MotoGP KTM: Οι δηλώσεις από τους αναβάτες, τους διευθυντές ομάδας και αγωνιστικού έως τον CEO για την πρώτη νίκη!

Πλήρως ανανεωμένη η KTM αυτή την σεζόν
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/8/2020

Το απροσδόκητο για όλους αποτέλεσμα της Κυριακής στο Brno, όπου η KTM πήρε την πρώτη της νίκη στην τέταρτη σεζόν της στα MotoGP με έναν αναβάτη που έχει μόλις τρεις αγώνες στην μεγάλη κατηγορία, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Κι όπως λέμε και στο ρεπορτάζ του αγώνα, δεν θα πρέπει κανείς να εστιάζει και στις συγκυρίες, καθώς οι αγώνες δεν κρίνονται από το «αν». Στην πράξη ο Binder επέδειξε μία εκπληκτική οδήγηση με εξαιρετικές προσπεράσεις και απίστευτα σταθερό ρυθμό, απέναντι στις δυσκολίες που είχε η πίστα του Brno.

Brad Binder: «Ειλικρινά μου είναι δύσκολο να το βάλω σε λέξεις. Ονειρεύτηκα κάτι τέτοιο από τότε που ήμουν μικρό παιδί και έγινε πραγματικότητα. Είναι καταπληκτικό να παίρνεις την πρώτη σου νίκη στα MotoGP. Ευχαριστώ όλους όσους με στήριξαν και ολόκληρη την ομάδα που έβαλε μία εκπληκτική μοτοσυκλέτα κάτω από τα πόδια μου σήμερα! Δεν ήξερα να μπορούσαμε να κερδίσουμε αλλά ήξερα πως μπορούμε να το προσπαθήσουμε. Οι τελευταίοι δέκα γύροι ήταν οι πιο τρελοί της ζωής μου. Ήμουν όσο πιο προσεκτικός και συνετός μπορούσα. Ήταν φανταστικό. Απίστευτο».

Miguel Oliveira: «Ήταν ένα καλό αποτέλεσμα για το Σαββατοκύριακο. Είχαμε έναν καλό αγώνα και νιώθω πως κάναμε πολύ καλή δουλειά όλες τις ημέρες. Κοιτώντας το αποτέλεσμα του αγώνα, η θέση μας στο grid μας κόστισε, αλλά πρέπει να ζήσουμε με αυτό και κάνουμε καλύτερη δουλειά στον επόμενο αγώνα, σε λίγες μόνο ημέρες».

Pol Espargaro: «Είναι άδικο αλλά έτσι είναι οι αγώνες, και πρέπει να τα διαχειριστείς κι αυτά. Ήμουν πίσω από τον Brad και παρακολουθούσα τους υπόλοιπους παίζοντας με την χαρτογράφιση για να κρατήσω δυνάμεις και ελαστικά για το τέλος. Ένιωθα πως μπορούσα να κάνω ’58 στους τελευταίους γύρους, για αυτό και προσπαθούσα να είμαι χαλαρός όταν έγινε η επαφή. Δεν μπόρεσα να δείξω την δυναμική μου και να κερδίσω την πρώτη νίκη της KTM αλλά είμαι χαρούμενος για τον Brad γιατί είναι ένας πολύ καλός τύπος που δουλεύει εξαιρετικά σκληρά. Είχαμε μία μεγάλη ευκαιρία την Κυριακή και ελπίζουμε σε ακόμη μία πολύ σύντομα¨.

Mike Leitner, διευθυντής αγωνιστικής ομάδας Red Bull KTM: «Ήταν καταπληκτικά σήμερα, όλο το Σαββατοκύριακο νιώθαμε πως είμασταν ανταγωνιστικοί σε αυτή την πίστα, με καλούς χρόνου απέναντι στους υπόλοιπους αναβάτες και περιμέναμε ένα καλό αποτέλεσμα από τον αγώνα. O Brad είναι ρυθμό για νίκη και ο Pol ήταν στο ίδιο επίπεδο, και παρόλο που δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε περισσότερα, θα μπορούσαμε να είχαμε ακόμη περισσότερα από αυτό το GP! Ο Miquel επίσης κατάφερε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα με την έκτη θέση, οπότε γενικά είμαστε παραπάνω από ευχαριστημένοι. Ξεκινήσαμε αυτή μας την προσπάθεια το 2017 με παρά πολύ κόσμο. Χτίσαμε από την αρχή την υποδομή για όλο αυτό στην KTM. Οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν την κατάλληλη ψυχολογία για όλο αυτό γιατί χρειαζόταν να πιέσουμε, δεν είχαμε την ίδια ιστορική ενασχόληση με τους αγώνες ταχύτητας, όπως οι άλλοι κατασκευαστές που καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε. Όταν κοιτάω προς τα πίσω αυτά τα τρία χρόνια, υπήρχαν πολλά πάνω – κάτω αλλά η αποζημίωση είναι τεράστια σήμερα. Είδαμε στην Jerez, και τώρα στο Brno, πως είμαστε πλέον πολύ πιο κοντά στην πρώτη γραμμή. Σε αυτή την μεγάλη, τεχνική πίστα του Brno και με την διαφορετική μηχανολογική μας προσέγγιση, με ατσάλινο πλαίσιο και WP αναρτήσεις, φέραμε το κορυφαίο αποτέλεσμα που είναι η μεγάλη αποζημίωση για κάθε έναν από εμάς που ενεπλάκη με τους αγώνες MotoGP της KTM. Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε να δώσουμε κάτι στο διοικητικό συμβούλιο της KTM για την τεράστια επένδυση που έκαναν, δίνοντας το 100% της πίστης τους, όπως και ο βασικός μας χορηγός που επίσης πίστεψε απόλυτα σε εμάς. Τώρα θα πάμε στο GP της έδρας μας και θα δουλέψουμε σκληρά από την FP1”

