MotoGP Αργεντινή – Όλα όσα θα μπορούσαν να γίνουν

Έγιναν όλα τα σενάρια στις δοκιμές…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/4/2018

Πληθώρα συμβάντων επιφύλαξε η Αργεντινή στις δοκιμές και την χρονομέτρηση για τον αυριανό αγώνα, όπου έγιναν όλα όσα θα μπορούσαν να γίνουν… από τον καιρό, την πρόσφυση που ήταν σαν φουρτουνιασμένη θάλασσα, ερχόταν με μεγάλα κύματα και μετά εξαφανιζόταν, από αναβάτες που χρησιμοποιούσαν την μοτοσυκλέτα τους σαν τορπίλη, μεταγραφικά σενάρια, ενδοοικογενειακά καβγαδάκια… Απίστευτη δράση λοιπόν στην Αργεντινή, με τον αυριανό αγώνα να είναι επίσης εκτός προβλέψεων.. όλα μπορούν να συμβούν! Κυρίως αν δεν βρέχει κι αν δεν ξεφύγει ο Marquez μπροστά..

Επικράτησε ο Jack Miller για την pole position, και είναι μία από τις πιο σκληρά, πιο απίστευτα κερδισμένες pole position των MotoGP. Μία βασική παρατήρηση: Ο βασικός λόγος που η βροχή φέρνει τεράστιες ανακατατάξεις και οδηγοί της «πίσω γραμμής» είναι μπροστά έχει να κάνει με το ρίσκο. Απλά και ξεκάθαρα, γιατί το λένε οι ίδιοι άλλωστε.

Ήμουν το 2016 στο Assen παρακολουθώντας εκείνον τον τραγικό αγώνα, που σταμάτησε, ξεκίνησε και πάλι, είχε όλα όσα δεν θα έπρεπε να έχει και στο τέλος κέρδισε ο Miller.. Ήταν μία μαγική στιγμή για τον Αυστραλό, τον έβλεπα πόσο πολύ απολάμβανε να έχει κερδίσει και μάλιστα σε έναν τέτοιο αγώνα, και λίγο αργότερα τον ξανά πέτυχα και τον ρώτησα απλά για να πάρω μία ξεκάθαρη απάντηση. «Είναι χαρά μας να παίρνουμε το ρίσκο, γιατί είναι μία ευκαιρία να φανούμε και να ξεχωρίσουμε, που αλλιώς δεν θα γίνει». Αν τώρα θέλετε το καλύτερο παράδειγμα για αυτή ακριβώς την πρακτική της «πίσω γραμμής» δεν έχετε παρά να δείτε τις σημερινές δοκιμές. Ο Miller πήρε το μεγαλύτερο ρίσκο που θα μπορούσε κανείς, ένα ρίσκο – για να γίνει αντιληπτό και με άλλο παράδειγμα – που ούτε ο Zarco δεν ήθελε να πάρει! Μάλιστα, αν δεν φτάνουν τα ίδια τα λόγια του Miller, τότε αυτό αρκεί για να συνειδητοποιήσει κανείς το μέγεθος του ρίσκου.

έσωσε κάτι τέτοιο..

Θα ήταν εξαιρετικό να δούμε ολόκληρους τους τελευταίους γύρους του Miller, γιατί στα σημεία που η πίστα δεν είχε στεγνώσει είχε απανωτά «σωσίματα Marquez» και δεν έχουν καταγραφεί όλα: Ναι ο Miller είχε μπει με slick ενώ υπήρχε μία στενή γραμμή που είχε στεγνώσει και στροφές που ήταν τελείως βρεγμένες. Αυτό το ρίσκο δεν θα το έπαιρνε κανείς που έχει το μυαλό του στο πρωτάθλημα, αλλά το πήρε ο Miller, κι αφού του βγήκε και κέρδισε την pole position, μαγκιά του. Όπως ακριβώς το 2016 στο Assen, είναι εξαιρετικός αναβάτης στην βροχή και μέρος της επιτυχίας αυτής οφείλεται και στην τύχη, επίσης δικά του, παλαιότερα λόγια..

