MotoGP: Δοκιμές εξέλιξης στο Brno

Όλα όσα δοκίμασαν οι εργαστασιακές ομάδες και οι δηλώσεις των αναβατών
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/8/2018

Repsol Honda

Η εταιρία κατά τη διάρκεια των τεστ, παρείχε στον Marquez συνολικά τέσσερις μοτοσυκλέτες με σκοπό να δοκιμάσει και τα μοντέλα της έπομενης χρονιάς. Πράγμα που είχε κάνει και στο le mans νωρίτερα φέτος.

Ο Dani Pedrosa στις δηλώσεις του μετά τα δοκιμαστικά στο Brno, πιστεύει πως τα αποτέλεσμα των δοκιμών οφείλονται κυρίως στις καλύτερες συνθήκες της πίστας. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Μια ολόκληρη μέρα δοκιμών, μετά τον αγώνα στο Brno μας έδωσε την ευκαιρία να δουλέψουμε στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας και να δοκιμάσουμε να λύσουμε διάφορα προβλήματα που είχαμε αντιμετωπίσει στους προηγούμενους αγώνες. Καταφέραμε να είμαστε σταθεροί και γρήγοροι και τώρα θα δούμε αν αυτό προέκυψε από τις καλύτερες συνθήκες της πίστας ή αν προέκυψε από τις αλλαγές στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας.” Επίσης ανέφερε ότι ο επόμενος αγώνας θα φανερώσει τα πραγματικά αποτελέσματα των δοκιμών. “Το Red Bull Ring είναι μια καλή πίστα για να ελέγξουμε τα αποτελέσματα των δοκιμών, καθώς είναι μια απαιτητική πίστα για εμάς, συνεπώς το να έχουμε μια καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας εκεί είναι πολύ σημαντικό. Επίσης θα έχουμε το νέο πίσω ελαστικό της Michelin και θα δούμε πως συνεργάζεται με τη μοτοσυκλέτα. Ο καιρός κατά τη διάρκεια του αγώνα θα είναι βασικός παράγοντας.”

Ο Marquez από τη πλευρά του εστίασε περισσότερο τις δηλώσεις του, στη κατανάλωση του μπροστινού ελαστικού από τη μοτοσυκλέτα, ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν τα Honda, ενώ δεν μπήκε σε λεπτομέρειες όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες της επόμενης χρονιάς. Αρκέστηκε μόνο σε ειλικρινείς δηλώσεις όπως: “Δεν μπορώ να μιλήσω ανοικτά αλλά όπως είδατε στο γκαράζ κάποια στιγμή υπήρχαν τέσσερις μοτοσυκλέτες. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα. Στα δοκιμαστικά του le mans είχα οδηγήσει μια μαύρη μοτοσυκλέτα που είχε τον ίδιο κινητήρα και χαρακτηριστικά.” Όσον αφορά το θέμα της φθοράς του μπροστινού ελαστικού και την επίλυση του προβλήματος ανέφερε ότι: “Υπήρχαν πολλά πράγματα που δοκιμάσαμε. Ένα από αυτά το δοκίμασα στη φετινή μοτοσυκλέτα, προσπαθώντας να κατανοήσουμε τη καλύτερη διαχείριση του μπροστινού ελαστικού. Επάνω σε αυτό το τομέα δουλεύουμε. Έπειτα το δοκιμάσαμε και σε άλλη μοτοσυκλέτα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά στη γεωμετρία και πλαίσιο. Δουλέψαμε επίσης και για το μέλλον και ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε μερικά πράγματα για την υπόλοιπη σεζόν και για του χρόνου.” Η Honda έχει ξεκινήσει να δοκιμάζει τις μοτοσυκλέτες της επόμενης χρονιάς προσπαθώντας να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. “Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για το μέλλον, καθώς χρειάζεται να κατανοήσουμε γιατί οι άλλοι κατασκευαστές μπορούν και χρησιμοποιούν πάντα μαλακότερο μπροστινό σε αντίθεση με εμάς που έχουμε πάντα σκληρό. Μερικές φορές όταν οι θερμοκρασίες είναι ψηλές δυσκολευόμαστε. Για αυτό το λόγο οδηγούσα στις 15:00 το μεσημέρι με 55 βαθμούς κελσίου στην άσφλατο της πίστας. Είναι κάτι το οποίο προσπαθούμε να κατανοήσουμε. Βασικά εστιάσαμε εκεί. Επίσης ασχοληθήκαμε με την απόκριση του γκαζιού, επειδή ακόμα υστερούμε εκεί και μπορούμε να βελτιωθούμε.” Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον επερχόμενο αγώνα στο Red Bull Ring λέγοντας: “Δεν γνωρίζω αν στην Αυστρία θα είναι θετικό το αποτέλεσμα, όμως βελτιωθήκαμε στην ταχύτητα εισόδου στη στροφή και την απόκριση του γκαζιού. Ήταν κάτι το οποίο έψαχνα, καθώς δεν οδηγούσα τελείως άνετα στο 100%, έτσι αυτή η βελτίωση ήταν θετική, όπως και η βελτίωση στα φρένα. Εδώ βελτιωθήκαμε αλλά η Αυστρία είναι μια διαφορετική πίστα και είναι πιο δύσκολο. Όμως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.”

