MotoGP, Portimao Q1-Q2: Ο Quartararo στην pole με τον... δεύτερο χρόνο!

Χαμός στα τελευταία 30 δευτερόλεπτα!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

17/4/2021

Οι πρώτες κατατακτήριες δοκιμές (Q1) ξεκίνησαν με πολλά... παγκόσμια πρωταθλήματα να συμμετέχουν, μιας και οι Mir, Marquez και Rossi δεν κατάφεραν να προκριθούν στην πρώτη δεκάδα των συνδυασμένων δοκιμαστικών, ούτως ώστε να βρεθούν απευθείας στις δεύτερες κατατακτήριες δοκιμές (Q2). Απών από τα Q2 -άλλα και από τα Q1- ήταν και ο Jorge Martin, ο οποίος είχε εντυπωσιάσει τους πάντες με την απόδοσή του στον δεύτερο αγώνα του Qatar, ο οποίος είχε μια τρομακτική πτώση στα FP3 που τον έστειλε στο νοσοκομείο, με τους γιατρούς να ανακοινώνουν πως δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει, λόγω τραυματισμού στο κεφάλι, στο δεξί χέρι και στον αστράγαλο. Λόγω τραυματισμού απείχε και ο Takaaki Nakagami Από την άλλη μεριά, ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η πρόκριση στα Q2 του Luca Marini, ο οποίος μάλιστα έφτασε κάποια στιγμή να έχει και τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, ενώ ο Maverick Vinales μπήκε οριακά συμπληρώνοντας την δεκάδα.

H τρομακτική πτώση του Jorge Martin

Τα Q1 ξεκίνησαν δυναμικά με μια δυνατή μάχη μεταξύ Marquez και Mir που θύμιζε συνθήκες αγώνα. Ο Mir τελικά ο πρώτος που έγαψε τον ταχύτερο γύρο, ακολοθυθούμενος από τους Pol Espargaro και Valentino Rossi. Γρήγορα απάντησε ο Marquez εκμεταλλευόμενος το slip streaming πίσω από το Suzuki μπαίνοντας επικεφαλής και όλα έδειχναν πως η μάχη για τις δύο θέσεις που οδηγούν στα Q2, θα δινόταν ανάμεσα σ' αυτούς τους δύο αναβάτες. Η αγωνία ήταν στο κατακόρυφο στην τελέυταία έξοδο των αναβατών για δύο γρήγορους γύρους, με τον Marc Marquez να μην αφήνει όμως κανένα περιθώριο αμφισβήτηση, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο των Q1. Μαζί με τον Ισπανό, πέρασε στα Q2 και ο συμπατριώτης του Joan Mir, με την μεταξύ τους διαφορά να σημειώνεται σε κάτι λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο! Το πόσο οριακά ήταν πάντως τα πράγματα, μαρτυρά και η εικόνα των δύο ΚΤΜ που πήγαιναν ο ένας τον άλλον με... μαρσπιέ πίσω στα πιτς, έχοντας καταναλώσει και τις τελυεταίες αναθυμιάσεις καυσίμου για τις κατατακτήριες δοκιμές.

Ο πρώτος αναβάτης που βγήκε για τη διαδικασία των Q2 ήταν ο Mir, με τον Marquez να μένει στα πιτς στην πρώτη έξοδο των αναβατών, προφανώς για να κάνει οικονομία δυνάμεων αλλά και ελαστικών, καθώς είχε μόνο ένα μαλακό πίοσω ελαστικό, με σκοπό να μπει στο δεύτερο μισό της διαδικασίας. Ο πρώτος ταχύτερος χρόνο ανήκε στον Fabio Quartararo, ο οποίος μπήκε δυνατά με το καλημέρα, όπως μαρτυρούν και οι 168 σφυγμοί που είχε ανεβάσει. Ο Zarco -ο οποίος ηγείται του πρωταθλήματος στην βαθμολογία- έδειχνε απειλητικός, όταν στην προσπάθειά του να γράψει τον ταχύτερο γύρο, έπεσε... Ο Franco Morbidelli έδειχνε κι αυτός ιδιαίτερα δυναμικός, έχοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, ενώ η προσωρινή πρώτη σειρά της εκκίνησης συμπληρωνόταν από τον Joan Mir, μέχρι την είσοδο όλων των αναβτών στα πιτς.

Στην δεύτερη και τελευταία προσπάθεια των αναβατών να πάρουν μια καλή θέση στο grid, μπήκε και ο Marc Marquez, δείζχνοντας εμφανώς πως τον ενοχλούσε ο ώμος του. Για άλλη μια φορά ο Quartaro επιβεβαίωσε ότι ήταν συνολικά ο πιο δυνατός αυτό το αγωνιστικό τριήμερο, βελτιώνοντας τον δικό του καλύτερο χρόνο, ο οποίος ήταν και χρόνος ρεκόρ, καθώς ήταν καλύτερος από τον περσινό χρόνο του Oliveira.

