MotoGP: Ένα λιγότερο εύηχο όνομα θα έχει από εδώ και πέρα η VR46 καθώς αλλάζει την Mooney με την Pertamina
Τα λιπαντικά Pertamina γίνονται χορηγός της ομάδας του Rossi
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
14/10/2023
Από το 2024 ο Marco Bezzecchi και ο Luca Marini θα φέρουν νέα χρώματα, γραφικά αλλά και όνομα ομάδας καθώς τα λιπαντικά Pertamina ανέλαβαν χορηγός τίτλου της ομάδας η οποία από εδώ και πέρα θα λέγεται “Pertamina Enduro VR46 Racing Team”.
Η σημερινή τους απόδοση στον αγώνα Sprint δεν αποτέλεσε έναυσμα για την συνεργασία αυτή καθώς η συμφωνία είχε ήδη κλείσει από τον περασμένο Αύγουστο και υπογράφθηκε σήμερα πριν τον αγώνα. Ωστόσο σίγουρα έκανε τα στελέχη της Pertamina να αισθάνονται πιο σίγουρα για την επιλογή τους, έως και ανυπόμονα καθώς το βάθρο θα μπορούσε να είχε δύο μοτοσυκλέτες της Pertamina σε μία πίστα που επίσης φέρει το όνομά της.
Αντιλαμβάνεται κανείς πως η Pertamina είναι αρκετά μεγάλος Όμιλος και η επιλογή της για μία τέτοια κίνηση γίνεται με στόχο την εδραίωσή της στο ευρύτερο κοινό.
Στο μεταξύ η συμφωνία που έκλεισε με την ομάδα του Rossi δεν είναι η συνήθης, διετούς διάρκειας αλλά τριετής με πρόβλεψη ανανέωσης. Το συμβόλαιο της VR46 με την Ducati λήγει στο τέλος της σεζόν του 2025 που σημαίνει πως η Pertamina αυξάνει το ρίσκο της διότι δεν γνωρίζει σε τι μοτοσυκλέτα θα έχει το όνομά της, την τελευταία σεζόν.
Έχουν ανάγκη να δείξουν πως τα λιπαντικά τους μπορούν να αντέξουν σε αγωνιστικές συνθήκες και όχι μόνο στα δίκυκλα των δρόμων της Ινδονησίας - Αυτό δεν σημαίνει πως οι Ducati της VR46 θα τα χρησιμοποιούν και στα αλήθεια...
Η Yamaha έχει δηλώσει την πρόθεσή της να αναλάβει προμηθευτής της VR46 για να πάρει την απάντηση πως θα πρέπει να έχει γίνει ανταγωνιστική μέχρι τότε. Ο Rossi έχει ζήσει τα προβλήματα της Yamaha και δεν θέλει να τα μεταβιβάσει στους αναβάτες του, ούτε θέλει να ριψοκινδυνέψει την φήμη της VR46 ως έναν από τους καλύτερους τρόπους δημιουργίας νέων ταλέντων. Μία συνεργασία με την Yamaha ή την Honda θα βοηθούσε ωστόσο τον νέο μεγάλο χορηγό της VR46 καθώς Yamaha και Honda κάνουν πωλήσεις εκατομμυρίων μονάδων στην Ινδονησία, έχουν μεγάλα εργοστάσια εκεί και φανατικό κοινό, που η ταύτιση θα είναι καλύτερη με μία μοτοσυκλέτα των δύο ιαπωνικών εργοστασίων, αντί της Ducati.
Κλεισμένη συμφωνία από τον Αύγουστο που σήμερα υπογράφθηκε
Σε δήλωσή του, στέλεχος της Pertamina τόνισε πως τους ενδιαφέρει το ιταλικό κοινό αλλά και το κοινό της Ινδονησίας οπότε δεν αποκλείεται να θέλει ο Όμιλος να πραγματοποιήσει και ένα μεγαλύτερο άνοιγμα στην αγορά της Ευρώπης. Ιδιαίτερα αν δούμε αργότερα και το αυτοκίνητο του Rossi, στη νέα του αγωνιστική καριέρα, να ντύνεται με τα χρώματα της Pertamina.
