MotoGP: Οι αναβάτες μιλούν για τον Lorenzo! Zarco & Crutchlow μιλούν ο ένας για τον άλλο! Τοποθέτηση Rossi!

Δεν αμφισβητεί κανείς πως θα λείψει ένας μεγάλος οδηγός!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/11/2019

«Ο Lorenzo είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αναβάτες της σύγχρονης εποχής των MotoGP» είπε ο Rossi. «Πιστεύω πως χάνουμε ένα σημαντικό κομμάτι του αθλήματος, είναι ένας μεγάλος πρωταθλητής και με έχει εντυπωσιάσει πολλές φορές με την ταχύτητά του, την αφοσίωση και την συγκέντρωσή του. Από την πρώτη στιγμή που ήρθε στα MotoGP ήταν πάντα ένας από τους πιο δυνατούς, από το 2008, πάνω από μία δεκαετία. Υπήρξαμε στην ίδια ομάδα πολύ καιρό, πολλά χρόνια μαζί, μοιραστήκαμε το ίδιο box, και θεωρώ πως για εμένα προσωπικά υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους στην καριέρα μου. Μαζί, οι δυο μας, κάναμε μερικούς από τους κορυφαίους αγώνες που θυμάμαι στην καριέρα μου. Είναι μεγάλο κρίμα που φεύγει, αλλά είναι καλά στην υγεία του, είναι μία απόφαση που πήρε με σκέψη, οπότε του εύχομαι το καλύτερο για το μέλλον".

Ο Marquez δήλωσε πως ήταν απότομο, παρόλο που κατά την ανακοίνωσή του ο Lorenzo ανέφερε πως το έχει συζητήσει με την ομάδα καιρό τώρα. Ο Marquez λέει πως ήρθε απότομο σε αυτόν και στην ομάδα, πράγμα που μας πάει πίσω σε αυτό που γράφαμε εχθές για την αμηχανία που βιώσαμε στην παρουσίαση του HRC. Πριν αποσυρθεί, είπαμε πως ο Lorenzo ανέβηκε εκεί σαν να μην νιώθει μέρος της ομάδας, πράγμα που ήταν τελικά αλήθεια. Δεν ένιωθε μέρος, γιατί η απόφαση είχε ήδη παρθεί, δεν θα ήταν μαζί τους για πολύ. Ο Marquez όμως δεν ήξερε τίποτα: «Ήταν μία έκπληξη για εμένα και την ομάδα, δεν ξέραμε, ιδιαίτερα από την στιγμή που η δουλειά του κατά τους τελευταίους αγώνες ήταν με τον ίδιο ρυθμό που είχε πάντα, ασχέτως του αποτελέσματος. Πήγα να τον συγχαρώ προφανώς για όσα έχει καταφέρει στην καριέρα του, αλλά και για τον τρόπο που χειρίστηκε την αποχώρησή του. Είναι κάτι που έχει τεράστιο νόημα, γιατί ο Lorenzo είναι μεγάλος πρωταθλητής. Αισθάνθηκε πως δεν θα μπορούσε να είναι ανάμεσα στους πρώτους και αποφάσισε να σταματήσει, αυτό δείχνει τεράστια δύναμη χαρακτήρα, τόσο μέσα στην πίστα, όσο κι έξω. Είναι ένας πραγματικός πρωταθλητής, του δίνω τα συγχαρητήριά μου και του εύχομαι το καλύτερο για το μέλλον».

