MotoGP: Απογοητευμένος από τους χρόνους του στο Sepang Test ο Toprak Razgatlioglu

“ Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. ”
toprak3
Από τον

Παύλο Καρατζά

6/2/2026

Το τριήμερο τεστ της Sepang έφτασε στο τέλος του και ήταν πραγματικά καταστροφικό για την Yamaha, με τους Ιάπωνες να χάνουν μία ολόκληρη ημέρα λόγω του προβλήματος που προέκυψε με τους κινητήρες της, ενώ οι αναβάτες της “καπάρωσαν” τον πάτο στον πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους.

Ο rookie της διοργάνωσης και πολυπρωταθλητής Superbike, Toprak Razgatlioglu πήρε σήμερα την 18η θέση και την 19η στα συνδυασμένα αποτελέσματα των τριών ημερών και όπως είναι αναμενόμενο δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.

Ας δούμε τις δηλώσεις του που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

“Έχω μάθει κάποια πράγματα, αλλά όχι πολλά. Προσπαθώ να αλλάξω το στυλ οδήγησής μου και δεν μπορώ να το αρνηθώ: το πρωί ήμουν θυμωμένος γιατί δεν κατάφερα τον χρόνο που ήλπιζα. Με τη ρύθμιση και τα καινούργια ελαστικά βρήκαμε μια καλή βάση το απόγευμα και νιώθω λίγο καλύτερα. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι δεν πειράξαμε την ανάρτηση όσον αφορά τη ρύθμιση. Στο Buriram θα δοκιμάσουμε νέα εξαρτήματα γιατί χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση για πρόσφυση και ταχύτητα μέσα στις στροφές.

toprak2

Με τα καινούργια ελαστικά ακολούθησα τον Miller για να καταλάβω πώς συμπεριφέρονται στις στροφές. Είναι ιδιαίτερα δυνατός στις ανοιχτές στροφές. Στο φρενάρισμα πάντως πάει καλά: είμαι δυνατός, μπορώ να φρενάρω καλά και να σταματήσω τη μοτοσυκλέτα. Το πρόβλημα είναι ότι στις ανοιχτές στροφές ακόμα δυσκολεύομαι να τις αντιμετωπίσω γιατί δεν μπορώ να διατηρήσω την ταχύτητα. Επιπλέον πρέπει να μάθω να χρησιμοποιώ καλύτερα το φρένο – χρειάζομαι περισσότερο χρόνο.

Στο Buriram νομίζω πως θα δοκιμάσουμε άλλη ρύθμιση, γιατί εδώ δεν πειράξαμε πολύ την ανάρτηση. Θα δοκιμάσουμε μόνο νέα μέρη και θα εστιάσουμε κυρίως στην οδήγηση. Προς το παρόν φαίνεται πως χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση - χρειάζομαι περισσότερη ταχύτητα στην είσοδο και μέσα στις στροφές.

Ήλπιζα ότι θα έκανα 1:57, 1:57:7 ή 1:57:6, αλλά ήταν πολύ δύσκολο. Το κίνητρο μου μειώθηκε όταν είδα πως δεν ερχόταν ο χρόνος. Στην αρχή της μέρας βρήκα λίγο ρυθμό, αλλά χρησιμοποίησα δύο καινούργια ελαστικά. Έκανα 1:58:3. Αν έβλεπα 1:57 θα ήταν καλό για μένα, αλλά χρειάζομαι χρόνο.

Όταν οδηγώ με καινούργια ελαστικά είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω πότε να ανοίξω το γκάζι. Στα Superbike χρησιμοποιώ πάντα το πίσω ελαστικό, τόσο στην είσοδο όσο και στην επιτάχυνση. Στο MotoGP όμως είναι το αντίθετο. Πρέπει να οδηγώ περισσότερο όπως στη Moto2, με πολύ απαλό άνοιγμα γκαζιού, γιατί τα Michelin είναι πολύ ευαίσθητα. Όπως είπα, προσπαθώ να προσαρμοστώ, αλλά μετά από τα Superbike δεν είναι εύκολο. Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις.

Οδηγώ με στυλ Superbike. Νιώθω άνετα με το πίσω ελαστικό, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δυσκολεύομαι στις γρήγορες στροφές και στην ταχύτητα ανάμεσα σε αυτές, οπότε το στυλ μου δεν βοηθάει. Ο Bulega θα οδηγούσε καλύτερα από εμένα γιατί είναι πολύ δυνατός στις ανοιχτές στροφές.

Δεν είναι εύκολο να με βλέπω τόσο χαμηλά, ειδικά μετά τα αποτελέσματα που είχα στα Superbike. Αλλά προσπαθώ να μάθω όσο πιο γρήγορα μπορώ. Ελπίζω να βελτιωθώ, δεν ξέρω πώς ακόμα, αλλά προσπαθώ να πιέζω κάθε μέρα.

