MotoGP: Επιστρέφει στην πίστα ο Iannone όπως περιμέναμε! Αντικαθιστά Di Giannantonio
Μετά από μία εβδομάδα έντονης φημολογίας
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
29/10/2024
Είχε προηγηθεί μία εβδομάδα έντονης φημολογίας που ακουγόταν μάλιστα και στους κύκλους του WSBK και μάλιστα θα είχε φουντώσει ειδικά εκεί ακόμη περισσότερο αν συνέχιζε η αγωνιστική σεζόν. Την Κυριακή ήταν ήδη γνωστό, όταν το ανακοινώσαμε και εμείς και απλά περιμέναμε την επιβεβαίωση που ήρθε πλέον, λέγοντας πως ο Iannone επιστρέφει στα MotoGP, έστω και ως αντικαταστάτης μετά την βαριά τιμωρία του.
Να θυμίσουμε πως είχε τιμωρηθεί με 4 χρόνια αποκλεισμό από όλους του αγώνες FIM έχοντας βρεθεί θετικός σε έλεγχο ντόπινγκ που έδειξε απαγορευμένη ουσία. Ο Iannone υποστήριξε πως έφταιγε κομμάτι βοδινού κρέατος που είχε καταναλώσει στην Μαλαισία και στην πράξη αυτό έχει μία μικρή πιθανότητα να ισχύει. Ιδιαίτερα στην συγκεκριμένη χώρα που υπάρχει διαφορετική νομοθεσία για την χρήση των στεροειδών στις αγελάδες. Με την FIM βέβαια να απαντά τότε πως η περίπτωσή του, είναι εξαιρετικά δύσκολο να οφείλεται σε λάθος μέτρηση ή από μία τέτοια προέλευση του φαρμάκου στο οποίο βρέθηκε θετικός.
Κανείς δεν περίμενε τον Iannone να επιστρέψει στα MotoGP, ήταν σχεδόν σίγουρο πως θα επιστρέψει στους αγώνες αλλά εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί ξανά στα MotoGP καθώς η σκληρή ποινή που του επιδόθηκε τότε ήταν στόχευε να λήξει την καριέρα του και να στείλει ένα πολύ δυνατό και ξεκάθαρο μήνυμα πως τα MotoGP δεν θα έχουν ποτέ μία θέση στην αμφιβολία που περιβάλλει τα υπόλοιπα παγκόσμια αγωνίσματα.
Δεν ήταν λοιπόν έκπληξη πως ο Iannone επέστρεψε στα MOTUL WSBK ενώ αυτό το διάστημα προσπάθησε να μην μείνει εκτός αγωνιστικής δράσης συμμετέχοντας σε άλλα διεθνή πρωταθλήματα που δεν τελούσαν υπό την ομπρέλα της FIM. Τα πήγε εξαιρετικά σε αυτή την επάνοδο στην αγωνιστική δράση ανεβαίνοντας 5 φορές στο βάθρο, σημειώνοντας μία νίκη στο Aragon.
Η Ducati είχε πολλές επιλογές για να αντικαταστήσει τον Di Giannantonio σε αυτούς τους τελευταίους αγώνες που απομένουν και η περίπτωση του Iannone έχει λογική καθώς έχει μεγάλη αγωνιστική πείρα μέσα στα MotoGP και ήταν εξαιρετικά γρήγορος αναβάτης στην τελευταία του σεζόν, έστω και μία πενταετία παλαιότερα.
Η ανακοίνωσή τους αναφέρει μόνο την Sepang οπότε δεν αποκλείεται να έρχεται μόνο για έναν αγώνα και να δώσει έπειτα την ευκαιρία είτε στον Pirro να αποκτήσει άλλη μία αγωνιστική συμμετοχή, είτε στον Bulega, ως προετοιμασία για την επόμενη σεζόν που προετοιμάζεται ως ο μεγάλος αντίπαλος του Toprak, που θα ήταν ταυτόχρονα και μία ένδειξη ευγνωμοσύνης.
Ο Bagnaia εκεί στόχευσε, για να δικαιολογήσει την δημόσια εκφρασμένη επιλογή του στον Bulega αν και θα περίμενε κανείς πως θα ήταν εξίσου φίλα προσκείμενος προς τον Iannone, με την ταύτιση που έχει με την VR46 και τους ισχυρούς δεσμούς που διατηρεί ακόμη με τον Valentino Rossi, να είναι ένα δυνατό κοινό τους σημείο.
Ο Iannone δήλωσε:
«Είναι τιμή μου που με σκέφτηκαν και ένιωσα ότι έπρεπε να πω το ναι σε αυτή την ευκαιρία αμέσως μόλις μου προσφέρθηκε, είναι συναρπαστικό να οδηγείς την κορυφαία μοτοσυκλέτα από πλευράς τεχνολογίας και επιδόσεων, πόσο μάλλον αυτή του παγκόσμιου πρωταθλητή. Η πρόκληση που έχω μπροστά μου είναι σίγουρα τρελή, πολύπλοκη και απαιτητική, καθώς δεν έχω οδηγήσει MotoGP εδώ και πολλά χρόνια και χωρίς να έχω κάνει δοκιμές ή κάτι παρόμοιο με περίοδο προσαρμογής. Είμαι ενθουσιασμένος που θα μπορέσω να συνεργαστώ με την Ducati και την Pertamina Enduro VR46 Racing Team, τόσο για το πολύ υψηλό επίπεδο όσο και για τη φιλία που υπάρχει εδώ και χρόνια. Ευχαριστώ τους Valentino Rossi, Alessio Salucci, Pablo Nieto, Gigi Dall'Igna, Claudio Domenicali και Mauro Grassilli».
