MotoGP: Επιτυχημένη η εγχείρηση του Miller στο χέρι

Εγχειρίστηκε από τον διάσημο Δρ. Mir
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/4/2021

Ο Jack Miller ολοκλήρωσε με επιτυχία την χειρουργική επέμβαση στο δεξί του χέρι, προκειμένου να ανακουφιστεί από τα συμπτώματα του γνωστού συνδρόμου και ως "arm pump". Είναι το σύνδρομο κατά το οποίο πρήζονται οι πήχεις των χεριών με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουλέψουν οι μύες και είναι κάτι που αντιμετωπίζουν πάρα πολύ συχνά οι αναβάτες των GP. Ο Miller υπέφερε στους δύο αγώνες του Qatar, οπότε η απόφαση για εξέταση ήταν ήδη ειλημμένη και το χειρουργείο προέκυψε εχτές το βράδυ.

Ο Αυστραλός, αμέσως μετά τον αγώνα στην Doha, ταξίδεψε στην Βαρκελώνη για να πάει στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Barcelona, όπου τον εξέτασε ο Δρ. Mir (Διευθυντής της Μονάδας Άνω Άκρων του Ινστιτούτου Dexeus), ο πιο γνωστός και δημοφιλής ορθοπεδικός-χειρουργός αυτή την στιγμή στα GP, καθώς έχει εγχειρίσει και κουράρει, πάρα πολλούς αναβάτες από όλες τις κατηγορίες. Μετά, λοιπόν, από μια μαγνητική τομογραφία υπό πίεση αλλά και σε χαλάρωση, αποφασίστηκε να μπει στο χειρουργείο άμεσα για να επανέλθει η δραστηριότητα των αγγείων και των νεύρων του δεξιού του χεριού.

Ο Miller θα μείνει ένα εικοσιτετράωρο στο νοσοκομείο και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η αποκατάστασή του, με στόχο να επιστρέψει στη δράση στον επόμενο αγώνα του Portimao, που είναι προγραμματισμένος για τις 19-18 Απριλίου.

Ο ίδιος ο Miller δήλωσε ικανοποιημένος από την έκβαση της επέμβασης, τονίζοντας ότι ανυπομονεί να ξεκινήσει την διαδικασία της αποκατάστασης. "Απομένουν δέκα μέρες μέχρι το επόμενο Grand Prix", είπε ο Αυστραλός, "κι αν όλα πάνε καλά θα τα καταφέρω κι ας μην είμαι στο 100% της φυσικής μου κατάστασης".

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.