MotoGP: Λιγότεροι κινητήρες αν έχουμε λιγότερους αγώνες

Οι ακυρώσεις αγώνων θα φέρουν αλλαγές στους κανονισμούς
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/3/2020

Με την τελευταία είδηση από τον κόσμο των MotoGP να αφορά την αναβολή του αγώνα στη Jerez στις 1-3 Μαΐου, χωρίς προς το παρόν να ορίζεται νέα ημερομηνία, αρχίζουν να μπαίνουν στο τραπέζι των συζητήσεων και θέματα που έχουν να κάνουν με τους κανονισμούς.

 Ένα από αυτό, είναι ο επιτρεπόμενος αριθμός κινητήρων που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε αναβάτης. Θυμίζουμε πως οι Honda, Ducati, Yamaha και Suzuki έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν 7 κινητήρες σε κάθε αναβάτη μέσα στη χρονιά, ενώ η Aprilia και η KTM έχουν δικαίωμα για 9 κινητήρες σε κάθε αναβάτη.

Με το αρχικό πρόγραμμα των 20 αγώνων, αυτό σημαίνει χοντρικά πως οι Honda, Ducati, Yamaha και Suzuki πρέπει να φτιάχνουν κινητήρες που να αντέχουν έως 3 αγωνιστικά τριήμερα, ενώ οι κινητήρες των Aprilia και KTM θα πρέπει να αντέχουν πάνω από 2 αγωνιστικά τριήμερα. Με την κατάσταση που πάει να διαμορφωθεί αυτή τη στιγμή λόγω των παγκόσμιων μέτρων κατά του COVID-19, είναι πολύ πιθανό το πρωτάθλημα να ολοκληρωθεί ακόμα και με λιγότερους από 14 αγώνες.

Σε αυτή την περίπτωση είναι φυσικό τα εργοστάσια να εκμεταλλευτούν το “πλεόνασμα” κινητήρων ανά αγώνα που θα δημιουργηθεί. Με άλλα λόγια, θα δούμε σε κάποιους από αυτούς τους αγώνες να εμφανιστούν μοτοσυκλέτες με οριακά ρυθμισμένους κινητήρες, αδιαφορώντας για το αν θα αντέξουν έως τον επόμενο αγώνα.

Πέρα από το γεγονός πως θα έχουν συγκυριακά πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους όσοι το κάνουν, πρακτικά δεν θα έχει νόημα ο περιορισμός του αριθμού τον κινητήρων. Στην πραγματικότητα όμως η Dorna δεν ανησυχεί τόσο για τις στρατηγικές των ομάδων, αλλά για την αξιοπιστία των κινητήρων και τα προβλήματα ασφάλειας που μπορεί να δημιουργήσει σε περίπτωση που οι ομάδες “τσιτώσουν” αλόγιστα τους κινητήρες και αρχίζουν να “σκάνε”, γεμίζοντας λάδια την πίστα.

Κάτι τέτοιο, θα δημιουργήσει επιπλέον και προβλήματα στην οργάνωση και την τηλεοπτική κάλυψη λόγω των μεγάλων διακοπών για τον καθαρισμό της πίστας. Το σημαντικότερο βέβαια είναι η ασφάλεια των αναβατών, οπότε για να αποφευχθούν τέτοιου είδους καταστάσεις, ο Danny Aldridg τεχνικός διευθυντής της Dorna αφήσε ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού τον κινητήρων ανά αναβάτη, σε περίπτωση που ο τελικός αριθμός των αγώνων στο πρωτάθλημα μειωθεί δραματικά.
 

MotoGP: Jorge Martin - Με πόνους μετά τη Βραζιλία - “Είμαι καλύτερος αναβάτης από το 2024”

Ο Ισπανός της Aprilia εμφανίζεται αισιόδοξος παρά τη σωματική καταπόνηση
Jorge-Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/3/2026

Παρά την κούραση και τους πόνους από το απαιτητικό GP Βραζιλίας, ο Jorge Martin δηλώνει δυνατός από ποτέ, τονίζοντας πως έχει εξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με τη χρονιά τίτλου του 2024.

Ο Jorge Martin φτάνει στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Austin με ανεβασμένη ψυχολογία, αλλά και με εμφανή σωματική καταπόνηση μετά από ένα ιδιαίτερα απαιτητικό αγωνιστικό σερί. Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia προέρχεται από το καλύτερο μέχρι στιγμής Σαββατοκύριακο με τη νέα του ομάδα στη Goiania της Βραζιλίας, όπου κατέκτησε δύο βάθρα και συνέβαλε σε ένα εντυπωσιακό 1-2 για την ιταλική εταιρεία, πίσω από τον ομόσταυλο Marco Bezzecchi.

Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή είχε το τίμημά της. Ο Martin παραδέχθηκε πως αισθάνεται πόνους μετά τον αγώνα στη Βραζιλία, επισημαίνοντας ότι τα συνεχόμενα αγωνιστικά τριήμερα δεν είναι ιδανικά για τη φυσική του κατάσταση. “Ειλικρινά, νιώθω λίγο πόνο μετά τη Βραζιλία. Οι συνεχόμενοι αγώνες δεν είναι ό,τι το καλύτερο για μένα. Θα δούμε πώς θα αντιδράσει το σώμα μου στους πρώτους γύρους εδώ στο Austin, που είναι μια πολύ απαιτητική πίστα.”

Jorge-Martin

Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Martin είχε χάσει σημαντικό χρόνο πέρυσι λόγω τραυματισμών, συμπεριλαμβανομένου και του αγώνα στο Circuit of the Americas, ενώ χειρουργικές επεμβάσεις τον κράτησαν εκτός και από τις δοκιμές προετοιμασίας.

Παρά τα προβλήματα, το ξεκίνημα της σεζόν είναι ιδιαίτερα θετικό. Μετά από δύο τερματισμούς μέσα στην πεντάδα στην Ταϊλάνδη και τα διπλά βάθρα στη Βραζιλία, ο Martin δείχνει να βρίσκει ρυθμό με την Aprilia και να επιβεβαιώνει ότι αποτελεί βασικό διεκδικητή του τίτλου. Ο ίδιος, μάλιστα, θεωρεί πως έχει ήδη κάνει βήμα προόδου σε σχέση με το 2024, όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα με την Ducati και την ομάδα Pramac.

“Πάντα προσπαθώ να βελτιώνομαι και πιστεύω ότι τώρα είμαι καλύτερος αναβάτης από ό,τι ήμουν το 2024. Το επίπεδο όμως ανεβαίνει συνεχώς και οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται,” δήλωσε.

Παρά τη φιλοδοξία του, ο Martin κρατά χαμηλούς τόνους όσον αφορά τους στόχους του για το Texas: “Οι προσδοκίες είναι ίδιες με τους πρώτους αγώνες. Το να τερματίσω είναι ήδη ένας καλός στόχος και να πάρω βαθμούς. Αυτό θα είναι σημαντικό στο τέλος της χρονιάς. Πρέπει να αποφύγω τα λάθη και απλώς να φέρω τη μοτοσυκλέτα στον τερματισμό.”

Ο Ισπανός ξεκινά το αγωνιστικό τριήμερο στις ΗΠΑ δεύτερος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, έντεκα βαθμούς πίσω από τον Bezzecchi, σε μια σεζόν που προμηνύεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Jorge-Martin