Η KTM βέβαια δεν περίμενε την FP1 για να ξεκινήσει ξανά την προσπάθεια, αλλά αμέσως μετά, από εχθές Δευτέρα, ξεκίνησε τις δοκιμές στο Brno…

Pit Beirer, διευθυντής αγωνιστικού τμήματος KTM: «Για την KTM αυτή είναι μία απίστευτη ημέρα. Είναι ιστορική για την εταιρεία μας και για ολόκληρη την ομάδα και φυσικά για τον Brad Binder, που πίστεψε σε εμάς και τον στόχο μας για πολλά χρόνια. Την Κυριακή αποζημιωθήκαμε για την τόσο σκληρή δουλειά. Ξέραμε πως έχουμε μία καλύτερη μοτοσυκλέτα για φέτος, και αυτό δεν έγινε κατά λάθος: είναι αποτέλεσμα όσων μάθαμε όλα αυτά τα χρόνια. Με τον Dani Pedrosa, τον Mika Kallio και την υπόλοιπη ομάδα δοκιμών, δουλέψαμε πάνω από ένα χρόνο για να έχουμε σήμερα αυτή την μοτοσυκλέτα. Στο τέλος της ημέρας θέλεις όμως και έναν φανταστικό αναβάτη για να την τοποθετήσει στο υψηλότερη σκαλί και ο Brad το κατάφερε αυτό, με το ίδιο στιλ που έχει κερδίσει για εμάς στην Moto3 και την Moto2. Είναι ένα απίστευτο αίσθημα και τώρα θα χτίσουμε πάνω σε αυτό το αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά θέλω να ευχαριστήσω τον Pol Espargaro γιατί επίσης και αυτός, μαζί με την ομάδα του, ένωσαν όλα τα υπόλοιπα κομμάτια του παζλ για να φτάσουμε πλέον στην κορυφή. Το αποτέλεσμα αυτό είναι προϊόν μίας φανταστικής ομάδας από το σπίτι μας στο Munderfing και το Mattighofen, μέχρι τους αναβάτες εξέλιξης και τους μηχανικούς εδώ στην πίστα».

Stefan Pierer, CEO της KTM AG: «Είναι δύσκολο να περιγράψεις τα έντονα συναισθήματα που νιώθουμε αυτή την ξεχωριστή και ιστορική ημέρα για την ΚΤΜ. Αρχικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Brad όχι μόνο για την εξαιρετική του οδήγηση, αλλά και για την πίστη του και την στήριξή του στην ΚΤΜ όλα αυτά τα χρόνια – σίγουρα θα γιορτάσουμε αυτή την στιγμή μαζί. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Pol για τον απίστευτα μεγάλο κόπο του, βοηθώντας μας να φτάσουμε σε αυτή την νίκη. Η δουλειά του ήταν κομβικής σημασίας από την πρώτη στιγμή για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο να βλέπουμε τις μοτοσυκλέτες μας κοντά ή στην κορυφή της κατάταξης. Από την πρώτη στιγμή η φιλοδοξία μας ήταν η ίδια όπως και σε κάθε άλλο αγώνισμα που παίρνουμε μέρος, και ξέραμε πως το να πετύχουμε τον στόχο μας εδώ θα ήταν πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο. Βήμα, βήμα πλησιάζουμε ολοένα και πιο κοντά στην κορυφή, αψηφώντας τα στερεότυπα όσο συνεχίζουμε να μένουμε πιστοί σε αυτά που μπορούμε να πετύχουμε. Να κερδίζουμε αγώνα τον τέταρτο χρόνο της ενασχόλησής μας με τα MotoGP είναι μία δήλωση για την εργατικότητά μας, την τεχνογνωσία του αγωνιστικού μας τμήματος και το επίπεδο του R&D μας. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα θερμά τους Pit Beirer και Mike Leitner για την οργάνωση του αγωνιστικού τμήματος και την αστείρευτη δουλειά που έχουν κάνει για να έχουμε επιτυχία. Το όραμά μας είναι να ανοίξουμε έναν ανοιχτό ορίζοντα προς την κορυφή για τους αναβάτες μας, και αυτό έχει επιτευχθεί με τον Brad να κάνει τα επιτυχημένα του βήματα με την KTM ξεκινώντας από Red Bull MotoGP Rookies Cup, την Moto3 και την Moto2. Τώρα ανυπομονούμε για τους αγώνες στην έδρα μας στο Red Bull Ring όπου μπορούμε να γιορτάσουμε την νίκη – ορόσημο, στην ιστορία της KTM”.

