MotoGP: Η Avintia κρούει τον κώδωνα του κινδύνου!

Αβέβαιο το μέλλον των δορυφορικών ομάδων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/4/2020

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί απ’ τη στιγμή που πάγωσε το πρωτάθλημα των MotoGP και κινδυνεύει να χαθεί η σεζόν λόγω της πανδημίας, είναι το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Σε αντίθεση με τις εργοστασιακές, που τα έσοδά τους προέρχονται τόσο απ’ τους χορηγούς όσο κι από ιδίους πόρους, οι δορυφορικές ομάδες στηρίζονται αποκλειστικά στους χορηγούς για την επιβίωσή τους. Για αυτό κατόπιν συμφωνίας της FIM με τους μετόχους της Bridgepoint Capital, τους επενδυτές της CPP και της Dorna Sports αποφάσισαν να τις στηρίξουν οικονομικά, ώστε η μοναδική συνέπεια του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα να είναι στη χειρότερη περίπτωση η ακύρωση της φετινής σεζόν, χωρίς να μετράμε απώλειες στις ομάδες που συμμετέχουν.

Ωστόσο, σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Sky Italia, ο Manager της Avintia Ducati και πρώην αγωνιζόμενος, Ruben Xaus, ανέφερε πώς ακόμη και μετά τις 250.000 ευρώ που έλαβε η ομάδα ως οικονομική ενίσχυση απ’ τους διοργανωτές, βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης καθώς αυτό το ποσό αρκεί για να καλύψει τα έξοδα μόλις για τους επόμενους τρεις μήνες. Πρόκειται για μία απ’ τις 11 δορυφορικές ομάδες που υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες του πρωταθλήματος, η οποία συμμετέχει επίσης στις Moto3 και MotoE.

“Οι χορηγοί μας πληρώνουν όταν βλέπουν τις μοτοσυκλέτες -και κατά συνέπειά το λογότυπό τους- στην τηλεόραση. Σε περίπτωση που δεν πληρωθούμε θα χάσουμε το 15% ή δύο εκατομμύρια ευρώ του budget μας,” τόνισε ο Xaus και συνέχισε λέγοντας: “Τα χρήματα των χορηγών καταβάλλονται συνήθως τέλη Φεβρουαρίου ή το Μάρτιο, ενώ ελάχιστοι επιλέγουν να πληρώσουν με την υπογραφή του συμβολαίου. Ευτυχώς όμως στην περίπτωσή μας υπήρξαν μερικοί που πλήρωσαν εξ αρχής.”

Ωστόσο, ένα απ’ τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Avintia είναι ότι το 65-70% του Budget της καταναλώνεται στον εξοπλισμό και τις μοτοσυκλέτες της Ducati για τους Johann Zarco και Tito Rabbat και γι' αυτό ο Xaus συζητά το ενδεχόμενο της μείωσης του κεφαλαίου που ζητά το ιταλικό εργοστάσιο. “Ακόμη και οι κατασκευαστές αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούμε να πληρώσουμε για μοτοσυκλέτες που δεν αξιοποιούνται όπως πρέπει. Μιλάμε με τη Ducati δύο με τρεις φορές την εβδομάδα και μέχρι στιγμής είναι αρκετά δίκαιοι απέναντί μας. Θα καταλήξουμε σε ένα ποσό γι' αυτή τη σεζόν, το οποίο θα εξαρτηθεί απ’ τους αγώνες του πρωταθλήματος, πόσους κινητήρες θα χρειαστούμε και πόσα αναλώσιμα επίσης.”

Όπως φαίνεται οι αναβολές των αγώνων ήταν ένα απ’ τα πρώτα “συμπτώματα” του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα, ενώ η παγίωση της κατάστασης επηρεάζει κατά πολύ το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Από την άλλη, η στάση της Ducati απέναντι στην Avintia είναι θετική και δείχνει ότι θα κάνει ότι μπορεί για να την στηρίξει.

Ετικέτες

Bezzecchi: Από τις σφαλιάρες, στη συγνώμη και στο δώρο στον κριτή – Όλο το χρονικό του συμβάντος [Video]

Ελπίζουμε ο Ιταλός να πήρε το μάθημά του
bez
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/6/2026

Το GP στο Brno χαρακτηρίστηκε από τη νίκη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Marc Marquez, αλλά και από το εξωαγωνιστικό συμβάν που συνέβη το Σάββατο μεταξύ του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος Bezzecchi και ενός κριτή.

Το συμβάν θεωρείται πολύ σημαντικό και συνέβη όταν δύο γύρους πριν το τέλος του σύντομου αγώνα Sprint και ενώ βρισκόταν στην 5η θέση, ο Bezzecchi έπεσε. Στην συνέχεια ο κριτής λανθασμένα μαρσάρει την μοτοσυκλέτα του Ιταλού στην προσπάθεια να σηκώσει, με τον Bez να αντιδρά υπερβολικά και να τον χαστουκίζει δύο φορές!

Η διοργάνωση έπειτα απέβαλλε τον Ιταλό αναβάτη από τον Κυριακάτικο αγώνα. Ο Bez την επόμενη ημέρα μετά το πρωινό ζέσταμα πήγε στον κριτή για να του ζητήσει συγνώμη και μάλιστα του έκανε και δώρο ένα ζευγάρι γάντια του, ενώ στο τέλος φαίνεται πως δακρύζει κιόλας.

Δείτε παρακάτω όλο το χρονικό του συμβάντος:

“Είμαι εντάξει. Εκείνη τη στιγμή ήμουν λίγο σοκαρισμένος και το βράδυ, όταν το βίντεο έγινε viral και όλος ο κόσμος το έβλεπε, ένιωθα πραγματικά πεσμένος, γιατί είναι κάτι καινούργιο για μένα.

Σίγουρα ήταν αγχωμένος και καταλαβαίνω την κατάστασή του, καθώς έπεσε. Έκανα τη δουλειά μου, πήγα προς τη μοτοσυκλέτα, πίεσα τον συμπλέκτη και προσπάθησα να τη σηκώσω, επειδή ήταν ακόμα αναμμένη και η μοτοσυκλέτα άρχισε να κυλάει, οπότε ήθελα να την ξαναφήσω κάτω και ανέβασε στροφές.

Πιθανότατα σκέφτηκε ότι το έκανα επίτηδες, αλλά ήταν καθαρό ατύχημα και μετά όλοι είδαν τι συνέβη. Είδα (τη συγγνώμη) και ήρθε απλά να μου ζητήσει συγγνώμη αυτοπροσώπως, οπότε, εννοώ, τον καταλαβαίνω και του εύχομαι καλή τύχη. Έχει πραγματικά σημασία για μένα το γεγονός ότι ζήτησε συγγνώμη.