MotoGP: O Livio Suppo στην Suzuki Ecstar!

Αναλαμβάνει τον ρόλο του team manager
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2022

Η Suzuki Motor Corporation και η Team Suzuki Ecstar έβγαλαν κοινή ανακοίνωση για την ανάληψη του ρόλου του team manager στα MotoGP από τον Livio Suppo. Ο πρώην team manager των Ducati και HRC, θα είναι αυτός που θα ηγηθεί της προσπάθειας της Suzuki στο παγκόσμιο πρωτάθλημα για το 2022.

Δεν ήταν κρυφό ότι ο Project Leader της Suzuki στα MotoGP, Shinichi Sahara, ήταν προς αναζήτηση ενός νέου Team Manager  για την φετεινή σεζόν, καθώς την αποχώρηση του Davide Brivio στο τέλος της σεζόν του 2020 ακολούθησε μια μεταβατική περίοδος, όπου δημιουργήθηκε μια "διευθυντική επιτροπή", όπου ο Sahara είχε τον άτυπο ρόλο του Διευθυντή. Πλέον, βρέθηκε η λύση στο πρόσωπο του πολύπειρου Ιταλού και επετεύχθη η συμφωνία, λίγο πριν τον εναρκτήριο αγώνα στο Qatar στις 6 Μαρτίου.

Ο Suppo αποτελεί μια από τις πιο γνωστές προσωπικότητες στα paddock των MotoGP. Η καριέρα του ξεκίνησε πριν από 28 χρόνια με την ομάδα της Benetton Honda στα 125 και στα 250cc. Στη συνέχεια, πέρασε 11 χρόνια με την Ducati ως Project Leader, ενώ κατά τη διάρκεια της θητείας του, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής ο Casey Stoner. Από την Ducati μεταπήδησε στο HRC, όπου είχε το ρόλο του επικεφαλής για επτά χρόνια, πανηγυρίζοντας άλλους πέντε τίτλους στο ενεργητικό του.

Όταν αποχώρησε από το HRC και τα MotoGP, ο Suppo δημιούργησε μια επιτυχημένη εταιρεία με ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά πλέον θεωρεί κι αυτός ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να επιστρέψει στα paddock.

Στην Suzuki Ecstar πιστεύουν ότι η έλευση του Suppo θα τους δώσει μια επιπλέον ώθηση στην προσπάθειά τους. Ήδη οι πρώτες εντυπώσεις από την μοτοσυκλέτα των δύο εργοστασιακών αναβατών μετά τις πρώτες επίσημες δοκιμές ήταν θετικές, και η προσθήκη ενός έμπειρου και επιτυχημένου μάνατζερ θα αυξήσει τις πιθανότητες της ομάδας για να παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνέχεια.

Ο Shinichi Sahara δήλωσε πως είναι πεπεισμένος ότι ο Livio Suppo είναι ο καταλληλότερος γι' αυτόν τον ρόλο, λόγω της εμπειρίας του και του πάθους του για νίκες. Τόνισε ότι πολλά μέλη της ομάδας έχουν συνεργαστεί μαζί του στο παρελθόν, ενώ και ο ίδιος τον γνωρίζει για πάρα πολλά χρόνια.

Από την μεριά του, ο Livio Suppo είπε πως είναι υπερήφανος για τον καινούργιο του ρόλο και ευτυχής που επιστρέφει στα MotoGP. Στις δηλώσεις του υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση, δεδομένου ότι η Suzuki είχε κατακτήσει τον τίτλο το 2020, την χρονιά που συμπλήρωνε 100 χρόνια ιστορίας. Πρόσθεσε επίσης ότι η πρόταση του Sahara ήρθε την κατάλληλη στιγμή για τον ίδιο, καθώς είχε αφοσιωθεί στο να στήσει την εταιρεία με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά ταυτόχρονα του έλειπαν τα paddock και οι αγώνες, θεωρώντας τον εαυτό του έτοιμο για να επιστρέψει.

