MotoGP Αργεντινής: Πύρινες δηλώσεις Rossi & Marquez

Διαμετρικά αντίθετοι στις τοποθετήσεις τους
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/4/2018

Τοποθετήθηκαν οι δύο αναβάτες για το περιστατικό μεταξύ τους και όπως μπορεί κανείς να μαντέψει, δεν συμφωνούν καθόλου. Πύρινος λόγος από τον Rossi, δεν αναγνωρίζει κατηγορίες ο Marquez:

Ο Rossi μίλησε πρώτος και κατηγόρησε ευθέως τον Marquez ρίχνοντας ευθύνες και στην αρχή του αγώνα:

Σε ερώτηση αν το σημερινό περιστατικό θέτει εμπόδια στην καλυτέρευση των σχέσεων με τον Marquez είπε σε δύο ξεχωριστές δηλώσεις: «Δεν υπάρχει καμία σχέση με τον Marquez για να χαλάσει τώρα. Δεν έχω σχέση μαζί του από το ‘15»

Τόνισε πιο μετά για το γεγονός πως πήγε να του ζητήσει συγνώμη: «Είναι επικοινωνιακό κόλπο και δεν έχει τα κότσια να έρθει μόνος του στο γραφείο μου. Έρχεται με τον μάνατζέρ του, με την Honda και τις κάμερες, γιατί αυτό τον νοιάζει. Δεν πιστεύω τίποτα από όσα λέει, είναι αστείο ότι ήρθε εκεί. Καλύτερα μάλιστα να μην έρθει μόνος του να μιλήσει μαζί μου…» Είπε επίσης σε άλλο σημείο: «Δεν χρειάζεται να έχω σχέση μαζί του, ούτε να προσπαθώ να καλυτερεύσει, δεν θέλω να χάνω τον χρόνο μου».

Για το συμβάν: «Αυτό κάνει πάντα ο Marquez, δεν σέβεται κανέναν μέσα στην πίστα. Το θέμα ξεκινά από την Παρασκευή που έκανε το ίδιο στον Vinales! Ο Vinales τον είδε με την άκρη του ματιού του και την γλίτωσε, έκανε το ίδιο σε εμένα το Σάββατο και φυσικά σήμερα, το κάνει επίτηδες. Βάζει το πόδι του και πέφτει πάνω σου για να σε ρίξει. Έρχεται για να σε ρίξει, έχει στόχο να σε ρίξει εκείνη την στιγμή και όσο δεν αισθάνεσαι προστατευμένος από την αρχή του αγώνα, πρέπει εσύ να προστατεύσεις τον εαυτό σου. Όχι δεν αισθάνομαι προστατευμένος από την οργάνωση και θα το συζητήσω μαζί τους. Γιατί με τον τρόπο που το αντιμετωπίζουν αυτό, θα συνεχίσει να το κάνει. Εγώ φοβάμαι όταν βλέπω Marquez στην πινακίδα, γιατί ξέρω πως όταν είναι πίσω σου θα προσπαθήσει να σε ρίξει. Είναι επικίνδυνος παίζει βρώμικα! Σήμερα έπεσε πάνω σε τέσσερις αναβάτες!

Ήρθε επάνω μου, επάνω σε εμένα και την μοτοσυκλέτα μου, όχι στην γραμμή μου. Αυτό τον αγώνα θέλουμε, να αγωνιζόμαστε με το ποιος θα ρίξει τον άλλο; Τον Espargaro τον χτύπησε με 200 χιλιόμετρα, αν εκείνη την στιγμή ακουμπούσε μία μανέτα τι θα γινόταν; Να βρεθούμε δηλαδή πάνω στους τοίχους για πιο λόγο; Δεν το διασκεδάζω όταν έχω αναμέτρηση μαζί του και δεν το διασκεδάζω γιατί είναι ένα βρώμικο παιχνίδι, δεν είναι καθαρό! Να καταλήξουμε να παίζουμε έτσι; Στο τέλος να μείνει ένας; Πιθανότατα εκείνος γιατί έχει εξασκηθεί σε αυτό…

Σήμερα δεν ήμουν δυνατός, ο Marquez ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορος, αλλά ακόμα χειρότερα, γιατί απλά πέρασέ με στην επόμενη στροφή, γιατί να το κάνεις αυτό; Μα για να με ρίξει έξω, είναι χαρούμενος αν καταλήξεις να πέσεις! Μπήκε με +20 χιλιόμετρα στην στροφή δεν υπήρχε περίπτωση να την καταφέρει, απλά σκεφτόταν ότι θα ρίξει τον άλλο»

