MotoGP: Σκέψεις για "ποδαρικό" με Phillip Island το 2021!

Στόχος η ασφάλεια των αναβατών
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/1/2020

Ο τελευταίος αγώνας στο Phillip Island της Αυστραλίας θα μείνει στην μνήμη των αναβατών λόγω του καιρού, με τον δυνατό άνεμο να κάνει τις μοτοσυκλέτες τους ιδιαίτερα ασταθείς στις υψηλές ταχύτητες. Μάλιστα, οι δοκιμές του Σαββάτου ακυρώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν το πρωινό της επόμενης μέρας, πριν την έναρξη του αγώνα. Η εκκίνηση ήταν πραγματικά φοβερή και αποζημίωσε όλους τους Ευρωπαίους θεατές που είχαν ξυπνήσει απ’ το χάραμα για να παρακολουθήσουν τις τιτανομαχίες των καλύτερων αναβατών του κόσμου. Το θέαμα και το ότι όλα πήγαν κατ’ ευχήν ήταν ξεκάθαρα θέμα τύχης, αφού ο Αίολος αποφάσισε να μαζέψει στο ασκό του τους ανέμους και να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες.

Παρότι όλα πήγαν καλά, η Dorna δεν θέλει να αφήνει τα πράγματα στην τύχη και σκέφτεται από το 2021 να αλλάξει την ημερομηνία διεξαγωγής του Phillip Island και από Οκτώβριο να πραγματοποιηθεί την άνοιξη, ώστε να μην υπάρχει το ρίσκο της ακύρωσης του αγώνα. Κάτι τέτοιο θα ήταν πραγματικά καταστροφικό για όλους, ιδίως για τους θεατές, όπως συνέβη με τον αγώνα στο Silverstone που το κοινό έμεινε να περιμένει με τις ώρες μέσα στη βροχή μέχρι που τελικά ακυρώθηκε, λόγω της κακής ρήσης της ασφάλτου. Η Dorna στόχευε να μεταφέρει τον αγώνα του Phillip Island είτε τον Μάρτιο είτε τον Απρίλιο, όμως η Australian Grand Prix Corporation –τοπική διοργανώτρια αρχή των αγώνων στην Αυστραλία- αρνείται κατηγορηματικά. Ο λόγος είναι πως στις 13-15 Μαρτίου του 2020 ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 στη Μελβούρνη (σ.σ. οδικώς απέχει δύο ώρες  απ’ το Phillip Island) με τις ημερομηνίες του αγώνα της F1 να μην αλλάζουν για το 2021 πιθανότατα.

Το επιχείρημα της AGPC δεν είναι ιδιαίτερα βάσιμο, αφού και σε άλλες χώρες συμβαίνει ακριβώς το ίδιο, όπως στην Αγγλία που στο Silverstone πραγματοποιείται πρώτα ο αγώνας της F1 κι έπειτα των MotoGP. Όπως είχε πει παλιότερα ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta“δύο παρόμοιες εκδηλώσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν από την ίδια οργάνωση μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα τεσσάρων εβδομάδων. Υπάρχουν πίστες που φιλοξενούν τους αγώνες και των δύο πρωταθλημάτων με μικρή χρονική διαφορά όπως το Silverstone και η Catalunya. Στην Αυστραλία υπάρχουν δύο διαφορετικές πίστες και οι διαχειριστές του Phillip Island μπορούν να ετοιμαστούν ώστε να πραγματοποιηθεί ο αγώνας πολύ νωρίτερα.”

Ένα από τα κίνητρα -και το βασικότερο- του κ.Ezpeleta να αλλάξει τις ημερομηνίες του αγώνα, είναι σαφώς η ασφάλεια των αναβατών, καθώς ζήτησαν και οι ίδιοι να πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο. “Στον αγώνα των Superbikes στο Assen είχε ακυρωθεί ο Tissot Superpole Race λόγω της χιονόπτωσης του Σαββάτου”, συμπλήρωσε ο Ezpeleta, θέλοντας να εστιάσει στο πόσο επικίνδυνο και δυσάρεστο μπορεί να είναι η ακύρωση ενός αγώνα, πρωτίστως για τους αναβάτες κι έπειτα για τους θεατές.

Το TT Assen τον περασμένο Απρίλιο

 

Μετά την κακοκαιρία τον περασμένο Οκτώβριο στον αγώνα της Αυστραλίας, το θέμα επανεξέτασης της αλλαγής της ημερομηνίας αναδύθηκε στην επιφάνεια. Με το δεδομένο του αγώνα της Ταϊλάνδης που έχει μεταφερθεί για το 2020 από τον Οκτώβριο στις 20 Μαρτίου, συζητάται πλέον πιο έντονα να γίνει κάτι παρόμοιο και για το Phillip Island του χρόνου, καθώς και το πώς θα διαμορφωθεί όλο το πρόγραμμα. Μάλιστα, ένα ενδεχόμενο είναι το Phillip Island να πραγματοποιηθεί τελικά τον Φεβρουάριο του 2021 και να αποτελέσει τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος, με το Buriram να ακολουθεί κι τον αγώνα του Qatar να πραγματοποιείται τον Μάρτιο, αποτελώντας πλέον τον τρίτο αγώνα του πρωταθλήματος. Έτσι, τα MotoGP θα μεταβούν πιο εύκολα στην Ευρώπη ξεκινώντας απ’ την Αυστραλία και καταλήγοντας στο Qatar. Παράλληλα, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν τα Superbikes δύο εβδομάδες νωρίτερα απ’ τα MotoGP με το Phillip Island να είναι ο πρώτος αγώνας ή να μεταφερθεί για τον Απρίλιο.

Το πρόβλημα όμως με τον καιρό και τις ημερομηνίες δεν περιορίζεται μόνο στο Phillip Island, καθώς στον τελευταίο αγώνα της περσινής σεζόν (σ.σ. στη Valencia) οι αναβάτες αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη παρέλαση με κάμπριο αυτοκίνητα μέσα στη πίστα, λόγω του έντονου κρύου. Η πιο εύκολη και προφανής λύση είναι να αλλαχθούν οι ημερομηνίες των αγώνων του Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου ώστε να πραγματοποιηθεί νωρίτερα ο αγώνας της Valencia και τη θέση του Burimam τον Οκτώβριο να την πάρει το Lombok στην Ινδονησία το 2021 ή αργότερα.

Ετικέτες

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες