MotoGP: Για πρώτη φορά ηλεκτρονικές σημαίες!

Θα εγκατασταθούν σε όλες τις πίστες μέσα στο 2021
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/4/2021

Η Dorna ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την EM Motosport για να προμηθευτούν 22 ψηφιακά, υψηλής τεχνολογίας, πάνελ που θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές σημαίες, σε κάθε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος GP. Από το 2022 θα είναι υποχρεωτικό για κάθε πίστα που θα φιλοξενήσει αγώνα MotoGP, να εγκαταστήσει Τ1 ή Τ2 πάνελ προκειμένου να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της FIM και της FIA, ώστε να αυξηθεί η ορατότητα για τις πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση της πίστας προς όλους τους αγωνιζόμενους, και κατά συνέπεια να αυξηθεί το επίπεδο της ασφάλειας, ανεξάρτητα από ζητήματα πειθαρχίας. Η εφαρμογή αυτών των ψηφιακών πάνελ για το υπόλοιπο της σεζόν του 2021, πριν γίνουν υποχρεωτικές από την σεζόν, θα βοηθήσει τόσο τους αναβάτες όσο και τους ανθρώπους των αυτοκινητοδρομίων, να εξοικειωθούν με την συγκεκριμένη τεχνολογία πριν αρχίσει να ισχύει ο καινούργιος κανονισμός.

Τα 22 νέα ψηφιακά πάνελ, που θα ταξιδεύουν μαζί με τα paddock των MotoGP για το υπόλοιπο το 2021, θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο επερχόμενο GP της Πορτογαλίας. Τα ομολογκαρισμένα ψηφιακά πάνελ προσφέρουν μεγάλη ορατότητα στις υψηλές ταχύτητες και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, διευκολύνοντας τους αναβάτες να παίρνουν τις πληροφορίες για την πίστα, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια. Η ΕΜ Motorsport, η εταιρεία που κατασκευάζει τα πάνελ, έχει κάνει εξαντλητικές δοκιμές σε πολλές και διαφορετικές φωτιστικές συνθήκες, προκειμένου να αποδίδουν πάντα ένταση 64.000 κεριών ανά τετραγωνικό μέτρο. Μάλιστα, είναι τα πρώτα πάνελ που παίρνουν ομολογκασιόν από την FIM και την FIA.

Τα MotoGP θα χρησιμοποιήσουν έναν συνδυασμό από πάνελ Τ1 και Τ2, με τα Τ1 να χρησιμοποιούνται στις μεγάλες διόδους διαφυγής και στις μεγάλες ευθείες, ενώ τα Τ2 θα καλύπτουν τα υπόλοιπα κομμάτια της πίστας. Τα Τ1 αποτελούν το κορυφαίο προϊόν στην γκάμα της ΕΜ Motorsport και τα Τ2 αποτελούν την εξέλιξή τους και απευθύνονται σε ολόκληρη την αγορά του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μεταξύ τους διαφέρουν σε διαστάσεις και απόδοση, έτσι ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες των διαφορετικών πρωταθλημάτων και πιστών.

Το σύστημα των ψηφιακών πάνελ θα ενταχθεί πλήρως στο υφιστάμενο σύστημα ελέγχου των αγώνων των MotoGP, πράγμα που σημαίνει ότι θα ελέγχονται κυρίως από τους αγωνοδίκες, έχοντας έτσι την δυνατότητα να αλλάζουν το καθεστώς σε ολόκληρη την πίστα αυτομάτως. Κάθε πάνελ διαθέτει μία κονσόλα που θα την χειρίζεται ένας κριτής, για περιπτώσεις κίτρινης σημαίας ή για μεμονωμένα συμβάντα σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας. Οι κριτές θα περνούν από πλήρη εκπαίδευση για την χρήση τους πριν από κάθε αγώνα. Οι θέσεις που θα τοποθετηθούν τα πάνελ στην πίστα θα καθοριστούν από τον Υπεύθυνο Ασφαλείας των MotoGP, διασφαλίζοντας ότι θα μπουν εντός του οπτικού πεδίου των αναβατών κατά την διάρκεια ενός γύρου.

Ετικέτες

MotoGP Assen: Η Pole Position στον J. Martin - 4 Aprilia στις 4 πρώτες θέσεις!

