MotoGP: Karel Abraham για Zarco: Ας φέρει 5 εκατομμύρια να μιλήσουμε…

Ο Abraham δεν θέλει να φύγει…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/11/2019

Ο Zarco μιλάει με την Avintia Ducati για να πάρει την θέση του Karel Abraham, ο οποίος έχει συμβόλαιο μέχρι και το 2020, όπως όλοι οι αναβάτες άλλωστε. Προφανώς και ο Abraham δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με τις ξεκάθαρες, ανοικτές συζητήσεις που κάνει η ομάδα του με τον Zarco. Δεν υπάρχει καμία μυστικότητα, δεν κρύβεται κανείς και όλος ο κόσμος γνωρίζει πως ο Zarco μιλάει με την Avintia.

Για αυτό και η Ducati αποφάσισε να αναθεωρήσει την συνεργασία της με την Avintia και να της αλλάξει το πλαίσιο, ουσιαστικά λειτουργώντας με τα προνόμια μιας δορυφορικής ομάδας. Αυτό δεν λύνει βέβαια το πρόβλημα του Zarco, ή μάλλον λύνει το ένα από τα δύο.

Το άλλο, που επίσης εξέφρασε ανοικτά, είναι πως η Avintia δεν είναι μία σοβαρή ομάδα. Όλες οι απόψεις ανοικτές λοιπόν στο τραπέζι και τώρα έρχεται και η σειρά του Abraham ο οποίος ξεκαθαρίζει πως δεν είναι ευχαριστημένος με τον Zarco, πόσο μάλιστα με την ομάδα του.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο Karel Abraham, ξεκαθάρισε πως η Avintia είναι μία ομάδα που δεν παίρνει αναβάτες, αν αυτοί δεν καλύπτουν τα έξοδά τους. Αυτό δεν είναι άγνωστο, δεν είναι όμως και κάτι που λέγεται ανοιχτά, όπως για παράδειγμα στο Dakar και σε τόσα άλλα μοτοσυκλετιστικά αθλήματα που ορισμένοι αναβάτες πρακτικά χρηματοδοτούν την συμμετοχή τους. Αυτό είναι και το καθεστώς λειτουργίας της Avintia, αυτό συζήτησαν με την Ducati για να αλλάξει.

Ο Karel Abraham έχει τις πλάτες του πατέρα του, του ιδιοκτήτη δηλαδή της πίστας του Brno και έχει απαντήσει πολλές φορές στο παρελθόν στην ερώτηση – κατηγορία, πως εξαγοράζει την συμμετοχή του στα MotoGP. Δεν το κρύβει καθόλου, και μάλιστα αυτό ακριβώς επανέλαβε και στους δημοσιογράφους που τον ρώτησαν για το επικείμενο συμβόλαιο του Zarco με την Avintia. Ο ίδιος και ο Tito καλύπτουν τα έξοδά τους «και δεν ξέρω αν ο Johann μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο. Δεν ξέρω επίσης αν υπάρχουν χορηγοί που μπορούν να τον καλύψουν, αλλά αν καταφέρει να βρει 5 εκατομμύρια Ευρώ, τότε φυσικά μπορεί να έρθει στην Avintia».

O Karel είπε επίσης πως το εν ενεργεία συμβόλαιο με την Avintia θα πρέπει να αλλάξει και να επαναπροσδιοριστεί, όπως επίσης δεν γίνεται να προχωρήσει καμία συζήτηση με τον Zarco αν δεν σπάσει οριστικά το δικό του συμβόλαιο.

«Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με τον ιδιοκτήτη της ομάδας το συμβόλαιό μου, και να προχωρήσουμε σε ορισμένες προσαρμογές. Εγώ δεν θέλω να φύγω από τους αγώνες. Αγαπάω αυτό που κάνω και το πιθανότερο είναι να μην αλλάξει το καθεστώς της συνεργασίας μου. Θα ξέρουμε τις επόμενες ώρες. Όταν χτυπάς την πόρτα του HRC ναι είναι άσχημο να προσγειωθείς στην Avintia, δεν είναι το ίδιο, αλλά και αν φύγεις από τα MotoGP δύσκολα ξανά μπαίνεις. ( Ο Karel βέβαια το έχει κάνει αυτό, επέστρεψε στα MotoGP το 2017 έχοντας λείψει στο WSBK για δύο χρόνια)».