Αυτό δικαιολογεί και την φημολογία πως το ύψος της νέας συμφωνίας εκτείνεται πολύ περισσότερο από το κόστος που είχε η Mooney. Αυτή είναι και ιδιαίτερα κερδισμένη βέβαια, καθώς η επιτυχία της ομάδας και το γεγονός πως βρισκόταν συνέχεια στις πρώτες θέσεις, έφερε και μία μεγαλύτερη προβολή από την προσδοκώμενη ή τουλάχιστον σύμφωνη με το πιο αισιόδοξο σενάριο. Διότι όταν η Mooney μπήκε χορηγός, δεν διαφαινόταν η επιτυχία του Bezzecchi ή του Marini, ήταν απλά στην σφαίρα της ελπίδας γεγονός που περιορίζει το κόστος. Ο Rossi εξαργύρωσε λοιπόν την επιτυχία της ομάδας του και ταυτόχρονα την κλείδωσε και στον συν ένα χρόνο από την μεγάλη αλλαγή που έρχεται μπροστά του. Έπαιξε σωστά και αυτή την κίνηση με λίγα λόγια…
MotoGP, Le Mans Race: Σαρωτικός Martin, στον βαθμό το πρωτάθλημα - Ιστορικό 1ο lockout Aprilia στο βάθρο με Ogura
Από όγδοος πρώτος και “ηγετική” προσπέραση 3 γύρους πριν το τέλος στον Bezzecchi που οδηγούσε απ’ την αρχή
Από τον
Σπύρο Τσαντήλα
10/5/2026
Απόντος του Marc Marquez, που είχε ήδη χειρουργηθεί από το πρωί σε πόδι και ώμο στο Ruber Internacional Hospital της Μαδρίτης, ο αγώνας του Γαλλικού GP ξεκίνησε ως αναμενόταν, με σκοτεινό ουρανό και απειλή για βροχή ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Λίγο μετά το πρωινό warm up της μεγάλης κατηγορίας οι ουρανοί άνοιξαν και δεν σταμάτησαν μέχρι την προετοιμασία για την εκκίνηση της Moto3, ο αγώνας της οποίας άρχισε και τελείωσε βρόχινος, παρότι στη διάρκειά του δεν έπεσε σταγόνα. Η Moto2 όμως λίγο αργότερα πήρε εκκίνηση με σλικ λάστιχα σε μια πίστα που είχε πια στεγνώσει και, όσο η βροχή δεν επανερχόταν, τόσο ελπίζαμε για ένα στεγνό grand prix ως το τέλος της ημέρας.
Με τους αναβάτες να έχουν προπονηθεί στις γρήγορες αλλαγές μοτοσυκλέτας γνωρίζοντας την πρόγνωση του καιρού, ο αγώνας ξεκίνησε με τον Marco Bezzecchi να κάνει μία εκπληκτική εκκίνηση και να φεύγει κατευθείαν πρώτος.
Πίσω του οι Pedro Acosta, Fabio Di Giannantonio, Fabio Quartararo και Pecco Bagnaia (από 1ος στην εκκίνηση) ακολούθησαν αμέσως, με τον Γάλλο της Yamaha γρήγορα δεύτερο ενθουσιάζοντας το κοινό στις εξέδρες. Την ίδια ώρα ο Jorge Martin είχε μπλοκαριστεί στην εκκίνηση φτάνοντας την πρώτη στροφή της πίστας 8ος όπως ξεκίνησε.
Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Bezzecchi οδηγεί από τον Quartararo και πίσω του ακολουθούν απειλητικοί οι Acosta και Di Giannantonio, ενώ όχι πολύ μακριά είναι οι Bagnaia, Ai Ogura και Alex Marquez.
Σε αυτόν τον γύρο ο Alex έχει μία πτώση από μπροστινό από την οποία μάλιστα έδειξε να έχει χτυπήσει λίγο, ενώ ο Acosta πέρασε δεύτερος μπροστά από τον Quartararo.
O Fabio Quartararo αγωνίστηκε στον κυριακάτικο αγώνα του Le Mans με μοναδικά χρώματα στη V4 Yamaha του
Σταδιακά ωστόσο αρχίζει η άνοδος του Martin, ο οποίος μετά τον δεύτερο γύρο ανεβαίνει φτάνοντας γρήγορα έκτος, την ώρα που μπροστά ο Bagnaia προσπαθούσε να πλησιάσει τους δύο πρώτους, δείχνοντας απειλητικός για τον Acosta και τραβώντας μαζί του τον Quartararo.
Στην αρχή του 7ου γύρου ο Bagnaia πέρασε τον Acosta και μετά από μια-δυο αψιμαχίες άρχισε να δείχνει πιο άνετα στη δεύτερη θέση, την ώρα που Quartararo άρχιζε να υποχωρεί στην πίεση των Di Giannantonio και Martin.
Ο Bezzecchi μπροστά κάλπαζε μόνος του προς τη νίκη, ωστόσο δεν είχε αρκετά γρήγορο ρυθμό ώστε να ανοίξει μεγάλη διαφορά, έχοντας πίσω του αναβάτες σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου με πρώτο και καλύτερο τον Bagnaia.
Στη μέση του αγώνα ο Bezzecchi προηγείται για 6 δέκατα του Bagnaia, με τον Acosta πολύ κοντά και από κει μεσολαβούν 1,5 δευτερόλεπτα ως τον Martin. Αυτή η απόσταση είχε μειωθεί σε σε λιγότερα από 7 δέκατα μέσα σε 5 γύρους και, έχοντας άλλους 12 ως το τέλος, είναι μάλλον σαφές πως ο Martin έρχεται με φόρα.