Movistar Yamaha

Μετά τον τραυματισμό του Maverick Vinales στον αγώνα της Τσεχίας η εταιρεία έκανε δοκιμές με τον Valentino, καθώς ο Maverick ανάρρωνε για τον επερχόμενο αγώνα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών άφησαν ευχαριστημένο το Rossi καθώς ο καιρός ήταν με το μέρος του και μπόρεσε να εστιάσει στους τομείς που ήθελε. Συγκεκριμένα δήλωσε: “Ήταν ένα καλό τεστ επειδή είχαμε πολύ ζεστό καιρό, παρόμοιο με τον αγώνα του σαββατοκύριακου. Δουλέψαμε κυρίως στα ηλεκτρονικά για καλύτερη επιτάχυνση, στην απόκριση του γκαζιού και στη προσπάθεια διατήρησης του ελαστικού σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Βελτιώσαμε λίγο την επιτάχυνση. Βρήκαμε κάτι πολύ θετικό, αλλά δυστυχώς, δεν θα είναι έτοιμο για τον αγώνα της Αυστρίας, καθώς δεν το έχουμε ολοκληρώσει”. Επίσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών η Yamaha δοκίμασε ένα νέο αεροδυναμικό φαίρινγκ για τη μοτοσυκλέτα της. Ο σχεδιασμός του διαφοροποιείται αρκετά σε σύγκριση με το παλιό καθώς αλλάζει και το σχέδιο του μπροστινού φτερού, παρά την αισθητή διαφορά ο Rossi δήλωσε: “Επίσης δοκίμασα διαφορετικό φαίρινγκ, αλλά μου δίνει παρόμοια αίσθηση. Ακόμα δοκίμασα ένα διαφορετικό μπροστινό λάστιχο της Michelin, αλλά ειλικρινά δεν μου άρεσε πολύ”.

Ducati Team

Ο Lorenzo στα δοκιμαστικά της Τσεχίας δοκίμασε το νέο πλαίσιο της Ducati που του παρείχε από το Assen αλλά δεν το είχε χρησιμοποιήσει ως τα δοκιμαστικά. Δοκιμάζοντας το δήλωσε πως: “Επιτέλους σήμερα είχαμε τον χρόνο και τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε με ήρεμο τρόπο το πλαίσιο που ο Dovi χρησιμοποιεί από το Assen. Γενικά μου αρέσει, αλλά πιστεύω ότι μια πίστα δεν είναι αρκετή για να βγει η απόφαση ποιο πλαίσιο θα χρησιμοποιήσουμε μέχρι το τέλος της σεζόν. Έτσι θα το ξαναεπιβεβαιώσουμε την άποψη μας τη Παρασκευή στην Αυστρία, βάζοντας στη μια μοτοσυκλέτα το παλιό και στην άλλη το καινούργιο. Εδώ προτιμώ το καινούργιο. Σε γενικές γραμμές τα θετικά υπερβαίνουν των αρνητικών”. Έπειτα ανέφερε ότι μεγαλύτερο ρόλο παίζει η οικειότητα που αποκτά με τη μοτοσυκλέτα. “Περισσότερο απ’ όλα μετράει η εμπειρία που έχω με αυτή τη μοτοσυκλέτα. Η μεγαλύτερη εμπειρία σε σύγκριση με πέρυσι με καθιστά ικανό να καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα που πέρυσι δεν μπορούσα, στον τρόπος οδήγησης της μοτοσυκλέτας ώστε να φθείρω λιγότερο τα ελαστικά και να καταβάλω λιγότερη σωματική ενέργεια. Όπως έδειξα στο Brno ήμασταν προετοιμασμένοι να επιτεθούμε επίσης στο τέλος του αγώνα και να πολεμήσουμε για τη νίκη με διαφορετική στρατηγική”.

O Andrea Dovizioso μιλώντας για το πλαίσιο ανέφερε: “Όπως πάντα υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Όπως είδατε η μοτοσυκλέτα μου στους τελευταίους πέντε γύρους στο Brno, ήταν αρκετά ασταθής. Ενώ το παλιό πλαίσιο ήταν περισσότερο σταθερό και σήμερα το επιβεβαιώσαμε αυτό, πράγμα καλό για εμάς”. Δεν παρέλειψε να σχολιάσει τη σημαντικότητα της νίκης του και της Ducati στο Brno λέγοντας: “Ήταν ένας πραγματικά πολύ σημαντικός αγώνας. Μου άρεσε πάρα πολύ για πολλούς λόγους. Από την αρχή ως το τέλος πάλευα με τρείς αναβάτες και στο τέλος τους νίκησα. Αναφέρομαι στον Valentino, στο Marc και τον Jorge. Ήταν πολύ καλό και σημαντικό για εμάς που πήραμε τη νίκη στο Brno. Πιστεύω κάναμε ένα καλό βήμα σχετικά με τον τρόπο οδήγησης μου της μοτοσυκλέτας. Το ένα σημείο είναι αυτό, το άλλο είναι ότι καταλάβαμε κάτι που θα μας βοηθήσει να την ελέγχουμε σε κάθε πίστα”.

