MotoGP 2024, Jerez, Q1 & Q2 - Πρώτη pole position για Marc Marquez με την Ducati!

Δύσκολα τα πράγματα για Bagnaia, κακές επιδόσεις για Aprilia, και πάτος για μια ακόμη φορά για τους Ιάπωνες
Marc Marquez, πρώτη pole position με Ducati
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/4/2024

Από το 2023 και το GP της Πορτογαλίας είχε να πάρει pole position ο Marc Marquez, και στη Jerez έδειξε με τον καλύτερο τρόπο πως ο χρόνος εξοικίωσής του με την Ducati τελείωσε, και πλέον παλεύει για την κορυφή. Ταχύτατος τόσο την Παρασκευή, όσο και το πρωί του Σαββάτου, σε στεγνό και βρεγμένο, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πήρε πανάξια την πρώτη του pole position με την GP23 (που, αν το πιστεύετε, είναι η... 93η pole της καριέρας του), σώζωντας και δυο παραλίγο πτώσεις, θυμίζοντας τον καλό παλιό του εαυτό.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Ενώ την Παρασκευή η Jerez λουζόταν στον ήλιο, το Σάββατο ήρθε η βροχή να περιπλέξει τα πράγματα, με τα slick να δίνουν τη θέση τους σε βρόχινα ελαστικά, και τις φιμέ ζελατίνες στα κράνη στις διαφανείς. Παρά τώρα τη βροχή, στα FP2 που έγιναν το πρωί του Σαββάτου, ο Marc Marquez ξεχώρισε για μια ακόνη φορά -μετά τα ελεύθερα και χρονομετρημένα της Παρασκευής- αποτελώντας ένα από τα μεγάλα φαβορί για το ισπανικό GP, αν δεν έχει πάλι κάποια πτώση δηλαδή.

Στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά, το Σάββατο, με την πίστα βρεγμένη και τη βροχή να πέφτει -όχι όμως καταρρακτωδώς- ο MM93 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ενώ στο τέλος αν δεν τον έκοβε ο Mir θα έριχνε τον χρόνο του ακόμα περισσότερο. Στο βρεγμένο, ένα από τα φαβορί που δεν έδειξε να προσαρμόζεται κατάλληλα ήταν ο προπορευόμενος στη βαθμολογία Jorge Martin που τερμάτισε μόλις στη 12η θέση (!) -έχοντας όμως ήδη περάσει στα Q1 προηγουμένως,

Στα Q1 στην αρχή η πρώτη πεντάδα που ξεχώρισε σε μια βρεγμένη πίστα η οποία όμως σταδιακά στέγνωνε, ήταν ο Brad Binder, ο Dani Pedrosa, o Raul Fernandez, ο Miguel Oliveira και ο Jack Miller. Οι Ιάπωνες ζούσαν για μια ακόμη φορά ένα δράμα, με τον Quartararo να αγωνίζεται να ξεκολλήσει από την… 11η θέση, με ταχύτερο αναβάτη από το στρατόπεδο της Honda τον Zarco, στην 7η θέση. Υπόψη πάντα πως από τα Q1 περνούν μόλις 2 αναβάτες στα Q2, με τους υπόλοιπους να καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις στη σχάρα εκκίνησης.

Τα Q1 τελειώνουν με την πίστα αρκετά στεγνή, στο βαθμό που είδαμε τους δυο πρώτους αναβάτες να γράφουν χρόνους στο 1:47. Οι δυο αναβάτες που περνούν στα Q2 είναι οι Franco Morbidelli της Prima Pramac, και Brad Binder της ΚΤΜ. Ταχύτερος αναβάτης ιαπωνικής μοτοσυκλέτας ήταν ο Zarco στην 3η θέση, και ταχύτερος από τη Yamaha ο Quartararo στην… 13η θέση, 2,213 δευτερόλεπτα πίσω από τον Morbidelli! Τραγωδία…

Τα Q2 ξεκινούν με θερμοκρασία 15 βαθμών και συννεφιά, αν και ο ήλιος κάνει σιγά-σιγά την εμφάνισή του. Η πίστα έχει στεγνώσει αρκετά, αλλά οι αναβάτες ξεκινούν με βρόχινα ελαστικά -όλοι με μπροστινή medium γόμα, και με μοιρασμένες προτιμήσεις για πίσω, medium & soft.

