MotoGP: Με ημί-συνθετικά καύσιμα από το 2024!

Συμφωνία Dorna και κατασκευαστών για κατάργηση των ορυκτών καυσίμων
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/11/2021

Μια πολύ σημαντική ανακοίνωση έκανε πριν από λίγες ώρες η Dorna, που αφορά την κατάργηση των ορυκτών καυσίμων από το 2024. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση λέει πως το χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε μαζί με τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών και τους προμηθευτές καυσίμων της κατηγορίας των MotoGP ξεκινά με καύσιμα που θα περιέχουν το λιγότερο 40% μη-ορυκτά συστατικά και έως το 2027 θα είναι 100% μη-ορυκτά.

Τα συνθετικά καύσιμα των MotoGP θα μπορούν να είναι εργαστηριακά κατασκευασμένα από “μη-διατροφική” βιομάζα, (δηλαδή δεν θα έχουν τις καταστροφικές επιπτώσεις της μονοκαλλιέργειας στην αγροτική παραγωγή που προκάλεσε η χρήση αιθανόλης στη βενζίνη…) είτε από άλλες πηγές που δεν αποδεσμεύουν άνθρακα κατά την παραγωγή τους και φυσικά την καύση τους. Μάλιστα οι εταιρείες παραγωγής αυτών των καυσίμων θα είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν το ποσοστό της ανανεώσιμης ενέργειας που χρησιμοποίησαν κατά την διαδικασία παραγωγής τους. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι βγάζει έξω από την πόρτα των αγώνων τους “ψευτο-οικολόγους”…    

Το ίδιο χρονοδιάγραμμα θα ισχύσει και για την Moto2 και Moto3 (έχουν αυστηρά έναν προμηθευτή καυσίμων) μόνο που δεν καθορίζεται το ποσοστό μη-ορυκτών καυσίμων που θα έχουν έως το 2027, όπου και αυτές οι κατηγορίες θα έχουν 100% συνθετικά καύσιμα.

Alvaro Bautista: Όταν ο Marquez λέει ότι κάτι δουλεύει, δεν ξέρεις ποτέ αν πραγματικά δουλεύει!

Πολύ ενδιαφέρουσες δηλώσεις έκανε ο Ισπανός αναβάτης του WSBK
alvaro
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/9/2025

Ο Alvaro Bautista είναι 40 χρονών – έχει κλείσει συμβόλαιο και για τον επόμενο χρόνο – και έχει συμμετάσχει στο MotoGP 17 ολόκληρες σεζόν, με τις 9 από αυτές να αγωνίζεται στην μεγάλη κατηγορία, οπότε γνωρίζει καλά και τον Marc Marquez, καθώς είχαν 4 κοινές σεζόν στο MotoGP.

Ο Ισπανός αναβάτης ερωτήθηκε για την κατάσταση που επικρατεί στην Ducati, με τον ίδιο να δηλώνει:

“Ο Pecco είναι ένας αναβάτης που κάνει πολλά βασιζόμενος στις αισθήσεις που του δίνει η μοτοσυκλέτα. Το πρόβλημα είναι ότι ο Marc είναι πάρα πολύ καλός και πάει πολύ γρήγορα σε κάθε κατάσταση.

Όταν ο Marc σου λέει ότι κάτι δουλεύει, δεν ξέρεις ποτέ αν πραγματικά δουλεύει ή αν είναι αυτός που πηγαίνει πολύ γρήγορα με τα πάντα, στην πραγματικότητα πηγαίνοντας ακόμη παραπάνω. Μου θυμίζει τον Pedrosa στις εποχές της Honda. Ίσως ο Dani να μην ήταν πεπεισμένος για κάτι τότε, αλλά όταν ο Marc δοκίμασε το ίδιο, ήταν εντάξει.

Σχετικά με τη Honda, ο Ισπανός αναβάτης έκανε μία δήλωσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον: “Η στιγμή που ο Marc άρχισε να αναπτύσσει τη μοτοσυκλέτα αντί του Pedrosa, έγινε πολύ πιο γρήγορος, ενώ οι υπόλοιποι αναβάτες της Honda δεν ήταν πια.”