MotoGP: Η Yamaha αποσύρει το αίτημα να ξεσφραγίσει κινητήρες. Βρήκαν λύση.

Τα προβλήματα στα MotoGP θα λυθούν δύσκολα όμως…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/8/2020

Η Yamaha απέσυρε σήμερα το αίτημα που είχε θέσει, για να ανοίξει τους σφραγισμένους κινητήρες και να προχωρήσει σε αντικατάσταση εξαρτημάτων, έχοντας αναγνωρίσει πρόβλημα στις βαλβίδες. Το αίτημα είχε κατατεθεί στον τεχνικό διευθυντή, κι εκείνος το μετέφερε στην επιτροπή κατασκευαστών όπως είναι η διαδικασία. Αν οι υπόλοιποι κατασκευαστές έδιναν ομόφωνα την συγκατάθεσή τους, τότε η Yamaha θα μπορούσε να προχωρήσει στην αποσφράγιση των κινητήρων.

Το πρόβλημα φάνηκε στην Jerez και αρχικά θεωρήθηκε πως είναι αισθητήρες στην εξαγωγή η αιτία, αλλά τώρα επικεντρώνονται στις βαλβίδες.

Πρόκειται για μία διαδικασία που προβλέπεται από τους κανονισμούς, αν η ομάδα που ζητά να ανοίξει τους κινητήρες δώσει σαφή στοιχεία στην MSMA - πως η πράξη της γίνεται για λόγους ασφάλειας και δεν θα έχει καμία επίπτωση στην απόδοση.

Αυτή η συνάντηση και το αίτημα προς την MSMA την επιτροπή των κατασκευαστών, είχε γίνει. Εκεί ζητήθηκαν από την Yamaha τεχνικές λεπτομέρειες που δεν δέχτηκε όμως να τις καταθέσει. Δεν υπήρχε περίπτωση να συγκεντρώσει η Yamaha αυτά που ζήτησαν οι υπόλοιποι χωρίς να αποκαλύπτει πράγματα που δεν θα ήθελε να τα ξέρει ο ανταγωνισμός. Το προσπάθησαν, αλλά ήταν ανέφικτο. Ο Jarvis δήλωσε πως στο μεσοδιάστημα απέκτησαν και περισσότερη γνώση για την φύση του προβλήματος και βρήκαν τρόπο να το προσπεράσουν μέσα από ρυθμίσεις χαρτογράφησης και κάνοντας κύκλο τους κινητήρες έως το τέλος της σεζόν. Σήμερα λοιπόν συνεδρίασαν για ελάχιστα λεπτά, καθώς απλά η Yamaha απέσυρε το αρχικό αίτημα.

Αυτό φανερώνει κάτι σημαντικό, ή καλύτερα δύο σημαντικά: Πως το πρόβλημα στους κινητήρες της Yamaha υφίσταται και απλά η μόνη λύση που έχουν είναι να βρουν τρόπο να αντέξουν οι κινητήρες μέχρι το τέλος της σεζόν. Το άλλο είναι η συμπεριφορά των κατασκευαστών. Πότε έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους; Πότε δεν ζήτησαν περισσότερα από αυτά που θα έπρεπε για να δώσουν το ΟΚ σε μία συνθήκη που οι ίδιοι έχουν προβλέψει στους κανονισμούς; Ποτέ! Στην σύγχρονη ιστορία δεν έχουν συμφωνήσει ποτέ! Τα ίδια και με το «κουτάλι» στο ψαλίδι της Ducati πέρσι, τα ίδια και τώρα. Το γεγονός πως την επόμενη χρονιά μπορεί να έρθουν και οι ίδιοι στην ίδια θέση, προφανώς και τους ξεπερνά. Είναι μία προβληματική διαδικασία γιατί πλέον περνά από νέα στελέχη που δεν έχουν την ίδια «μαγιά» με τους προηγούμενους. Η απόφαση αυτή μεταβιβάζεται σε ψηλότερα κλιμάκια στην ιεράρχηση της κάθε εταιρείας, περνά από τους μηχανικούς και πηγαίνει και σε νεότερους ανθρώπους που κάνουν ολέθρια λάθη. Κοινός τόπος στα box είναι πως ανοίγοντας τους κινητήρες η Yamaha θα φτιάξει ένα αληθινό πρόβλημα που έχει και δεν είναι πρόφαση για να αυξήσει ιπποδύναμη, ωστόσο ζητήθηκαν περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες. Και είναι λεπτομέρειες που οι ίδιοι που της ζήτησαν δεν θα τις έδιναν αν ήταν στην θέση της Yamaha. Αυτό καθιστά την κίνηση… άκομψη. Είναι ίσως καιρός η απόφαση για τέτοια ζητήματα να ξεκινά και να σταματά στον τεχνικό διευθυντή ή να συνεπικουρείται από τεχνικό σύμβουλο που θα εκλέγει η MSMA στην αρχή της σεζόν χωρίς να εμπλέκεται έπειτα απευθείας.