Ο χρόνος των 15 λεπτών μεταφράζεται σε έναν γύρο προθέρμανσης, ενώ αμέσως μετά οι αναβάτες ξεκινούν να πιέζουν με το χρονόμετρο να γράφει.

Στον πρώτο γύρο που μετράει το χρονόμετρο, ο Marc Marquez γράφει τον ταχύτερο χρόνο με 1:48.016, ακολουθούμενος από τους Pedro Acosta (!), Fabio Di Giannantonio, Jorge Martin και Franco Morbidelli. Η πίστα συνεχίζει να στεγνώνει και οι χρόνοι να πέφτουν ακόμα περισσότερο.

Ο Brad Binder διαδέχεται τον Marquez στην 1η θέση, με χρόνο 1:47.807 και οι αναβάτες ξεκινούν σταδιακά να μπαίνουν στα pits, αφού η πίστα έχει στεγνώσει αρκετά για να βάλουν είτε soft βρόχινα, είτε slick - για τους πιο τολμηρούς- ελαστικά.

Λίγο πριν μπει στα pits και ο Marc Marquez, πιέζοντας για να περάσει τον Binder έχει ένα τρομακτικό γλίστρημα, χωρίς ευτυχώς να πέσει, χειρονομώντας από θυμό, γνωρίζοντας πως ο χρόνος του ήταν καλός και θα τον έβαζε ξανά πρώτο. Μπαίνει κι αυτός αμέσως στα pits για αλλαγή ελαστικών.

Έξι λεπτά απομένουν για το τέλος των Q2, και όλοι μπαίνουν στην πίστα με φρέσκα ελαστικά.

Acosta

Ο Acosta ξεκινά να πιέζει με το καλημέρα, με αρκετές πλαγιολισθήσεις, ρίχνοντας θεαματικά τον χρόνο του... είτε θα έπαιρνε την pole, είτε θα έπεφτε ο νεαρός Ισπανός, και δυστυχώς χάνει τον μπροστινό τροχό στη στροφή 13, και πέφτει!

Ο Bezzecchi είναι εκείνος που περνά πρώτος με 1:47.044, κάτω από το χειροκρότημα του μάνατζερ της ομάδας του, Valentino Rossi που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα από τα pits.

Ένα λεπτό και 45 δευτερόλεπτα πριν το τέλος, και στην πρώτη θέση περνά ο Marc Marquez με βρόχινα ελαστικά και medium γόμα (!) με 1:46.773. Και επειδή μιλάμε για τον Marc, μόλις τελειώσει τον φοβερό αυτό γύρο... χάνει το μπροστινό στην 1, και γλιτώνει στο παρά τρίχα την πτώση -χάνει όμως και την ευκαιρία για να κάνει κι άλλον γύρο, ώστε να σιγουρέψει την pole position.

Ευτυχώς για τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, οι υπόλοιποι δεν δείχνουν να μπορούν να πιέσουν άλλο, ενώ έξοδο στην αμμοπαγίδα έχει ο Bezzecchi, χωρίς πτώση.

Τα Q2 τελειώνουν, και ο Marc παίρνει με το σπαθί του την πρώτη pole position του καβάλα στην Ducati GP23 -και την πρώτη από την Πορτογαλία το 2023, μέσα στο "σπίτι του", στην ισπανική πίστα Angel Nieto, κάτω από ενθουσιώδεις επευφημίες από το ισπανικό κοινό!

Δεύτερος είναι ο Bezzechi και τρίτος ο Jorge Martin, κάνοντας το 1-2-3 για την Ducati.

Αντίθετα με την χαρά του Marc, θυμός είναι το κύριο συναίσθημα που δείχνει ο Pecco Bagnaia μετά τον τερματισμό του στην εξαιρετικά κακή για αυτόν 7η θέση.

Κακές είναι όμως και οι θέσεις της εργοστασιακής Aprilia, με τον Vinales μόλις 11ο και τον Aleix Espargaro μια θέση πιο πίσω...

Χάρη στην πτώση του τη χειρότερη στιγμή ο Pedro Acosta θα εκκινήσει από την 10η θέση, ο wildcard Pedrosa κι αυτός άσχημη επίδοση με την 16η θέση της σχάρας εκκίνησης, ενώ για τους Ιάπωνες τα είπαμε, είναι ακόμα στον πάτο του βαρελιού..