...αλλά κι αυτό, σε ένα τεράστιο ρίσκο που του απέδωσε

Ωστόσο και ο Espargaro τα ίδια έκανε στην Q1, κάνοντας έναν τελευταίο γύρο στην καρό σημαία, που η Aprilia θα θυμάται για καιρό, είναι γιατί τα ηλεκτρονικά της δούλεψαν στο μέγιστο βαθμό και κατάφεραν να βοηθήσουν στην επικράτηση.. Αμέσως μετά ήταν ο παράγοντας τύχης - που έχει πει και ο Miller- γιατί της Aprilia λιγόστεψε και ο Espargaro είχε έξοδο, ευτυχώς ανώδυνη, ευτυχώς καταφέρνοντας να συνεχίσει.

Σήμερα αυτό ήταν το πιο στεγνό σκηνικό που κατάφεραν να έχουν οι αναβάτες, όχι όμως πως δεν υπήρχαν προβλήματα πρόσφυσης στην επεισοδιακή Παρασκευή, όπου ο Marquez γλίτωσε μία πτώση μέσα στα pit, με το χέρι του από μηχανής θεού, που ενώ την γύρισε στις 90ο μοίρες προς την πορεία που είχε, εκεί μπροστά στους μηχανικούς του, κατάφερε να την κρατήσει όρθια.. και πιο πριν λίγο έλειψε να παρασύρει τον Vinales σε μία πτώση, όταν δεν κατάφερε να στρίψει και πέρασε τόσο ξυστά από την Yamaha, πριν βγει στο κέρπ, που ο Vinales χρειάστηκε δύο στροφές για να το ξεχάσει..

Ήταν μία επεισοδιακή ημέρα η Παρασκευή για την Moto3 επίσης, όπου το άθλημα και οι αγώνες έχασαν ένα πόντο. Κι αυτό γιατί ο Aron Canet (Estrella Galicia 0,0) τορπίλησε τον Marco Bezzecchi (Redox PruestelGP) σε μία κίνηση που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Σωστά η οργάνωση θεώρησε αγωνιστικό συμβάν ότι έγινε και δεν τιμώρησε τον Canet, την στιγμή που δεν ήταν και έπρεπε να τιμωρηθεί: Κανένα στιγμιότυπο, από καμία κάμερα, δεν μπορεί να αποδείξει ότι το έκανε εσκεμμένα, ήταν βέβαια τόσο τραγική κίνηση που εξόργισε την ομάδα του, έφερε τον Bezzecchi σε απόγνωση να αναρωτιέται και τους πάντες στα paddock να είναι βέβαιοι για το τι συμβαίνει… εκεί που μπαίνει επίλογος στην αμφισβήτηση της φάσης βέβαια, είναι η αντίδραση της Estrella Galicia 0,0 που φρόντισε να τονίσει σε όλους τους τόνους στον Canet πώς δεν μπορεί να κάνει ποτέ ξανά κάτι τέτοιο… Ο Canet είχε εξοργιστεί με τον Bezzecchi γιατί του χάλασε τον γύρο και παρά λίγο να τον ρίξει, όταν σαν άλλος Marquez μπήκε μπροστά του λες και ο Canet ήταν ο Vinales. Η αντίδραση της εμπειρίας και του νεανικού τρόπου σκέψης είναι οι αντιδράσεις των οδηγών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Vinales δεν τορπίλισε κανέναν… Απογοητευμένοι λοιπόν στην ομάδα του Canet όπου απολογήθηκαν εκτός καμερών και στην Redox αρκετά αργότερα..

ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πριν, πήγαινε ευθεία...

Από εχθές - και σήμερα βέβαια-  ο Marquez είναι ο αναβάτης που έδειξε παντοδυναμία, την στιγμή που στην FP4 δεν ήταν απλά ο ταχύτερος, αλλά με διαφορά ο πιο δυναμικός αναβάτης, επίσης γιατί από εκείνους της «πρώτης γραμμής» έχει το ρίσκο ευκολότερο. Στην βροχή λοιπόν ήταν αήττητος με τεράστια διαφορά, και χάρισε απανωτά στιγμιότυπα, όπως και όλες οι Honda, μαζί με του Crutchlow. Ο Pedrosa μπορεί τελικά να πήρε την δεύτερη θέση, που θα ήταν πρώτη αν ο Miller δεν κουβαλούσε μισό τόνο κοκκαλάκια νυχτερίδας μαζί του, αλλά οι Honda έχουν λατρέψει την Αργεντινή με την προβληματική πρόσφυση. Ο Rossi θα μπορούσε να κάνει την διαφορά, αν είχε άλλη μία ημέρα στεγνού όσο ακόμα η Yamaha ψάχνει τα ηλεκτρονικά..