Τα ελαστικά είναι πολύ διαφορετικά από εκείνα της Pirelli. Οι άλλοι αναβάτες ήδη το γνωρίζουν, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτούς, αλλά για μένα είναι περίπλοκο γιατί μου λείπει η εμπειρία.

Σε σχέση με τα Superbike, απολαμβάνω επίσης το φρενάρισμα, αλλά η ταχύτητα είναι δύσκολη. Το πρωί είδα τον Alex Marquez: η μοτοσυκλέτα του στρίβει απίστευτα καλά και έχει δυνατή επιτάχυνση, εκμεταλλευόμενη την πρόσφυση στο έπακρο. Είναι δύσκολο για μένα να επαναλάβω αυτό το στυλ, ειδικά στους πρώτους 4-5 γύρους. Προφανώς θα ήθελα να οδηγώ όπως αυτός, αλλά η μοτοσυκλέτα δεν σταματά όπως θα ήθελα και χάνουμε κάτι. Είναι επίσης θέμα ρύθμισης, όχι μόνο στυλ οδήγησης. Έτσι πρέπει να βρούμε λύση για τον αγώνα.

Πρέπει ακόμα να καταλάβω καλύτερα τα ελαστικά, ειδικά στις προσομοιώσεις αγώνα. Ακόμα δεν ξέρω τι δυνατότητα έχουν μετά από 12 γύρους. Στη Ταϊλάνδη ίσως δοκιμάσω μια προσομοίωση αγώνα.

Δοκίμασα τα πίσω φτερά πριν δυο μέρες και θα τα δοκιμάσω ξανά στο Buriram. Η αίσθηση είναι καλή γιατί σε βοηθούν να καταλάβεις τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Με τη χαμηλή σέλα νιώθω πιο άνετα, ειδικά στις στροφές, και καταλαβαίνω τη μοτοσυκλέτα. Όταν είμαι στη ψηλή θέση είναι διαφορετικό. Τη στιγμή αυτή η Yamaha μου είναι σαν τουριστική μοτοσυκλέτα.

Στο Superbike είναι εύκολο να κάνεις πολλούς γύρους, αλλά εδώ είναι διαφορετικό, ειδικά με τη ζέστη. Είμαι κουρασμένος. Αλλά γενικότερα περίμενα αυτές τις δυσκολίες.”

rins

Ο Alex Rins τερμάτισε 12ος σήμερα και 14ος στα συνδυαστικά αποτελέσματα. Στις δηλώσεις του για το πρόβλημα που προέκυψε και δεν είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν χτες είπε: “Μας είπαν ότι δεν μπορούμε να οδηγήσουμε, επειδή ο κινητήρας του Fabio και του Toprak χάλασε. Για λόγους ασφαλείας ήταν καλύτερο να τα ελέγξουν όλα. Φαίνεται ότι εντόπισαν το πρόβλημα, γι' αυτό μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε ξανά.

Ευτυχώς, όλα τα σημαντικά πράγματα που έπρεπε να δοκιμάσουμε τα κάναμε τις πρώτες ημέρες – κατά τη διάρκεια του shakedown και την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών.

Δεν θέλω όμως να πω ότι δεν άλλαξε τίποτα το γεγονός ότι δεν μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε, γιατί κάθε φορά που βγαίνεις στην πίστα, μπορείς να αποκτήσεις εμπειρία. Δεν πρέπει να χάνουμε χρόνο – ειδικά τώρα που δεν έχουμε κάνει ακόμα ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα. Το σχέδιο για χθες και σήμερα ήταν να δοκιμάσουμε μόνο λίγα εξαρτήματα. Το θέμα ήταν περισσότερο να κάνουμε πολλούς γύρους και να δοκιμάσουμε, για παράδειγμα, διαφορετικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Τελικά χθες δεν μπορέσαμε να το κάνουμε λόγω του προβλήματος. Ευτυχώς, σήμερα μπορέσαμε να οδηγήσουμε. Η Yamaha μας είπε ότι μπορούμε να οδηγήσουμε, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να μην κάνουμε πολλούς γύρους. Σήμερα, όμως, μπορέσαμε να δοκιμάσουμε ξανά την εργονομία και το απόγευμα έκανα μια προσομοίωση σπριντ – αυτό ήταν όλο. Στην Ταϊλάνδη θα έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερους κινητήρες, οπότε θα μπορούμε να οδηγήσουμε πιο ελεύθερα”.

