MotoGP: Τα προβλήματα των ομάδων

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/2/2016

Το πρώτο τριήμερο των επίσημων δοκιμαστικών στην Sepang τελείωσε και οι δηλώσεις που έκαναν οι αναβάτες μας δίνουν, με το καλύτερο τρόπο, την κατάσταση που βρίσκονται οι ομάδες αυτή την στιγμή.

 

Yamaha

Με τον Lorenzo να σπάει τα χρονόμετρα και να κάνει με το σκληρό πίσω ελαστικό της Michelin καλύτερο χρόνο από το ρεκόρ πίστας που είχε ο Marquez το 2014 με τα υπερ-μαλακά Qualifier της Bridgestone, σίγουρα στη Yamaha όλοι είναι χαμογελαστοί. Ο Ισπανός δήλωσε: Δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμα θα βρίσκομαι σε αυτή την θέση, όμως προς το παρόν αισθάνομαι καλύτερα με τα Michelin, απ΄ότι με τα Bridgestone.

Ο Rossi ήταν λιγότερο ενθουσιώδης στις δηλώσεις του, παρά το γεγονός ότι πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο του τριημέρου. Η δεύτερη θέση, προφανώς και δεν είναι ο στόχος του για φέτος και τα 9 δέκατα του δευτερολέπτου που τον χώριζαν από τον Lorenzo είναι μια μεγάλη διαφορά που δείχνει να τον προβληματίζει. Βασικά αυτό που τον προβληματίζει περισσότερο είναι ότι αυτή η διαφορά στην ταχύτητα είχε διάρκεια και δεν ήταν απλώς για ένα γύρο. Ο Lorenzo έκανε πάνω από έξι γύρους κάτω από τα δύο λεπτά. Όπως ο ίδιος ο Rossi παραδέχτηκε για τον Ισπανό: Είναι πολύ καλός παντού. Φρενάρει δυνατά, έχει μεγάλη ταχύτητα εισόδου και καταφέρνει να διατηρήσει υψηλή ταχύτητα μέσα στην στροφή. Όμως ο Ιταλός πολυπρωταθλητής έκανε ακόμα μία δήλωση που έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Για μένα το πίσω λάστιχο είναι καλύτερο από εκείνο της Bridgestone και το εμπρός λίγο χειρότερο. Όλο το θέμα είναι η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας και πως θα επιλέξεις να την ρυθμίσεις. Αυτά τα λόγια εξηγούν και τις διαμετρικά αντίθετες δηλώσεις που έκαναν οι αναβάτες της Suzuki για τα νέα ελαστικά.

 

Honda

Στο στρατόπεδο του HRC ο προβληματισμός ήταν εμφανής και όλα ξεκινούν από τον κινητήρα. Σχεδιασμένος για να βγάζει όση περισσότερη δύναμη γίνεται και μετά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να ομαλοποιούν την συμπεριφορά του, δείχνει να μην μπορεί να προσαρμοστεί πλέον στα νέα δεδομένα όπου τα ηλεκτρονικά έχουν σαφώς πιο πρωτόγονη συμπεριφορά. Αυτό σημαίνει ότι η Honda θα πρέπει να φτιάξει νέο κινητήρα πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Όπως δήλωσε ο Merquez, όλα τα δεδομένα από τις μοτοσυκλέτες Open της Honda που είχαν πέρσι τα ηλεκτρονικά αυτά, τους είναι εντελώς άχρηστα καθώς οι μοτοσυκλέτες εκείνες είχαν διαφορετικούς κινητήρες! Ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής είπε επίσης ότι θα μπορούσε να πετύχει αντίστοιχο χρόνο με τον Lorenzo αλλά μόνο για έναν γύρο και όχι για συνεχόμενους όπως ο αναβάτης της Yamaha. Πιο απογοητευμένος ήταν ο Perdosa που ούτε λίγο, ούτε πολύ είπε ότι η μοτοσυκλέτα του υστερεί σε όλα τα σημεία της πίστας. Ακολουθούσα τα Ducati και έβλεπα ξεκάθαρα να έχουν τεράστια διαφορά στις ευθείες και στις εισόδους των στροφών.

 

Ducati

Οι ιταλοί φαίνεται ότι βρίσκονται σε καλό επίπεδο. Ο Stoner με τον πέμπτο καλύτερο χρόνο του τριημέρου είπε ότι η νέα μοτοσυκλέτα έχει "Μεγάλες δυνατότητες", ενώ ο Iannone αρκέστηκε να σχολιάσει την πρόοδο που έκαναν αυτές τις μέρες λέγοντας ότι εντόπισαν και έλυσαν κάποια "…βρεφικά προβλήματα".

