MotoGP 2020: Ανανέωσε με Suzuki ο Rins!

Μαζί μέχρι και το 2022
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/2/2020

Με τον χορό των ανανεώσεων και των μεταγραφών να ανοίγει απ’ τη Yamaha, που γρήγορα-γρήγορα εξασφάλισε τους εργοστασιακούς της αναβάτες για το 2021 (μπορείτε να θυμηθείτε τις τελευταίες εξελίξεις της Yamaha εδώ, εδώ και εδώ), ήρθε η σειρά της Suzuki να ανακοινώσει την επέκταση της συνεργασίας της με τον Alex Rins για άλλα δύο χρόνια.

H ανακοίνωση έρχεται απ’ το εργοστάσιο του Hamamatsu, που θα συνεχίσει την πολυετή πορεία του με τον Rins μέχρι και το 2022. Ο 25χρονος Ισπανός έχει στεφθεί δύο φορές Rookie of the Year, μια το 2012 στη Moto3 όπου πρωτοεμφανίστηκε και μια το 2015 στη Moto2. Το 2017 ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία υπό την αιγίδα της εργοστασιακής ομάδας της Suzuki, που όπως η ίδια δηλώνει, πέρα απ’ τις νίκες που είναι ο βασικός της στόχος, έχει αναλάβει να εκπαιδεύει και να σμιλεύει νέα ταλέντα στα MotoGP όπως έκανε πέρσι με τον Mir.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πορεία του Rins, που κάθε χρόνο είναι ανοδική. Το 2017 ο Ισπανός αναβάτης τερμάτισε μέσα στην πρώτη πεντάδα αρκετές φορές, παρά τους τραυματισμούς που είχε. Την επόμενη σεζόν είδε τους κόπους του να ανταμείβονται και να ανεβαίνει συνολικά πέντε φορές στο βάθρο, βάζοντας τα θεμέλια για την πολυπόθητη νίκη, που ήρθε το 2019. Ο αγώνας στο Texas ήταν απ’ αυτούς που έχουν μείνει ανεξίτηλοι στην μνήμη μας. Το Austin ήταν το “κάστρο” του Marquez, αφού από το 2013 που εντάχθηκε στο πρόγραμμα δεν είχε χάσει ποτέ εκεί, τουλάχιστον μέχρι πέρσι που… έπεσε και εγκατέλειψε τον αγώνα. Τότε, ο Rins και ο Γιατρός μας πρόσφεραν έναν επικό αγώνα, με τον Ισπανό να κερδίζει στα ίσα τον Rossi και να κόβει τα φτερά όλων όσων πίστευαν ότι θα δουν τον Ιταλό να ανεβαίνει μετά από πολλούς αγώνες, στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Ο Γιατρός δίνει συγχαρητήρια στον Rins μετά την παρθενική του νίκη στο Texas

 

Ο Alex Rins έφερε άλλη μια νίκη στη Suzuki, σε έναν εξίσου θεαματικό αγώνα στο Silverstone. Μάλιστα ο αγώνας αποτελεί ακλόνητο πειστήριο πως δεν χρειάζεται να έχεις την πιο δυνατή σε ιπποδύναμη μοτοσυκλέτα για να κερδίσεις έναν αγώνα, αλλά αυτήν με την πιο ομοιογενή συμπεριφορά. Η GSX-RR ήταν πραγματικά άπιαστη μέσα στις στροφές, την ώρα που ο Marquez πάσχιζε να τιθασεύσει τη δύστροπη RC-213V και να την κάνει να στρίψει. Ο Iσπανός της Suzuki μάλιστα, πραγματοποίησε μια φοβερή προσπέραση απ’ την εξωτερική στον Marquez, ενώ κέρδισε τον αγώνα με μια ανάσα να τον χωρίζει απ’ τον περσινό πρωταθλητή που τον καταδίωκε!

Το 2019 ο Rins χάρισε 11 τερματισμούς μέσα στην πρώτη πεντάδα στη Suzuki, εκ των οποίων οι δύο ήταν νίκες και ο ένας ήταν στη δεύτερη θέση. Ήρθε τέταρτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος με μόλις έξι βαθμούς να τον χωρίζουν απ’ την τρίτη θέση του “Top Gun” της Yamaha.

Ετικέτες

MotoGP - Scott Redding: “Το να είσαι Βρετανός δεν βοηθάει”

Ο πρώην αναβάτης MotoGP σχολιάζει την πλήρη απουσία Βρετανών από την κορυφαία κατηγορία
Redding
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/4/2026

Ο Scott Redding μιλά ανοιχτά για τις ανισότητες στο MotoGP, επισημαίνοντας τον ρόλο χρημάτων, γεωγραφίας και ευκαιριών στην εξέλιξη των αναβατών.

Τα MotoGP παραμένουν το κορυφαίο επίπεδο αγώνων μοτοσυκλέτας, όμως τα τελευταία χρόνια η απουσία Βρετανών αναβατών από το grid έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή. Ο Scott Redding, πρώην αναβάτης της κατηγορίας και νυν αγωνιζόμενος BSB, τοποθετήθηκε ανοιχτά για το ζήτημα, τονίζοντας πως “το να είσαι Βρετανός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα”.

Η Μεγάλη Βρετανία έχει να δει μόνιμη παρουσία αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία από το 2020, όταν οι Cal Crutchlow και Bradley Smith ολοκλήρωσαν τις καριέρες τους στα MotoGP.

