MotoGP Phillip Island: Πρώτη νίκη Zarco σε δραματικό τελευταίο γύρο

Σύνεση και υπομονή κράτησαν την διαφορά στο πρωτάθλημα
MotoGP Phillip Island: Πρώτη νίκη Zarco σε δραματικό τελευταίο γύρο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/10/2023

Δεν υπάρχει φίλαθλος που να μην στεναχωριέται για τον Martin με τους οπαδούς του Bagnaia να χαίρονται φυσικά αύξησαν την διαφορά στο πρωτάθλημα εκεί που είχαν φτάσει σε οριακή επικράτηση!

Ο αγώνας ξεκίνησε πολύ δυναμικά, όπως ήταν αναμενόμενο μετά από τέτοια κατάταξη για την εκκίνηση και με τους λίγους αναβάτες που είχαν διαλέξει την μαλακή γόμα για το πίσω ελαστικό να πιέζουν να κάνουν την διαφορά. Ο Martin από την αρχή είχε ακριβώς αυτό τον στόχο και εξαφανίστηκε με σταθερή διαφορά έναντι της KTM του Binder.

Πίσω οι πρώτοι γύροι είχαν έντονο ενδιαφέρον και κυρίως με τον Marc Marquez που πάλευε με οποιονδήποτε είχε μπροστά του, ταυτόχρονα αμυνόμενος. Με διαφορά η καλύτερη ιαπωνική μοτοσυκλέτα εκεί έξω, δείχνει το τεράστιο πρόβλημα που θα υπάρχει μόλις φύγει κι αυτός από την επόμενη σεζόν. Η διάθεση του κόσμου να αποκαθηλώσει ένα είδωλο είναι ανάλογη με την διαφορά που είχε δημιουργήσει στην πορεία για να καθιερωθεί ως τέτοιο και ο Marquez δεν θα ξέφευγε από την “cancel” κουλτούρα που αναπτύχθηκε στην εποχή των κοινωνικών δικτύων. Στην πράξη όμως δεν υπάρχει και κανένας άλλος αυτή την στιγμή να κάνει τέτοια προσπάθεια με μοτοσυκλέτα τέτοιας διαφοράς, αυτή είναι η πραγματικότητα και η πτώση του Mir το έδειξε σε υπερθετικό βαθμό σήμερα. Βέβαια ο Mir δεν έπεσε μόνος του, τον έριξε ο Luca Marini σε ένα συμβάν που οι κριτές εξέτασαν και έκριναν πως είναι καθαρά αγωνιστικό.

 Στο πρώτο ένα τρίτο του αγώνα, όσοι στην Ευρώπη επέλεξαν να ξυπνήσουν νωρίς για να τον δουν, είχαν βοήθεια να κρατήσουν το μάτι ανοικτό, από τους αναβάτες που πάλευαν για την τελευταία θέση του βάθρου μέχρι και την όγδοη.

Ο Bagnaia πολύ γρήγορα έμεινε στην τρίτη θέση και μάλιστα με διαφορά από τον Binder έχοντας τον Di Diannantonio να τον κυνηγά. Δεν θα έμενε για πολύ εκεί ο αναβάτης της Gresini καθώς ήδη από τον τρίτο γύρο είχε περάσει εμπρός αφήνοντας τον Bagnaia στην 4η θέση και μόλις 6 βαθμούς εμπρός στο πρωτάθλημα!

Ο Miller που είχε ξεκινήσει πολύ καλά από τις πίσω θέσεις πίεζε τον Zarco εμπρός του έχοντας πίσω του τον Marquez με τον οποίο θα πάλευαν χαρίζοντας θέαμα. Πίσω από τον Marquez ο Aleix Espargaro και ο Aleiz Marquez που στο τέλος θα τον περνούσαν όλοι, αλλά μέχρι να γίνει αυτό πέρασε μισός αγώνας με συνεχείς προσπεράσεις και έντονη μάχη με μπόλικο θέαμα.

Ο Zarco έμενε εκεί διαβάζοντας τον Bagnaia και περιμένοντας να δει τι θα γίνει με τα ελαστικά, όπως είπε ο ίδιος, όσο ο Martin ανέβαζε την διαφορά. Ο σκοπός του Martin εξυπηρετούνταν, έχτιζε διαφορά που θα τον βοηθούσε στο τέλος του αγώνα που η μαλακιά γόμα θα παρέδιδε το πνεύμα. Είναι σίγουρα μία καλή επιλογή για αύριο για τον αγώνα Sprint αλλά όχι για τον αγώνα όπως φάνηκε. Ίσως αν δεν είχε αλλάξει το πρόγραμμα και είχε γίνει πρώτα ο Sprint, ο Martin να μην έκανε την ίδια επιλογή βλέποντας πόσο τελικά άντεξε το ελαστικό με τους μισούς γύρους.

