MotoGP Test, Βαλένθια: Aprilia με Fernandez και Bezzecchi στην κορυφή - Όλοι οι χρόνοι

Ducati, KTM ακολουθούν, στη γαλαρία τα Yamaha V4
raul
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/11/2025

Μετά τον τελικό γύρο του MotoGP στη Βαλένθια την Κυριακή, οι ομάδες και οι αναβάτες επέστρεψαν στην ίδια πίστα για να ξεκινήσουν τις προετοιμασίες τους για το 2026 με μια ημέρα επίσημων δοκιμών.

Η βροχή της προηγούμενης νύχτας καθυστέρησε το πρόγραμμα και η δοκιμή παρατάθηκε μέχρι τις 5:30 μ.μ., χωρίς μεσημεριανό διάλλειμα.

Ο Fabio Quartararo ήταν ο γρηγορότερος στις 2:30 μ.μ., έχοντας ξεκινήσει με την Inline M1 πριν αλλάξει στην V4, ενώ κάθε αναβάτης της Yamaha φαινόταν να έχει στη διάθεσή του μία Inline και μία V4 μοτοσυκλέτα.

Στην συνέχεια, ο Raul Fernandez και ο Marco Bezzecchi με Aprilia εναλλάχτηκαν στην κορυφή με τον πρώτο να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο της ημέρα. Μάλιστα, ο Bezzecchi φαινόταν να δοκιμάζει νέα αεροδυναμικά βοηθήματα με την μοτοσυκλέτα του να φέρει μαύρες και άσπρες ρίγες για να μην φαίνονται λεπτομέρειες.

Ο Toprak Razgatlioglu, τριπλός πρωταθλητής WorldSBK, συμμετείχε για πρώτη φορά σε επίσημη δοκιμή MotoGP και επικεντρώθηκε μόνο στην V4 μοτοσυκλέτα. Στη δοκιμή έκανε επίσης το ντεμπούτο του στην μεγάλη κατηγορία και ο rookie Diogo Moreira, για την LCR Honda.

Ο φετινός Πρωταθλητής Marc Marquez δεν συμμετείχε στο τεστ, καθώς ακόμη αναρρώνει από τον τραυματισμό του και κατά πάσα πιθανότητα θα επιστρέψει στην επίσημη δοκιμή της Μαλαισίας αρχές Φεβρουαρίου.

Ο Nicolo Bulega ερχόμενος από το WSBK και αντικατέστησε τον Marquez στους δύο τελευταίους γύρους της σεζόν ήταν εξαιρετικός και σημείωσε τον όγδοο ταχύτερο χρόνο, μπροστά από τον Francesco Bagnaia που ήταν 10ος και σημείωσε πτώση προς το τέλος.

Ο Franco Morbidelli της VR46 απουσίαζε λόγω τραυματισμού και αντικαταστάθηκε από τον αναβάτη Moto2 Celestino Vietti.

Αν και η Honda έχει ανέβει στην κατηγορία C, μαζί με την KTM και την Aprilia, η Yamaha που είναι στην κατηγορία D, θα παραμείνει για δοκιμές στη Βαλένθια σήμερα.

Παρακάτω ο ταχύτερος χρόνος ανά αναβάτη:

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Μοτοσυκλέτα

Χρόνος

1

Raul Fernandez

Trackhouse Racing

Aprilia RS-GP

1:29.373

2

Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

Aprilia RS-GP

1:29.400

3

Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

Ducati GP26

1:29.457

4

Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

Ducati GP25

1:29.550

5

Pedro Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

KTM RC16

1:29.581

6

Maverick Vinales

Red Bull KTM Tech3

KTM RC16

1:29.620

7

Fabio di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

Ducati GP26

1:29.641

8

Nicolo Bulega

Ducati Leonovo Team

Ducati GP26

1:29.661

9

Brad Binder

Red Bull KTM Factory Racing

KTM RC16

1:29.711

10

Pecco Bagnaia

Ducati Leonovo Team

Ducati GP26

1:29.731

11

Ai Ogura

Trackhouse Racing

Aprilia RS-GP

1:29.834

12

Joan Mir

Honda HRC Castrol

Honda RC213V

1:29.872

13

Johann Zarco

LCR Honda Castrol

Honda RC213V

1:29.894

14

Luca Marini

Honda HRC Castrol

Honda RC213V

1:29.916

15

Fabio Quartararo

Monster Energy Yamaha

Yamaha M1

1:29.927

16

Jorge Martin

Aprilia Racing

Aprilia RS-GP

1:29.994

17

Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

KTM RC16

1:30.326

18

Toprak Razgatlioglu

Prima Pramac Racing

Yamaha M1

1:30.667

19

Alex Rins

Monster Energy Yamaha

Yamaha M1

1:30.720

20

Jack Miller

Prima Pramac Racing

Yamaha M1

1:30.864

21

Diogo Moreira

Honda LCR

Honda RC213V

1:31.197

22

Celestino Vietti

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

Ducati GP24

1:32.511

 

Marc Marquez: Εξοργισμένος με τις κριτικές μετά το Assen - "Δείξτε σεβασμό στους αναβάτες"

Τι είπε σε εκείνους που λένε ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά
Marc Marquez responds to critics after Assen double triumph
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/6/2025