Στα σχόλιά του για την Suzuki Ecstar, δήλωσε πως είναι μια σπουδαία ομάδα ανθρώπων που θα βοηθήσουν στο να φτάσουν στους στόχους τους νωρίτερα. Σε ό,τι αφορά το επίπεδο των MotoGP, είπε πως τώρα οι αγώνες είναι πιο συναρπαστικοί, με πολλούς γρήγορους αναβάτες και ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες από όλους τους κατασκευαστές, γι' αυτό και κάθε λεπτομέρεια μπορεί να κάνει την διαφορά, τονίζοντας ότι θα δώσει όλο του το "είναι" για να βρεθεί στην κορυφή με την Suzuki.

MotoGP: Ξαφνιάζει ο Carmelo Ezpeleta - Δεν αποκλείεται προσθήκη αστικών Grand Prix

“Υπάρχουν πίστες της F1 που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε”
MotoGP City Circuits
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

Οι δηλώσεις του CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο τα MotoGP να αγωνιστούν σε επιλεγμένα αστικά σιρκουί της Formula 1, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις ασφάλειας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports, Carmelo Ezpeleta , μιλώντας στον τύπο κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Las Vegas, προχώρησε σε μια απρόσμενη δήλωση, όπου ανέφερε ότι τα MotoGP “δεν έχουν κανένα πρόβλημα” με τους αγώνες σε αστικούς δρόμους, εφόσον επιτρέπουν την παρουσία των απαραίτητων ζωνών διαφυγής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η συζήτηση έρχεται στο προσκήνιο, με τo Grand Prix της Ινδονησίας στην Mandalika που ήδη βρίσκεται στο καλεντάρι, να διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους, με σχετική βέβαια μελέτη, προ της κατασκευής τους (περισσότερα εδώ). Το GP της Ινδονησίας είναι μία μέση κατάσταση, μία πίστα που χρησιμοποιείται ως δρόμος, και η κουβέντα αυτή που τώρα άνοιξε ο Ezpeleta δεν είναι νέα, έχει όμως σημασία τώρα που γίνεται επί εποχής Liberty Media.

“Δεν έχουμε πρόβλημα να τρέξουμε σε αστικά σιρκουί. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι χώροι για ζώνες διαφυγής σχολίασε. “Εδώ (στο Las Vegas) είναι δύσκολο, αλλά υπάρχουν κάποια αστικά σιρκουί της Formula 1 που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε.”

MotoGP City Streets

Παρότι τα MotoGP στην σύγχρονη εποχή τους παραδοσιακά απέφευγαν τα αστικά σιρκουί, λόγω των αυστηρών απαιτήσεων ασφάλειας και της φύσης του αθλήματος που εκθέτει τους αναβάτες σημαντικά περισσότερο από τους πιλότους της F1, η εξαγορά από τη Liberty Media φαίνεται πως έχει ήδη ανοίξει συζητήσεις για ενδεχόμενες αλλαγές στο αγωνιστικό ημερολόγιο των MotoGP.

Οι σκέψεις για πιθανή μετακόμιση του GP Αυστραλίας από το Phillip Island στο Albert Park, πίστα που χρησιμοποιεί δημόσιους δρόμους, είναι ενδεικτικές των σκέψεων που γίνονται.

Ο Ezpeleta δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως η δέσμευση της Dorna από το 1992 είναι η συνεχής βελτίωση της ασφάλειας του αθλήματος, “Όταν ξεκινήσαμε, στόχος μας ήταν η ασφάλεια, και το έχουμε πετύχει. Αυτό δεν το θυσιάζουμε.”

Ο CEO της Dorna στάθηκε ιδιαίτερα στο πώς η Liberty Media έχει μεταμορφώσει την F1, χρησιμοποιώντας το Grand Prix του Las Vegas ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, “Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που χειρίζονται το θέαμα γύρω από τον αγώνα. Κατανοούν πολύ καλά την ψυχαγωγία και πιστεύω πως με τη βοήθειά τους, ένα ήδη φανταστικό άθλημα όπως τα MotoGP μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερο.”

MotoGP City Streets

Παρότι ο Ezpeleta δεν αποκάλυψε ποιες πίστες της F1 θεωρεί κατάλληλες, οι δηλώσεις του δείχνουν ότι για πρώτη φορά η κορυφαία κατηγορία των δύο τροχών εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο παρουσίας σε αστικά σιρκουί, εφόσον, φυσικά, επιτευχθούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας που το επιτρέψουν.