MotoGP Buddh: Γιατί οι Ινδοί δεν έχουν F1 και ο κίνδυνος των MotoGP μετά την πρόσφατη εξαγορά

Ο αγώνας θα γίνει αλλά το μετά τους ανησυχεί ήδη
MotoGP Ινδία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/9/2023

Λίγο καλύτερα κυλούν τα πράγματα αυτή την στιγμή για τον επόμενο αγώνα των MotoGP στην Ινδία καθώς η ομολογκασιόν της πίστας προχωρά βάση προγράμματος και αρκετοί αναβάτες έχουν πάρει την βίζα. Όχι όλοι, πράγμα ανησυχητικό καθώς πρέπει να πετάξουν από στιγμή σε στιγμή, όμως στην χειρότερη περίπτωση η Dorna θα αλλάξει το πρόγραμμα μεταφέροντας όλες τις δοκιμές το Σάββατο με τον αγώνα Sprint να γίνεται κανονικά, όπως και τον αγώνα της Κυριακής.

Το χειρότερο σενάριο αυτή την στιγμή είναι απλά να αλλάξει το πρόγραμμα χωρίς να επηρεαστεί το πρόγραμμα σε άλλο βαθμό.

Όπως είπε ο Capirossi που είναι υπεύθυνος ασφαλείας, η πίστα δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα και όλες οι διαδικασίες προχωρούν στην ώρα τους. Τα MotoGP κάνουν αρκετές παρεμβάσεις στον τομέα των οπτικών μέσων και απαιτούν εξίσου αρκετά μέτρα για την αναβαθμισμένη ασφάλεια που προβλέπεται από τις προδιαγραφές που ακολουθούν, που όλα αυτά στήνονται και ξεστήνονται πριν και μετά από κάθε αγώνα, οπότε η ομολογκασιόν μπορεί να δοθεί μόνο πριν τον αγώνα.

Μία σημαντική διευκρίνιση αυτή γιατί υπάρχουν άνθρωποι που σχολιάζουν ότι δεν θα έπρεπε να αγωνίζονται σε πίστα χωρίς ομολογκασιόν, ενώ στην πράξη ακολουθείται η ίδια διαδικασία που συμβαίνει πάντα. Το γεγονός πως καθυστερούν να πάρουν την βίζα σχεδόν οι μισές ομάδες του grid και πως είναι μία νέα πίστα στην οποία δεν έχουν ξανά τρέξει, πυροδότησε τον σχολιασμό και όπως συμβαίνει πάντα αρκετοί ήταν εκείνοι που έτρεξαν να μιλήσουν χωρίς να γνωρίζουν.

Το πραγματικό πρόβλημα βρίσκεται αλλού και η ανησυχία για τους διοργανωτές δεν θα τελειώσει στις 14:00 το μεσημέρι της Κυριακής (ώρα Ελλάδας) όπου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο αγώνας αν συνεχίσουν τα πράγματα να λύνονται. Η ανησυχία για τους διοργανωτές θα έχει τελειώσει όταν τα αεροπλάνα με τον εξοπλισμό θα έχουν πάει στην Ιαπωνία, τον επόμενο σταθμό. Κι αυτό γιατί σημαίνει πως έχουν φύγει από την Ινδία ολοκληρώνοντας όλες τις διαδικασίες, μαζί και τα φορολογικά θέματα που ήταν ο λόγος για τον οποίο η τεράστια αυτή χώρα δεν έχει F1.

Στην ίδια ακριβώς πίστα υπήρχε αγώνας F1 από το 2011 που ήταν να ξεκινήσει κανονικά και το 2014, όταν η τοπική κυβέρνηση της Uttar Pradesh, μίας τεράστιας επαρχίας με 210 εκατομμύρια κόσμο, αποφάσισε πως η F1 δεν είναι αθλητικό γεγονός αλλά ψυχαγωγικό. Οι αθλητικές διοργανώσεις δεν οφείλουν πρόσθετη φορολογία, ο άρτος και θέαμα όμως όπως χαρακτήρισαν την F1, όφειλε να πληρώσει. Δεν είναι πως έχουν ιδιαίτερη ανάγκη χρημάτων οι αγώνες F1, όμως η φορολογία που τους ζήτησαν δεν ήταν κάτι απλό ούτε δικαιολογούνταν ποσοστιαία. Διότι τα ανώτατα δικαστήρια της χώρας ζήτησαν από την Liberty Media να καταβάλει 15 εκατομμύρια δολάρια. Δεν δέχτηκαν κάτι τέτοιο από την Liberty Media για δεύτερη φορά και έτσι από τότε η Ινδία έμεινε χωρίς F1.

