MotoGP: Ανανέωσε η Valencia έως 2026 – Αλλά με κενά!

Προωθείται το σενάριο για εναλλάξ αγώνες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/2/2020

Μόλις λίγες ημέρες πριν, ο Ezpeleta δήλωσε πιο ξεκάθαρα αυτό που είχε πει και παλαιότερα πιο επιφανειακά, για αγώνες στην Ιβηρική χερσόνησο με εναλλαγές στις πίστες. Σήμερα το απόγευμα η Valencia, η πίστα που κλείνει όλα τα MotoGP, ανακοίνωσε πως ανανέωσε το συμβόλαιό της με ακριβώς αυτό τον όρο. Κάθε πέντε χρόνια θα πραγματοποιεί τουλάχιστον τρεις αγώνες και πάντοτε στο τέλος της σεζόν. Αυτό σημαίνει πως μία άλλη πίστα, κατά πάσα πιθανότητα το Portimao, περιμένει να κάνει ένα συμβόλαιο που θα λέει πως μέσα σε πέντε χρόνια θα κάνει τουλάχιστον δύο αγώνες.

Το Portimao είναι ιδανική πίστα για MotoGP γιατί είναι βέβαιο πως θα προσφέρει θέαμα. Υπάρχει και αεροδρόμιο σχετικά κοντά και μονάχα η συχνότητα πτήσεων είναι το ζήτημα, αν και ο Ezpeleta ποντάρει στο γεγονός πως απέχει ελάχιστα από τα σύνορα με την Ισπανία…

Η αλλαγή στο καθεστώς της πίστας της Valencia θα ξεκινήσει από το 2023. Μέχρι τότε είναι βέβαιο πως θα έχει τον τελευταίο αγώνα. Από εκεί και πέρα το νέο της συμβόλαιο θα λήξει το 2026 και σε αυτό το διάστημα δεν είναι βέβαιο πόσους αγώνες θα φιλοξενήσει.

Από την πλευρά της πίστας είναι ικανοποιημένοι με την νέα τους συμφωνία, γιατί μπορεί να χάνουν δύο αγώνες στην πενταετία, αλλά εξασφαλίζουν ένα μακρύ συμβόλαιο με την Dorna και το γεγονός πως κάθε πρωταθλητής, ασχέτως αν έχει κερδίσει μαθηματικά το πρωτάθλημα, θα στέφεται στην Valencia.

Για τον κυβερνήτη της Valencia, Ximo Puig, που υπέγραψε με τον Ezpeleta, αυτή η συμφωνία μετρά ως νίκη, γιατί κρατά την επαρχία της Valencia στο κέντρο των εξελίξεων στην μοτοσυκλέτα. Και η μοτοσυκλέτα στην Ισπανία είναι θρησκεία κανονική…

Ακριβώς αυτό τόνισε και ο Υπουργός Αθλητισμού της Επαρχίας, κ. Marza, ενώ δεν παρέλειψε να πει πως και από οικονομικής πλευράς το συμβόλαιο με την Dorna κρατήθηκε στο επίπεδο που ήθελε η πίστα. Από πολιτικής πλευράς ήταν επίσης σημαντικό που κράτησαν τα MotoGP μέχρι το 2022 χωρίς αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς…

Ο Ezpeleta θέλησε να διαβεβαιώσει τους ανθρώπους της Valencia πως για πέντε χρόνια θα έχουν τουλάχιστον τρεις αγώνες και καθώς είναι η πρώτη πίστα στην Ιβηρική χερσόνησο που υπογράφει, θα κρατήσει τους όρους που θέλει.

Όλα αυτά, σε μία χώρα που υπάρχουν δεκάδες πίστες και τρεις αγώνες MotoGP που απέχουν λίγες ώρες οδήγησης για την πλειοψηφία των κατοίκων…

Ετικέτες

MotoGP: Επίσημο αντίο Davide Brivio στην Trackhouse – Προορίζεται για αντικαταστάτης του Alberto Puig στο HRC

Μια ακόμη ηχηρή μεταγραφή επιβεβαιώνεται, κατά το ήμισυ τουλάχιστον
Davide-Brivio
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/5/2026

Με επίσημο ανακοινωθέν της ομάδας Trackhouse Racing MotoGP στο περιθώριο του Καταλανικού Grand Prix στη Βαρκελώνη επισημοποιήθηκε μια φήμη που είχε φουντώσει τις προηγούμενες εβδομάδες. Ο Davide Brivio θα αποχωρήσει από τη διεύθυνση της ομάδας μετά το τέλος της φετινής σεζόν, γεγονός που καλύπτει κατά το ήμισυ την επικαιρότητα. Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι ο έμπειρος Ιταλός φεύγει, αλλά δεν αποκαλύπτεται ο νέος του προορισμός.

Πριν λίγες μέρες γράφαμε για την αναβάθμιση του Alberto Puig από διευθυντή της εργοστασιακής ομάδας Honda HRC Castrol σε έναν πιο κομβικό ρόλο με ευρύτερες αρμοδιότητες εντός του αγωνιστικού τμήματος HRC (Honda Racing Corporation). Το προφανές ερώτημα που εξαρχής δημιουργήθηκε αφορούσε τον αντικαταστάτη του και η διασύνδεση των δύο ειδήσεων μας δίνει την απάντηση.

Η φημολογία ήδη ήθελε τον 58χρονο Brivio σε διαπραγματεύσεις με τη Honda για τη θέση αυτή και η ανακοίνωση της Trackhouse ανοίγει τον δρόμο για τον επόμενο προορισμό του Ιταλού, με μόνο τις επίσημες ανακοινώσεις να απομένουν.

Ο Brivio είναι ένα πολύ έμπειρο στέλεχος με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας και ανάλογα πολλές επιτυχίες στο βιογραφικό του. Προερχόμενος από μια πενταετία στην ηγεσία της Yamaha στο WSBK, μετακινήθηκε εντός της ιαπωνικής εταιρείας στο MotoGP το 2001. Εκεί, παρέα με τον Lin Jarvis ήταν κομβικός στο να προσελκύσει τον Valentino Rossi στη Yamaha το 2004, παίρνοντας μαζί του μια σειρά αξέχαστα πρωταθλήματα.

Ένας από τους επόμενους σταθμούς του Brivio ήταν η Suzuki (2013), με την οποία πανηγύρισε τον ιστορικό τίτλο του Joan Mir το 2020, τον πρώτο για τη Suzuki μετά από μια στείρα 20ετία από τον τελευταίο τίτλο του Kenny Roberts Jr. στη δίχρονη ακόμη εποχή του πρωταθλήματος το 2000.

Η αποχώρησή του από το MotoGP ήρθε το 2021 για να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ομάδα Alpine F1, περνώντας τρία χρόνια στο κορυφαίο τετράτροχο πρωτάθλημα πριν επιστρέψει το 2024 ως αγωνιστικός διευθυντής της νεοσύστατης αμερικανικής ομάδας Trackhouse Racing MotoGP.

Όσο για την Trackhouse, η φετινή χρονιά συνδυάζει αγωνιστικές επιτυχίες με δυσάρεστες ειδήσεις, καθώς εκτός από τον team manager της, Brivio, χάνει του χρόνου και τον Ai Ogura που οδεύει πως μια εργοστασιακή Yamaha το 2027.