MotoGP – Σειρήνες αντικατάστασης για τον Nakagami στην LCR Honda, έρχεται ο Somkiat Chantra

Είναι γνωστό πως η Honda θέλει να υπάρχει Ασιάτης στο MotoGP ωστόσο αυτός μπορεί να μην είναι Ιάπωνας
motomag MotoGP – Σειρήνες αντικατάστασης για τον Nakagami στην LCR Honda, έρχεται ο Somkiat Chantra
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

9/8/2024

Για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια η καρέκλα του Takaaki Nakagami τρίζει καθώς η ομάδα της LCR Honda σκέφτεται και άλλες λύσεις πέρα του Ιάπωνα με το όνομα του Ταϊλανδού Somkiat Chantra της Moto2 να ακούγεται έντονα.

Το να μην υπάρχει κάποιος Ασιάτης στο MotoGP σε ομάδα της Honda είναι κάτι το οποίο δύσκολα θα συμβεί όσο και άσχημα να είναι τα αποτελέσματα για το Ιαπωνικό εργοστάσιο. Οι λόγοι πάρα πολλοί ωστόσο να ξεχωρίσουμε δύο βασικούς: Πρώτα το εμπορικό κομμάτι και δεύτερον η εντοπιότητα η οποία για τους Ιάπωνες παίζει σημαντικό ρόλο. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η Honda έχει επενδύσει σημαντικά εδώ και πολλά χρόνια μέσω των φυτώριων που έχει κάποιον Ασιάτη αναβάτη -ειδικά Ιάπωνα- ο οποίος θα κάνει το μεγάλο βήμα και θα πρωταγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών, όπως έχει συμβεί στο μακρινό παρελθόν.

MotoGP – Σειρήνες αντικατάστασης για τον Nakagami στην LCR Honda, έρχεται ο Somkiat Chantra

Και ερχόμαστε τώρα στην περίπτωση του Takaaki Nakagami ο οποίος αγωνίζεται με τις ευλογίες της Honda στο MotoGP. Ο 32χρονος αν μη τι άλλο συμπαθής Ιάπωνας όλα αυτά τα χρόνια προσπαθεί ώστε να αποδείξει πως αξίζει να βρίσκεται εκεί που είναι ωστόσο το ότι έχει καταγωγή από την Ιαπωνία βοηθά λίγο περισσότερο την κατάσταση. Σε κάθε περίοδο που επαναλαμβάνεται το μεταγραφικό σίριαλ για το ποιος θα είναι ο βασικός αναβάτης της Castrol LCR Honda, έχουμε στο τέλος το ίδιο αποτέλεσμα… ο Nakagami φυσικά.

Τώρα βέβαια ενόψει του 2025 τα πράγματα περιπλέκονται. Ο επικεφαλής της ομάδας της Castrol LCR Honda, Lucio Cecchinello, κατά τη διάρκεια του Βρετανικού Grand Prix μίλησε μεταξύ άλλων και για το θέμα της δεύτερης θέσης στην ομάδα καθώς μην ξεχνάμε πως ο Johann Zarco έχει συμβόλαιο και του χρόνου. Ο Cecchinello έκανε γνωστό πως το πρώτο όνομα που συζητήθηκε ήταν αυτό του Ai Ogura στην Μoto2 κατηγορία, ωστόσο όπως φαίνεται ο Ιάπωνας είναι πολύ κοντά στο να υπογράψει με την ομάδα της Trackhouse Racing ώστε να αγωνιστεί με την Aprilia RS-GP από το 2025.

MotoGP – Σειρήνες αντικατάστασης για τον Nakagami στην LCR Honda, έρχεται ο Somkiat Chantra

Με δεδομένο πως το όνομα του Ogura έχει βγει από το κάδρο, αυτό του συναθλητή του στην Moto2, Somkiat Chantra έχει έρθει στην επιφάνεια. Ο Ταϊλανδός αναβάτης της Honda Team Asia έχει αρκετά “χαρτιά” για να παίξει ώστε να πάρει το πολυπόθητο εισιτήριο για την κορυφαία κατηγορία.

Αρχικά ο Chantra είναι νεότερος από τον Nakagami κατά 7 χρόνια ενώ ακόμη ένα θετικό για αυτόν είναι η καταγωγή του η οποία είναι Ασιατική κάτι που βολεύει σε μεγάλο βαθμό την Honda όσον αφορά τα πλάνα της στο MotoGP. Ταυτόχρονα ο Chantra έχει δείξει πως είναι ανταγωνιστικός ωστόσο το αν θα μπορέσει να δείξει καλά στοιχεία στο MotoGP είναι πολύ μεγάλη κουβέντα.

