Ο Fenati στην MV Agusta

Ο αναβάτης της εταιρείας για την Moto2
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/8/2018

Η MV Agusta σε συνεργασία με την Forward Team που αποτελούν την ομάδα της Moto2, MV Agusta Corse Forward Team, έκλεισαν τη συμφωνία με τον Romano Fenati. Μετά από 42 χρόνια απουσίας από τη παγκόσμια σκηνή των αγώνων GP, η MV Agusta επιστρέφει με την F2 για να λάβει μέρος στη Moto2. Ο 22χρονος αναβάτης δεν αποτελεί νέο όνομα στους αγώνες, παρά το νεαρό της ηλικίας του, καθώς η ενασχόλησή του με τους αγώνες ξεκίνησε από πολύ νωρίς σε ηλικία τεσσάρων ετών. Το 2010 και 2011 έλαβε μέρος στο ιταλικό πρωτάθλημα όπου τη δεύτερη σεζόν τερμάτισε δεύτερος. Την επόμενη χρονιά έκανε το ντεμπούτο του στη Moto3, παραμένοντας στη κατηγορία μέχρι το 2017, όπου μέχρι τότε σημείωσε στους 108 αγώνες 10 νίκες και 23 βάθρα, ενώ τη τελευταία χρονιά έλαβε τη δεύτερη θέση στη γενική βαθμολογία. Φέτος μεταφέρθηκε στη Moto2, όπου από του χρόνου θα αγωνίζεται για το έμβλημα της ιταλικής φίρμας από το Ascoli Piceno.

Σε δηλώσεις του ο Romano ανέφερε: “Είμαι πολύ χαρούμενος και τιμημένος που θα λάβω μέρος σε αυτό το project και που θα είμαι μέλος μιας συνεκτικής και ικανής ομάδας όπως η είναι Forward Racing Team. Το να οδηγώ την F2 αποτελεί για μένα πηγή περηφάνειας και θα είναι μια σημαντική ευθύνη, έτσι θα συμβάλλω στο μέγιστο και με την εμπειρία μου θα πετύχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα.”

Ο ιδιοκτήτης της ομάδας Giovanni Cuzari με τη σειρά του δήλωσε: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος που έχουμε μαζί μας για ένα τόσο φιλόδοξο και σημαντικό project, έναν αναβάτη όπως το βεληνεκές του Romano Fenati. Είμαι σίγουρος ότι αυτός είναι –όπως και εμείς- πεινασμένος για καλά αποτελέσματα”

Ετικέτες

Casey Stoner-MotoGP: Αντίθετος με τα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα

Επέμβαση για λόγους ασφάλειας και όχι απόδοσης θέλει ο Stoner - Περισσότερη έμφαση στο ταλέντο του αναβάτη
Stoner on electronics
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/9/2025

Ο δις πρωταθλητής του MotoGP καλεί σε περιορισμό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, προτείνοντας ένα σύστημα που θα αφήνει τον έλεγχο στον αναβάτη – μέχρι να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος

Ο Stoner, που αποσύρθηκε στο τέλος του 2012, παραμένει σφοδρός επικριτής της υπερβολικής τεχνολογικής παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων στις σύγχρονες αγωνιστικές πρωτότυπες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.

"Πρέπει να σταματήσουμε να προσθέτουμε όλα αυτά τα βοηθήματα που κάνουν εύκολη την έξοδο από τις στροφές. Το anti-wheelie δεν είναι ζήτημα ασφάλειας, είναι ζήτημα ευκολίας", τόνισε ο Αυστραλός από το Red Bull Ring.

"Η ολίσθηση στο πίσω μέρος, ναι, είναι ζήτημα ασφάλειας μέχρι ένα σημείο, κάτι που κάποτε ρυθμίζαμε στο 20% ολίσθηση. Μέχρι εκεί να μην υπάρχει καμία ηλεκτρονική παρέμβαση και μετά να μπαίνει το σύστημα για λόγους ασφαλείας."

Η Michelin έχει εκτιμήσει ότι το βέλτιστο ποσοστό σπινιαρίσματος για μέγιστη πρόσφυση είναι γύρω στο 15%. Ο Stoner, βάζοντας το όριο στο 20%, ζητάει τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν μόνο όταν ο αναβάτης ξεπερνά τη "ζώνη απόδοσης".

Κριτική στο νέο σύστημα Stability Control

Με την εισαγωγή του νέου Stability (ή Slide) Control στην ενιαία ECU, ο Stoner φοβάται ότι ανοίγει ο δρόμος για επιπλέον απώλεια ελέγχου από τον αναβάτη.

"Έχουμε σχεδόν 300 ίππους, αλλά μπορείς να ανοίγεις το γκάζι και να μη συμβαίνει τίποτα. Οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου οδηγούν τις πιο εύκολες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Δεν υπάρχει πλέον έλεγχος στο πόσο θα γλιστρήσεις", είπε χαρακτηριστικά.

"Θέλω να βλέπω αυτές τις απίστευτες λήψεις σε αργή κίνηση, να φαίνεται ο έλεγχος, το slide, το λάστιχο να παραμορφώνεται, ο αναβάτης να κρατάει τον μπροστά τροχό στην άσφαλτο. Όχι να πατάει κουμπιά."

Stoner on electronics

Ο Marc Márquez συμφωνεί

Ο Marc Márquez, με τον οποίο ο Stoner συζήτησε για το νέο σύστημα στην Αυστρία, συμμερίζεται τις ανησυχίες του. "Όσο περισσότερα συστήματα βάζουμε, τόσο λιγότερη διαφορά μπορεί να κάνει ο αναβάτης. Το δοκίμασα και είναι απλά πιο εύκολο να οδηγήσεις", δήλωσε ο Ισπανός.

Το μέλλον και οι κανονισμοί του 2027

Παρά τις αλλαγές που έρχονται το 2027 – κατάργηση ride height devices, μείωση κυβισμού στα 850cc και περιορισμός αεροδυναμικών βοηθημάτων, ο Stoner παραμένει σκεπτικός: "Αν συνεχίσουμε έτσι, θα καταλήξουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη που έκανε η Formula 1", προειδοποίησε και επισήμανε πως η δεξιοτεχνία του αναβάτη πρέπει να παραμείνει το κυρίαρχο στοιχείο του MotoGP: "Αυτοί οι αναβάτες είναι απίστευτα ταλαντούχοι και πρέπει να τους επιτρέψουμε να το δείχνουν."