MotoGP-Yamaha: Μόνο με V4 το 2026 στην κορυφαία κατηγορία

Τέλος εποχής και επίσημα για την 4κύλινδρη διάταξη της Iwata των 20 παγκόσμιων τίτλων
Yamaha V4 MotoGP 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/11/2025

Η Yamaha ανακοίνωσε ότι το 2025 ήταν και η τελευταία χρονιά στο MotoGP με εν σειρά 4κύλινδρο με τους Ιάπωνες να υιοθετούν επίσημα τον V4 για το 2026 και να βάζουν έτσι τέλος σε μία ολόκληρη εποχή.

H Yamaha ήταν ο τελευταίος κατασκευαστής που χρησιμοποιούσε στο MotoGP εν σειρά 4κύλνιδρο κινητήρα με την εταιρεία από την Iwata να δίνει τέλος σε αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας της στην κορυφαία κατηγορία έπειτα από 429 GP στα οποία σημείωσε 125 νίκες και ανέβηκε στο βάθρο περισσότερες από 350 φορές.

Στον παραπάνω απολογισμό να προσθέσουμε φυσικά τους οχτώ Παγκόσμιους Τίτλους Αναβατών, επτά τίτλους Ομάδων, πέντε Κατασκευαστών αλλά και τρεις σεζόν κατά τις οποίες η Yamaha έκανε το Triple Crown κερδίζοντας μαζί τους τίτλους Αναβάτη, Κατασκευαστή και Ομάδας.

Με τον V4 να δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να τον τοποθετήσουν με τέτοιο τρόπο στο πλαίσιο ώστε να μοιράζουν το βάρος με περισσότερη άνεση μεταξύ των δύο τροχών για να βρουν την ιδανική ισορροπία οι Ιάπωνες που μπαίνουν τελευταίοι στον χορό αναμένουν να έχουν καλύτερη επιτάχυνση στις εξόδους, πιο σωστή συμπεριφορά στα δυνατά φρένα, αλλά και να προσαρμόζουν τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολα και γρήγορα στις απαιτήσεις των νέων ελαστικών αλλά και των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων.

Η Yamaha είναι η τελευταία που υιοθετεί τον V4 κινητήρα έχοντας το βλέμμα της και στο 2027, όταν οι κανονισμοί θα αλλάξουν και οι κινητήρες θα έχουν μικρότερη χωρητικότητα, κάτι που ευνοεί τη συγκεκριμένη διάταξη σύμφωνα με τους Ιάπωνες.

Ο τεχνικός διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Bartolini τόνισε επίσης ότι αυτή η απόφαση δεν πάρθηκε ελαφρά την καρδία. Πάρθηκε αφότου έγινε ανάλυση κάθε πτυχής της συνολικής απόδοσης της μοτοσυκλέτας ξεχωριστά και σε βάθος. Έτσι κατέληξαν στον συμπέρασμα ότι με αυτή τη διάταξη μπορούν να επωφεληθούν από τις διαφορές που βρήκαν σε σχέση με τον εν σειρά 4κύλινδρο -όπως είπαμε ακόμη περισσότερο με την αλλαγή των κανονισμών το 2027.

Κάνοντας κάτι ασυνήθιστο, να βάλει δηλαδή μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο της εξέλιξής της να αγωνίζεται απέναντι σε άλλες που βρίσκονται στο απόγειό τους η Yamaha επιτάχυνε σημαντικά τη διαδικασία εξέλιξης με τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων απευθείας από το πεδίο μάχης και το 2026 αναμένει να ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό της όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ετικέτες

MotoGP 2026: Marc Marquez: “Εγώ έχω μείνει πίσω, όχι η μοτοσυκλέτα”

Αναλαμβάνει την ευθύνη ο Ισπανός για το δύσκολο Σαββατοκύριακο της Ducati
Marc Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/3/2026

Ο εν ενεργεία πρωταθλητής MotoGP, Marc Marquez, εμφανίστηκε απογοητευμένος μετά την πέμπτη θέση στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Circuit of the Americas, αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη για την απόδοσή του και ξεκαθαρίζοντας πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην GP26 της Ducati.

Παρά το γεγονός ότι η πίστα του Austin υπήρξε για χρόνια “κάστρο” του, με επτά νίκες στο ενεργητικό του, ο Ισπανός δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο περίπλοκη μετά την ποινή long-lap που δέχθηκε για τη σύγκρουση με τον Fabio Di Giannantonio στον αγώνα Sprint, που έριξε τον Ιταλό και επηρέασε καθοριστικά την εξέλιξη του κυρίως αγώνα.

Στον αγώνα της Κυριακής, ο Marquez έχασε πολύτιμο χρόνο στα πρώτα στάδια, εμπλεκόμενος σε μάχες με τον Di Giannantonio και τον Joan Mir για τις θέσεις 4 έως 6. Μετά την εκτέλεση της ποινής του βρέθηκε εκτός δεκάδας, καταφέρνοντας τελικά να ανακάμψει μέχρι την πέμπτη θέση, χωρίς όμως να απειλήσει για το βάθρο.

Marc Marquez

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ακόμη και χωρίς την ποινή, η νίκη δεν ήταν εφικτή: "Για βάθρο, ναι. Για νίκη, όχι. Πληρώσαμε το λάθος του Σαββάτου και κάναμε το μέγιστο δυνατό".

Την ίδια στιγμή, η Aprilia έχει αναδειχθεί ως κυρίαρχη δύναμη, με τον Marco Bezzecchi να κατακτά τη νίκη και στα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν. Αντίθετα, η Ducati, που μέχρι πέρσι κυριαρχούσε, δείχνει να χάνει έδαφος έχοντας σπάσει το εντυπωσιακό σερί 88 συνεχόμενων βάθρων που κρατούσε από το 2021. 

Ωστόσο ο Marquez δεν αναζήτησε δικαιολογίες στη μοτοσυκλέτα: "Εγώ είμαι αυτός που έχει μείνει πίσω, όχι η μοτοσυκλέτα. Στους πρώτους γύρους, με καινούρια ελαστικά, η μοτοσυκλέτα γίνεται πιο επιθετική και δεν μπορώ να την οδηγήσω όπως θέλω αυτή τη στιγμή".

Όπως εξήγησε, το βασικό του πρόβλημα εντοπίζεται στα πρώτα στάδια του αγώνα, όπου δεν αισθάνεται άνετα στη σέλα και δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. "Δεν νιώθω φυσικά πάνω στη μοτοσυκλέτα. Προσαρμόζομαι σε μια θέση που δεν είναι η φυσική μου. Παραμένω γρήγορος, αλλά δεν μπορώ να κάνω τη διαφορά."

Marc Marquez

Η αναβολή του GP του Κατάρ δημιουργεί ένα απρόσμενο κενό στο πρόγραμμα, με τον επόμενο αγώνα να είναι το GP Ισπανίας στη Circuito de Jerez στις 25-26 Απριλίου. Εκεί θα ακολουθήσουν και επίσημα τεστ, δίνοντας την ευκαιρία σε αναβάτες και ομάδες να δουλέψουν πάνω στις αδυναμίες τους.

Ο Marquez είναι ξεκάθαρος για το πού πρέπει να εστιάσει: "Στη Jerez θέλω να κάνω βήμα μπροστά, περισσότερο εγώ παρά η μοτοσυκλέτα. Πρέπει να καταλάβω πώς να βελτιώσω τους πρώτους γύρους".

Η συνέχεια της σεζόν αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο Ισπανός αναζητά την επιστροφή του στις κορυφαίες θέσεις και το πρώτο του βάθρο για το 2026.