Ο Marquez επίσης καταλογίζει ευθύνες στην οργανωτική αρχή και δεν δέχεται καμία από τις κατηγορίες

«Ήταν λάθος να με στείλουν στα pit εκείνη την στιγμή. Πήρα το ΟΚ από κριτή για να παραμείνω στην εκκίνηση, ναι μου είπε βγες, αλλά μετά πήρα το ΟΚ, δηλαδή ξαφνικά απαγορεύεται κάτι μετά από λίγους γύρους όταν έχω πάρει το ΟΚ; Όταν έσβησε ο κινητήρας –που είναι κάτι που δεν συμβαίνει ποτέ- σήκωσα το χέρι αλλά δεν ήταν κανείς εκεί. Την έσπρωξα και ήμουν τυχερός που πήρε. Εκείνη την στιγμή δεν ήξερα τι έπρεπε να κάνω. Αν ο κινητήρας δεν δουλεύει τότε οκ, αλλά αν δουλεύει; Ούτε οι ίδιοι ήξεραν, ρώτησα και πήρα το ΟΚ, θεώρησα πως ήταν ΟΚ πήγαινε στην γραμμή σου.

Μόνο με τον Espargaro έχω δικό μου λάθος. ‘Επεσα επάνω του, αλλά όταν έχεις τόσο μεγάλη διαφορά ταχύτητας, όταν γυρνάς ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τον άλλο, τότε είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσεις εκείνη την στιγμή που θα βρεθεί. Είναι όλα πάρα πολλά, και συμβαίνουν πολύ γρήγορα. Σήμερα ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά δύσκολες και η πίστα είχε πολύ λίγο στεγνό χώρο. Η περίπτωση του Rossi δεν ήταν το ίδιο, με τον Espargaro, όρμηξα για την αγωνιστική γραμμή και έχασα το εμπρός εξαιτίας των συνθηκών της πίστας. Γύρισα πίσω το κεφάλι να δω αν είναι καλά και σήκωσα το χέρι γιατί λυπάμαι που έπεσε, αλλά ως εκεί. Σήμερα ήταν δύσκολα τα πράγματα, δείτε τον Zarco με τον Pedrosa, τον Petrucci με τον Aleix.

– Σου ρίχνει βαριές κατηγορίες για εσκεμμένη συμπεριφορά, βάζεις πόδι και στοχεύεις μοτοσυκλέτες: «Ποτέ στην καριέρα μου δεν έχω κάνει κάτι τέτοιο! Ποτέ! Πάντα σκέφτομαι τον αγώνα μου, και να πάω καλά, όχι να ρίξω τον άλλο. Παρά το όσα έχουν γίνει είμαι χαρούμενος για τον αγώνα, και σαν απόδοση. Γιατί είχαμε τον ρυθμό ως ομάδα, καταφέραμε να αποδώσουμε εξαιρετικά.

Τόνισε επίσης: «Δεν με νοιάζει τι λέει ο Rossi, ειλικρινά. Εγώ έκανα τον αγώνα μου, και υπήρξαν και λάθη. Κάποια από αυτά τα αναγνώρισα, κάποια ήταν της οργάνωσης. Κοιτάω μπροστά και βελτιώνομαι για το μέλλον. Ξέρουμε όλοι πως αγωνιζόταν ο ίδιος ο valentino πριν από 25 χρόνια.. Θυμόμαστε όλοι».

Lin Jarvis: «Η θέση μας είναι αυτή που τόσο παραστατικά τόνισε ο Valentino. Ζητήσαμε από την οργανωτική αρχή να πάρει μέτρα ώστε να σταματήσει αυτό το φαινόμενο. Σχετικά με τις δηλώσεις του Marquez για την ποινή της διέλευσης από την pit lane, είναι πολύ σωστή. Που ακούστηκε να γυρνάς πίσω την μοτοσυκλέτα οδηγώντας ανάποδα στην πίστα; Δεν το έχω δει ποτέ αυτό, σε ολόκληρη την καριέρα μου. Του είπαν βγες έξω και τους αγνόησε».

Ετικέτες

MotoGP Βραζιλίας: Το “κρίσιμο σημείο” της πίστας Goiania σύμφωνα με τον Luca Marini

Ο Ιταλός αναβάτης προειδοποιεί ότι οι προσπεράσεις θα είναι δύσκολες - Πιο σημαντικές από ποτέ οι κατατακτήριες
Marini on Goiania
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/3/2026

Η επιστροφή του MotoGP στη Βραζιλία μετά από δεκαετίες φέρνει μαζί της πολλές άγνωστες παραμέτρους, με τον Luca Marini να επισημαίνει ότι το πιο “κρίσιμο σημείο” θα είναι οι περιορισμένες δυνατότητες για προσπέραση.