Ετικέτες

MotoGP, Assen Practice: Bezzecchi ξανά πρώτος - Όλες οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες εκτός δεκάδας - Highside για Alex Marquez

Acosta τρίτος, M. Marquez έκτος και Martin ένατος
bez
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/6/2026

Ο Marco Bezzecchi συνέχισε από εκεί που σταμάτησε στο FP1, καθώς ήταν και πάλι ο ταχύτερος με τον Raul Fernandez να ακολουθεί. Μάλιστα στις τέσσερις πρώτες θέσεις είδαμε τρεις Aprilia, ενώ καμία Honda και Yamaha δεν κατάφεραν να μπουν στη δεκάδα.

Η θερμοκρασία στην Ολλανδία είναι αρκετά υψηλή, κάτι που δεν βοήθησε ούτε τους αναβάτες, αλλά ούτε και τα ελαστικά για να αποδώσουν στο μέγιστο. Στο ξεκίνημα των δοκιμών ο Bezzecchi έδωσε τον ρυθμό με 1:32:275, ενώ αμέσως μετά έγραψε 1:32:145. Πίσω του κι από κοντά ήταν ο Pedro Acosta, με τους υπόλοιπους αναβάτες να είναι μακριά, πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τον πρώτο.

Στην συνέχεια ο Jorge Martin έκανε έναν πολύ γρήγορο γύρο και ήταν ο μόνος αναβάτης ως τότε που έγραψε 1:31, για λίγο όμως, αφού Bezzecchi και Fernandez πέρασαν μπροστά. Fermin Aldeguer, Acosta και Ai Ogura έκλειναν την πρώτη εξάδα.

Τότε ο Ai Ogura, που είναι σε εξαιρετική κατάσταση, έγραψε 1:31:443 και πέρασε μπροστά από όλους! Αυτό αυτόματα σήμαινε εκείνη τη στιγμή πως τέσσερις Aprilia βρίσκονταν στις τέσσερις πρώτες θέσεις!

Είκοσι λεπτά πριν το τέλος των δοκιμών, ο Marc Marquez έβαλε μαλακό ελαστικό και έγραψε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μπαίνοντας ανάμεσα στα Aprilia και λίγο αργότερα ο Acosta πέρασε τέταρτος, την ώρα που ο Aldeguer είχε πτώση, από την οποία μάλιστα πιθανώς τραυματίστηκε.

Μπαίνοντας στα τελευταία δέκα λεπτά των δοκιμών ο Bezzecchi έγραψε 1:31:123, ο Fernandez πέρασε δεύτερος και ο Alex Marquez τρίτος, ενώ την ώρα εκείνη ο Pecco Bagnaia ήταν 17ος.

Πτώση είχε ο Martin με πολλά χιλιόμετρα, αλλά ευτυχώς ήταν ανώδυνη για τον Ισπανό, όμως ο Alex Marquez είχε κι εκείνος πτώση και πιθανώς ο Ισπανός να έχει τραυματιστεί ξανά, αφού δεν έχει αναρρώσει πλήρως από τον προηγούμενο τραυματισμό του, με την κόκκινη σημαία να κάνει την εμφάνισή της.

Στο τέλος ο Bagnaia μπήκε στην 10άδα πετυχαίνοντας τον 5ο καλύτερο χρόνο, ενώ εκτός δεκάδας έμειναν οι Diogo Moreira, Fabio Quartararo και Luca Marini, κάτι που σημαίνει πως θα τους δούμε αύριο στο Q1.

Ας δούμε παρακάτω τον καλύτερο χρόνο ανά αναβάτη με τους δέκα πρώτους να προκρίνονται στο Q2.

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

1:31.12

2

Raul Fernandez

SuperFile Trackhouse MotoGP Team

1:31.30

3

Pedro Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

1:31.31

4

Ai Ogura

SuperFile Trackhouse MotoGP Team

1:31.36

5

Francesco Bagnaia

Ducati Lenovo Team

1:31.38

6

Marc Marquez

Ducati Lenovo Team

1:31.44

7

Fabio Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1:31.46

8

Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

1:31.58

9

Jorge Martin

Aprilia Racing

1:31.63

10

Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

1:31.70

11

Franco Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1:31.72

12

Joan Mir

Honda HRC Castrol

1:31.82

13

Diogo Moreira

Pro Honda LCR

1:31.85

14

Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

1:31.86

15

Fabio Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1:32.08

16

Maverick Viñales

Red Bull KTM Tech3

1:32.30

17

Alex Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1:32.37

18

Luca Marini

Honda HRC Castrol

1:32.40

19

Jack Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1:32.42

20

Toprak Razgatlioglu

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1:32.59

21

Brad Binder

Red Bull KTM Factory Racing

1:32.82

22

Augusto Fernandez

Yamaha Factory Racing

1:33.11

23

Cal Crutchlow

Castrol Honda LCR

1:33.21