1η pole για τον J. Martin από το 2024 - Ένα δέκατο διαφορά οι πέντε πρώτοι!
MotoGP Assen 2026 - Aprilia Jorge MArtin
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/6/2026

Χωρίς να φαίνεται να ζορίζεται πολύ ο Jorge Martin πήρε την pole position στην ολλανδική πίστα έχοντας άλλες τρεις Aprilia πίσω του και την πρώτη Ducati μόλις στην 5η θέση.

Ο Diogo Moreira ήταν εκείνος που προηγήθηκε στα πρώτα λεπτά του Q1 με τον Joan Mir να κάνει έναν πολύ καλό χρόνο λίγο μετά το πρώτο πεντάλεπτο για να περάσει μπρoστά από τους υπόλοιπους με 4 δέκατα διαφορά με Morbidelli, Binder και  Quartararo στην πρώτη πεντάδα.

Στα 6 τελευταία λεπτά οι αναβάτες άρχισαν να μπαίνουν ξανά στην πίστα με το 1:31.315 του Mir να κρατά έως το τέταρτο λεπτό πριν τη λήξη με τον Quartararo να κάνει το 1:31.271 αφήνοντας πίσω Mir, Moreira, Morbidelli και Binder. Ο Moreira έπεσε δύο λεπτά πριν το τέλος ζεσταίνοντας τα ελαστικά του για να προσπαθήσει κάτι καλύτερο, με τον Morbidelli να τα δίνει όλα με καινούργια λάστιχα στο τέλος αλλά με λάθη στο τελευταίο κομμάτι της πίστας έχασε τη διαφορά που είχε καταφέρει να αποκτήσει.

Quartararo και Mir πέρασαν στο Q2 με τους αναβάτες να μπαίνουν μαζικά στην πίστα με το που ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση και τον Bezzecchi να γράφει πρώτος 1:30.853 και να συνεχίζει την επίθεσή του στο χρονόμετρο απειλώντας το απόλυτο ρεκόρ γύρου, ενώ ο πρώτος καλός γύρος του M.Marquez ακυρώθηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Bezz, Raul Fernandez, J. Martin, Pedro Acosta και Ai Ogura οι πέντε πρώτοι αναβάτες στο 8ο λεπτό πριν το τέλος με τον M.Marquez να βλέπει έναν ακόμη γύρο του να ακυρώνεται ενώ ο Quartararo έκανε τον 6ο χρόνο 0,463 δλ. πίσω από τον Ιταλό της Aprilia που είχε 4 μοτοσυκλέτες στις πέντε πρώτες θέσεις.

Με πολύ καλούς γύρους πέντε λεπτά πριν το τέλος ο J. Matin πέρασε μπροστά με 1:30.812 για να περάσει στην κορυφή, αφήνοντας πίσω των ομόσταυλό του που δεν μπορούσε να κάνει έναν ολοκληρωμένο γύρο χωρίς απώλειες, με Fernandez τρίτο και Pecco Bagnaia στην τέταρτη θέση και τον Ogura να κλείνει την πρώτη πεντάδα. Mόλις 0.143 δλ. διαφορά χώρις τους έξι πρώτους δύο λεπτά πριν ο τέλος με τον Fernandez να παίρνει φωτιά κάνοντας τον καλύτερο χρόνο για να ακυρωθεί λόγω ορίων.

Εν τω μεταξύ ο M.Marquez δεν μπόρεσε κάτι καλύτερο από 7ος και τελικά ο Martin πήρε την pole position, με το εκπληκτικό Ogura πίσω του στη δεύτερη θέση και τον Bezzecchi να συμπληρώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης, ενώ ο Fernandez είχε τον 4ο καλύτερο χρόνο και ο Pecco Bagnaia είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της Ducati στην 5η θέση με μόλις ένα δέκατο διαφορά από τον Martin!

Ακολουθεί έκτος ο Fabio Di Giannantonio με 1:30.955 και 7oς o Marquez με 1:31.131, το χειρότερο αποτέλεσμά του φέτος στις κατατακτήριες. Τον 8ο ταχύτερο γύρο είχε ο Pedro Acosta με τον αναβάτη της KTM  να πετυχαίνει 1:31.224, ενώ ο Quartararo ήταν το πρώτο Yamaha στην 9η θέση με 1:31.316. Ο Mir κατέληξε τελικά 10ος με 1:31.504 και ο Bastianini 11ος με 1:31.604

Ο Alex Marquez και η ομάδα του αποφάσισαν να μη συμμετέχουν στο Q2.