Ο πρώτος γιατρός των MotoGP διαφωνεί με όσα έγιναν στον Marquez

Υπήρξε ο γιατρός που ίδρυσε την Clinica Mobile
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/8/2020

Οι φίλαθλοι του MotoGP, κυρίως οι παλαιότεροι, έχουν ακούσει το όνομα του Dr.Costa από το γεγονός πως χάρισε ένα πόδι στον Doohan. Υπέγραψε ένα σωρό χαρτιά, βρήκε χορηγία για ένα αεροσκάφος και πήρε τον Doohan από ένα νοσοκομείο της Ολλανδίας που ετοιμαζόντουσαν να του ακρωτηριάσουν, ό,τι είχε απομείνει από το δεξί πόδι. Ο Dr.Costa έκανε κάτι που γινόταν σπάνια, έραψε τα δύο πόδια του Doohan μαζί για να αποσυμφορήσει το χειρουργημένο και τον τοποθέτησε σε ειδικό θάλαμο για θεραπεία με υπερβαρικό οξυγόνο. Ο Doohan δεν θα ήταν ποτέ ξανά ο ίδιος άνθρωπος, αλλά χάρη στον Dr.Costa είχε ένα λειτουργικό πόδι και μπορούσε να περπατήσει.

Αντίστροφα όμως βοήθησε και εκείνος τον Dr.Costa καθώς η τεράστια επιτυχία του γιατρού ξεφεύγει επικοινωνιακά για πρώτη φορά από τον μικρό κύκλο των αναβατών που επί δεκαπέντε χρόνια ήξεραν τι θαύματα κάνει, και στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο Dr. Costa είναι ο πιο γνωστός αθλίατρος που υπάρχει, ακόμη και για όσους δεν παρακολουθούν MotoGP. Εξαιτίας εκείνης της πολύ-προβεβλημένης επιτυχίας, ο Dr. Costa κατάφερε να κερδίσει ορισμένα κεκτημένα για όλους τους γιατρούς των MotoGP και όταν αποσύρθηκε τον αντικατέστησε ο Dr. Xavier Mir.

Μπορείτε να διαβάσετε πολύ περισσότερα σε αυτό εδώ το αφιέρωμα, για την πολύ ενδιαφέρουσα πορεία της Clinica Mobile, του τραυματισμού του Mick Doohan και τους λόγους που οι αναβάτες των MotoGP μπορούν να χειρουργηθούν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο με τον Dr.Mir να δίνει εντολές, ακόμη κι όταν οι γιατροί εκεί δεν έχουν ξανά ακούσει ποτέ για τον Dr. Mir, τον άνθρωπο που ανέλαβε μετά την συνταξιοδότηση του Dr. Costa.

Ο Marc Marquez φέτος χάνει την σεζόν μετά τον τραυματισμό του στον πρώτο αγώνα, την προσπάθειά του να επιστρέψει μετά από λίγες ημέρες και το γεγονός πως αναγκάστηκε να κάνει δεύτερο χειρουργείο, χάνοντας τελικά την σεζόν. Σε συνέντευξή του ο Dr. Costa εκφράζει ένα μεγάλο παράπονο κι έπειτα την αντίθεσή του με την μέθοδο αποκατάστασης. Ο Dr. Costa ήθελε να τον είχαν συμβουλευτεί -τουλάχιστον με ένα τηλέφωνο- πριν το πρώτο χειρουργείο.

Ο Mick Doohan και τα κεκτημένα των γιατρών στα MotoGP

Αυτό τώρα μπορεί να φανεί κάπως περίεργο, καθώς μιλάμε για έναν συνταξιούχο πλέον γιατρό που εδώ και πολλά χρόνια έχει εγκαταλείψει την ενασχόληση με τους αγώνες και τα MotoGP. Η περίπτωση του Marquez όμως είναι ξεχωριστή για τον Dr.Costa, καθώς έχει εκδώσει βιβλίο για τον Marquez με όλα όσα έχουν ζήσει μαζί στα MotoGP έχοντας γίνει ο γιατρός του από πολύ μικρή ηλικία. Ο Dr. Costa γράφει πάντα ποιητικά, αναλύοντας την καθημερινότητά του στα paddock και έχει να πει ορισμένες υπέροχες ιστορίες για τον Marc Marquez. Δεν είναι ο μοναδικός αναβάτης για τον οποίο έχει γράψει ο Dr. Costa, αλλά σίγουρα έχει την τιμητική του και ένα βιβλίο αφιερωμένο στον ίδιο… Να γιατί περίμενε τουλάχιστον ένα τηλέφωνο και με την ευκολία έκφρασης που απολαμβάνουν όλοι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι, δεν δίστασε να το πει και ξεκάθαρα.

Από εκεί και πέρα ο Dr. Costa εξηγεί πως η πλάκα είναι μία καλή λύση για έναν οποιονδήποτε άνθρωπο που κάνει δουλειά γραφείου ή οποιαδήποτε δουλειά δεν καταπονεί τα χέρια σε υπερβολικό βαθμό. Σε έναν αθλητή που μαζεύει πολλά G στο φρενάρισμα, δεν βάζεις πλάκα. Με αυτή την λύση το περιοστέο θέλει πολύ καιρό να αποκατασταθεί και ρισκάρεις να συναντήσεις άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα ο κίνδυνος φλεγμονής είναι μεγαλύτερος. Στους αθλητές είναι προτιμότερο να βάλεις ένα καρφί. Από την άλλη όμως ο ίδιος ο Dr. Costa αναγνώρισε πως ο Marquez είναι ιδιαίτερη περίπτωση γιατί έχει και τον τραυματισμένο ώμο. Αν βάλεις καρφί μεταφέρεις περισσότερες δυνάμεις στο ήδη χειρουργημένο σημείο. Μπορεί αυτός να είναι ο λόγος που επέλεξαν οι γιατροί του Marquez την πλάκα.

