MotoGP Αργεντινή – Όλα όσα θα μπορούσαν να γίνουν

Έγιναν όλα τα σενάρια στις δοκιμές…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/4/2018

Πληθώρα συμβάντων επιφύλαξε η Αργεντινή στις δοκιμές και την χρονομέτρηση για τον αυριανό αγώνα, όπου έγιναν όλα όσα θα μπορούσαν να γίνουν… από τον καιρό, την πρόσφυση που ήταν σαν φουρτουνιασμένη θάλασσα, ερχόταν με μεγάλα κύματα και μετά εξαφανιζόταν, από αναβάτες που χρησιμοποιούσαν την μοτοσυκλέτα τους σαν τορπίλη, μεταγραφικά σενάρια, ενδοοικογενειακά καβγαδάκια… Απίστευτη δράση λοιπόν στην Αργεντινή, με τον αυριανό αγώνα να είναι επίσης εκτός προβλέψεων.. όλα μπορούν να συμβούν! Κυρίως αν δεν βρέχει κι αν δεν ξεφύγει ο Marquez μπροστά..

Επικράτησε ο Jack Miller για την pole position, και είναι μία από τις πιο σκληρά, πιο απίστευτα κερδισμένες pole position των MotoGP. Μία βασική παρατήρηση: Ο βασικός λόγος που η βροχή φέρνει τεράστιες ανακατατάξεις και οδηγοί της «πίσω γραμμής» είναι μπροστά έχει να κάνει με το ρίσκο. Απλά και ξεκάθαρα, γιατί το λένε οι ίδιοι άλλωστε.

Ήμουν το 2016 στο Assen παρακολουθώντας εκείνον τον τραγικό αγώνα, που σταμάτησε, ξεκίνησε και πάλι, είχε όλα όσα δεν θα έπρεπε να έχει και στο τέλος κέρδισε ο Miller.. Ήταν μία μαγική στιγμή για τον Αυστραλό, τον έβλεπα πόσο πολύ απολάμβανε να έχει κερδίσει και μάλιστα σε έναν τέτοιο αγώνα, και λίγο αργότερα τον ξανά πέτυχα και τον ρώτησα απλά για να πάρω μία ξεκάθαρη απάντηση. «Είναι χαρά μας να παίρνουμε το ρίσκο, γιατί είναι μία ευκαιρία να φανούμε και να ξεχωρίσουμε, που αλλιώς δεν θα γίνει». Αν τώρα θέλετε το καλύτερο παράδειγμα για αυτή ακριβώς την πρακτική της «πίσω γραμμής» δεν έχετε παρά να δείτε τις σημερινές δοκιμές. Ο Miller πήρε το μεγαλύτερο ρίσκο που θα μπορούσε κανείς, ένα ρίσκο – για να γίνει αντιληπτό και με άλλο παράδειγμα – που ούτε ο Zarco δεν ήθελε να πάρει! Μάλιστα, αν δεν φτάνουν τα ίδια τα λόγια του Miller, τότε αυτό αρκεί για να συνειδητοποιήσει κανείς το μέγεθος του ρίσκου.

έσωσε κάτι τέτοιο..

Θα ήταν εξαιρετικό να δούμε ολόκληρους τους τελευταίους γύρους του Miller, γιατί στα σημεία που η πίστα δεν είχε στεγνώσει είχε απανωτά «σωσίματα Marquez» και δεν έχουν καταγραφεί όλα: Ναι ο Miller είχε μπει με slick ενώ υπήρχε μία στενή γραμμή που είχε στεγνώσει και στροφές που ήταν τελείως βρεγμένες. Αυτό το ρίσκο δεν θα το έπαιρνε κανείς που έχει το μυαλό του στο πρωτάθλημα, αλλά το πήρε ο Miller, κι αφού του βγήκε και κέρδισε την pole position, μαγκιά του. Όπως ακριβώς το 2016 στο Assen, είναι εξαιρετικός αναβάτης στην βροχή και μέρος της επιτυχίας αυτής οφείλεται και στην τύχη, επίσης δικά του, παλαιότερα λόγια..

...αλλά κι αυτό, σε ένα τεράστιο ρίσκο που του απέδωσε

Ωστόσο και ο Espargaro τα ίδια έκανε στην Q1, κάνοντας έναν τελευταίο γύρο στην καρό σημαία, που η Aprilia θα θυμάται για καιρό, είναι γιατί τα ηλεκτρονικά της δούλεψαν στο μέγιστο βαθμό και κατάφεραν να βοηθήσουν στην επικράτηση.. Αμέσως μετά ήταν ο παράγοντας τύχης - που έχει πει και ο Miller- γιατί της Aprilia λιγόστεψε και ο Espargaro είχε έξοδο, ευτυχώς ανώδυνη, ευτυχώς καταφέρνοντας να συνεχίσει.