MotoGP, Le Mans Race: Σαρωτικός Martin, στον βαθμό το πρωτάθλημα - Ιστορικό 1ο lockout Aprilia στο βάθρο με Ogura
Από όγδοος πρώτος και “ηγετική” προσπέραση 3 γύρους πριν το τέλος στον Bezzecchi που οδηγούσε απ’ την αρχή
Από τον
Σπύρο Τσαντήλα
10/5/2026
Απόντος του Marc Marquez, που είχε ήδη χειρουργηθεί από το πρωί σε πόδι και ώμο στο Ruber Internacional Hospital της Μαδρίτης, ο αγώνας του Γαλλικού GP ξεκίνησε ως αναμενόταν, με σκοτεινό ουρανό και απειλή για βροχή ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Λίγο μετά το πρωινό warm up της μεγάλης κατηγορίας οι ουρανοί άνοιξαν και δεν σταμάτησαν μέχρι την προετοιμασία για την εκκίνηση της Moto3, ο αγώνας της οποίας άρχισε και τελείωσε βρόχινος, παρότι στη διάρκειά του δεν έπεσε σταγόνα. Η Moto2 όμως λίγο αργότερα πήρε εκκίνηση με σλικ λάστιχα σε μια πίστα που είχε πια στεγνώσει και, όσο η βροχή δεν επανερχόταν, τόσο ελπίζαμε για ένα στεγνό grand prix ως το τέλος της ημέρας.
Με τους αναβάτες να έχουν προπονηθεί στις γρήγορες αλλαγές μοτοσυκλέτας γνωρίζοντας την πρόγνωση του καιρού, ο αγώνας ξεκίνησε με τον Marco Bezzecchi να κάνει μία εκπληκτική εκκίνηση και να φεύγει κατευθείαν πρώτος.
Πίσω του οι Pedro Acosta, Fabio Di Giannantonio, Fabio Quartararo και Pecco Bagnaia (από 1ος στην εκκίνηση) ακολούθησαν αμέσως, με τον Γάλλο της Yamaha γρήγορα δεύτερο ενθουσιάζοντας το κοινό στις εξέδρες. Την ίδια ώρα ο Jorge Martin είχε μπλοκαριστεί στην εκκίνηση φτάνοντας την πρώτη στροφή της πίστας 8ος όπως ξεκίνησε.
Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Bezzecchi οδηγεί από τον Quartararo και πίσω του ακολουθούν απειλητικοί οι Acosta και Di Giannantonio, ενώ όχι πολύ μακριά είναι οι Bagnaia, Ai Ogura και Alex Marquez.
Σε αυτόν τον γύρο ο Alex έχει μία πτώση από μπροστινό από την οποία μάλιστα έδειξε να έχει χτυπήσει λίγο, ενώ ο Acosta πέρασε δεύτερος μπροστά από τον Quartararo.
O Fabio Quartararo αγωνίστηκε στον κυριακάτικο αγώνα του Le Mans με μοναδικά χρώματα στη V4 Yamaha του
Σταδιακά ωστόσο αρχίζει η άνοδος του Martin, ο οποίος μετά τον δεύτερο γύρο ανεβαίνει φτάνοντας γρήγορα έκτος, την ώρα που μπροστά ο Bagnaia προσπαθούσε να πλησιάσει τους δύο πρώτους, δείχνοντας απειλητικός για τον Acosta και τραβώντας μαζί του τον Quartararo.
Στην αρχή του 7ου γύρου ο Bagnaia πέρασε τον Acosta και μετά από μια-δυο αψιμαχίες άρχισε να δείχνει πιο άνετα στη δεύτερη θέση, την ώρα που Quartararo άρχιζε να υποχωρεί στην πίεση των Di Giannantonio και Martin.
Ο Bezzecchi μπροστά κάλπαζε μόνος του προς τη νίκη, ωστόσο δεν είχε αρκετά γρήγορο ρυθμό ώστε να ανοίξει μεγάλη διαφορά, έχοντας πίσω του αναβάτες σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου με πρώτο και καλύτερο τον Bagnaia.
Στη μέση του αγώνα ο Bezzecchi προηγείται για 6 δέκατα του Bagnaia, με τον Acosta πολύ κοντά και από κει μεσολαβούν 1,5 δευτερόλεπτα ως τον Martin. Αυτή η απόσταση είχε μειωθεί σε σε λιγότερα από 7 δέκατα μέσα σε 5 γύρους και, έχοντας άλλους 12 ως το τέλος, είναι μάλλον σαφές πως ο Martin έρχεται με φόρα.