"Υπό αυτό το πνεύμα, μπορώ να καταλάβω τον Zarco και ξέρω πως η Dorna τον θέλει, χωρίς να ξέρω αν ισχύουν αυτά που λένε – πως του έχουν υποσχεθεί θέση δηλαδή. Προς το παρόν εγώ μιλάω με την ομάδα μου, είναι εσωτερικό μας θέμα και ο Zarco είναι εκτός από αυτή την κουβέντα. Θα δούμε τι θα γίνει μεταξύ μας"

ο πατέρας Abraham...

Ετικέτες

Yamaha V4 MotoGP - Αποκλειστικά στο MOTO ο Paolo Pavesio: «Θα την βγάλουμε το 2026 αν προλάβει να γράψει τους χρόνους της M1»!

Θέλει να προλάβει να έχει δεδομένα πριν το 2027
yamaha_v4
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/7/2025

«Είμαστε οι μόνοι που εξελίσσουμε τρεις διαφορετικές μοτοσυκλέτες για το ίδιο ακριβώς αγώνισμα», μου είπε ο Paolo απαντώντας στην απευθείας ερώτησή μου, για το πότε θα δούμε την νέα V4 σε αγωνιστική δράση.

Πράγματι, αυτή την στιγμή η Yamaha συνεχίζει το πλάνο εξέλιξης της M1 γιατί δεν μπορεί να ξέρει πόσο μακριά θα προλάβει να φτάσει το πείραμα της V4 μοτοσυκλέτας, την ίδια στιγμή που εξελίσσει την V4 για την σεζόν του 2026.

Οι δύο αυτές μοτοσυκλέτες έχουν τελείως διαφορετικά αεροδυναμικά βοηθήματα, τελείως διαφορετικές ανάγκες από το πλαίσιο και τις αναρτήσεις με την V4 να είναι πολύ πιο στενή στο εμπρός τμήμα και απαιτούν από την Yamaha να διατηρεί ένα ξεχωριστό κλαδί εξέλιξης.

Ταυτόχρονα όμως είναι απαραίτητο να εξελίσσουν την μοτοσυκλέτα του 2027 από τώρα, όπως κάνουν όλοι, όπως για παράδειγμα δήλωσε στο MOTO πριν από ένα μήνα και ο Pedrosa, πως συμβαίνει στην KTM αυτή την στιγμή. Κανείς όμως δεν εξελίσσει μία μοτοσυκλέτα μόνο για την σεζόν του 2026 και αυτό ήταν περισσότερο μία αναγκαιότητα για την Yamaha και λιγότερο μία πολυτέλεια.

Συναντήθηκα με τον Paolo Pavesio που πλέον είναι διευθυντής αγωνιστικού τμήματος της Yamaha, στο σπίτι των MotoGP μοτοσυκλετών, στο Yamaha Campus στο Μιλάνο. Είναι η πρώτη φορά που ανοίγουν αυτές οι πόρτες και θα ακολουθήσει ξεχωριστό άρθρο για το μοναδικό μέρος της Yamaha που συναντιούνται τα κέντρα έρευνας και εξέλιξης για όλα τα λογότυπα. Και εκείνο που τα διαπασών πατούν τον κύκλο και εκείνο στα οποίο είναι πιο κοντά και μένουν εντός του.

Αποκαλύφθηκε η νέα Yamaha V4 MotoGP στο Brno! Dovizioso – Fernandez έκαναν δοκιμές!

Με τον Paolo γνωριζόμαστε από την εποχή που οργάνωνε τις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις μοτοσυκλετών και υπάρχει αμοιβαία εκτίμηση για την δουλειά του καθενός, οπότε ήταν έτοιμος να απαντήσει εμβαθύνοντας, όταν του είπα πως πλέον δεν γίνεται παρά να δώσει μία σαφέστερη απάντηση για το που βρίσκεται η V4 πορεία τους.

Κι αυτό γιατί το προηγούμενο βράδυ από την συνάντησή μας, είχαμε ανεβάσει εδώ, τις φωτογραφίες από την δοκιμή της μοτοσυκλέτας στο Brno.