Το MotoGP ετοιμάζεται να επιστρέψει στη Βραζιλία το επόμενο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, με την πίστα της Goiania να φιλοξενεί για πρώτη φορά αγώνα της σύγχρονης εποχής του πρωταθλήματος. Λόγω της απουσίας δεδομένων από μοτοσυκλέτες MotoGP, κανείς δεν μπορεί ακόμη να προβλέψει ποια μοτοσυκλέτα θα ταιριάξει καλύτερα στη συγκεκριμένη πίστα.

Ωστόσο, ο Luca Marini είναι ένας από τους λίγους αναβάτες που την έχουν ήδη επισκεφθεί, καθώς συμμετείχε σε προωθητική εκδήλωση εκεί πριν από έναν χρόνο.

Μια γρήγορη αλλά στενή πίστα

Σύμφωνα με τον Ιταλό αναβάτη, η πίστα των 3,82 χιλιομέτρων διαθέτει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό χαρακτηριστικών που μπορεί να κάνει τις προσπεράσεις δύσκολες.

Όπως εξήγησε στο πλαίσιο του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν στην Ταϊλάνδη, "είναι μια αρκετά γρήγορη πίστα, αλλά στενή, με μερικές πραγματικά αργές στροφές και σχετικά μικρή συνολικά."

Το βασικό ζήτημα όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται στη διάταξη της κύριας ευθείας και της πρώτης στροφής.

"Νομίζω ότι θα είναι δύσκολο να γίνουν προσπεράσεις. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο. Η ευθεία είναι πολύ μεγάλη, αλλά η πρώτη στροφή είναι πολύ γρήγορη."

Όπως εξηγεί, όταν μια ευθεία καταλήγει σε πολύ γρήγορη στροφή, με μικρό σημείο φρεναρίσματος, οι ευκαιρίες για επιθετική προσπέραση μειώνονται σημαντικά.

"Όταν έχεις μια γρήγορη στροφή και μικρή ζώνη φρεναρίσματος, γίνεται πιο δύσκολο να προσπεράσεις."

Οι κατατακτήριες ίσως παίξουν καθοριστικό ρόλο

Με αυτά τα χαρακτηριστικά, οι κατατακτήριες δοκιμές ενδέχεται να αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία από το συνηθισμένο. Σε μια πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι περιορισμένες, η θέση εκκίνησης μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική για την έκβαση του αγώνα.

Παρόλα αυτά, ο Marini βλέπει την πρόκληση με θετική διάθεση.

"Όπως και να έχει, θα προσπαθήσουμε να το απολαύσουμε. Όταν υπάρχει μια νέα πίστα, είναι μια νέα πρόκληση και μια νέα ευκαιρία για όλους."

Η επιστροφή της Goiania στο MotoGP

Η Goiania είχε φιλοξενήσει αγώνες μοτοσυκλέτας Grand Prix την περίοδο 1987 έως 1989, σε μια εποχή όπου το παγκόσμιο πρωτάθλημα χρησιμοποιούσε ακόμη δίχρονες μοτοσυκλέτες.

Για την επιστροφή του MotoGP, η πίστα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Έγινε νέα ασφαλτόστρωση, ενώ βελτιώθηκαν και οι εγκαταστάσεις.

"Στην Επιτροπή Ασφαλείας μάς έδειξαν ένα βίντεο με όλες τις εγκαταστάσεις και τα κτίρια," ανέφερε ο Marini. "Έχουν δουλέψει πολύ. Φαίνεται ότι έκαναν καλή δουλειά και ανυπομονώ να πάμε."

Ισχυρή τοπική παρουσία

Στον αγώνα της Βραζιλίας αναμένεται έντονη τοπική υποστήριξη για δύο αναβάτες. Ο πρώτος είναι ο Diogo Moreira, ο Βραζιλιάνος rookie του MotoGP για το 2026 και πρωταθλητής Moto2 της περασμένης χρονιάς.

Ο δεύτερος είναι ο Franco Morbidelli, ο οποίος έχει ιταλοβραζιλιάνικη καταγωγή και διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με τη χώρα.

Οι δύο τους είχαν επισκεφθεί την πίστα της Goiania κατά την περσινή προωθητική εκδήλωση μαζί με τον Marini, τον Miguel Oliveira και τον αναβάτη του MotoE Eric Granado, παίρνοντας μια πρώτη γεύση από την πίστα που θα φιλοξενήσει ένα από τα πιο ιδιαίτερα Grand Prix της σεζόν.