Ο Dovizioso και ο Lorenzo είχαν επίσης άλλα προβλήματα… Είναι απόλυτα λογικό για τον Ιταλό να ζητά ακριβά το κόκκινο στην στολή, για να τον κρατήσει η Ducati μετά την περσινή σεζόν αλλά και με την εξέλιξη που έχει κάνει τώρα στη μοτοσυκλέτα. Κι όλα αυτά την στιγμή που η Ducati είχε κάνει μία από τις πιο ακριβές μεταγραφές, που ακόμα δεν έχει εξαργυρώσει. Ο Lorenzo από την άλλη είναι σε τέλμα αν δεν φέρει αποτέλεσμα άμεσα, και φυσικά αντιδρά, από την πλευρά του έχει κάνει υπερπροσπάθεια για να φέρει την μοτοσυκλέτα στα μέτρα του και έχει θυσιάσει μία σεζόν που σε άλλη ομάδα θα κυνηγούσε το βάθρο, αυτός έτσι το βλέπει. Είναι λογικό λοιπόν να υπάρχουν τώρα ενδοοικογενειακές τριβές, όσο η φετινή μεταγραφική περίοδος βαίνει ανεξέλεγκτη..

Σήμερα ο Lorenzo έδειξε πως μπορεί να φέρει την αλλαγή εντός της Ducati, κι αυτό κάνει ακόμα πιο δύσκολο να πάρουν οι Ιταλοί την απόφαση για το τι θα κάνουν την επόμενη σεζόν και το πόσα θα προσφέρουν στον Dovizioso για να μείνει..

Η Αργεντινή έφερε λοιπόν τα πάνω κάτω στις δοκιμές και ο αυριανός αγώνας αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς έχει όλα τα σενάρια ανοικτά και καμιά δεκαριά αναβάτες να διεκδικούν την πρώτη θέση!

 

 

 

  

 

 

Ετικέτες

Η Ducati αποχαιρετά τον Francesco Bagnaia πριν αυτός ανακοινώσει τον επόμενο προορισμό του

Αντίο με γλυκόλογα από την ηγεσία της Ducati και της Ducati Corse
bagnaia
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Μια μέρα μετά την ανακοίνωση της ανανέωσης συνεργασίας με τον Marc Marquez, η Ducati εξέδωσε νέο δελτίο Τύπου με το οποίο αποχαιρετά τον αναβάτη που της έφερε δύο συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα το 2022 και 2023.

Σύμφωνα με αυτό, ο Bagnaia θα αποχωρήσει από τους κόλπους της ιταλικής ομάδας στο τέλος της φετινής σεζόν, έχοντας περάσει οκτώ χρονιές αγωνιζόμενος με τη Ducati. Στο διάστημα αυτό ο Ιταλός κατέκτησε δύο τίτλους επαναφέροντας τη Ducati Corse στον δρόμο των επιτυχιών 15 χρόνια μετά την προηγούμενη φορά, δηλαδή το 2007 και το πρώτο πρωτάθλημα MotoGP που της είχε χαρίσει ο Casey Stoner. Στην πορεία αυτή αθροίζονται 31 νίκες – οι περισσότερες από κάθε άλλον αναβάτη με Ducati στα Grand Prix - 62 βάθρα και 28 pole positions.

Ο Bagnaia είχε αποκαλύψει στα τέλη Φεβρουαρίου πως πήρε την απόφαση για το μέλλον του, ωστόσο η καθυστέρηση στην ανανέωση των συμβολαίων των κατασκευαστών με τη διοργανώτρια MotoGP Sports Entertainment Group επέφερε ανάλογη καθυστέρηση στις ανακοινώσεις των μεταγραφών. Έτσι μεσολάβησαν τέσσερεις μήνες μέχρις ότου να βρεθεί η χρυσή τομή, να εξασφαλιστεί η επόμενη πενταετία για το πρωτάθλημα και πλέον να αρχίσουν οι ανακοινώσεις για μια σειρά μεταγραφών που ήδη είναι λίγο-πολύ γνωστές.