Εξοργισμένος από τους επικριτές που ισχυρίστηκαν ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά φάνηκε ο Marc Marquez, μετά την οριακή του νίκη στο ολλανδικό Grand Prix, στον κυρίως αγώνα επί του Marco Bezzecchi και της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati είναι φαβορί για τη νίκη σε κάθε αγώνα φέτος, με τον Marc Marquez να προηγείται πλέον κατά 68 βαθμούς στο πρωτάθλημα μετά το διπλό του θρίαμβο στο Assen και το ατυχές συμβάν μεταξύ του μικρότερου αδερφού του και του Pedro Acosta. Η ανωτερότητα του συνδυασμού M.Marquez-Desmosedici GP25 σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους αναβάτες και κατασκευαστές είναι εμφανής φέτος από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και για αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. Εφόσον δεν συμβεί κάτι απρόοπτο, όπως στο Mugello με την καταστροφική εκκίνηση, ο Ισπανός είναι σε θέση να ελέγχει σχεδόν ολοκληρωτικά τον ρυθμό που θα ακολουθήσει για να φτάσει στη νίκη και να διατηρεί έτσι τα ελαστικά του στην κατάσταση που επιθυμεί. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αυτή η ανωτερότητα έχει δώσει μπόλικη τροφή για σχόλια στα... τρολ και σε εκείνους που ψάχνουν να βρουν έναν λόγο να κατηγορήσουν τον M.Marquez ακόμη και όταν τα κάνει όλα σωστά. Στο στόχαστρο τώρα έχουν μπει... όλοι οι υπόλοιποι με μερίδα του κοινού να ισχυρίζεται ότι δεν προσπαθούν όσο πρέπει (!) και ακόμη περισσότερο ο αδερφός του 8 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Alex.

Μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Ολλανδίας, όπου επικράτησε του Marco Bezzecchi με διαφορά μόλις 0,635 δευτερολέπτου, ο Marquez απάντησε σε αυτές τις κατηγορίες και ζήτησε “σεβασμό” προς τους αντιπάλους του.

Ο ίδιος δήλωσε πως ήταν πραγματικά δύσκολη η μάχη για την πρώτη θέση, με την πίεση που του άσκησε ο Bezzecchi στον αγώνα και σε αυτόν τον γύρο ένιωσε ότι δεν ήταν ο ταχύτερος από όλους.

“Και για να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, θέλω να πω στους ανθρώπους ότι πρέπει να σέβονται όλους τους αναβάτες, γιατί χθες στα media είπαν ‘α, ο αδερφός σου δεν σε πίεσε όπως οι άλλοι’, και ακόμη και κάποιοι μηχανικοί μου είπαν ότι στα social media ο κόσμος άρχισε να λέει διάφορα. Και σήμερα ο Marco, δεν με πίεσε; Στο τέλος, αν δύο αναβάτες είναι στο ίδιο επίπεδο, σε αυτή την πίστα που είναι πολύ στενή, δεν μπορείς να κάνεις εύκολα προσπέραση. Χθες αμύνθηκα απέναντι στον Alex με τον καλύτερο τρόπο και σήμερα υπερασπίστηκα την θέση μου από τον Marco με τον καλύτερο τρόπο. Ήμουν απλώς δυνατός στα σημεία φρεναρίσματος, οπότε αμύνθηκα πολύ καλά. Και με αυτόν τον τρόπο, πήρα 37 βαθμούς.", δήλωσε ο A.Marquez ζητώντας παράλληλα από όλους περισσότερο σεβασμό προς τους αναβάτες: "Σεβαστείτε τους αναβάτες του MotoGP γιατί όλοι υπερασπίζονται τα χρώματά τους, τις ομάδες τους, και όλοι στο grid θέλουν να κερδίσουν — αλλά το πρόβλημα είναι ότι μόνο ένας μπορεί να το κάνει.”

Ο Marc Marquez αγωνίστηκε με τη νέα έκδοση του αεροδυναμικού fairing της Ducati στο Grand Prix της Ολλανδίας, κάτι που, όπως λέει, ήταν αποτέλεσμα της πτώσης του με το παλιό στην FP1. Όταν ρωτήθηκε αν ρύθμισε τη μοτοσυκλέτα του για άμυνα την Κυριακή, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εξήγησε πως είναι απλώς η βασική του ρύθμιση.

"Η μόνη μεγάλη διαφορά ήταν τα αεροδυναμικά, αλλά αυτό συνέβη επειδή έπεσα με τη μία μοτοσυκλέτα στην FP1, στον τρίτο γύρο, και μετά ανέβηκα στη δεύτερη μοτοσυκλέτα με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα. Συνήθισα και είπα ‘εντάξει, το κρατάμε’, γιατί ένα από τα δυνατά μου σημεία ως οδηγός είναι να προσαρμόζομαι στην κατάσταση και στη μοτοσυκλέτα. Φυσικά, στο Sachsenring θα επιστρέψουμε [στο κλασικό αεροδυναμικό πακέτο] και θα το δοκιμάσουμε ξανά γιατί δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αλλά πέρα από αυτό, η βασική μου ρύθμιση από την Ταϊλάνδη μέχρι εδώ δεν έχει αλλάξει πολύ. Κάναμε ένα βήμα στο Mugello και το διατηρήσαμε και εδώ.", είπε σχετικά ο Ισπανός, ο οποίος στον προηγούμενο γύρο του πρωταθλήματος στο Mugello είχε δηλώσει ότι θέλει να αγωνίζεται με το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο που έχουν και οι υπόλοιποι, ακόμη περισσότερο αν δεν έχει γίνει σαφές ότι προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα.

Ετικέτες