MotoGP: Περισσότεροι αγώνες, λιγότερες δοκιμές το 2021!

Ενδεχομένως να αλλάξουν το πρόγραμμα των αγώνων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

7/1/2020

Από φέτος το πρόγραμμα των MotoGP θα φτάσει τους 20 αγώνες, με το ντεμπούτο του KymiRing στη Φιλανδία, ενώ η επέκταση δεν θα σταματήσει εκεί αλλά θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια με την εισαγωγή του Lombok στο καλεντάρι. Ουσιαστικά το πρωτάθλημα των MotoGP βρίσκεται στα χνάρια της F1, θέλοντας να φτάσει τους 22 αγώνες συνολικά.

Μέχρι στιγμής η επέκταση του προγράμματος είχε αντίκτυπο, καθώς όσο αυξάνονται οι αγώνες, τόσο μειώνονται οι επίσημες δοκιμές, με αυτές της Valencia και του Qatar να αφαιρούνται απ’ το 2021, αφήνοντας μόνο τις δοκιμές της Jerez και της Sepang για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών. “Φυσικά, 22 αγώνες θα κάνουν τα πράγματα αρκετά δύσκολα” ανέφερε ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio. “Θα είναι δύσκολο για τους αναβάτες να παραμείνουν συγκεντρωμένοι και περιορίσουν το στρες για 22 αγώνες. Όσο για εμάς τους υπόλοιπους και για όλους όσους ασχολούνται με το χώρο, θα αυξηθεί ο όγκος δουλειάς. Όταν συζητήθηκε το ενδεχόμενο των 20 αγώνων για φέτος ξεκινήσαμε να συζητάμε με τις υπόλοιπες ομάδες να μειωθεί ο αριθμός των επίσημων δοκιμών, ώστε να εξισορροπήσουμε λίγο τα πράγματα. Δεν είναι το ίδιο το να ακυρώνεις μια επίσημη δοκιμή για να εισάγεις έναν επιπλέον αγώνα, αλλά τουλάχιστον αποφορτίζουμε λίγο τους αναβάτες. Μπορείτε να φανταστείτε πως οι 22 αγώνες θα είναι αρκετά απαιτητικοί για όλους πιστεύω, όμως έτσι βαδίζουμε στα πρότυπα της Formula 1 όπου έφτασε τους 22 αγώνες φέτος και σκέφτονται να αυξήσουν το πρωτάθλημα στους 25.”
Ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio
 

Με τις δοκιμές να περιορίζονται, η ιδέα να μειωθεί το αγωνιστικό τριήμερο και να γίνει διήμερο εξετάζεται επίσης, όπως είπε ο Brivio. Ακόμη, ο Team Manager της Suzuki δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η αύξηση των αγώνων είναι κάτι θετικό, καθώς έτσι αυξάνεται η δημοτικότητα του πρωταθλήματος. “Είναι φανταστικό και πολύ θετικό, βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο και θα προσπαθήσουμε να βρούμε τη καλύτερη λύση.”

Αντίστοιχα, ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola ενστερνίζεται απολύτως τις απόψεις του Brivio αλλά και του Ezpeleta, που θέλει να προσθέσει περισσότερους αγώνες και να μειώσει τις επίσημες δοκιμές. Ο Rivola στο παρελθόν όταν ήταν Sporting Director της Ferrari στη Formula 1, είχε κάνει την ίδια πρόταση στη διοργάνωση, να μειωθεί το αγωνιστικό τριήμερο κατά μια μέρα. “Το είχα προτείνει και στη F1 πριν από 10 χρόνια αλλά το αρνήθηκαν. Για να είμαι ειλικρινής πιστεύω πως θα πρέπει να εξετάσουμε αυτό το ενδεχόμενο. Το να έχουμε τους αγώνες των Moto3, Moto2 και MotoGP στο ίδιο σαββατοκύριακο είναι πολύ ωραίο επειδή μπορείς να δεις του αναβάτες της επόμενης γενιάς. Είναι κάτι που δεν πρέπει να χάσουμε. Θεωρώ πως είναι βασικό στοιχείο στο άθλημα, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η μείωση του αγωνιστικού τριήμερου και θα το συζητήσουμε με τις υπόλοιπες ομάδες.”

Το 2002, την εποχή που τα MotoGP έγιναν τετράχρονα στη μεγάλη κατηγορία, το αγωνιστικό τριήμερο αποτελούνταν από μια ελεύθερη δοκιμή και μια κατατακτήρια, τόσο τη Παρασκευή όσο και το Σάββατο, με την προθέρμανση και τον αγώνα να πραγματοποιείται την Κυριακή. Για το 2005 οι απογευματινές δοκιμές της Παρασκευής άλλαξαν και από κατατακτήριες έγιναν ελεύθερες δοκιμές 2, αλλά η συνολική δράση στην πίστα συνέχισε να αποτελείται από έξι sessions. Ωστόσο, με την οικονομική κρίση να έχει ξεσπάσει το 2009 καταργήθηκαν οι πρωινές δοκιμές της Παρασκευής, αφήνοντας έτσι πέντε sessions  (σ.σ. δύο ελεύθερες δοκιμές, την κατατακτήρια δοκιμή, τη προθέρμανση και τον αγώνα) με τη δράση να ξεκινά το Σάββατο. Η Παρασκευή επανεντάχτηκε στο πρόγραμμα το 2011 με τις κατατακτήριες δοκιμές να χωρίζονται σε  FP4 και κατατακτήριες Q1 και Q2 απ’ το 2013 κι έπειτα.