Όπως και να έχει το ότι για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια ακούγεται έντονα πως ο Nakagami ενδέχεται να μείνει εκτός MotoGP λέει πολλά ωστόσο ο Ιάπωνας το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα μείνει εκτός Honda καθώς υπάρχει το ανοιχτό μέτωπο του WSBK εκεί όπου η Honda έχει πληγωθεί ανεπανόρθωτα τα τελευταία χρόνια λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας.

MotoGP – Σειρήνες αντικατάστασης για τον Nakagami στην LCR Honda, έρχεται ο Somkiat Chantra

 

Ετικέτες

MotoGP, Honda - Βρέθηκε ο αντικαταστάτης του Alberto Puig και δεν είναι αυτός που περιμέναμε

Ο Mikihiko Kawase στο τιμόνι της HRC από το 2027
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2026

Χρέη Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda HRC Castrol στο MotoGP θα αναλάβει ο Mikihiko Kawase από τη σεζόν του 2027, καθώς η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε πλέον επίσημα τον διάδοχο τον Alberto Puig σε μία από τις σημαντικότερες θέσεις του αγωνιστικού της προγράμματος.

Η αλλαγή ήταν ήδη γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί, καθώς η Honda είχε ανακοινώσει πως ο Alberto Puig θα αποχωρήσει από τον ρόλο του Team Manager στο τέλος του 2026, παραμένοντας όμως στην HRC ως σύμβουλος για τα προγράμματα του MotoGP και του WorldSBK.

Αρχικά τα σενάρια ήθελαν τον Davide Brivio, ο οποίος θα αποχωρήσει από την Trackhouse Aprilia στο τέλος της φετινής χρονιάς, να αναλαμβάνει τη θέση του Puig. Ωστόσο, η Honda επέλεξε τελικά μια λύση "εκ των έσω", προωθώντας τον Mikihiko Kawase στην κορυφαία διοικητική θέση της εργοστασιακής ομάδας.

Ο Kawase βρίσκεται στην HRC από το 2012 και γνωρίζει σε βάθος τη δομή και τη λειτουργία του αγωνιστικού τμήματος της Honda. Πριν αναλάβει το 2024 καθήκοντα Τεχνικού Διευθυντή στο πρόγραμμα MotoGP, είχε σημαντική συμμετοχή στο project της Moto3, όπου διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την επιτυχία των μοτοσυκλετών της Honda στις μικρότερες κατηγορίες.

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα αυτή η ευκαιρία να ηγηθώ μιας ομάδας με τόσο μεγάλη ιστορία και τόσες επιτυχίες,” δήλωσε ο Kawase μετά την ανακοίνωση της προαγωγής του.

HRC

“Θέλω να ευχαριστήσω τη Honda για την εμπιστοσύνη της, αλλά και τον Alberto Puig, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια ένας εξαιρετικός μέντορας και σύμβουλος. Η υποστήριξη και των δύο θα είναι καθοριστική για τη μελλοντική επιτυχία της ομάδας.

Το 2027 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τα MotoGP, με τις μεγαλύτερες αλλαγές στους κανονισμούς μετά τη μετάβαση από τους δίχρονους στους τετράχρονους κινητήρες. Μέσα στη Honda πρέπει να συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να ξεκινήσουμε δυνατά αυτή τη νέα εποχή και να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις”.

Η επιλογή του Kawase δείχνει πως η Honda επιθυμεί να διατηρήσει τη συνέχεια στο εσωτερικό της οργάνωσης, σε μια περίοδο που προετοιμάζεται για τις ριζικές τεχνικές αλλαγές του 2027, οι οποίες θα φέρουν νέους κινητήρες 850  κυβικών εκατοστών, διαφορετικές αεροδυναμικές προδιαγραφές και νέα τεχνολογικά δεδομένα για όλες τις εργοστασιακές ομάδες.

Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της σύνθεσης των αναβατών της εργοστασιακής Honda για το 2027. Αν και δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημη ανακοίνωση, οι πληροφορίες θέλουν τη Honda να έχει θέσει ως βασικούς στόχους τους Fabio Quartararo και David Alonso για τη νέα εποχή των MotoGP. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, οι Joan Mir και Luca Marini, που αποτελούν το εργοστασιακό δίδυμο από το 2024, ενδέχεται να αποχωρήσουν από την ομάδα στο τέλος της χρονιάς.

Με τον Kawase πλέον στο τιμόνι της αγωνιστικής διαχείρισης και τον Puig σε συμβουλευτικό ρόλο, η Honda οργανώνει από τώρα τη μετάβασή της στη νέα εποχή των MotoGP, έχοντας ως βασικό στόχο την επιστροφή στην κορυφή μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια για το ιαπωνικό εργοστάσιο.