Η πιο σημαντική φράση του Dr. Costa είναι η εξής: «Αν σκοπός σου είναι να πετύχεις μία συγκεκριμένη προθεσμία, τότε πρέπει να είσαι έτοιμος να πάρεις ένα μεγάλο ρίσκο. Δείτε τι έκανα εγώ στον Mick Doohan. Με το καρφί μπορεί ο Marquez να έτρεχε ακόμη και στην Jerez και να ήταν σε θέση να κερδίσει στην Τσεχία».

Ο ίδιος ο Marquez, μετά την ανακοίνωση της Honda πως χάνει ουσιαστικά την σεζόν, είπε πως δεν έκανε ποτέ «του κεφαλιού του», αλλά πήγε με βάση όλα όσα του είπαν οι γιατροί. Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και τώρα. Του συνέστησαν να κάτσει για δύο έως και τρεις μήνες, κι αυτό ακριβώς θα κάνει…

 

 
Ετικέτες

MotoGP: Fabio Quartararo - "Προτιμώ να μην να ξεκινώ από την pole position”

“Σου δίνει ελπίδα, αλλά μηδενική δυναμική"
MotoGP Quartararo on poles
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

14/7/2025

Ο Fabio Quartararo κατακρίνει την έλλειψη ρυθμού της Yamaha στους αγώνες, μετά την τέταρτη θέση του στο Γερμανικό MotoGP, σχεδόν 19 δευτερόλεπτα πίσω από τον Marc Marquez και 10 από το βάθρο.

Παρά το γεγονός ότι τερμάτισε ως ο ταχύτερος μη-Ducati αναβάτης στο Sachsenring, ο Fabio Quartararo αποχώρησε απογοητευμένος λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων της Yamaha στον αγωνιστικό ρυθμό, αμφισβητώντας ακόμα και τη χρησιμότητα των καλών κατατακτήριων.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021, που ξεκίνησε από την έκτη θέση στο grid, βρισκόταν ένατος στους πρώτους γύρους και για άλλη μια φορά δυσκολεύτηκε στις προσπεράσεις.

Περνώντας μεγάλο μέρος του αγώνα στην έβδομη θέση, ο αναβάτης της Monster Yamaha κατάφερε να κερδίσει τρεις θέσεις χάρη στις πτώσεις των Fabio di Giannantonio, Johann Zarco και Marco Bezzecchi, τερματίζοντας τέταρτος.

Ήταν το καλύτερο αποτέλεσμά του σε Κυριακάτικο αγώνα από τη δεύτερη θέση στο Jerez.

Όμως ο Quartararo δεν έμεινε ικανοποιημένος, καθώς τερμάτισε 18.738 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Marc Marquez και πάνω από 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον τρίτο Francesco Bagnaia.

"Δεν είμαι χαρούμενος γιατί είμαστε υπερβολικά αργοί. Το αίσθηση της μοτοσυκλέτα δεν είναι καλή. Τερματίσαμε πάνω από 18 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, κάτι που δεν είναι ο στόχος μας, αλλά τερματίσαμε και 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Pecco [Bagnaia]. Είμαστε αργοί και πρέπει να καταλάβουμε γιατί δυσκολευόμαστε τόσο στους αγώνες." δήλωσε ο Fabio Quartararo.

Το Sachsenring έχει υπάρξει ευνοική πίστα για τον Quartararo στο παρελθόν, με την τελευταία νίκη του ίδιου και της Yamaha στο MotoGP να έρχεται εκεί το 2022.

Όμως φέτος, παρότι ο χρόνος του Marquez ήταν 2.8s πιο αργός από του Bagnaia πέρσι, ο Quartararo ήταν κατά 4.3s πιο αργός από τον περσινό του τερματισμό στην 11η θέση, υπό τις δύσκολες συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και ανέμου.

Η Yamaha έχει δείξει καλά δείγματα στις κατατακτήριες το 2025, με τον Quartararo να έχει εξασφαλίσει τέσσερις pole positions. Όμως, ο ίδιος παραδέχεται πως αυτές οι επιδόσεις έχουν χάσει την αξία τους χωρίς ανταγωνιστικό ρυθμό στον αγώνα.

Εκτός από το Jerez, η άλλη ξεχωριστή Κυριακή ήταν το βρετανικό  Grand Prix, όπου ο Quartararo έχασε πιθανή νίκη λόγω αποτυχίας στο σύστημα ρύθμισης ύψους της ανάρτησης.

Σχολιάζοντας τις απαιτητικές συνθήκες του αγώνα, πρόσθεσε:
"Υπήρχε ένας αγώνας παρόμοιος στο Jerez το 2020.
Ήταν δύσκολες συνθήκες, ειδικά στη Στροφή 1, με τον άνεμο να φυσάει από πίσω.
Δεν ήταν ο πιο εύκολος αγώνας."

Το MotoGP μεταφέρεται τώρα απευθείας στο Brno, για τον τελευταίο αγώνα πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, με τον Quartararo να βρίσκεται στη δέκατη θέση του πρωταθλήματος.