Σήμερα αυτό ήταν το πιο στεγνό σκηνικό που κατάφεραν να έχουν οι αναβάτες, όχι όμως πως δεν υπήρχαν προβλήματα πρόσφυσης στην επεισοδιακή Παρασκευή, όπου ο Marquez γλίτωσε μία πτώση μέσα στα pit, με το χέρι του από μηχανής θεού, που ενώ την γύρισε στις 90ο μοίρες προς την πορεία που είχε, εκεί μπροστά στους μηχανικούς του, κατάφερε να την κρατήσει όρθια.. και πιο πριν λίγο έλειψε να παρασύρει τον Vinales σε μία πτώση, όταν δεν κατάφερε να στρίψει και πέρασε τόσο ξυστά από την Yamaha, πριν βγει στο κέρπ, που ο Vinales χρειάστηκε δύο στροφές για να το ξεχάσει..

Ήταν μία επεισοδιακή ημέρα η Παρασκευή για την Moto3 επίσης, όπου το άθλημα και οι αγώνες έχασαν ένα πόντο. Κι αυτό γιατί ο Aron Canet (Estrella Galicia 0,0) τορπίλησε τον Marco Bezzecchi (Redox PruestelGP) σε μία κίνηση που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Σωστά η οργάνωση θεώρησε αγωνιστικό συμβάν ότι έγινε και δεν τιμώρησε τον Canet, την στιγμή που δεν ήταν και έπρεπε να τιμωρηθεί: Κανένα στιγμιότυπο, από καμία κάμερα, δεν μπορεί να αποδείξει ότι το έκανε εσκεμμένα, ήταν βέβαια τόσο τραγική κίνηση που εξόργισε την ομάδα του, έφερε τον Bezzecchi σε απόγνωση να αναρωτιέται και τους πάντες στα paddock να είναι βέβαιοι για το τι συμβαίνει… εκεί που μπαίνει επίλογος στην αμφισβήτηση της φάσης βέβαια, είναι η αντίδραση της Estrella Galicia 0,0 που φρόντισε να τονίσει σε όλους τους τόνους στον Canet πώς δεν μπορεί να κάνει ποτέ ξανά κάτι τέτοιο… Ο Canet είχε εξοργιστεί με τον Bezzecchi γιατί του χάλασε τον γύρο και παρά λίγο να τον ρίξει, όταν σαν άλλος Marquez μπήκε μπροστά του λες και ο Canet ήταν ο Vinales. Η αντίδραση της εμπειρίας και του νεανικού τρόπου σκέψης είναι οι αντιδράσεις των οδηγών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Vinales δεν τορπίλισε κανέναν… Απογοητευμένοι λοιπόν στην ομάδα του Canet όπου απολογήθηκαν εκτός καμερών και στην Redox αρκετά αργότερα..

ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πριν, πήγαινε ευθεία...

Από εχθές - και σήμερα βέβαια-  ο Marquez είναι ο αναβάτης που έδειξε παντοδυναμία, την στιγμή που στην FP4 δεν ήταν απλά ο ταχύτερος, αλλά με διαφορά ο πιο δυναμικός αναβάτης, επίσης γιατί από εκείνους της «πρώτης γραμμής» έχει το ρίσκο ευκολότερο. Στην βροχή λοιπόν ήταν αήττητος με τεράστια διαφορά, και χάρισε απανωτά στιγμιότυπα, όπως και όλες οι Honda, μαζί με του Crutchlow. Ο Pedrosa μπορεί τελικά να πήρε την δεύτερη θέση, που θα ήταν πρώτη αν ο Miller δεν κουβαλούσε μισό τόνο κοκκαλάκια νυχτερίδας μαζί του, αλλά οι Honda έχουν λατρέψει την Αργεντινή με την προβληματική πρόσφυση. Ο Rossi θα μπορούσε να κάνει την διαφορά, αν είχε άλλη μία ημέρα στεγνού όσο ακόμα η Yamaha ψάχνει τα ηλεκτρονικά..

Ο Dovizioso και ο Lorenzo είχαν επίσης άλλα προβλήματα… Είναι απόλυτα λογικό για τον Ιταλό να ζητά ακριβά το κόκκινο στην στολή, για να τον κρατήσει η Ducati μετά την περσινή σεζόν αλλά και με την εξέλιξη που έχει κάνει τώρα στη μοτοσυκλέτα. Κι όλα αυτά την στιγμή που η Ducati είχε κάνει μία από τις πιο ακριβές μεταγραφές, που ακόμα δεν έχει εξαργυρώσει. Ο Lorenzo από την άλλη είναι σε τέλμα αν δεν φέρει αποτέλεσμα άμεσα, και φυσικά αντιδρά, από την πλευρά του έχει κάνει υπερπροσπάθεια για να φέρει την μοτοσυκλέτα στα μέτρα του και έχει θυσιάσει μία σεζόν που σε άλλη ομάδα θα κυνηγούσε το βάθρο, αυτός έτσι το βλέπει. Είναι λογικό λοιπόν να υπάρχουν τώρα ενδοοικογενειακές τριβές, όσο η φετινή μεταγραφική περίοδος βαίνει ανεξέλεγκτη..