 

 

Suzuki

Στη γαλάζια ομάδα το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η πρόσφυση του πίσω τροχού, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις όλων των υπόλοιπων αναβατών, που μιλάνε για υπερβολικό κράτημα του πίσω ελαστικού της Michelin. Το πρόβλημα εδώ είναι πιο περίπλοκο και μάλλον θα χρειαστεί ο σχεδιασμός καινούριου πλαισίου. Τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης είναι σημάδι πολύ σκληρών αναρτήσεων. Οι σκληρές αναρτήσεις επιλέγονται από τους μηχανικούς ως λύση σε προβλήματα ευελιξίας. Αν εδώ προσθέσουμε και την είδηση ότι μετά την Sepang η Suzuki θα πάει στην Ιαπωνία για να επανασχεδιάσει την αεροδυναμική των μοτοσυκλετών της, τότε προφανώς ακόμα δεν έχουν βρει τα απαιτούμενα επίπεδα σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες που ταυτόχρονα να τους επιτρέπει να έχουν επαρκή ευελιξία χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολικά σκληρές αναρτήσεις.

Fabio Quartararo για νέα Yamaha V4 - Χειρότερη προς το παρόν από την εν σειρά

Πρέπει να γίνει ακόμη μπόλικη δουλειά λέει ο Γάλλος αναβάτης που φάνηκε απαισιόδοξος
Quartararo
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/9/2025

Ο Fabio Quartararo αξιολόγησε τη νέα αγωνιστική πρωτότυπη V4 της Yamaha μετά τις πρώτες του δοκιμές στο Misano με τον εργοστασιακό αναβάτη να μην είναι χαρούμενος δηλώνοντας ότι του φάνηκε χειρότερη από τη μοτοσυκλέτα με τον εν σειρά 4κύλινδρο.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 δοκίμασε την προηγούμενη εβδομάδα τη νέα Yamaha V4, κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής δοκιμής στη Βαρκελώνη που επηρεάστηκε όμως από τη βροχή και έτσι δεν μπορούσε να βγάλει ουσιαστικά συμπεράσματα για την πρόοδο της εξέλιξής της. Στο χτεσινό επίσημο τεστ του MotoGP στο Misano όμως ο Quartararo έκανε 73 γύρους και γνώρισε πολύ καλύτερα την παρτενέρ του για την επόμενη σεζόν.

Στο πρώτο session ο Γάλλος ήταν στην 18η θέση, ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή και δήλωσε: “Υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει, είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν είναι μια καλή βάση. Αυτή τη στιγμή, η νέα μοτοσυκλέτα είναι χειρότερη από την εν σειρά. Παρατήρησα βελτιώσεις -από το V4 σε σχέση με το I4- στη Βαρκελώνη που δεν ένιωσα εδώ. Δεν νομίζω ότι ο κινητήρας V4 θα λύσει τα προβλήματά μας. Τους βρήκα πανομοιότυπους. Μέχρι στιγμής, δεν βλέπω καμία πρόοδο στους τομείς που χρειαζόμαστε, αν και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης”.

Ο Quartararo συνέχισε να οδηγεί το V4 στο δεύτερο session, σημειώνοντας τον 18ο ταχύτερο χρόνο (+1,2 δευτερόλεπτα από τον Pedro Acosta) μετά τη βελτίωση του καλύτερου χρόνου του σε 1:31:598.

“Αυτή ήταν η πρώτη πραγματική δοκιμή με τους άλλους αναβάτες. Έτσι, βλέπουμε λίγο τη θέση μας αυτή τη στιγμή. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε. Πρέπει να δουλέψουμε σε όλα. Η τελική ταχύτητα είναι αρκετά χαμηλή. Η πρόσφυση δεν είναι ακόμα ικανοποιητική. Έχουμε τα ίδια σχόλια. Είδαμε πόσο δυσκολεύτηκε ο Augusto στον χθεσινό αγώνα, είναι πάνω κάτω αυτό που μας συμβαίνει και σήμερα. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε με τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η αεροδυναμική είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή του Inline4. Φυσικά δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι, αλλά είναι η δεύτερη δοκιμή. Επαναλαμβάνω, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε”, δήλωσε ο Quartararo.