Και ξαφνικά στην αρχή του 16ου γύρου, μόλις στη δεύτερη στροφή ο Bagnaia χάνει το μπροστινό του, πέφτει και βγαίνει από τον αγώνα, ο Acosta που ακολουθούσε ελάχιστα πίσω είναι πλέον δεύτερος και ο Martin έχει προαχθεί στο βάθρο.
Χρειάστηκαν δύο γύροι για τον Martin να φτάσει και να περάσει δεύτερος έχοντας μπροστά του 1,6 δευτερόλεπτα απόσταση από τον πρωτοπόρο και 9 γύρους για τον τερματισμό. Το σκηνικό για τους επόμενους γύρους περιελάμβανε τον Martin να μειώνει συνεχώς την απόσταση από τον Bezzecchi, ο οποίος γυρνούσε σε εμφανώς αργόγερο ρυθμό.
Στον 22ο γύρο ο Martin πλέον βλέπει τον ομόσταυλό του σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου, ενόσω λίγο πιο πίσω ο Acosta έχει αρχίσει να έχει πρόβλημα από τον Ai Ogura, ο οποίος καθάρισε με τον Di Giannantonio και, πιστός στην προσωπική του παράδοσή να πηγαίνει πολύ καλά στο κλείσιμο των αγώνων, έχει αρχίσει να πλησιάζει τον αναβάτη της ΚΤΜ απειλώντας πλέον ανοιχτά με Aprilia lockout στο βάθρο.
Η προσπέραση που ανέβασε τρίτο τον Ogura ήρθε στον 23ο γύρο και αμέσως άνοιξε διαφορά της τάξης του ενός δευτερολέπτου από τον Acosta που και αυτός πλέον δεν είχε τα λάστιχα για να ακολουθήσει, ο Ιάπωνας πήρε έτσι το πρώτο του βάθρο στη μεγάλη κατηγορία. Είχε επίσης ένα κενό 1,6 δευτερολέπτων από τους δύο πρωτοπόρους, όπου η μονομαχία έχει γίνει πλέον ρόδα με ρόδα.
Ο Martin πιέζει αφόρητα τον Bezzecchi που καταφεύγει συνεχώς σε αμυντικές γραμμές, αλλά με το ξεκίνημα του 25ου γύρου και στο ίδιο σημείο που χτες είχε κάνει την προσπέραση από την εξωτερική για τη νίκη στο Sprint, εδώ βούτηξε στην εσωτερική του Bezzecchi, έστριψε πρώτος στην είσοδο του “S” και δεν ξανακοίταξε πίσω του. Μέσα σε λίγες στροφές είχε ήδη ανοίξει αρκετή διαφορά ώστε να μην ανησυχεί και έβλεπε μπροστά του σκάρτους τρεις γύρους για να πανηγυρίσει ένα σπουδαίο διπλό στο Le Mans.
Όπερ και εγένετο, ο Martin δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ως τον τερματισμό και πανηγύρισε μία πολύ σπουδαία νίκη που τον φέρνει στον έναν βαθμό στο πρωτάθλημα από τον Bezzecchi που παραμένει πρώτος.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ο Ogura επίσης δεν είχε κανένα πρόβλημα να πανηγυρίσει ένα πολύ σπουδαίο βάθρο για διάφορους λόγους. Πρώτον διότι είναι το πρώτο του στη μεγάλη κατηγορία και επιπλέον διότι έγινε ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που ανεβαίνει στο βάθρο στη μεγάλη κατηγορία από το 2012.
Πολύ καλή εμφάνιση από τον Fabio Quartararo, που ισχυρίζεται πως βρήκε καλή αίσθηση με τη Yamaha του και τερμάτισε έκτος χωρίς να πιεστεί από πίσω. Ο Γάλλος έκανε τον πρώτο γύρο ως δεύτερος, ξεσήκωσε τους συμπατριώτες του και έμεινε κοντά στις θέσεις του βάθρου για περίπου 7 γύρους, ωστόσο όταν τον πέρασαν και οι Ogura και Di Giannantonio άρχισε σταδιακά να τους χάνει από το οπτικό του πεδίο για να τερματίσει έναν μοναχικό αγώνα σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον πέμπτο.
Αυτό το βάθρο ωστόσο είναι ιστορικό και για την Aprilia, καθώς για πρώτη φορά στα χρόνια της στη μεγάλη κατηγορία MotoGP καταλαμβάνει με μοτοσυκλέτες της και τις τρεις θέσεις των νικητών.
Το πρωτάθλημα εξελίσσεται σε ακόμη πιο αμφίρροπο, καθώς ο Martin έφτασε στον ένα βαθμό από τον Bezzecchi, ενώ οι δυο τους έχουν αφήσει 44 βαθμούς πίσω την τρίτη θέση. Αυτή πέρασε ξανά στα χέρια του Di Giannantonio για έναν μόλις βαθμό από τον Acosta, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει λίγες στροφές πριν την καρό σημαία για την 4η θέση του αγώνα.