Με μόλις 30 δευτερόλεπτα να απομένουν, άρχισαν οι εκπλήξεις και η απίθανη δράση, με τον Bagnaia να παίρνει την pole position, το Zarco να κάνει μια φοβερή επάνοδο μετά την οπτώση του και να ανεβαίνει στην τέταρτη θέση, ενώ την πρώτη γαμμή εκκίνησης συμπλήρωσαν οι Quartararo και Rins. Ο Marc marquez πήγε προς στιγμήν να ακυρώσει όλα τα προγνωστικά φτάνοντας μέχρι την τρίτη θέση, αλλά το πέσιμο της καρό σημαίας τον βρήκε τελικά στην έκτη θέση, η οποία αποτελεί ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τον Ισπανό μετά από σχεδόν ένα χρόνο απουσίας.

Αυτά βέβαια ίσχυαν μέχρι και λίγα λεπτά από το τέλος της διαδικασίας, γιατί με μια αιφνιδιαστική απόφαση οι αγωνοδίκες ακύρωσαν τον γύρο του Bagnaia επιδή τον πέτυχε σε καθεστώς κίτρινης σημαίας, που βγήκε μετά την πτώση του Oliveira. Αυτό σήμαινε ότι ο Quartararo θα είναι αυτός που θα ξεκινήσει άυριο από την pole position, ενώ στην πρώτη γαμμή εκκίνησης βρέθηκε και ο Zarco. Πολύ κακή η απόδοση του Maverick Vinales που έμεινε στην 12η θέση, ενώ στην Ducati είχαν κι άλλον έναν λόγο να πανηγυρίσουν, καθώς τόσο ο Luca Marini κατάφερ να κατακτήσει την όγδοη θέση, ενώ και ο Miller ανλεβηκε στην τέταρτη μετά την ακύρωση του χρόνου του Bagnaia. Στην δεύτερη σειρά εκκίνησης, μαζί με τους Miller και Marquez βρέθηκε και ο Morbidelli, ενώ πιο πίσω τους θα ξεκινήσουν οι Aleix Espargaro, Luca Marini και Joan Mir.

Ο αυριανός αγώνας όμως προβλέπεται άκρως συναρπαστικός, καθώς οι διαφορές φαίνεται πως θα είναι μικρές, και με την ιδιαίτερη μορφολογία της πίστας του Portimao, το θέαμα είναι εγγυημένο.

MotoGP: Μοναδικό δίχρονο custom Simson για έναν τυχερό στο Sachsenring!

Κλήρωση των διοργανωτών του Γερμανικού GP σε συνεργασία με την ADAC Motorsport
sachsenring-simpson
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Για ένα πρωτάθλημα που έχει εξοβελίσει τους δίχρονους κινητήρες εδώ και τουλάχιστον 14 χρόνια – 2012 τα GP125, 2010 τα GP250 και 2002 τα GP500 – ακούγεται σχεδόν ειρωνικό το ότι στο επερχόμενο Γερμανικό Grand Prix στην πίστα Sachsenring θα τρέξει ένα διαγωνισμός με έπαθλο ένα δίχρονο Simson.

Κι όμως, σε συνεργασία με την ADAC Motorsport και τη ΖΤ-Tuning, οι διοργανωτές του Liqui Moly Motorcycle Grand Prix of Deutschland προκήρυξαν έναν σχετικό διαγωνισμό με έπαθλο ένα ιστορικό μικρό δίχρονο μοντέλο της Γερμανίας.

Ο λόγος για το εικονιζόμενο Simson S90 Sachsenring Motorrad Grand Prix Moped, το οποίο ήταν αρχικά ένα S51 που μετά τις περιποιήσεις της ZT-Tuning κατέληξε με κινητήρα 90 cc, κιβώτιο πέντε σχέσεων και ισχύ περίπου 10 ίππων. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ακόμη περιποίηση των αναρτήσεων για πιο σπορτίφ συμπεριφορά και ένα δισκόφρενο 320 mm μπροστά – αν και στη φωτογραφία εικονίζεται ακόμη το αυθεντικό ταμπούρο.

Το τελικό αποτέλεσμα καλλωπίζεται με μια αφαιρετική σύνθεση στα χρώματα της γερμανικής σημαίας.

Η μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί στην πίστα στη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου (10-12 Ιουλίου), ενώ στον διαγωνισμό έχει δικαίωμα συμμετοχής οποιοσδήποτε ενήλικος, αρκεί να είναι κάτοικος (όχι απαραιτήτως υπήκοος) Γερμανίας.

Για να λάβει κανείς στην κλήρωση δεν χρειάζεται καν να παραστεί στον αγώνα, αλλά αρκεί να ακολουθήσει στο Instagram τους λογαριασμούς @motogp_deutschland και @zt_tuning και να γράψει στα σχόλια γιατί πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσει το Simson!

Ο διαγωνισμός (όροι συμμετοχής) άνοιξε την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026 και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 3 Ιουλίου στις 15:00 (τοπική ώρα Sachsenring), ενώ ο νικητής θα ενημερωθεί με άμεσο μήνυμα.