Πίσω από τον Martin καμία θέση δεν είναι σίγουρη γιατί ο Binder δέχεται επίθεση, όπως επίσης και ο Zarco πιέζει τον Bagnaia. Έχει δημιουργηθεί μία τετράδα που απέχει από τον πρώτο και ταυτόχρονα από τον Miller που εκείνη την στιγμή, στον 18ο γύρο ήταν εκείνος στην 6η θέση. Όπως είπαμε η 6η θέση άλλαζε συνεχώς με μπόλικο θέαμα.

Τρεις γύρους πριν το τέλος στην 6η θέση θα ήταν ο Aleix Espargaro που έπαιζε με τον Miller συνέχεια και οι δυο τους έχουν ήδη ξεκινήσει στραβά από την κατάταξη και έπειτα ο Alex Marquez με τον Marc να έχει βγει εκτός 12άδας έπειτα από τον Bezzecchi, Bastianini, Vinales και Luca Marini να έχουν επιτεθεί. Ο Miller πολύ γρήγορα φτάνει στην 9η θέση όμως μπροστά γίνεται χαμός.

Ο Zarco έχει περάσει τον Bagnaia αλλά η διαφορά του Martin έχει φτάσει στο 1,2 με δύο γύρος ακόμη και μειώνεται πολύ γρήγορά. Πίσω του γίνεται μάχη με τον Binder να χάνει δύο θέσεις μαζί όσο ο Zarco πιέζει και περνά εμπρός στην δεύτερη θέση φέρνοντας μαζί του τον Bagnaia. Στον τελευταίο γύρο δεν υπάρχει καμία θέση του βάθρου που να είναι σίγουρη, ο Zarco είναι πλέον στον τροχό του Martin και περνώντας τον, τον αναγκάζει να ανοίξει γραμμή και ο Bagnaia περνά και αυτός. Επόμενη στροφή πάει και ο Di Giannantonio και μετά από λίγο και ο Binder. Ο Martin από εκεί που οδηγούσε τον αγώνα είναι ξαφνικά 5ος και αντί να μειώσει, αυξάνει την διαφορά του στο πρωτάθλημα!

Δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς τον Zarco γιατί αν δεν το έκανε εκείνος θα το έκανε κάποιος άλλος. Είναι επίσης η πρώτη του νίκη στα MotoGP, κανείς δεν αφήνει την ευκαιρία για κάτι τέτοιο. Μία νίκη είναι σημείο σταθμός στην καριέρα και δεν θα την άφηνε να φύγει, πόσο μάλλον όταν εμπρός έχει αλλαγή μοτοσυκλέτας και ομάδας, οπότε το παράθυρο για νίκη με Ducati είναι πολύ μικρό, ίσως να μην υπάρξει και άλλο.

Ο Bagnaia δήλωσε πως το έβλεπε να συμβαίνει, έβλεπε το βάθρο μπροστά του, δεν έβλεπε εκείνο που φαινόταν προς τα έξω, ότι δηλαδή έχει σοβαρό πρόβλημα. Πρώτο βάθρο και για τον Giannantonio, επίσης σε σημείο που μπορεί να μην έχει ξανά την ευκαιρία για κάτι τέτοιο και στο τέλος όλοι πήραν εκείνο που ήθελαν, εκτός φυσικά από τον Martin.

Μένει να δούμε αν αύριο μπορεί να επαναφέρει την διαφορά κάτω από τους είκοσι βαθμούς…

 

Θέση

Ν#

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Χρόνος/Διαφ.

1

5

Johann Zarco

Ducati

40:39.4460

2

1

Francesco Bagnaia

Ducati

0.201

3

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

0.477

4

33

Brad Binder

KTM

0.816

5

89

Jorge Martin

Ducati

1.008

6

72

Marco Bezzecchi

Ducati

8.827

7

43

Jack Miller

KTM

9.283

8

41

Aleix Espargaro

Aprilia

9.387

9

73

Alex Marquez

Ducati

9.696

10

23

Enea Bastianini

Ducati

12.523

11

12

Maverick Viñales

Aprilia

13.992

12

10

Luca Marini

Ducati

17.078

13

88

Miguel Oliveira

Aprilia

19.443

14

20

Fabio Quartararo

Yamaha

20.949

15

93

Marc Marquez

Honda

21.118

16

25

Raul Fernandez

Aprilia

32.538

17

21

Franco Morbidelli

Yamaha

37.663

18

44

Pol Espargaro

KTM

37.668

19

30

Takaaki Nakagami

Honda

37.758

Πτώσεις

 