MotoGP: Η KTM εξηγεί γιατί ο Acosta δοκιμάζει τη μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών

Παρά την επικείμενη μεταγραφή του στη Ducati o Ισπανός καβαλά την ΚΤΜ του 2027
KTM
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Ο Pedro Acosta μπορεί να θεωρείται πλέον σχεδόν βέβαιο ότι θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Ducati από το 2027, ωστόσο η KTM δεν είχε κανέναν ενδοιασμό να τον επιλέξει για την πρώτη δοκιμή της νέας 850cc MotoGP μοτοσυκλέτας, η οποία πραγματοποιείται σήμερα στο Brno.

Το test στην Τσεχία αποτελεί την πρώτη ευκαιρία για τους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες των νέων κανονισμών του 2027, αλλά και να αξιολογήσουν τα ελαστικά της Pirelli που θα αντικαταστήσουν τα Michelin. Καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι αυστηρά περιορισμένος, κάθε κατασκευαστής έπρεπε να επιλέξει προσεκτικά ποιοι αναβάτες θα βρεθούν στην πίστα.

Ενώ Ducati, Aprilia και Yamaha αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά αναβάτες που θα παραμείνουν στο δυναμικό τους και μετά το 2026, η KTM και η Honda ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση, θεωρώντας ότι η αξία των δεδομένων και των σχολίων που θα συλλεχθούν είναι σημαντικότερη από τον κίνδυνο διαρροής τεχνικών πληροφοριών σε μελλοντικούς αντιπάλους.

Έτσι, η KTM επέλεξε τον Pedro Acosta να συμμετάσχει στις δοκιμές μαζί με τους δοκιμαστές Pol Espargaro και Dani Pedrosa, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός αναμένεται να αποχωρήσει από το εργοστάσιο στο τέλος της χρονιάς.

Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της KTM, Pit Beirer, ήταν ξεκάθαρος όταν ρωτήθηκε για την απόφαση.

“Είναι πολύ απλό. Ο Pedro είναι ο ταχύτερος και ο καλύτερος αναβάτης που είχαμε ποτέ στην KTM και θέλουμε να έχουμε σημείο αναφοράς από τον καλύτερό μας αναβάτη,” δήλωσε στο περιθώριο του Grand Prix του Brno.

Ο Beirer εξήγησε ότι, παρά την εξαιρετική δουλειά που έχουν ήδη κάνει οι Pedrosa και Espargaro στο πρόγραμμα εξέλιξης, η συμβολή ενός ενεργού αναβάτη αγώνων παραμένει ανεκτίμητη.

“Έχουμε μια πολύ δυνατή ομάδα δοκιμών που κάνει εξαιρετική δουλειά και μας παρέχει πολλές πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, είναι διαφορετικό να έχεις πάνω στη μοτοσυκλέτα έναν αναβάτη που αγωνίζεται κάθε Σαββατοκύριακο και γι’ αυτό η επιλογή του Pedro ήταν η πιο λογική.”

Acosta

Παρά τις φήμες και τις πληροφορίες που θέλουν τον Acosta να έχει ήδη συμφωνήσει με τη Ducati για το 2027, ο Beirer τόνισε ότι ο Ισπανός παραμένει πλήρως αφοσιωμένος στην KTM μέχρι το τέλος της συνεργασίας τους.

“Είναι ένας εργοστασιακός αναβάτης που χαίρει του απόλυτου σεβασμού μέσα στην ομάδα και ο καλύτερος αναβάτης που διαθέτουμε. Πρέπει να βάλουμε τον καλύτερό μας άνθρωπο πάνω στη μοτοσυκλέτα για να καταλάβουμε τις πραγματικές δυνατότητές της και να συνεχίσουμε την εξέλιξη. Βρισκόμαστε ακόμη στα μισά της διαδρομής και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.”

Η επιλογή του Acosta ενισχύει παράλληλα τις εκτιμήσεις ότι κανένας από τους σημερινούς αναβάτες της KTM δεν θεωρείται δεδομένος για το 2027. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το paddock, η εργοστασιακή ομάδα της αυστριακής εταιρείας αναμένεται να παραταχθεί με εντελώς νέα σύνθεση, αποτελούμενη από τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio, ενώ οι θέσεις της Tech3 παραμένουν ανοιχτές.

Στο ίδιο τεστ θα συμμετάσχουν επίσης οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer για τη Ducati, οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez για την Aprilia, οι Joan Mir, Luca Marini και Takaaki Nakagami για τη Honda, καθώς και οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez για τη Yamaha.

Η δοκιμή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τον Acosta μετά την απογοητευτική εξέλιξη του Grand Prix Τσεχίας, όπου εγκατέλειψε από την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος, χάνοντας την ευκαιρία για ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα στη φετινή σεζόν.

Το επόμενο μεγάλο τεστ των νέων μοτοσυκλετών και των ελαστικών της Pirelli αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Red Bull Ring τον Σεπτέμβριο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τότε θα επιτραπεί η συμμετοχή όλων των αναβατών των MotoGP.