Σήμερα ο Lorenzo έδειξε πως μπορεί να φέρει την αλλαγή εντός της Ducati, κι αυτό κάνει ακόμα πιο δύσκολο να πάρουν οι Ιταλοί την απόφαση για το τι θα κάνουν την επόμενη σεζόν και το πόσα θα προσφέρουν στον Dovizioso για να μείνει..

Η Αργεντινή έφερε λοιπόν τα πάνω κάτω στις δοκιμές και ο αυριανός αγώνας αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς έχει όλα τα σενάρια ανοικτά και καμιά δεκαριά αναβάτες να διεκδικούν την πρώτη θέση!

 

 

 

  

 

 

Ετικέτες

MotoGP: Η Ducati ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Pedro Acosta

Ο Marc Márquez θα έχει έναν νέο ομόσταυλο για τα επόμενα δύο χρόνια
Pedro_Acosta
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Η Ducati Corse επισημοποιεί τη συμφωνία με τον Pedro Acosta, ο οποίος ως αναμενόταν θα ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα Ducati Lenovo Team για τις επόμενες δύο σεζόν του MotoGP, 2027 και 2028.

Ο 22χρονος Ισπανός έχει ήδη κατακτήσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα Moto3 και Moto2, ενώ στην πρώτη του χρονιά στη μεγάλη κατηγορία (2024) τιμήθηκε με τον τίτλο Rookie of the Year, ενώ τερμάτισε τέταρτος στη βαθμολογία το 2025 με 13 βάθρα στο ενεργητικό του.

Η μεταπήδησή του από την ΚΤΜ στη Ducati ήταν κοινό μυστικό εδώ και αρκετό καιρό, αναμένοντας την κατάλληλη περίσταση για να γίνει η επίσημη ανακοίνωση. Αυτή η στιγμή ήρθε μια μέρα μετά την ανανέωση με τον Marc Marquez, αλλά και λίγες ώρες αφότου η ιταλική εταιρεία αποχαιρέτησε τον Pecco Bagnaia.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, δήλωσε σχετικώς:

“Ο Pedro είναι δίχως αμφιβολία ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους αναβάτες στο paddock του MotoGP. Μόλις στα 22 του χρόνια, είναι το είδος αναβάτη με τον οποίο μπορούμε να γράψουμε ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία μας. Ανέκαθεν μας άρεσε και τον παρακολουθούμε αρκετό καιρό, τόσο για όσα έχει καταφέρει μέσα στις πίστες, όσο και για τον ευθύ και φιλικό χαρακτήρα του, ο οποίος είμαστε σίγουροι πως θα κάνει τους Ducatisti να τον αγαπήσουν μόλις φορέσει τα κόκκινα. Πιστεύουμε πως δίπλα στον Marc αντιπροσωπεύει το ιδανικό συμπλήρωμα σε μια ομάδα που θέλει να συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον και να παραμείνει πηγή θαυμασμού, σεβασμού και υποστήριξης από τους φίλους της Ducati σε όλον τον κόσμο.”

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, Luigi Dall'Igna, επίσης δηλώνει πολύ αισιόδοξος για τον νέο του αναβάτη:

“Ο Pedro είναι ο ιδανικός υποψήφιος για το μέλλον της Ducati Lenovo Team. Μετά την επιβεβαίωση του Marc, θέλαμε να προσθέσουμε έναν νέο και γρήγορο αναβάτη στο πρόγραμμα εξέλιξης της Desmosedici GP. Ο Pedro, εκτός του ότι είναι ένα αναμφισβήτητο ταλέντο, έχει επιδείξει εξαιρετική ικανότητα. Σε μόλις έξι χρόνια στο Πρωτάθλημα έχει κατακτήσει δύο τίτλους στις μικρότερες κατηγορίες και έχει καταφέρει πολύ πειστικές επιδόσεις στο MotoGP. Η άφιξή του θα είναι ευεργετική για όλους, θα μας βοηθήσει να μεγαλώσουμε κι εμείς θα τον στηρίξουμε στην πορεία του προς την πλήρη ωριμότητα ως αναβάτη. Είμαι σίγουρος πως, με την ενθάρρυνση της Ομάδας μας και το κατάλληλο χρονικό περιθώριο, η συμβολή του θα εξασφαλίσει ένα βήμα μπροστά για μας σε επίπεδο απόδοσης και ικανοποίησης στόχων.”

Ετικέτες