MotoGP: Βόμβα Vinales για μετακίνηση στην Aprilia

To αίνιγμα Maverick Vinales μεγαλώνει περισσότερο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/6/2021

Από εχθές το βράδυ ισπανικές πηγές μεταδίδουν πως ο Vinales ζήτησε από την Yamaha να σπάσει το συμβόλαιό του που λήγει στο τέλος της επόμενης σεζόν και ετοιμάζεται για μετακίνηση στην Aprilia. Έχουμε περάσει πλέον από το στάδιο της απλής φήμης και αρχίζουν όλα αυτά να αποκτούν υπόσταση με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το διαζύγιο Yamaha – Vinales έγινε με κοινή συναίνεση, απόρροια και των δηλώσεών του μετά το Sachsenring και μία από τις χειρότερες εμφανίσεις στον αγώνα για εργοστασιακή Yamaha. Δηλώσεις που συνεχίστηκαν όταν ο Vinales είπε πως θα αντιγράψει τις ρυθμίσεις του Quartararo για το Assen, πράγμα όμως που δεν έκανε.

Στην Ολλανδία ο Vinales δεν ήταν απλά γρήγορος, αλλά έσπασε μέχρι και το ρεκόρ της πίστας, που μόλις είχε καταρρίψει ο Fabio. Ταχύτερος σε όλες τις δοκιμές εκτός της FP4 που όμως εκεί δοκίμασε κάτι διαφορετικό: Έβαλε το μαλακό ελαστικό και έκανε ρυθμό αγώνα και μάλιστα γρήγορου αγώνα με χρόνους αντίστοιχους με το ρεκόρ γύρου που κρατά από το 2015 ο Marquez, προφανώς δοκιμάζοντας την αντοχή ελαστικών. Διαφορετικά θα ήταν ταχύτερος και στην FP4 ακόμη. Κι όλα αυτά χωρίς τελικά να έχει αντιγράψει το setup του Quartararo όπως είχε πει πως θα κάνει. Τόνισε πως η διαφορά στην απόδοσή του έχει να κάνει με την πρόσφυση της πίστας, όπου πράγματι το Assen έχει τεράστια αποθέματα μετά και την ανανέωση της ασφάλτου, και συνέχισε λέγοντας πως η μοτοσυκλέτα της Yamaha είναι εξαιρετική εκεί που έχει πρόσφυση και εξαιρετικά δύσκολη να την χειριστείς όταν η πρόσφυση απουσιάζει. Σε αυτό το σημείο βέβαια δεν θέλησε να αναφέρει το γεγονός πως ο Quartararo είναι πρώτος στο πρωτάθλημα και με διαφορά, με την ίδια μοτοσυκλέτα στις ίδιες πίστες…

Ο Vinales είναι ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους αναβάτες αυτή την στιγμή και σπάζοντας το συμβόλαιό του για την Aprilia είναι δεδομένο πως ανταλλάσσει την χρηματική αμοιβή με την ευκαιρία μίας καλύτερης προσαρμογής, τόσο σε μοτοσυκλέτα όσο και οργανωτικά, διότι σε εκείνο το box θα έχει τον πρώτο λόγο.

Η μετακίνηση αυτή ανοίγει τώρα ένα ντόμινο και μάλιστα με παρακλάδια με όλες τις πιθανότητες που φαίνεται να υπάρχουν. Δεδομένο είναι πως η Yamaha δεν έχει αναπτύξει ένα μηχανισμό χτισίματος ταλέντων, όπως έχει κάνει η KTM η οποία μπορεί να τροφοδοτεί την μεγάλη κατηγορία με δικά της παιδιά, πράγμα που θα είναι εντονότερο στο μέλλον μιας και τώρα χτίζονται αναβάτες όπως ο Pedro Acosta. Υπάρχει όμως ο Morbidelli και η εξαιρετική παρουσία του το 2020, ήδη δικαιολογούσε μία αναβάθμιση από την Petronas.

Με την επικείμενη έξοδο του Rossi από την Petronas οι άδειες θέσεις θα είναι δύο, το όνομα του Dovizioso αναμφισβήτητα θα ακουστεί δυνατά από τον κόσμο πρώτα και παρόλο που θα είναι 36 το 2022, ο Dovi έχει σίγουρα να δώσει πράγματα στην Yamaha από πολλές διαφορετικές θέσεις. Δεν είναι σίγουρο όμως πως ο ίδιος θα θέλει να εξετάσει πολλά διαφορετικά σενάρια συνεργασίας, εκτός από ένα ή δύο…

Ήδη στην συνέντευξη τύπου ο Fernandez ρωτήθηκε αν θα παραμείνει στην Moto2 και απάντησε καταφατικά, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να βρεθεί στα MotoGP. Βέβαια αυτή η απάντηση δεν δόθηκε μετά από μία πρόταση από την Yamaha που σε περίπτωση που του γίνει θα τον βάλει πράγματι σε σκέψεις! Η KTM αυτή την στιγμή παράγει ήδη οδηγούς που δεν μπορεί να απορροφήσει στην μεγάλη κατηγορία, το πλάνο της έχει πάει πιο γρήγορα σε αυτό τον τομέα παρά σε άλλους και με δεδομένη την απόδοση του Oliveira, έχοντας ήδη δεσμεύσει τον Binder, δεν περισσεύουν πολλές καρέκλες.