Οι απόψεις των αναβατών σχετικά με την μείωση των επίσημων δοκιμών διίστανται με άλλους να το προτιμούν και άλλους όχι. Στη πρώτη κατηγορία ανήκει και ο Aleix Espargaro τονίζοντας μάλιστα πως η δουλειά του είναι να παίρνει μέρος στους αγώνες. “Καταλαβαίνω πως πρέπει να κάνουμε δοκιμές και να δοκιμάζουμε νέα πράγματα, αλλά προτιμώ να αγωνίζομαι και ειλικρινά η δοκιμή στη Valencia δεν μας προσέφερε και πολλά πράγματα λόγω του κρύου, αφού στο Qatar η μοτοσυκλέτα θα συμπεριφέρεται διαφορετικά. Για αυτό πιστεύω πως οι αλλαγές που ετοιμάζει η Dorna στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος θα μας ωφελήσουν. Πρέπει να ομολογήσω πως η Επιτροπή Ασφάλειας των αναβατών μας ρωτάει πάντοτε έτσι δεν είναι κάτι νέο ή κάτι που αποφάσισαν μέσα σε μια μέρα. Την αλλαγή του προγράμματος τη συζητάμε τα τελευταία δύο χρόνο και είμαι παρά πολύ ευχαριστημένος με αυτό.”

Διψάει για δράση ο Aleix Espargaro

 

Η Dorna φαίνεται να σχεδιάζει ριζικές αλλαγές στο πρόγραμμα από του χρόνου, τόσο με τις σκέψεις για την αλλαγή των ημερομηνιών ορισμένων αγώνων όσο και με τη δομή του αγωνιστικού τριήμερου. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο για την ανάπτυξη του προγράμματος των MotoGP, ιδίως αν το συγκρίνουμε με αυτό των Superbikes που αποτελείται από 13 τριπλούς αγώνες. Χρησιμοποιώντας αυτό ως γνώμονα η Dorna έχει έτοιμο το παράδειγμα να αυξήσει τη δράση αν το θέλει.

 

Ετικέτες

MotoGP-Ducati: Έρχονται οι δοκιμές της Desmosedici GP27 - Πότε θα τη δούμε στην πίστα

Στους Pirro και Bulega το βάρος της εξέλιξης - Σε θέση ισχύος η Ducati για την εξέλιξή της έναντι των άλλων
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/12/2025

Το Borgo Panigale έχει ρίξει μεγάλο βάρος του προγράμματος εξέλιξης στη μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα των 850 κ.εκ. που θα χρησιμοποιήσει στη νέα εποχή του MotoGP το 2027 και πλησιάζει η ώρα που θα τη δούμε να δοκιμάζεται και σε πραγματικές συνθήκες.

Πληροφορίες θέλουν την Ducati να προχωράει με γοργούς ρυθμούς την εξέλιξη της νέας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας των 850 κυβικών του 2027, έχοντας αυτή τη στιγμή την καλύτερη μοτοσυκλέτα στην κορυφαία κατηγορία. Αυτό είναι που της δίνει τη δυνατότητα να ρίξει το μεγαλύτερο βάρος της εξέλιξης στην μοτοσυκλέτα του 2027 με τον μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα, ενώ οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα πρέπει, αν θέλουν να πετύχουν κάτι καλύτερο την ερχόμενη σεζόν, να προσπαθήσουν πιο σκληρά με το πρόγραμμα εξέλιξης της δικής τους πρωτότυπης των 1000 κ.εκ. για το 2026.

Η Desmosedici GP27 αναμένεται να κάνει  την εμφάνισή της τους επόμενους μήνες και συγκεκριμένα αυτό πιθανότατα θα γίνει τον ερχόμενο Απρίλη με τον Michele Pirro να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο βάρος της εξέλιξης της μοτοσυκλέτας σε πραγματικές συνθήκες.

Τα εργοστάσια από την σεζόν του 2026 θα μπορούν να κάνουν δοκιμές με τις νέες μοτοσυκλέτες των 850 κυβικών, κάτι που απαγορευόταν τη φετινή χρονιά με τα προγράμματα προσομοίωσης να είναι εκείνα που φρόντιζαν για την εξέλιξή της μέχρι τώρα. Μετά τον Pirro θα ακολουθήσει στις δοκιμές και ο Nicolo Bulega, παράλληλα με τις αγωνιστικές του υποχρεώσεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, όπου βάσει και της φετινής του εικόνας είναι το φαβορί για τον τίτλο του 2026.

Ο Bulega αναμένεται να είναι εκείνος που θα κάνει το τελικό “ραφινάρισμα” με την αρχή να γίνεται τον ερχόμενο Ιούνιο και συγκεκριμένα αμέσως μετά το Grand Prix στο Mugello, που θα διεξαχθεί από τις 29 έως τις 31 Μαΐου. Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati στο WSBK αναμένεται να κάνει μάλιστα και εμφανίσεις στους αγώνες του MotoGP το 2027 με τη Desmosedici των 850 κ.εκ., βάσει όσων έχουν συμφωνηθεί με το ιταλικό εργοστάσιο που θέλει να τον κρατήσεις στις τάξεις του και αυτοί οι αγώνες θα είναι τουλάχιστον τρεις.