Προφανώς η Dorna γνώριζε το πρόβλημα της F1 στην συγκεκριμένη πίστα με την συγκεκριμένη κυβέρνηση, οπότε και εξασφάλισε από την πρώτη στιγμή πως τα MotoGP θα θεωρηθούν αθλητικό γεγονός, όπως και είναι, και ξεκαθάρισε το τοπίο της φορολογίας και γενικά των τελωνίων. Οι βίζες των συμμετεχόντων δεν έπεσαν στο τραπέζι των αρχικών συνεννοήσεων όπως φαίνεται.

Παρένθεση εδώ πως η ζωή των αναβατών είναι αυστηρά η ζωή ενός πρωταθλητή και μάλιστα σκληρά προπονημένου, όπως φυσικά και των οδηγών της F1. Όσο και να θέλει κανείς να αδράξει την ευκαιρία για να τονίσει πως κάτι καλό είδαν εκεί στην Uttar Pradesh και ξεχώρισαν την F1 από τα MotoGP, ας μην το κάνει. Δεν είναι καθόλου σίγουρο πως δεν θα πουν κάτι τέτοιο και για τα MotoGP όταν με το καλό πάνε να φύγουν από την πίστα! Άλλωστε γινόντουσαν ήδη αγώνες F1 πριν ανακύψει το πρόβλημα με την φορολογία τους.

Η ανησυχία της Dorna είναι βάσιμη και για ένα ακόμη λόγο. Πριν από λίγες ημέρες η Liberty Media εξαγόρασε την Quint Events, την εταιρεία που εκδίδει τα εισιτήρια των MotoGP!

Μπορεί αυτό να ξυπνήσει τους Ινδούς και να αντιδράσουν με τον ίδιο τρόπο, καθώς μπορεί η Liberty Media να ισχυρίζεται πως η Quint Events θα συνεχίσει να είναι ανεξάρτητη αλλά στην πράξη η διαφορά θα φανεί.

Καθησυχαστικό είναι το γεγονός πως η Dorna έχει αφήσει την διοργάνωση σε τοπικό promoter ο οποίος θα κάνει ό,τι μπορεί για να ξεπεράσει τα προβλήματα και να μην ενεργοποιήσει κάποια ρήτρα. Βέβαια promoter είχε και η F1 το 2014 όταν δεν έγινε ο προγραμματισμένος αγώνας, οπότε ελπίζει κανείς ότι αυτός της Dorna θα είναι πιο μέσα στα πράγματα.

Το άλλο στοιχείο που ισχυροποιεί την διεξαγωγή των MotoGP ως αθλητικό γεγονός, είναι πως ήδη η κυβέρνηση έχει ξοδέψει ένα πολύ μεγάλο ποσό για να αναβαθμίσει την πίστα, οπότε είναι λίγο δύσκολο να βάλει εμπόδια στην συνέχιση του αγώνα και άλλες χρονιές.

Σε ότι αφορά εμάς λοιπόν, το πιο σίγουρο αυτή την στιγμή είναι πως θα δούμε αγώνα και θα είναι και όμορφος, ενώ μπορεί να έχουμε και νέα ρεκόρ ταχύτητας. Υπάρχει πιθανότητα τα MotoGP να ξεπεράσουν τα 370 χ.α.ω καθώς η πίστα Buddh έχει ελάχιστα μέτρα μακρύτερη ευθεία από το Mugello!

