Παραιτείται ο Lorenzo! Τέλος αγωνιστικής καριέρας!

Ανοίγει η θέση στην Honda...
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/11/2019

Σε μία συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα ο Lorenzo ανακοίνωσε μόλις τώρα πως τερματίζει την αγωνιστική του καριέρα στα MotoGP! Ο τελευταίος του αγώνας, θα είναι τώρα αυτός που θα γίνει στην Valencia, τελειώνοντας το φετινό πρωτάθλημα. Όπως αποκάλυψε στο τέλος είναι κάτι που άρχισε να σκέφτεται από το Assen, από την πτώση που είχε τότε. Μία σκέψη που έγινε ενώ ακόμη ήταν στο έδαφος, για το αν αξίζει πραγματικά όλη αυτή η θυσία και ο πόνος, ενώ έχει μία αρκετά καλή καριέρα.

Ξεκίνησε λέγοντας πως υπάρχουν τέσσερις μεγάλες στιγμές στην καριέρα ενός πρωταθλητή, η ημέρα που ξεκινά τους αγώνες, η ημέρα που παίρνει την πρώτη του νίκη, η ημέρα που κατακτά τον πρώτο του τίτλο και η ημέρα που αποσύρεται. Αυτή η ημέρα ήρθε για εκείνον…

Όλοι ξέρετε, συνέχισε, πόσο τελειομανής είμαι και πόσο έχω προσπαθήσει, όμως δεν είναι αυτό το μόνο που χρειάζεται στους αγώνες. Μετά από εννιά, απίστευτα και καταπληκτικά χρόνια στην Yamaha, ήρθε η Ducati και παρά τις δυσκολίες η απίστευτη νίκη στο Mugello μπροστά στο Ιταλικό κοινό. Πηγαίνοντας στην Honda ολοκλήρωσε το όνειρο πολλών αναβατών, να γίνει εργοστασιακός αναβάτης του HRC, όμως οι τραυματισμοί είχαν το πάνω χέρι.

Μετά τον τραυματισμό στο Assen είχε χάσει το κίνητρο πλέον, προσπάθησε να μην πάρει γρήγορες αποφάσεις αλλά άρχισαν όλα να του φαίνονται βουνό. Αισθάνεται πολύ στεναχωρημένος για την Honda και τον Puig που πίστεψαν σε αυτόν. Η Honda δεν πρέπει να έχει έναν αναβάτη που απλά κερδίζει κάποιους πόντους, αλλά έναν που παλεύει για την νίκη, αυτό είπε στο αφεντικό της Honda συζητώντας την σκέψη του να αποχωρήσει. Αισθάνεται ιδιαίτερα τυχερός και θέλησε να ευχαριστήσει την Derbi, την Aprilia, την Yamaha, την Ducati και την Honda.

Ο Lorenzo μίλησε για μερικές από τις καλύτερες στιγμές του, παραδέχτηκε πως σκεφτόταν την παραίτηση καιρό τώρα, αλλά χωρίς να έχει αποφασίσει. Έψαχνε μέχρι και την Μαλαισία φέτος να βρει το κίνητρο και να αλλάξει η σχέση του με την μοτοσυκλέτα της Honda, δεν άλλαξε τίποτα σε αυτό κι έτσι πήρε την απόφαση. Το 2010 στην Μαλαισία ήταν η καλύτερη στιγμή του, δεν αποκάλυψε τί θα κάνει στο μέλλον αλλά σίγουρα θα πάρει λίγο χρόνο ανασυγκρότησης.

Ο Espeleta ευχαρίστησε τον Lorenzo για όλα όσα προσέφερε στο άθλημα και ανακοίνωσε πως θα του απονεμηθεί ο τίτλος του MotoGP Legend!

Παρόντες ήταν η πλειοψηφία των αναβατών, που όλοι μαζί αποχαιρέτησαν και χειροκρότησαν τον Lorenzo…

Η απόφαση του Lorenzo εξηγεί την στάση του και την αμηχανία στην παρουσίαση του HRC που λέγαμε νωρίτερα σήμερα…

Ετικέτες

MotoGP-Yamaha: Μόνο με V4 το 2026 στην κορυφαία κατηγορία

Τέλος εποχής και επίσημα για την 4κύλινδρη διάταξη της Iwata των 20 παγκόσμιων τίτλων
Yamaha V4 MotoGP 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/11/2025

Η Yamaha ανακοίνωσε ότι το 2025 ήταν και η τελευταία χρονιά στο MotoGP με εν σειρά 4κύλινδρο με τους Ιάπωνες να υιοθετούν επίσημα τον V4 για το 2026 και να βάζουν έτσι τέλος σε μία ολόκληρη εποχή.

H Yamaha ήταν ο τελευταίος κατασκευαστής που χρησιμοποιούσε στο MotoGP εν σειρά 4κύλνιδρο κινητήρα με την εταιρεία από την Iwata να δίνει τέλος σε αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας της στην κορυφαία κατηγορία έπειτα από 429 GP στα οποία σημείωσε 125 νίκες και ανέβηκε στο βάθρο περισσότερες από 350 φορές.

Στον παραπάνω απολογισμό να προσθέσουμε φυσικά τους οχτώ Παγκόσμιους Τίτλους Αναβατών, επτά τίτλους Ομάδων, πέντε Κατασκευαστών αλλά και τρεις σεζόν κατά τις οποίες η Yamaha έκανε το Triple Crown κερδίζοντας μαζί τους τίτλους Αναβάτη, Κατασκευαστή και Ομάδας.

Με τον V4 να δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να τον τοποθετήσουν με τέτοιο τρόπο στο πλαίσιο ώστε να μοιράζουν το βάρος με περισσότερη άνεση μεταξύ των δύο τροχών για να βρουν την ιδανική ισορροπία οι Ιάπωνες που μπαίνουν τελευταίοι στον χορό αναμένουν να έχουν καλύτερη επιτάχυνση στις εξόδους, πιο σωστή συμπεριφορά στα δυνατά φρένα, αλλά και να προσαρμόζουν τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολα και γρήγορα στις απαιτήσεις των νέων ελαστικών αλλά και των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων.

Η Yamaha είναι η τελευταία που υιοθετεί τον V4 κινητήρα έχοντας το βλέμμα της και στο 2027, όταν οι κανονισμοί θα αλλάξουν και οι κινητήρες θα έχουν μικρότερη χωρητικότητα, κάτι που ευνοεί τη συγκεκριμένη διάταξη σύμφωνα με τους Ιάπωνες.

Ο τεχνικός διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Bartolini τόνισε επίσης ότι αυτή η απόφαση δεν πάρθηκε ελαφρά την καρδία. Πάρθηκε αφότου έγινε ανάλυση κάθε πτυχής της συνολικής απόδοσης της μοτοσυκλέτας ξεχωριστά και σε βάθος. Έτσι κατέληξαν στον συμπέρασμα ότι με αυτή τη διάταξη μπορούν να επωφεληθούν από τις διαφορές που βρήκαν σε σχέση με τον εν σειρά 4κύλινδρο -όπως είπαμε ακόμη περισσότερο με την αλλαγή των κανονισμών το 2027.

Κάνοντας κάτι ασυνήθιστο, να βάλει δηλαδή μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο της εξέλιξής της να αγωνίζεται απέναντι σε άλλες που βρίσκονται στο απόγειό τους η Yamaha επιτάχυνε σημαντικά τη διαδικασία εξέλιξης με τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων απευθείας από το πεδίο μάχης και το 2026 αναμένει να ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό της όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ετικέτες