμης τεχνολογίας αυξηθεί.

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM, δήλωσε: "Σήμερα ανακοινώνουμε την αναστολή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE από το τέλος της σεζόν. Παρά τις καλύτερες προσπάθειες να προωθήσουμε αυτή την καινοτόμο κατηγορία μαζί με τη Dorna, η αλήθεια είναι ότι δεν πετύχαμε τους στόχους μας, αλλά ούτε και η ευρύτερη βιομηχανία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών επιδόσεων. Οι αγώνες ήταν πραγματικά φανταστικοί και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους αναβάτες και τις ομάδες που συμμετείχαν στο MotoE, καθώς και τη Dorna. Μαζί κοιτάμε το μέλλον και είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε νέες καινοτομίες και τεχνολογίες."

Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, πρόσθεσε: "Το MotoE έχει προσφέρει απίστευτη δράση στην πίστα και έχει στέψει πρωταθλητές και νικητές, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην αποστολή του MotoGP για καινοτομία, χωρίς φόβο και χωρίς να διστάζει να παρουσιάσει κάτι νέο. Καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε την καινοτομία εντός και εκτός πίστας, πρέπει να είμαστε εξίσου έτοιμοι να ακούμε τους οπαδούς μας και το νέο κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε, παρακολουθώντας την εξέλιξη της αγοράς. Σε συνεργασία με τη FIM αποφασίσαμε ότι η κατάλληλη στιγμή είναι να τεθεί το MotoE σε “παύση” στο τέλος αυτής της σεζόν. Ευχαριστούμε όλους τους αναβάτες και τις ομάδες, τη Ducati, τους συνεργάτες μας και όλο το προσωπικό που έκαναν το MotoE πραγματικότητα από το 2019. Ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας σε αυτό το πολύτιμο ταξίδι."