Το 2026 η κατάσταση είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς δεν υπάρχει κανένας Βρετανός ούτε στα MotoGP ούτε στη Moto2. Ο Jake Dixon, που είχε συμμετάσχει σε δύο αγώνες της κορυφαίας κατηγορίας το 2021, μετακινήθηκε φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Το πρόβλημα της “βάσης”

Η τελευταία μεγάλη επιτυχία για τη Βρετανία ήρθε το 2015, όταν ο Danny Kent κατέκτησε τον τίτλο στην Moto3, ενώ το τελευταίο βάθρο στα MotoGP καταγράφηκε το 2019.

Μιλώντας σε ένα podcast, ο Redding δεν δίστασε να αναδείξει τις βαθύτερες αιτίες:

“Η Ισπανία και η Ιταλία είναι η καρδιά του σπορ, εκεί βρίσκεται το χρήμα,” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκέντρωση υποδομών, χρηματοδότησης και ευκαιριών σε αυτές τις χώρες δημιουργεί ένα σαφές πλεονέκτημα για τους αναβάτες που προέρχονται από εκεί.

Ανισορροπία ευκαιριών

Ο Redding στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες εργοστασιακές μοτοσυκλέτες καταλήγουν σε Ισπανούς και Ιταλούς αναβάτες, κάτι που όπως υποστηρίζει, δεν είναι τυχαίο.

Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα την αλλαγή κανονισμών την εποχή που ανέβηκε στο MotoGP ο Marc Marquez. Μέχρι τότε, οι rookies ήταν υποχρεωμένοι να περάσουν από δορυφορικές ομάδες πριν φτάσουν σε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Ο Marquez, ωστόσο, πήγε απευθείας στην εργοστασιακή Repsol Honda, σηματοδοτώντας μια αλλαγή φιλοσοφίας.

“Όταν βρίσκεσαι σε αυτό το επίπεδο, έχεις ήδη μειονέκτημα επειδή οδηγείς δορυφορική μοτοσυκλέτα. Προσθέστε και το οικονομικό κομμάτι, και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο,” εξήγησε.

Redding

Το κόστος της εξέλιξης

Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που ανέδειξε ο Redding είναι το οικονομικό βάρος που καλούνται να σηκώσουν οι μη Ισπανοί και μη Ιταλοί αναβάτες: “Πέρα από το ότι δέχεσαι πολύ μικρότερες αμοιβές, πρέπει να πληρώσεις για να προπονηθείς. Πρέπει να πας στην Ισπανία ή την Ιταλία για να οδηγείς τρεις φορές την εβδομάδα. Εκείνοι είναι ήδη στο σπίτι τους.”

Η τοποθέτηση αυτή αναδεικνύει ένα δομικό πρόβλημα του αθλήματος: η γεωγραφία και η πρόσβαση σε πίστες και ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός αναβάτη.

Αμφισβήτηση επιλογών

Ο Βρετανός δεν δίστασε να θίξει και επιλογές ομάδων, αναφέροντας ως παράδειγμα τον Alex Rins: “Είναι καλός αναβάτης, αλλά έχει πολλούς τραυματισμούς και δεν είναι σταθερός. Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Ίσως όμως υπάρχει κάποια σύνδεση που τον βοηθά.”

Παρά τη σκληρή κριτική, ο Redding ξεκαθάρισε πως δεν θέλει να μειώσει την αξία των Ισπανών και Ιταλών αναβατών, αναγνωρίζοντας το υψηλό επίπεδό τους.

“Πρέπει να παίξεις με τα χαρτιά που έχεις”

Κλείνοντας, ο Redding συνοψίζει την κατάσταση με ρεαλισμό, λέγοντας: “Πρέπει να παίξεις με τα χαρτιά που σου δίνονται. Και το να είσαι Βρετανός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Είναι τρελό που δεν υπάρχουν Βρετανοί ούτε στα MotoGP ούτε στη Moto2.”

Ο Redding αγωνίστηκε στα MotoGP για πέντε σεζόν, κατακτώντας δύο βάθρα. Το 2019 μετακινήθηκε στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike, όπου κατέκτησε τον τίτλο με Ducati, πριν περάσει στο Παγκόσμιο Superbike το 2020. Από το 2025 επέστρεψε στο BSB.

Η τοποθέτηση του Redding ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το κατά πόσο τα MotoGP παραμένουν πραγματικά “παγκόσμιο” πρωτάθλημα ή αν οι ισορροπίες έχουν γείρει υπέρ συγκεκριμένων χωρών, όχι απαραίτητα λόγω ταλέντου, αλλά λόγω συστήματος.

Ο Bρετανός μοιάζει να ανακάλυψε τον τροχό, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο πως οι μηχανοκίνητες δεν είναι από τις πιο εύκολα προσβάσιμες μορφές αθλητισμού καθώς απαιτούν μια εμπλοκή από μικρή ηλικία σε ένα κοστοβόρο μονοπάτι και σχετίζονται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο αλλά και το επίπεδο υποδομών μιας χώρας και περιοχής.

Άλλωστε το ζήτημα έχει γίνει αντιληπτό χρόνια τώρα από τη διοργανώτρια αρχή που έχει προσπαθήσει να το αντισταθμίσει με το πρόγραμμα Road to MotoGP, σε μία προσπάθεια παροχής “ίσων ευκαιριών” σε αναβάτες από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές

Παρόλα αυτά το κατά πόσο, πέρα από τις ευκαιρίες εξέλιξης τους, οι χώρες προέλευσης των αναβατών με μεγαλύτερο “καταναλωτικό κοινό” προσφέρουν πραγματικά περισσότερες ευκαιρίες είναι κάτι δύσκολα μετρήσιμο.