MotoGP 2020: Επιστρέφει ο “Σπαρτιάτης” στη Yamaha!

Επίσημα πλέον ως αναβάτης εξέλιξης ο Lorenzo
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/1/2020

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια, γεμάτα με τραυματισμούς και κυρίως μετά από μια αποτυχημένη σεζόν στη Honda, ο Jorge Lorenzo ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο πριν τον αγώνα της Valencia, πως αυτή θα ήταν η τελευταία του χρονιά της αγωνιστικής του καριέρας. Καθοριστικός παράγοντας στην απόφασή του, ήταν η πτώση του στα ελεύθερα δοκιμαστικά στο Assen, όπου έσπασε τον έκτο θωρακικό σπόνδυλο. Τότε, φούντωσε η φοβία που χτίστηκε σταδιακά μέσα από πολλές πτώσεις, πως είναι μεγάλη η πιθανότητα να μείνει παράλυτος και να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα αναπηρικό καροτσάκι.

Έκτοτε, ο Ισπανός αναβάτης απολαμβάνει τη ζωή του “συνταξιούχου” με ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς και την αγορά πανάκριβων supercars και κάνοντας όλα όσα δεν είχε ποτέ τον χρόνο να ευχαριστηθεί τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, όταν έχεις περάσει ολόκληρη τη ζωή σου στα paddock και πάνω στη σέλα μιας μοτοσυκλέτας είναι σχεδόν ακατόρθωτο να σταματήσεις να κάνεις αυτό που αγαπάς, αυτό για το οποίο γεννήθηκες. Κατά καιρούς υπήρχαν διάφορες φήμες με την επιστροφή του Lorenzo στους αγώνες σε διάφορους ρόλους, όπως το να πάρει τη θέση του Iannone στις δοκιμές ή να γίνει αναβάτης εξέλιξης της Yamaha, χωρίς όμως να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες. Το όνομα του Ισπανού αναβάτη είναι συνυφασμένο με τη Yamaha, αφού μαζί της έκανε το ντεμπούτο του στα MotoGP και αγωνιζόταν με τα χρώματά της για εννέα ολόκληρα χρόνια, χαρίζοντάς της τρία πρωταθλήματα το 2010, το 2012 και το 2015. Τώρα, ανακοινώθηκε επίσημα πλέον, πως για το 2020 θα είναι ο αναβάτης εξέλιξης της Yamaha.

Ο Lorenzo θα βρεθεί στη σέλα της M1 για άλλη μια φορά στις επίσημες δοκιμές της Sepang που ξεκινούν την Κυριακή που μας έρχεται στις 2 Φεβρουαρίου. Επίσης, θα πάρει μέρος και στις επίσημες δοκιμές της IRTA και σε μερικές ιδιωτικές δοκιμές της Yamaha με μοναδικό σκοπό να βοηθήσει τους μηχανικούς στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Το οδηγικό του στιλ, ταιριάζει τέλεια με τα χαρακτηριστικά της Μ1 και η χειρουργική ακρίβεια που διαθέτει ο Lorenzo θα προσφέρει περισσότερα δεδομένα στην ομάδα. Ο πρώην αρχιμηχανικός του Valentino Rossi, Silvano Galbusera ο οποίος αντικαταστάθηκε για το 2020 από τον David Munoz, θα είναι πλέον στην ομάδα εξέλιξης της μοτοσυκλέτας στο πλάι του Jorge Lorenzo για φέτος. Η Yamaha επίσης, έχει αφήσει καθαρά στην κρίση του Lorenzo για το αν θα πάρει μέρος σε αγώνα ως Wildcard σε περίπτωση που χρειαστεί κάτι τέτοιο, χωρίς να το πιέζει.