37

Augusto Fernandez

KTM

18:09.9270

 

36

Joan Mir

Honda

15:09.7770

 

Ετικέτες

Marc Marquez: Τα κοινωνικά δίκτυα με εκνευρίζουν - Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου

“Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά”
marc
Από τον

Παύλο Καρατζά

9/1/2026

Ο Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδωσε συνέντευξη στην Ισπανία, τονίζοντας ότι νιώθει Ισπανός και Καταλανός και μίλησε για το MotoGP, τον Valentino Rossi, τον αδερφό του, για τα χρήματα που βγάζει και πολλά άλλα που αξίζει να ακουστούν.

Όσον αφορά τους τραυματισμούς του είπε πως έχει μεγάλη αντοχή στον πόνο και πως αυτό τον έχει βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις, αλλά σε άλλες τον έχει βλάψει, αφού μπορεί να υποτιμούσε κάποιον τραυματισμό, μέχρι το σημείο που όλοι γνωρίζουμε και ήταν καταστροφικό για την καριέρα του, ένα στάδιο πριν την κόψει και οριστικά. Πλέον έχει μάθει να ζει με τον τραυματισμένο του δεξί ώμο που συνεχίζει να πονάει αν τύχει και κοιμηθεί από εκείνη την πλευρά.

Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά. Πολλοί αναβάτες φτάνουν στο MotoGP και πέφτουν μία ή δύο φορές, και φαίνεται ότι δεν ξέρουν να οδηγούν μοτοσυκλέτα. Οι πτώσεις σου μαθαίνουν τα όρια, αν ξεπεράσεις τα όρια, τραυματίζεσαι, διακινδυνεύεις τη ζωή σου. Σε κάθε τραυματισμό υπάρχουν τρεις φάσεις. Στην πρώτη δεν θέλεις να ξέρεις τίποτα για κανέναν, είσαι συντετριμμένος: φέτος κέρδισα τον τίτλο και πέρασα τρεις εβδομάδες στο σπίτι χωρίς να βλέπω κανέναν. Σε αυτή τη φάση ο πόνος σε κάνει να θυμώνεις και να τα βάζεις με τους αγαπημένους σου. Στη δεύτερη φάση, όλοι προσπαθούν να σε κατευνάσουν και επειδή έχεις περάσει από την πρώτη, τους αφήνεις παρόλο που δεν το νιώθεις. Η τελευταία φάση είναι να δείξεις την υπομονή που δεν είχες πριν, να μην προσπαθείς να κάνεις περισσότερα από όσα πρέπει να κάνεις εκείνη τη στιγμή. Θέλεις να ανέβεις στη μοτοσυκλέτα, αλλά δεν πρέπει”, δήλωσε ο Ισπανός.

Στην συνέχεια είπε πως υπάρχει κατανόηση με τον αδερφό του και αλλά στον αγώνα είναι ελεύθεροι οικογενειακών δεσμών. Θυμήθηκε πως όταν ήταν 8 χρονών είχε πει στον πατέρα του πως θέλει να παίξει ποδόσφαιρο και εκείνος του απάντησε να διαλέξει ανάμεσα στην μπάλα και την μοτοσυκλέτα. Έκανε τότε μια συνειδητή επιλογή προς την μοτοσυκλέτα, όμως για τον Alex ήταν πιο σύνθετη η πορεία αυτή. Δεν είναι πλέον!

Και συνέχισε λέγοντας: “Όταν στον αγώνα είσαι πίσω από κάποιον, είσαι συγκεντρωμένος στο πού να επιτεθείς. Με τον Alex ήταν πολύ δύσκολο γιατί ήμουν πιο συγκεντρωμένος στον κίνδυνο: ίσως να τον έριχνα και να τον τραυμάτιζα, ανησυχούσα. Τότε, ως μεγαλύτερος αδελφός, τον έβαλα να καθίσει και του είπα: Φέτος φαίνεται ότι θα παλέψουμε σε πολλούς αγώνες, και τη Δευτέρα θα είμαστε αδέλφια. Σφίξαμε τα χέρια. Αν συμβεί, θα συμβεί. Αλλά είναι αδελφός μου, μοιραζόμαστε τα πάντα από πάντα και μπορούμε να μοιραζόμαστε πολλές πληροφορίες. Όταν ήμουν στην Honda, δεν το κάναμε γιατί δεν ήταν επαγγελματικό. Αλλά τώρα τρέχουμε και οι δύο για τη Ducati, αν έχουμε αμφιβολίες για ένα ελαστικό ή μια στροφή, το συζητάμε”.