Σε κάθε περίπτωση η Aprilia αναζητά εδώ και καιρό έναν αναβάτη που θα μπορεί να την φέρει στην πρώτη γραμμή, τώρα που η μοτοσυκλέτα της είναι ικανή να παραμείνει εκεί και ευτυχώς, ο Aleix Espargaro το έχει δείξει με τον καλύτερο τρόπο. Η πρόταση στον Dovizioso ήταν προς αυτή την κατεύθυνση κι αν την είχε δεχτεί, τα πράγματα για τον Vinales θα ήταν τώρα πολύ διαφορετικά! Ίσως να παρέμενε στην Yamaha μέχρι να λήξει το συμβόλαιό του, αν δεν υπήρχε η ευκαιρία της Aprilia, και σίγουρα οι συζητήσεις αυτές κρατούν πολύ καιρό τώρα, αν θυμηθούμε πως ο Massimo Rivola έλεγε στον Simon Crafar του MotoGP.com, έναν από τους καλύτερους δημοσιογράφους στα MotoGP, πως σε λίγο καιρό θα ανακοινώσουν τον δεύτερο αναβάτη τους για την επόμενη σεζόν.

Ο Vinales χρειάζεται μία νέα αρχή αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Το ίδιο και η Yamaha, χρειάζεται έναν αναβάτη που δεν θα κατηγορεί την μοτοσυκλέτα ή την ομάδα, που -προσέξτε- ο Vinales πάντα ήταν φειδωλός σε δηλώσεις αφήνοντας να φανεί όμως πως ο συνδυασμός αυτός δεν δουλεύει. Και όσο υπάρχει ο Quartararo φαίνεται ακόμη περισσότερο πως είναι θέμα συνδυασμού. Με την εξέλιξη αυτή ο μεταγραφικός πυρετός θα είναι έντονος το επόμενο διάστημα…

 

Ετικέτες

Νέα εποχή Moto3: Με κινητήρες CP2 της Yamaha από το 2028!

Με μια αιφνιδιαστική ανακοίνωση αποκαλύπτεται η ριζική αλλαγή της μικρής κατηγορίας
moto3-yamaha
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/6/2026

MotoGP και Yamaha Motor ανακοίνωσαν σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουνίου, την επίτευξη συμφωνία βάσει της οποίας η Yamaha θα γίνει αποκλειστική προμηθεύτρια της κατηγορίας Moto3 από το 2028 ως το 2033.

Η αποκάλυψη έγινε στο περιθώριο του επερχόμενου αγώνα στο Assen και προβλέπει πως η νέα μορφή της κατηγορίας θα ακολουθεί στα βήματα της Moto2, με κοινούς κινητήρες για όλους.

Ο κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί θα προέλθει από τον δικύλινδρο CP2 της Yamaha – τον γνωστό των R7, ΜΤ-07, Tenere, Tracer7 κ.ο.κ. – μετά από τροποποιήσεις για αγωνιστική χρήση στο επίπεδο των GP. Σκοπός, ως περιγράφεται στην ανακοίνωση του MotoGP, είναι να φτάσει στο επίπεδο απόδοσης ισχύος προς μάζα που χαρακτηρίζει τις τρέχουσες μοτοσυκλέτες της Moto3.

Το πρόγραμμα προορίζεται για την ανάπτυξη των νέων ταλέντων, όπως ακριβώς δουλεύει αυτή τη στιγμή η Moto3, αλλά με πλήρους μεγέθους μοτοσυκλέτες, ενώ από το 2029 οι ίδιες αγωνιστικές με ελαφρώς μειωμένη απόδοση θα χρησιμοποιηθούν και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Moto3 Junior. Μάλιστα αναφέρονται συζητήσεις με άλλα εθνικά πρωταθλήματα που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν ανάλογη κατηγορία στα προγράμματά τους.

moto3-yamaha

Στις αρχές της περασμένης δεκαετίας οι Moto2 και Moto3 είχαν σχεδιαστεί σε μια modular λογική, όπου δύο κύλινδροι των μοτοσυκλετών MotoGP θα έφτιαχναν δικύλιδρα 500άρια για τη Moto2 και ένας τέτοιος τα μονοκύλινδρα της Moto3, ωστόσο ουδέποτε κατάφεραν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των κατασκευαστών.

Έτσι η Moto2 πέρασε πρώτα από ενιαίο με κινητήρες Honda CBR600RR και πλέον με Triumph Street Triple 765 RS, ενώ η Moto3 απέκτησε έναν πιο πρωτότυπο χαρακτήρα που και πάλι δεν κατάφερε να συγκεντρώσει πολλούς κατασκευαστές. Σήμερα η μικρή κατηγορία έχει μόνο δύο μοτοσυκλέτες, Honda και ΚΤΜ, οπότε κινδυνεύει να γίνει ακούσια ενιαία αν ένας εκ των δύο αποφασίσει να σταματήσει να επενδύει σε αυτή – φόβοι που γιγαντώθηκαν όταν η ΚΤΜ βρέθηκε προ οικονομικών προβλημάτων.

Η λύση που προκρίνεται λοιπόν είναι αυτή του ενιαίου τύπου Moto2, δηλαδή κοινοί κινητήρες και ελευθερία στα πλαίσια. Ας ελπίσουμε αυτή η μετάβαση να μην πλήξει το απίθανο θέαμα της μικρής κατηγορίας, η οποία κάνει κάθε σαββατοκύριακο να μοιάζει με τον αγώνα της χρονιάς, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε για τη μεσαία κλάση με τις βαρύτερες και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες.

Ετικέτες