Και ξαφνικά στην αρχή του 16ου γύρου, μόλις στη δεύτερη στροφή ο Bagnaia χάνει το μπροστινό του, πέφτει και βγαίνει από τον αγώνα, ο Acosta που ακολουθούσε ελάχιστα πίσω είναι πλέον δεύτερος και ο Martin έχει προαχθεί στο βάθρο.
Χρειάστηκαν δύο γύροι για τον Martin να φτάσει και να περάσει δεύτερος έχοντας μπροστά του 1,6 δευτερόλεπτα απόσταση από τον πρωτοπόρο και 9 γύρους για τον τερματισμό. Το σκηνικό για τους επόμενους γύρους περιελάμβανε τον Martin να μειώνει συνεχώς την απόσταση από τον Bezzecchi, ο οποίος γυρνούσε σε εμφανώς αργόγερο ρυθμό.
Στον 22ο γύρο ο Martin πλέον βλέπει τον ομόσταυλό του σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου, ενόσω λίγο πιο πίσω ο Acosta έχει αρχίσει να έχει πρόβλημα από τον Ai Ogura, ο οποίος καθάρισε με τον Di Giannantonio και, πιστός στην προσωπική του παράδοσή να πηγαίνει πολύ καλά στο κλείσιμο των αγώνων, έχει αρχίσει να πλησιάζει τον αναβάτη της ΚΤΜ απειλώντας πλέον ανοιχτά με Aprilia lockout στο βάθρο.
Η προσπέραση που ανέβασε τρίτο τον Ogura ήρθε στον 23ο γύρο και αμέσως άνοιξε διαφορά της τάξης του ενός δευτερολέπτου από τον Acosta που και αυτός πλέον δεν είχε τα λάστιχα για να ακολουθήσει, ο Ιάπωνας πήρε έτσι το πρώτο του βάθρο στη μεγάλη κατηγορία. Είχε επίσης ένα κενό 1,6 δευτερολέπτων από τους δύο πρωτοπόρους, όπου η μονομαχία έχει γίνει πλέον ρόδα με ρόδα.
Ο Martin πιέζει αφόρητα τον Bezzecchi που καταφεύγει συνεχώς σε αμυντικές γραμμές, αλλά με το ξεκίνημα του 25ου γύρου και στο ίδιο σημείο που χτες είχε κάνει την προσπέραση από την εξωτερική για τη νίκη στο Sprint, εδώ βούτηξε στην εσωτερική του Bezzecchi, έστριψε πρώτος στην είσοδο του “S” και δεν ξανακοίταξε πίσω του. Μέσα σε λίγες στροφές είχε ήδη ανοίξει αρκετή διαφορά ώστε να μην ανησυχεί και έβλεπε μπροστά του σκάρτους τρεις γύρους για να πανηγυρίσει ένα σπουδαίο διπλό στο Le Mans.
Όπερ και εγένετο, ο Martin δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ως τον τερματισμό και πανηγύρισε μία πολύ σπουδαία νίκη που τον φέρνει στον έναν βαθμό στο πρωτάθλημα από τον Bezzecchi που παραμένει πρώτος.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ο Ogura επίσης δεν είχε κανένα πρόβλημα να πανηγυρίσει ένα πολύ σπουδαίο βάθρο για διάφορους λόγους. Πρώτον διότι είναι το πρώτο του στη μεγάλη κατηγορία και επιπλέον διότι έγινε ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που ανεβαίνει στο βάθρο στη μεγάλη κατηγορία από το 2012.
Πολύ καλή εμφάνιση από τον Fabio Quartararo, που ισχυρίζεται πως βρήκε καλή αίσθηση με τη Yamaha του και τερμάτισε έκτος χωρίς να πιεστεί από πίσω. Ο Γάλλος έκανε τον πρώτο γύρο ως δεύτερος, ξεσήκωσε τους συμπατριώτες του και έμεινε κοντά στις θέσεις του βάθρου για περίπου 7 γύρους, ωστόσο όταν τον πέρασαν και οι Ogura και Di Giannantonio άρχισε σταδιακά να τους χάνει από το οπτικό του πεδίο για να τερματίσει έναν μοναχικό αγώνα σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον πέμπτο.
Αυτό το βάθρο ωστόσο είναι ιστορικό και για την Aprilia, καθώς για πρώτη φορά στα χρόνια της στη μεγάλη κατηγορία MotoGP καταλαμβάνει με μοτοσυκλέτες της και τις τρεις θέσεις των νικητών.
Το πρωτάθλημα εξελίσσεται σε ακόμη πιο αμφίρροπο, καθώς ο Martin έφτασε στον ένα βαθμό από τον Bezzecchi, ενώ οι δυο τους έχουν αφήσει 44 βαθμούς πίσω την τρίτη θέση. Αυτή πέρασε ξανά στα χέρια του Di Giannantonio για έναν μόλις βαθμό από τον Acosta, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει λίγες στροφές πριν την καρό σημαία για την 4η θέση του αγώνα.