Ο Managing Director της Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis εξομολογήθηκε μάλιστα πως μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης του Ισπανού αναβάτη, ξεκίνησαν να σκέφτονται τί πρόταση θα του κάνουν για να επιστρέψει στην ομάδα. ”Τα στατιστικά των επιτυχιών του όσο ήταν μαζί μας μιλάνε από μόνα τους,” είπε ο Jarvis. Η εμπειρία του Lorenzo σαν αναβάτης είναι τεράστια και δεν χωρά αμφιβολία σε αυτό, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της “θητείας” του έχει περάσει οδηγώντας την M1. Το οδηγικό του στιλ και οι τεχνικές γνώσεις που διαθέτει αποτελούν τις απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζεται να έχει ένας αναβάτης εξέλιξης και για αυτό ήταν νούμερο ένα στη λίστα της Yamaha.

O Ισπανός πολυπρωταθλητής σχολίασε την επιστροφή του στη Yamaha λέγοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος για την απόφασή μου να γίνω μέλος της εργοστασιακής ομάδας εξέλιξης της Yamaha. Σκόπευα να παραμείνω μέσα στα πράγματα των MotoGP και πιστεύω πως η επιστροφή μου ως αναβάτης εξέλιξης είναι ο ιδανικός ρόλος για μένα. Γνωρίζω την ομάδα και την Μ1 πάρα πολύ καλά! Με τη Yamaha έχουμε κοινές πολλές καλές αναμνήσεις και μαζί έχουμε κερδίσει τρεις τίτλους! Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Yamaha που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω αυτό που αγαπώ (σ.σ. να οδηγεί και να πιέζει τις μοτοσυκλέτες στα όριά τους), ενώ παράλληλα δεν θα χρειαστεί να αλλάξω την καθημερινότητά μου, που πλέον είναι πιο ήρεμη συγκριτικά απ’ την εποχή που ήμουν αγωνιζόμενος.”

Ετικέτες

MotoGP Ουγγαρία - Balaton Park: Ο Pol Espargaro αντικαθιστά τον Vinales

Ο αναβάτης δοκιμών της KTM θα αγωνιστεί με την Tech3 στην Ουγγαρία
Espargaro
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/8/2025

Ο Maverick Vinales ταξίδεψε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Αυστρία, όμως δεν ήταν έτοιμος μετά τον τραυματισμό του και αποφάσισε να μην αγωνιστεί. Μάλιστα, ο Ισπανός δεν θα αγωνιστεί ούτε στην Ουγγαρία και στην θέση του θα αγωνιστεί ο Pol Espargaro.

Ο Pol Espargaro αγωνίστηκε και στο Brno που πήρε την 9η θέση και αυτή θα είναι η δεύτερή του εμφάνιση για φέτος. Ο δοκιμαστής της Red Bull KTM έχει μάλιστα κάνει δοκιμές στη νέα πίστα Balaton Park, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί μεγάλο πλεονέκτημα.

Ο Pol Espargaro δήλωσε: “Είναι δύσκολο για τον Maverick να χάσει έναν άλλο αγώνα, αλλά είδαμε στην Αυστρία ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αναρρώσει και είναι σημαντικό να σκέφτεσαι το MotoGP όταν είσαι 100% έτοιμος. Το ξέρω πολύ καλά αυτό! Επαναλαμβάνω αυτό που είπα στην Τσεχία: κάνει καταπληκτική δουλειά για την ομάδα και αξίζει να συνεχίσει να απολαμβάνει τη μοτοσυκλέτα, όπως έκαναν και οι άλλοι. Ελπίζω να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στην Ουγγαρία και δεν είναι εύκολο να αλλάξεις το «τσιπ» του δοκιμαστή με το «τσιπ» του αναβάτη MotoGP, με το επίπεδο που έχει αυτή τη στιγμή η κατηγορία και με το ρυθμό που έχουν οι άλλοι. Πρόσφατα πραγματοποιήσαμε μερικές δοκιμές και βλέπουμε ότι σημειώσαμε μεγάλη πρόοδο. Είμαι χαρούμενος που μπορώ να βοηθήσω ξανά την ομάδα και το εργοστάσιο συμμετέχοντας στον αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο και όπως πάντα, αυτό θα προσθέσει αξία στη δουλειά μας πίσω από τα παρασκήνια και στους αγώνες. Θα πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας και να προετοιμαστούμε για αυτή τη νέα πρόκληση στο Balaton Park”.