Πρώτη δεκάδαΔεύτερη δεκάδα
Ετικέτες

MotoGP, Brno: Ο Alex Rins αποκάλυψε το σοβαρό πρόβλημα στα ηλεκτρονικά που τον οδήγησε στην εγκατέλειψη

"Ρίσκαρα τη ζωή μου" - Γενικευμένη απογοήτευση στο στρατόπεδο της Yamaha
Rins
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Alex Rins αποκάλυψε ότι ένα επίμονο πρόβλημα στα ηλεκτρονικά της Yamaha έκανε τη μοτοσυκλέτα του απρόβλεπτη και επικίνδυνη στον αγώνα του Brno, οδηγώντας τον τελικά στην εγκατάλειψη λίγους γύρους πριν από τον τερματισμό.

Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα που είχε εμφανιστεί και στις δοκιμές της Παρασκευής, με το σύστημα anti-wheelie να λειτουργεί απρόβλεπτα στις εξόδους συγκεκριμένων στροφών της τσέχικης πίστας.

Μετά την πτώση του Fabio Quartararo στον πρώτο γύρο, ο Rins ανέβηκε στη 16η θέση, όμως στη συνέχεια δέχθηκε προσπεράσεις από τους Toprak Razgatlioglu και Jack Miller. Καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις και τελικά επέστρεψε στα pits τέσσερις γύρους πριν από την καρό σημαία.

"Είχαμε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά την Παρασκευή και σήμερα στον αγώνα εμφανίστηκε ξανά," δήλωσε ο Rins.

"Ρίσκαρα τη ζωή μου οδηγώντας με αυτό το πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα. Έτσι αποφάσισα να μπω στα pits, γιατί κινούμαστε με 350 χλμ./ώρα, δεν είναι αστείο και πρέπει να έχεις τα πάντα υπό έλεγχο, να λειτουργούν τέλεια. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε η κατάσταση γίνεται πραγματικά επικίνδυνη."

Ο Rins εξήγησε ότι το πρόβλημα παρουσιαζόταν κυρίως στις εξόδους των στροφών 4 και 12, στα ανηφορικά τμήματα της πίστας.

"Άνοιγα το γκάζι, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν και κάποια στιγμή το anti-wheelie έκοβε την ισχύ και μετά επανερχόταν ξανά. Ήταν εντελώς απρόβλεπτο."

Παρότι τερμάτισε 14ος στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Rins παραδέχθηκε ότι οι προσπάθειες των αναβατών που αγωνίζονται μακριά από τις πρώτες θέσεις συχνά περνούν απαρατήρητες.

"Όταν βλέπω τους αγώνες από το σπίτι, ούτε εγώ δεν μπορώ να δω τον εαυτό μου στην τηλεόραση! Είναι κρίμα, γιατί δίνουμε τα πάντα. Ακόμη κι όταν δεν παλεύουμε για βαθμούς, νιώθουμε όλους τους μύες να συσπώνται και κρατάμε την αναπνοή μας σχεδόν για μισό γύρο. Γι' αυτό όταν συμβαίνει ένα τέτοιο πρόβλημα, η απογοήτευση είναι τεράστια."

Ο Rins, νικητής αγώνων MotoGP τόσο με Suzuki όσο και με Honda γνωρίζει ήδη ότι δεν θα βρίσκεται στη Yamaha το 2027.

Παρά τη δύσκολη κατάσταση, ο Rins κράτησε επαγγελματική στάση: "Δεν μπορώ να παραπονεθώ. Είμαι εργαζόμενος της ομάδας και πληρώνομαι για να κάνω αυτή τη δουλειά. Πρέπει να είμαι πάντα έτοιμος και να προπονούμαι στο 100%. Ακόμη κι όταν νιώθω ότι δεν υπάρχει υποστήριξη, πρέπει να είμαι έτοιμος. Όπως τώρα που μπήκα στα pits, εξήγησα ποιο ήταν το πρόβλημα και όλοι έμειναν σιωπηλοί."

Από την πλευρά της Yamaha, ο διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Meregalli επιβεβαίωσε το περιστατικό. "Ο Alex έκανε ό,τι μπορούσε κάτω από δύσκολες συνθήκες και συνέχισε να πιέζει μέχρι που αισθάνθηκε μια περίεργη δυσλειτουργία, επιλέγοντας τελικά να επιστρέψει στο γκαράζ."

Ο Toprak Razgatlioglu ήταν ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha στον αγώνα τερματίζοντας 14ος, ενώ ο Jack Miller ολοκλήρωσε το Grand Prix στη 16η θέση.