MotoGP: Domenicali για Lorenzo-«Χαίρομαι που τελικά ταιριάξαμε, έστω και την ύστατη στιγμή»

Δεύτερες σκέψεις από την μεριά της Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/6/2018

Εμφανή αλλαγή στην αντιμετώπιση του Lorenzo από τον CEO της Ducati, Caudio Domenicali, μετά και την δεύτερη συνεχόμενη –και εντυπωσιακή- νίκη του Ισπανού στην Βαρκελώνη. Μιλώντας εχθές στο μικρόφωνο του Sky Sport ο κύριος Domenicali είπε χαρακτηριστικά πως τελικά «έλυσαν την εξίσωση» και συνέχισε: «Θα ήταν πολύ πιο άσχημο για όλους μας και για την εικόνα της Ducati κυρίως, αν όλη αυτή η πορεία του Lorenzo τελείωνε χωρίς να είναι ανταγωνιστικός με την μοτοσυκλέτα μας. Οπότε είμαι πολύ χαρούμενος με τις λύσεις που καταφέραμε και βρήκαμε και που πιστεύω πως μας έχουν δώσει μία καλή βάση και για τους αγώνες στο μέλλον, ως σύνολο».

«Τώρα έχουμε δύο αναβάτες που εξίσου μπορούν να κυνηγήσουν το πρωτάθλημα –μιλά ως θέση στο βάθρο, όχι βαθμολογικά. Αυτό μας δημιουργεί φυσικά αντικρουόμενα συναισθήματα καθώς από την μία λυπούμαστε γιατί στο τέλος της σεζόν ο Lorenzo θα φύγει, από την άλλη είμαστε εξίσου χαρούμενοι που επιτέλους καταφέραμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τον Lorenzo ώστε να μπορεί να κερδίσει. Αυτό όμως που μου δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση, είναι πως για τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια λέγεται πως η μοτοσυκλέτα μας μπορούσε να κερδίσει μονάχα με έναν αναβάτη και τώρα αυτό αλλάζει! Αυτή η εντύπωση που περιφέρεται στο κοινό θα πάψει να ακούγεται και ο κόσμος θα αντιληφθεί πως η ομάδα μας είναι εξαιρετικά δυνατή και μπορεί να δώσει τις κατάλληλες λύσεις. Θεωρώ πως το σπουδαιότερο κέρδος είναι να έχουμε μία ισορροπημένη ομάδα που μας δίνει μία εξίσου ισορροπημένη μοτοσυκλέτα, το μόνο που χρειάζεσαι για να ποντάρεις με ασφάλεια σε ένα νικηφόρο μέλλον».

Το είχαμε πει πέρσι τον Νοέμβριο, πως η Ducati έχει δύο δρόμους μπροστά της και ο πιο δύσκολος από πλευράς διαχείρισης, είναι να προστατέψει την επένδυσή της. Και η επένδυση αυτή είναι ο Lorenzo. Έχουν δώσει πολλά χρήματα, και όχι μόνο στην αμοιβή του, αλλά και στο R&D που έπρεπε να ολοκληρώσει όλη την εξέλιξη. Το ξέρανε και οι ίδιοι πως σε μία τέτοια επένδυση συχνά το σωστό είναι να ρίξεις περισσότερο χρήμα / κόπο και χρόνο, από το να ακυρώσεις την όποια εξέλιξη. Είναι αυτές οι συγκυρίες όμως που δεν βοήθησαν. Περίμεναν και οι ίδιοι μέχρι την τελευταία στιγμή, γιατί είναι πραγματικά τελευταία στιγμή σε μία τόσο έντονη μεταγραφική περίοδο, να φτάνει το καλοκαίρι για να υπογραφούν συμβόλαια. Από την άλλη τα αποτελέσματα άργησαν να φανούν για δραματικά μικρή χρονική συγκυρία - έναν αγώνα πίσω να γινόντουσαν όλα και μπορεί να υπήρχε διαφορετική εξέλιξη. Είναι οι αντιδράσεις του κόσμου όμως, που κακώς τις ακούει η Ducati, για παράδειγμα η Honda δεν το κάνει ποτέ αυτό, είναι που ο Dovizioso απαίτησε να είναι ο πρώτος αναβάτης και πολύ καλά έκανε, και το κλίμα διαμορφώθηκε με τρόπο που έδειχνε την πόρτα στον Lorenzo, χωρίς να χρειαστεί να του το πει κάποιος.

Ουσιαστικά ο Domenicali αυτό εξηγεί, πως τελικά έλυσαν τον γρίφο της μεταξύ τους συνεργασίας στην ύστατη στιγμή, και πλέον αποκομίζουν από αυτό την πολύτιμη εμπειρία της εξέλιξης για να την εφαρμόσουν στο μέλλον… Μαζί και την εμπειρία της διαχείρισης παρόμοιων καταστάσεων…

 

Ετικέτες

Η KTM θα συνεχίσει να επενδύει στο MotoGP μέσω Bajaj

Οι Αυστριακοί συνεχίζουν κανονικά το αγωνιστικό project παρά τις φημολογίες
ktm
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/5/2026

Η KTM θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το αγωνιστικό της πρόγραμμα ανεξάρτητα. Παρά το έντονο ενδιαφέρον εξωτερικών επενδυτών να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα MotoGP, η Bajaj νέα ιδιοκτήτρια του αυστριακού κατασκευαστή αποφάσισε να μην πουλήσει το αγωνιστικό project, αλλά να συνεχίσει να επενδύει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σας είχαμε ενημερώσει πως KTM και Tech3 ανακοίνωσαν την ανανέωση της συνεργασίας τους και αυτό μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι, δείχνοντας πως οι Αυστριακοί, μέσω Bajaj, θα συνεχίσουν να επενδύουν στο αγωνιστικό κομμάτι.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαίωσε στην ουσία και ο νέος CEO της KTM AG, Gottfried Neumeister - που είχε δώσει παλιότερα αποκλειστική συνέντευξη στο MOTO - δηλώνοντας: “Δεν μπορείς να αγωνιστείς με το χειρόφρενο τραβηγμένο. Διαθέτουμε την οικονομική δύναμη να παραμείνουμε στο MotoGP. Και όχι μόνο να παραμείνουμε, αλλά και να επενδύσουμε. Μαζί με τη διοίκηση της Bajaj αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό με πλήρη στρατηγική ανεξαρτησία, χωρίς εξωτερικούς επενδυτές. Υπήρχε τεράστιο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα MotoGP. Κατά καιρούς, λαμβάναμε νέες αιτήσεις σχεδόν κάθε μέρα.”

Neumeister

Τελικά, όμως, η KTM επέλεξε μια διαφορετική πορεία: να συνεχίσει να επενδύει άμεσα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό χωρίς να παραχωρήσει τον έλεγχο του αγωνιστικού προγράμματος.

Ο Neumeister συνέχισε: “Πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να ξοδεύουμε όταν είναι απαραίτητο. Χρειάζεται δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά και ένας ορισμένος βαθμός γενναιοδωρίας. Έχουμε τη χρηματοοικονομική δύναμη να αντέξουμε οικονομικά τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Και όχι μόνο να τον αντέξουμε, αλλά και να επενδύσουμε”.

Η δήλωση αυτή είναι παράλληλα και ένα μήνυμα πως η ο Bajaj υποστηρίζει πλήρως την KTM και εξακολουθεί να πιστεύει στο αγωνιστικό πρόγραμμα με επικεφαλής τον Pit Beirer.