Επίσης, είπε πως του αρέσει η πίεση ενώ διαφορετικά βαριέται. Όταν δεν είναι στρεσαρισμένος κάνει λάθη, όχι το αντίθετο! Δεν ήταν πάντα έτσι, νεότερος δεν άντεχε την πίεση, τώρα έχει μάθει να διαχειρίζεται το άγχος και σε αυτό συμβάλλει το γεγονός πως δεν είναι προσκολλημένος στα χρήματα και δεν φοβάται να πάρει αποφάσεις που θα αποφέρουν λιγότερα.

Όσον αφορά την Ισπανία και την Καταλονία, δήλωσε: “Πληρώνω φόρους στην Ισπανία, είχα σπίτι στην Ανδόρρα όπου η Cervera είναι δίπλα, μόλις μία ώρα οδήγηση, και στην Ανδόρρα πηγαίναμε πολύ συχνά με τους γονείς μου. Όταν άρχισα να οδηγώ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, είπα να κάνω ότι όλοι και αγόρασα ένα σπίτι εκεί. Άντεξα μόλις δύο μήνες και αποφάσισα να γυρίσω στην Ισπανία. Δεν το κάνω για να στείλω κάποιο μήνυμα, αλλά γιατί απλά αυτά νιώθω. Όταν έχω χρόνο πηγαίνω στην Μαδρίτη ή επιστρέφω στην Cervera. Θέλω να κάνω ότι αποφασίζω, έχω μάθει ότι τα καλά πράγματα έρχονται όταν δεν ψάχνεις για εκείνα και τα άσχημα ξαφνικά και απότομα".
Για το ζήτημα που εκεί είναι φλέγον, σχετικά με την καταγωγή του, ο Marc επικαλέστηκε την ελευθερία της έκφρασης και δήλωση Καταλανός και πως αγαπά την Καταλονία. Όμως αγαπά και την Ισπανία, ιδιαίτερα τον Νότο και πως αυτά τα δύο δεν είναι και δεν πρέπει ναι είναι ασυμβίβαστα. "Υψώνω τη σημαία που νιώθω ότι με εκπροσωπεί εκείνη τη στιγμή.”

Για τον Valentino Rossi και τα κοινωνικά δίκτυα είπε, “Όλοι με ρωτούν, αλλά είναι φυσιολογικό. Εγώ λέω ότι είναι πολύ δύσκολο να ζεις με κακία και δεν θέλω οι οπαδοί μου να κρατούν κακία: θέλω να κρατάνε ενέργεια για να με χειροκροτούν. Όταν τραυματίστηκα, ήταν ένας άλλος αναβάτης που ενεπλάκη: έκανε ένα λάθος, αλλά κανείς δεν το κάνει σκόπιμα και μερικές φορές οι άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν”. Τα κοινωνικά δίκτυα τα χρησιμοποιεί όσο πιο λίγο μπορεί - το ελάχιστο απαραίτητο και διαβεβαιώνει: οι άνθρωποι τείνουν να επικεντρώνονται στο αρνητικό, είναι ανθρώπινο. Τον ενοχλεί, όμως και όποιος λέει ότι οι προσβολές δεν τον επηρεάζουν, λέει ψέματα.

Για τον Marc, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να έχουν ονόματα, αριθμούς ταυτότητας και προφίλ.

Για το αν σκέφτεται να αποσυρθεί, δηλώνει: “Το πιο δύσκολο για έναν αθλητή είναι να ξέρει πότε και πώς να σταματήσει. Όσο υπάρχει πάθος... Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου. Είμαστε σε ένα άθλημα όπου οι τραυματισμοί είναι πολλοί. Τελευταία, οι άλλοι αναβάτες δεν ήταν πολύ ευγενικοί μαζί μου, αλλά δεν ήταν και πριν”.

Τέλος σε ερώτηση που του έγινε, αν θα ήθελε να έχει ένα γιο που να ασχοληθεί με το ίδιο άθλημα είπε “Δεν θα μου άρεσε. Μου αρέσει να είμαι πολύ προστατευτικός, αλλά η κληρονομιά, το να φέρει το όνομα της οικογένειας, δεν θα τον βοηθούσε καθόλου. Ο κόσμος θα έλεγε ότι έφτασε εκεί εξαιτίας αυτού και δεν θα είχε την ίδια όρεξη. Όχι, καλύτερα μια μπάλα ποδοσφαίρου, μια ρακέτα ή οτιδήποτε άλλο”.

Ετικέτες