Ο πρώτος γιατρός των MotoGP διαφωνεί με όσα έγιναν στον Marquez

Υπήρξε ο γιατρός που ίδρυσε την Clinica Mobile
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/8/2020

Οι φίλαθλοι του MotoGP, κυρίως οι παλαιότεροι, έχουν ακούσει το όνομα του Dr.Costa από το γεγονός πως χάρισε ένα πόδι στον Doohan. Υπέγραψε ένα σωρό χαρτιά, βρήκε χορηγία για ένα αεροσκάφος και πήρε τον Doohan από ένα νοσοκομείο της Ολλανδίας που ετοιμαζόντουσαν να του ακρωτηριάσουν, ό,τι είχε απομείνει από το δεξί πόδι. Ο Dr.Costa έκανε κάτι που γινόταν σπάνια, έραψε τα δύο πόδια του Doohan μαζί για να αποσυμφορήσει το χειρουργημένο και τον τοποθέτησε σε ειδικό θάλαμο για θεραπεία με υπερβαρικό οξυγόνο. Ο Doohan δεν θα ήταν ποτέ ξανά ο ίδιος άνθρωπος, αλλά χάρη στον Dr.Costa είχε ένα λειτουργικό πόδι και μπορούσε να περπατήσει.

Αντίστροφα όμως βοήθησε και εκείνος τον Dr.Costa καθώς η τεράστια επιτυχία του γιατρού ξεφεύγει επικοινωνιακά για πρώτη φορά από τον μικρό κύκλο των αναβατών που επί δεκαπέντε χρόνια ήξεραν τι θαύματα κάνει, και στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο Dr. Costa είναι ο πιο γνωστός αθλίατρος που υπάρχει, ακόμη και για όσους δεν παρακολουθούν MotoGP. Εξαιτίας εκείνης της πολύ-προβεβλημένης επιτυχίας, ο Dr. Costa κατάφερε να κερδίσει ορισμένα κεκτημένα για όλους τους γιατρούς των MotoGP και όταν αποσύρθηκε τον αντικατέστησε ο Dr. Xavier Mir.

Μπορείτε να διαβάσετε πολύ περισσότερα σε αυτό εδώ το αφιέρωμα, για την πολύ ενδιαφέρουσα πορεία της Clinica Mobile, του τραυματισμού του Mick Doohan και τους λόγους που οι αναβάτες των MotoGP μπορούν να χειρουργηθούν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο με τον Dr.Mir να δίνει εντολές, ακόμη κι όταν οι γιατροί εκεί δεν έχουν ξανά ακούσει ποτέ για τον Dr. Mir, τον άνθρωπο που ανέλαβε μετά την συνταξιοδότηση του Dr. Costa.

Ο Marc Marquez φέτος χάνει την σεζόν μετά τον τραυματισμό του στον πρώτο αγώνα, την προσπάθειά του να επιστρέψει μετά από λίγες ημέρες και το γεγονός πως αναγκάστηκε να κάνει δεύτερο χειρουργείο, χάνοντας τελικά την σεζόν. Σε συνέντευξή του ο Dr. Costa εκφράζει ένα μεγάλο παράπονο κι έπειτα την αντίθεσή του με την μέθοδο αποκατάστασης. Ο Dr. Costa ήθελε να τον είχαν συμβουλευτεί -τουλάχιστον με ένα τηλέφωνο- πριν το πρώτο χειρουργείο.

Ο Mick Doohan και τα κεκτημένα των γιατρών στα MotoGP

Αυτό τώρα μπορεί να φανεί κάπως περίεργο, καθώς μιλάμε για έναν συνταξιούχο πλέον γιατρό που εδώ και πολλά χρόνια έχει εγκαταλείψει την ενασχόληση με τους αγώνες και τα MotoGP. Η περίπτωση του Marquez όμως είναι ξεχωριστή για τον Dr.Costa, καθώς έχει εκδώσει βιβλίο για τον Marquez με όλα όσα έχουν ζήσει μαζί στα MotoGP έχοντας γίνει ο γιατρός του από πολύ μικρή ηλικία. Ο Dr. Costa γράφει πάντα ποιητικά, αναλύοντας την καθημερινότητά του στα paddock και έχει να πει ορισμένες υπέροχες ιστορίες για τον Marc Marquez. Δεν είναι ο μοναδικός αναβάτης για τον οποίο έχει γράψει ο Dr. Costa, αλλά σίγουρα έχει την τιμητική του και ένα βιβλίο αφιερωμένο στον ίδιο… Να γιατί περίμενε τουλάχιστον ένα τηλέφωνο και με την ευκολία έκφρασης που απολαμβάνουν όλοι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι, δεν δίστασε να το πει και ξεκάθαρα.

Από εκεί και πέρα ο Dr. Costa εξηγεί πως η πλάκα είναι μία καλή λύση για έναν οποιονδήποτε άνθρωπο που κάνει δουλειά γραφείου ή οποιαδήποτε δουλειά δεν καταπονεί τα χέρια σε υπερβολικό βαθμό. Σε έναν αθλητή που μαζεύει πολλά G στο φρενάρισμα, δεν βάζεις πλάκα. Με αυτή την λύση το περιοστέο θέλει πολύ καιρό να αποκατασταθεί και ρισκάρεις να συναντήσεις άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα ο κίνδυνος φλεγμονής είναι μεγαλύτερος. Στους αθλητές είναι προτιμότερο να βάλεις ένα καρφί. Από την άλλη όμως ο ίδιος ο Dr. Costa αναγνώρισε πως ο Marquez είναι ιδιαίτερη περίπτωση γιατί έχει και τον τραυματισμένο ώμο. Αν βάλεις καρφί μεταφέρεις περισσότερες δυνάμεις στο ήδη χειρουργημένο σημείο. Μπορεί αυτός να είναι ο λόγος που επέλεξαν οι γιατροί του Marquez την πλάκα.