Ετικέτες

MotoGP: Τέλος οι holeshot devices από το Assen

Αλλάζει και η διάταξη στο grid εκκίνησης από το Sachsenring
MotoGP Regulations
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς των MotoGP ανακοίνωσε η Επιτροπή Grand Prix, με τις πρώτες να τίθενται άμεσα σε εφαρμογή ήδη από το Grand Prix της Ολλανδίας στο Assen και να αφορούν τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στη διαδικασία εκκίνησης των αγώνων.

Η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η άμεση απαγόρευση των holeshot devices, των συστημάτων δηλαδή που χαμηλώνουν τη μοτοσυκλέτα κατά την εκκίνηση ώστε να περιορίζεται η ανύψωση του εμπρός τροχού και να βελτιώνεται η επιτάχυνση στα πρώτα μέτρα.

Παρότι η κατάργηση των συγκεκριμένων συστημάτων είχε ήδη αποφασιστεί στο πλαίσιο των μεγάλων τεχνικών αλλαγών που θα ισχύσουν από το 2027, η Επιτροπή αποφάσισε να επισπεύσει την εφαρμογή του μέτρου και να τα απαγορεύσει ήδη από τον αγώνα του Assen που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Το θέμα είχε απασχολήσει έντονα το paddock τους τελευταίους μήνες, με αρκετούς αναβάτες και ομάδες να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την πολυπλοκότητα των συγκεκριμένων συστημάτων. Πλέον η απόφαση είναι οριστική και από την Ολλανδία και μετά καμία μοτοσυκλέτα δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιεί holeshot device στις εκκινήσεις.

Περισσότερος χώρος στην εκκίνηση από το Sachsenring

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή αφορά τη διάταξη του grid εκκίνησης και θα τεθεί σε ισχύ από το Grand Prix Γερμανίας στο Sachsenring.

Η νέα διάταξη θα εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, δηλαδή σε MotoGP, Moto2 και Moto3.

Συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ των αναβατών στην ίδια σειρά θα αυξηθεί από τα τρία στα τέσσερα μέτρα. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί και η απόσταση μεταξύ των σειρών.MotoGP Regulations

Μέχρι σήμερα κάθε σειρά απείχε εννέα μέτρα από την επόμενη (3 x 3 μέτρα), ενώ πλέον η απόσταση θα φτάσει τα δώδεκα μέτρα (3 x 4 μέτρα).

Η διάταξη των τριών αναβατών ανά σειρά παραμένει αμετάβλητη, όμως ο επιπλέον διαθέσιμος χώρος αναμένεται να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια κατά τις εκκινήσεις, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις επαφών ή απρόβλεπτων συμβάντων στα πρώτα μέτρα του αγώνα.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως συνέχεια των συζητήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες μεταξύ αναβατών, ομάδων και διοργανωτών σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας στις εκκινήσεις, ειδικά μετά από ορισμένα περιστατικά που προκάλεσαν προβληματισμό κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Επίσημο όριο έξι μοτοσυκλετών ανά κατασκευαστή από το 2028

Η Επιτροπή επιβεβαίωσε επίσης μια ακόμη αλλαγή που αφορά το μέλλον του πρωταθλήματος.

Από το 2028 κανένας κατασκευαστής δεν θα μπορεί να έχει περισσότερες από έξι μοτοσυκλέτες στο grid. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εργοστάσιο θα μπορεί να υποστηρίζει το πολύ δύο δορυφορικές ομάδες επιπλέον της εργοστασιακής του συμμετοχής.

Η διάταξη θα ισχύσει υπό την προϋπόθεση ότι στο πρωτάθλημα θα συμμετέχουν τουλάχιστον πέντε κατασκευαστές εκείνη τη χρονιά.

Στην πράξη το συγκεκριμένο όριο εφαρμόζεται ήδη το 2026, καθώς η Ducati είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει έξι μοτοσυκλέτες στο grid μέσω της εργοστασιακής ομάδας και των συνεργαζόμενων δορυφορικών σχημάτων. Ωστόσο, από το 2028 το ανώτατο όριο θα ενσωματωθεί επίσημα στους κανονισμούς των MotoGP.

Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ακόμη ένα βήμα στη διαδικασία αναμόρφωσης του πρωταθλήματος ενόψει της νέας εποχής των MotoGP το 2027, όταν θα κάνουν την εμφάνισή τους οι νέες μοτοσυκλέτες των 850cc και ένα εκτεταμένο πακέτο τεχνικών αλλαγών.