Βέβαια την υψηλότερη τελική την βλέπεις στο Κατάρ γιατί η τελευταία στροφή επιτρέπει να κουβαλήσεις πολύ ταχύτητα στην ευθεία και η «φορμουλάδικη» Ινδική πίστα μπορεί να δώσει και τα δύο πλεονεκτήματα στις ομάδες για ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας. Θα φανεί στην πράξη πόσο αυτό θα επηρεάζει τα ελαστικά και τα φρένα και πώς θα αποφασίσουν να εκμεταλλευτούν την τεράστια ευθεία. Όπως επίσης και τι θα κάνουν οι άλλες ομάδες απέναντι στην Ducati εκεί μέσα!

 

 

MotoGP: Η Ducati ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Pedro Acosta

Ο Marc Márquez θα έχει έναν νέο ομόσταυλο για τα επόμενα δύο χρόνια
Pedro_Acosta
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Η Ducati Corse επισημοποιεί τη συμφωνία με τον Pedro Acosta, ο οποίος ως αναμενόταν θα ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα Ducati Lenovo Team για τις επόμενες δύο σεζόν του MotoGP, 2027 και 2028.

Ο 22χρονος Ισπανός έχει ήδη κατακτήσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα Moto3 και Moto2, ενώ στην πρώτη του χρονιά στη μεγάλη κατηγορία (2024) τιμήθηκε με τον τίτλο Rookie of the Year, ενώ τερμάτισε τέταρτος στη βαθμολογία το 2025 με 13 βάθρα στο ενεργητικό του.

Η μεταπήδησή του από την ΚΤΜ στη Ducati ήταν κοινό μυστικό εδώ και αρκετό καιρό, αναμένοντας την κατάλληλη περίσταση για να γίνει η επίσημη ανακοίνωση. Αυτή η στιγμή ήρθε μια μέρα μετά την ανανέωση με τον Marc Marquez, αλλά και λίγες ώρες αφότου η ιταλική εταιρεία αποχαιρέτησε τον Pecco Bagnaia.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, δήλωσε σχετικώς:

“Ο Pedro είναι δίχως αμφιβολία ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους αναβάτες στο paddock του MotoGP. Μόλις στα 22 του χρόνια, είναι το είδος αναβάτη με τον οποίο μπορούμε να γράψουμε ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία μας. Ανέκαθεν μας άρεσε και τον παρακολουθούμε αρκετό καιρό, τόσο για όσα έχει καταφέρει μέσα στις πίστες, όσο και για τον ευθύ και φιλικό χαρακτήρα του, ο οποίος είμαστε σίγουροι πως θα κάνει τους Ducatisti να τον αγαπήσουν μόλις φορέσει τα κόκκινα. Πιστεύουμε πως δίπλα στον Marc αντιπροσωπεύει το ιδανικό συμπλήρωμα σε μια ομάδα που θέλει να συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον και να παραμείνει πηγή θαυμασμού, σεβασμού και υποστήριξης από τους φίλους της Ducati σε όλον τον κόσμο.”

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, Luigi Dall'Igna, επίσης δηλώνει πολύ αισιόδοξος για τον νέο του αναβάτη:

“Ο Pedro είναι ο ιδανικός υποψήφιος για το μέλλον της Ducati Lenovo Team. Μετά την επιβεβαίωση του Marc, θέλαμε να προσθέσουμε έναν νέο και γρήγορο αναβάτη στο πρόγραμμα εξέλιξης της Desmosedici GP. Ο Pedro, εκτός του ότι είναι ένα αναμφισβήτητο ταλέντο, έχει επιδείξει εξαιρετική ικανότητα. Σε μόλις έξι χρόνια στο Πρωτάθλημα έχει κατακτήσει δύο τίτλους στις μικρότερες κατηγορίες και έχει καταφέρει πολύ πειστικές επιδόσεις στο MotoGP. Η άφιξή του θα είναι ευεργετική για όλους, θα μας βοηθήσει να μεγαλώσουμε κι εμείς θα τον στηρίξουμε στην πορεία του προς την πλήρη ωριμότητα ως αναβάτη. Είμαι σίγουρος πως, με την ενθάρρυνση της Ομάδας μας και το κατάλληλο χρονικό περιθώριο, η συμβολή του θα εξασφαλίσει ένα βήμα μπροστά για μας σε επίπεδο απόδοσης και ικανοποίησης στόχων.”

Ετικέτες