Όπως μου είπε ο Paolo, ουσιαστικά άφησαν τις φωτογραφίες να διαρρεύσουν. Δεν μπήκαν στην διαδικασία να το δημιουργήσουν, δεν ήταν δικός τους ο φωτογράφος, αλλά αποφάσισαν να μην τον σταματήσουν όταν είδαν πως βγάζει φωτογραφίες.

Να σας θυμίσω πως βρέθηκαν στην Τσεχία μαζί με το HRC της Honda, στο πλαίσιο της πρόσθετης δοκιμής που έχουν δικαίωμα να κάνουν βάση κανονισμών. Εκεί είχαν την M1 με Rins αλλά και τους αναβάτες εξέλιξης, Dovizioso και Fernandez με την V4, όπου ήταν κατά μέσο όρο 2 δευτερόλεπτα πιο αργή από την M1.

yamaha_v4_motomag
στο κέντρο ο Paolo Pavesio και δεξιά ο CEO της Yamaha στην Ευρώπη, Olivier Prevost

Αυτό τόνισε και ο Paolo:

«Είμαστε αυτή την στιγμή σε πολύ καλό επίπεδο. Προσοχή μη με παρεξηγήσεις πώς το λέω, δεν εννοώ πως έχουμε φτάσει εκεί που θέλαμε σε καμία περίπτωση. Στόχος είναι να είμαστε στην κορυφή, όμως έχουμε κάνει 4 pole position, έχουμε κάνει γύρους σε χρόνους που γυρίζει και η κορυφή και το ηθικό της ομάδας έχει αναπτερωθεί, καμία σχέση με το που βρισκόταν στην αρχή της σεζόν. Αυτό εννοώ ότι είμαστε σε καλό επίπεδο, πως προχωράμε στην πορεία εξέλιξης που έχουμε σχεδιάσει και δεν μένουμε ούτε στάσιμοι, ούτε έχουμε πισωγυρίσματα!

Αυτό είναι ένα πολύ καλό σημείο, δείχνει πως πατάμε στον δρόμο που είχαμε σχεδιάσει και δεν είμαστε εκτός.

Θα το πω ξεκάθαρα: Στόχος είναι η V4 μοτοσυκλέτα να έρθει το 2026. Να αγωνιστούμε με αυτή την επόμενη σεζόν! Βάλαμε αυτό τον στόχο για να δημιουργήσουμε δεδομένα για την σεζόν του 2027. Αυτή τη σεζόν κοιτάμε, για αυτή τη σεζόν εργαζόμαστε και όλοι οι στόχοι για διάκριση είναι για εκείνη την σεζόν και μετά. Το 2026 είναι μία μεταβατική περίοδος αλλά ταυτόχρονα και μία πολύ σημαντική περίοδος για εμάς.

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε έτοιμη την V4 μοτοσυκλέτα, αλλά αυτό είναι ένα πρόγραμμα που εξελίσσεται και κανείς δεν μπορεί να το υπογράψει. Ναι, πάμε καλά, αλλά δεν είμαστε ακόμη σίγουροι πως η V4 θα προλάβει να είναι ταχύτερη της M1 γιατί ο χρόνος δεν είναι μόνο η τελική στην ευθεία αλλά ένα σωρό άλλες πολύ σημαντικές λεπτομέρειες. Μέχρι στιγμής φαίνεται πως θα τα καταφέρουμε, η μετάβαση στην V4 εποχή έχει προχωρήσει με γοργά βήματα.

Σημείωσε πως είμαστε οι μόνοι αυτή την στιγμή που εξελίσσουμε τρεις μοτοσυκλέτες για την ίδια κατηγορία! Είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα που χρειάζεται τον χρόνο του, στόχος όμως είναι η επιστροφή στην κορυφή και για να το πετύχουμε έχουμε σαφή ενδιάμεσα βήματα».

Όπως ακριβώς έχω γράψει λοιπόν μήνες πριν, το πλάνο της Yamaha με τον Toprak και με την νέα διάταξη κινητήρα γίνεται κάτω από σοβαρές κινήσεις με μεθοδικότητα και είναι στοχεύει στο 2027!