Μια από αυτές είναι και του Bagnaia, ο οποίος πλην εξαιρετικού απροόπτου οδεύει προς την εργοστασιακή Aprilia RS-GP που αφήνει ο Jorge Martin. Βέβαια αυτή η επισημοποίηση δεν έχει ακόμη συμβεί, αλλά από τη στιγμή που η Ducati τον αποχαιρετά δημοσίως είναι προφανώς θέμα χρόνου να έρθει και η ανάλογη ανακοίνωση για το επόμενο συμβόλαιό του.

Στο μεταξύ, τόσο η διοίκηση της Ducati, όσο και αυτή τη Ducati Corse έχει θερμότατα λόγια για τον Pecco.

Ο Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding είπε: "Ο Pecco έγραψε ένα θεμελιώδες κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία της Ducati. Μεγάλωσε μαζί μας, πίστεψε στο σχέδιό μας και, μαζί με την Ομάδα, συνέδραμε αποφασιστικά στην επαναφορά της Desmosedici GP στην κορυφή του MotoGP, κερδίζοντας ξανά για το Borgo Panigale τον τίτλο Αναβατών που μας διέφευγε για 15 χρόνια. Ο Pecco είναι Πρωταθλητής μέσα και έξω από την πίστα: εκτός από το απίστευτο ταλέντο του, είναι ο σεβασμός για τη δουλειά της Ομάδας, η διαθεσιμότητα προς τους ανθρώπους που συνεργάζονται μαζί του και ο επαγγελματισμός με τον οποίο πάντα εκπροσωπούσε τη Ducati που τον τοποθετούν μεταξύ των σημαντικότερων πρωταγωνιστών της ιστορίας μας. Είμαστε σίγουροι πως θα συνεχίσει να τα δίνει όλα μέχρι την τελευταία του μέρα με τα κόκκινα. Αποδεικνύει πως βιώνει αυτή τη σεζόν με την ίδια αποφασιστικότητα και πνεύμα που τον έκανε Πρωταθλητή αγαπητό σε μας και σε όλους τους φίλους της Ducati ανά τον κόσμο."

Ο Luigi Dall’Igna, Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, είχε επίσης θερμά λόγια για τον αναβάτη του: "Ο Pecco είναι ένας από αυτούς τους αναβάτες με τους οποίους η φλόγα άναψε ακαριαία. Τον θέλαμε από πολύ νεαρή ηλικία και τον διεκδικήσαμε θέλοντας να στήσουμε ένα ολόκληρο πλάνο πάνω του. Είναι γρήγορος και, πάνω απ’ όλα, έξυπνος. Ο σκοπός ήταν να φέρουμε τη Desmosedici GP στο ανώτερο επίπεδο του δυναμικού της και το καταφέραμε χάρη στη δουλειά όλης της Ομάδας, αλλά κυρίως χάρη στο ταλέντο του Pecco που μας έφερε στην κορυφή μετά από 15 χρόνια. Στη διάρκεια όλων αυτών των ετών που περάσαμε μαζί, χτίσαμε μια ώριμη και στιβαρή σχέση, εδραιωμένη στην ευγνωμοσύνη, την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Είναι η ίδια σχέση που μας βοήθησε να ξεπεράσουμε δύσκολες περιόδους, πάντα ενωμένοι. Ο Pecco θα παραμείνει Πρωταθλητής για πάντα στην ιστορία του Borgo Panigale, αλλά και για μένα εξίσου. Με τη Ducati πραγματοποίησε τα παιδικά του όνειρα κι εμείς τα δικά μας μαζί του. Στις σχέσεις δεν είναι πάντα εύκολο να αναγνωρίσεις και να αντιληφθείς πότε ένας κύκλος έχει κλείσει, ζητώντας την αλλαγή. Η βαθιά σχέση αμοιβαίας εκτίμησης που μας ενώνει δεν θα αλλάξει και θα παραμείνει το κλειδί για τη διαχείριση όλων των αγώνων ως το τέλος της φετινής σεζόν, για να κλείσουμε αυτήν την πορεία με επιτυχίες."

Ετικέτες