Ο Crutchlow είχε πολλά να πει, γιατί έχει υπάρξει και αναβάτης δορυφορικής ομάδας με εργοστασιακό τον Lorenzo και αναγνώρισε την ομοιότητα στην σχέση που έχει τώρα με τον Marquez! Τα λόγια του Crutchlow είναι σημαντικά: Ο Lorenzo ήταν για την Yamaha, ότι και ο Marquez είναι τώρα στην Honda! Ήταν άπιαστος, οδηγώντας με τρόπο που κανείς δεν μπορούσε να αποκρυπτογραφήσει για να κάνει το ίδιο με την ίδια μοτοσυκλέτα. Φαινόταν πως δεν φρενάρει οριακά και πολύ αργά και η τηλεμετρία έδειχνε το αντίθετο. Φαινόταν να στηρίζεται στον εμπρός τροχό και να τον φορτίζει και τελικά οδηγούσε με τον πίσω και αδιαφορούσε για τον εμπρός. Ήταν αδύνατο να αντιγράψεις αυτό που έκανε γιατί πολύ απλά ταίριαζε μόνο σε αυτόν. Ήταν εν συντομία τα λόγια του Crutchlow, πριν επεκταθεί στην θέση που άδειασε και στην οποία ο Zarco προωθεί τον εαυτό του, όπως ήταν αναμενόμενο. Ο Γάλλος δεν δίστασε να μιλήσει απευθείας για τον Crutchlow, λέγοντας πως ο ισχυρισμός πως του αναλογεί η θέση γιατί είναι περισσότερο χρόνο εκεί, δεν έχει νόημα, διότι αναλογικά πήρα κι εγώ μεγάλο ρίσκο φέτος, έθεσα την καριέρα μου σε κίνδυνο και μπορώ ακόμη και τώρα να κυνηγήσω τις κορυφαίες θέσεις. «Δεν σημαίνει πως θα είμαι στο ίδιο επίπεδο με τον Marc κατευθείαν, είναι ο δυνατότερος αναβάτης της Honda με διαφορά, αλλά από αυτά που μπορώ να δω, πιστεύω πως αν πιέσω θα καταφέρω να σταθώ κοντά του. Ελπίζω να έχω την ευκαιρία να είμαι εκεί…»

Προφανώς και ο Crutchlow δεν θα ήθελε να προσπεράσει τα παραπάνω, στόχευσε πως παρόλο που είναι ένας μεγάλος αναβάτης, φέτος παράτησε και την ομάδα του, ουσιαστικά φέρνοντας στο προσκήνιο το γεγονός πως ο Zarco μπορεί να σπάσει κάτω από υπερβολικά μεγάλη ψυχολογική πίεση. Από εκεί και πέρα αποστασιοποιήθηκε λέγοντας πως έχει συμβόλαιο και δεν ψάχνει για δουλειά. Μπορεί ο Zarco να έχει κάνει την διαφορά από την ημέρα που καβάλησε την Honda, με βάση τις επιδόσεις του πριν, αλλά μένει να δούμε παρακάτω γιατί η Honda είναι καλή στις πίστες αυτές και το ίδιο και εκείνος.

Ο Vinales τόνισε πως το να γίνεις πέντε φορές παγκόσμιος μόνο εύκολο δεν είναι, είναι τεράστιος αναβάτης με εξίσου τεράστιο ταλέντο. Σε κάθε αγώνα έδειχνε πως μπορεί να είναι πρώτος των πρώτων κι αν νιώθει πως τώρα είναι η στιγμή να φύγει τότε εκείνος ξέρει καλύτερα, ελπίζοντας για εκείνον ό,τι καλύτερο για το μέλλον.

Ο Rins τόνισε πως νιώθει περήφανος που κατάφερε να είναι στην ίδια πίστα και να αγωνιστεί απέναντι σε ένα από τα παιδικά του είδωλα. Ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του MotoGP και του αξίζουν θερμά συγχαρητήρια…

Ο Morbidelli δεν παρέλειψε να τονίσει πώς τον έκανε να νιώθει ο Lorenzo, το γεγονός πως είχε το δικό του στιλ οδήγησης αλλά και πως ξεχώριζε κι εκτός πίστας. Είναι κρίμα που φεύγει ένας από τους μεγαλύτερους αναβάτες της ιστορίας, αλλά αν εκείνος είναι εντάξει με την απόφασή του, τότε όλοι πρέπει να είναι ευχαριστημένοι…

Ο ίδιος ο Lorenzo έδωσε αρκετές συνεντεύξεις αμέσως μετά την ανακοίνωσή του πως σταματά τους αγώνες. Τα βασικά σημεία που επανέλαβε, ήταν πως η Honda ήταν μία δύσκολη μοτοσυκλέτα που ταίριαζε περισσότερο στον Marquez μιας και εκείνος ήταν ο βασικός αναβάτης κι έτσι έπρεπε να γίνει. Δεν βρήκε ποτέ αυτό που θα ήθελε στην σχέση του με την μοτοσυκλέτα και δεν θα ήθελε να συνεχίσει ποντάροντας σε κάτι που δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κορυφή. Στα άμεσα σχέδια έχει μονάχα τον ύπνο, εδώ και πολλά χρόνια θα αφήσει τον εαυτό του να ξυπνήσει την ώρα που θέλει χωρίς ξυπνητήρι, είναι ένα από τα όνειρά του καθώς αγαπά τον ύπνο και μπορεί να συμπληρώσει πολλές ώρες…

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.