Η πιο σημαντική φράση του Dr. Costa είναι η εξής: «Αν σκοπός σου είναι να πετύχεις μία συγκεκριμένη προθεσμία, τότε πρέπει να είσαι έτοιμος να πάρεις ένα μεγάλο ρίσκο. Δείτε τι έκανα εγώ στον Mick Doohan. Με το καρφί μπορεί ο Marquez να έτρεχε ακόμη και στην Jerez και να ήταν σε θέση να κερδίσει στην Τσεχία».

Ο ίδιος ο Marquez, μετά την ανακοίνωση της Honda πως χάνει ουσιαστικά την σεζόν, είπε πως δεν έκανε ποτέ «του κεφαλιού του», αλλά πήγε με βάση όλα όσα του είπαν οι γιατροί. Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και τώρα. Του συνέστησαν να κάτσει για δύο έως και τρεις μήνες, κι αυτό ακριβώς θα κάνει…

 

 
Ετικέτες

Alex Marquez-MotoGP: "Ο τραυματισμός με βοήθησε να μην πέσω" - Απίστευτη δήλωση από τον Ισπανό!

"Ήμουν σαν επιβάτης στο Γερμανικό Grand Prix”
MotoGP Alex Marquez Surprised
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

14/7/2025

Ο τραυματισμένος Alex Marquez μιλά για την απροσδόκητη κατακτηση της δεύτερης θέσης πίσω από τον αδερφό του, Marc, σε έναν αγώνα MotoGP γεμάτο πτώσεις στο Sachsenring της Γερμανίας

Παρά το πρόσφατο κάταγμα στο χέρι, ο Alex Marquez διατήρησε την ψυχραιμία του και εκμεταλλεύτηκε τα λάθη των άλλων για να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στο Γερμανικό GP, μια θέση που όπως φαίνεται, ούτε ο ίδιος περίμενε.

Μετά τον αγώνα, αστειεύτηκε λέγοντας πως ο τραυματισμός του ίσως και να τον έσωσε από μια πτώση, "Νομίζω πως ο τραυματισμός με βοήθησε να μην πέσω, ειλικρινά, ήμασταν τυχεροί. Δύο αναβάτες μπροστά έπεσαν. Ρεαλιστικά ήμασταν για τέταρτη θέση, ίσως να παλεύαμε για το βάθρο με τον Bez(zechi)."

Ξεκινώντας από την πέμπτη θέση της εκκίνησης, ο Alex γρήγορα βρέθηκε στην τέταρτη, κρατώντας πίσω του τον Francesco Bagnaia.

Ωστόσο, όταν ο Fabio di Giannantonio και στη συνέχεια ο Marco Bezzecchi έκαναν τραγικό λάθος και έπεσαν στην πρώτη στροφή ενώ βρίσκονταν δεύτεροι, ο Alex ανέβηκε στη δεύτερη θέση — την οποία κράτησε με διαφορά μόλις 0.7 δευτερόλεπτα από τον Bagnaia.

"Δεν το περίμενα να είμαι στο βάθρο, ειδικά γιατί δεν ένιωθα καλά, ήμουν πολύ σφιγμένος. Δεν είχα την πρόσφυση για να στρίψω τη μοτοσυκλέτα. Ήμουν σαν επιβάτης! Άλλη μια αριστερή στροφή και απλά την ακολουθούσα…"

MotoGP Alex Marquez Surprised

Ο Alex ήταν ένας από τους μόλις δέκα αναβάτες που κατάφεραν να τερματίσουν τον αγώνα, ενώ οκτώ άλλοι έπεσαν.

"Όταν είδα το αποτέλεσμα, μόνο 10 αναβάτες στον τερματισμό, είπα ουάου, σήμερα ήταν δύσκολα. Ήρθα εδώ για να μη χάσω πολλούς βαθμούς από τον Pecco και τον Marc. Έχασα αρκετούς από τον Marc, αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο, ειδικά εδώ στο Sachsenring."

Ενώ ο Marc προηγείται στο πρωτάθλημα με διαφορά 83 βαθμών, ο Alex αύξησε το προβάδισμά του έναντι του Bagnaia στους 64 βαθμούς ενόψει του επόμενου γύρου στο Brno της Τσεχίας.

"Θα δούμε πώς θα αναρρώσω μέχρι το Brno, γιατί απομένουν μόνο τρεις ημέρες. Θα προσπαθήσω για το καλύτερο. Όλη η δουλειά που έκανα στο σπίτι με τους φυσιοθεραπευτές απέδωσε, και αυτό είναι ωραίο. Αυτά τα δύο σαββατοκύριακα πρέπει απλά να επιβιώσω. Το πρώτο, το επιβιώσαμε με καλή διάθεση."

Το Brno ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στον Marquez, καθώς εκεί είχε κερδίσει το 2019 στον δρόμο για τον τίτλο του Moto2.

Με περισσότερες δεξιές στροφές σε σχέση με το Sachsenring, ο 29χρονος ελπίζει να νιώσει πιο δυνατός, παρά τον τραυματισμό στο χέρι του.

"Λατρεύω το Brno, κέρδισα εκεί το 2019. Από την πρώτη μου χρονιά εκεί ήμουν γρήγορος. Ελπίζω στο Brno να είναι καλύτερα με τις περισσότερες δεξιές στροφές. Αλλά με τις εναλλαγές κατεύθυνσης, ίσως δυσκολευτώ."