Με την παρούσα κατάσταση ο Rossi, o Vinales και ο Morbidelli έχουν τέσσερις κινητήρες με τον τέταρτο του Morbidelli να είναι αυτός που έμεινε από το ατύχημα, περνώντας μερικά εκατοστά από την ζελατίνα του Rossi…. και μένουν δέκα αγώνες να ολοκληρωθούν. Λίγο πιο τυχερός ο Quartararo που έχει πέντε κινητήρες στην διάθεσή του. Η Yamaha τώρα έχει διάφορα πράγματα που μπορεί να κάνει. Να κρατά κινητήρες μόνο για αγώνες και άλλους, πιο «ταλαιπωρημένους» για τις δοκιμές ρισκάροντας μία εκκίνηση στις πίσω θέσεις αν πάει κάτι στραβά εκεί, που είναι προτιμότερο από το να πάει κάτι στραβά στον ίδιο τον αγώνα. Ωστόσο ο αγώνας στην Αυστρία του κάνει πιο αισιόδοξους γιατί το πρόβλημα του Vinales ήταν ανεξάρτητο και θεωρείται τυχαίο με το παραπάνω ζήτημα, και από την στιγμή που άντεξαν εκεί, τότε θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν και την σεζόν…

 

Ετικέτες

MotoGP: Στην Aprilia ο Bagnaia για τα επόμενα τέσσερα χρόνια

Θα αγωνίζεται από του χρόνου δίπλα στον Marco Bezzecchi
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Ο Francesco Bagnaia υπέγραψε τετραετές συμβόλαιο με την Aprilia Racing με έναρξη το 2027. Ο Ιταλός αναβάτης θα αγωνιστεί με την RS-GP στο πλευρό του Marco Bezzecchi, συμπληρώνοντας την εξ ολοκλήρου ιταλική σύνθεση της Aprilia στο MotoGP.

Η υπογραφή του Bagnaia αποτελεί μια πολύτιμη προσθήκη για την Aprilia Racing, καθώς η άφιξη του τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της ομάδας στο MotoGP. Μαζί με τον Bezzecchi θα ηγηθούν της προσπάθειας της Aprilia στη νέα εποχή των 850 κυβικών.

Pecco

Τα στατιστικά του Francesco Bagnaia είναι εξαιρετικά, καθώς έχει κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην Moto2 το 2018 και δύο διαδοχικούς τίτλους στο MotoGP το 2022 και το 2023, έχει επίσης κατακτήσει συνολικά 41 νίκες, 86 θέσεις στο βάθρο και 35 pole positions.

Massimo Rivola: “Ο Michele Colaninno και εγώ μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα για τη στήριξη της Ιταλίας, και γι’ αυτό σκεφτήκαμε και οι δύο μαζί τον Marco και τον Pecco για το επόμενο κεφάλαιο της Aprilia Racing. Η άφιξη του Bagnaia αποτελεί επιβεβαίωση της αξίας του ιταλικού αθλητισμού, ο οποίος τους τελευταίους μήνες έχει διακριθεί στη διεθνή σκηνή χάρη στις επιτυχίες του Kimi Antonelli στη Φόρμουλα 1, του Jannik Sinner στο τένις και της Federica Brignone στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Μιλάνου-Κορτίνα 2026. Γι’ αυτό το λόγο, το να καλωσορίσουμε τον Pecco μας γεμίζει με υπερηφάνεια και δίνει μια επιπλέον ώθηση στον ιταλικό αθλητισμό σε διεθνές επίπεδο. Θα του προσφέρουμε, καθώς και στην οικογένειά του, ένα θερμό καλωσόρισμα, αλλά πρώτα θα προσπαθήσουμε να τον νικήσουμε! Το να έχουμε έναν Παγκόσμιο πολυπρωταθλητή του κόσμου είναι μια ευθύνη που ανυπομονούμε να αναλάβουμε”.