Πάλι έβγαλε τον ώμο του ο Marc Marquez

Κι αυτή τη φορά τον “καλό” του
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/11/2019

Έχει φάει πολλά τουμπίδια έως τώρα ο Marc Marquez, αλλά κανένα δεν του έχει κοστίσει σε αγωνιστικό επίπεδο και ο τρόπος που προσπαθεί να τα σώσει ανήκει στην κατηγορία “μα τι κάνει ο τύπος!”. Οι φίλοι του θα πουν πως πλαγιάζει τόσο πολύ τη μοτοσυκλέτα, που όταν πέφτει απλώς σέρνεται στην άσφαλτο. Όσοι πάλι δεν τον συμπαθούν θα πουν ότι απλώς είναι υπερβολικά τυχερός. Η αλήθεια βέβαια είναι κάπου στη μέση, διότι πέρα από τα κλασικά συρσίματα διαρκείας, έχει φάει και κάτι διαστημικές κωλοτούμπες που εύκολα θα μπορούσαν να τον έχουν στείλει για αρκετό καιρό εκτός δράσης, όπως συνέβη στον Lorenzo ή ακόμα και στον πιτσιρικά Joan Mir, που μόνο από το δυνατό τράνταγμα έσφιξαν οι πνεύμονές του και έχασε δύο αγώνες στη σειρά γιατί δεν μπορούσε να αναπνεύσει. Τώρα στα δεύτερα επίσημα δοκιμαστικά που γίνονται στην Jerez, ο Marc Marquez είχε μια ακόμα πτώση, η οποία φαινομενικά δεν ανησύχησε κανέναν. Ήταν στην τελευταία στροφή της πίστας, που είναι μία από τις πιο αργές και όπως ο ίδιος ο Marquez είπε, εκείνη τη στιγμή δεν πήγαινε γρήγορα. Μάλιστα όσο σερνόταν στην άσφαλτο ήταν όλα υπό έλεγχο (αν μπορούμε να πούμε κάτι τέτοια για μια πτώση… αλλά στην περίπτωση του Marquez όλες σχεδόν οι πτώσεις του μοιάζουν υπό έλεγχο!) έως τη στιγμή που μπήκε στην αμμοπαγίδα. Εκεί ο ώμος του (ο καλός ο δεξής και όχι ο αριστερός ο εγχειρισμένος) μάγκωσε στο αφράτο αμμοχάλικο και σύμφωνα με τον ίδιο έπαθε μερική αποκόλληση. Κάπως έτσι βρέθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας για εξετάσεις, καθώς ο πόνος ήταν αφόρητος. Ήταν δικό μου το λάθος. Πήρα ανοιχτή γραμμή και οι στροφές Κ5,Κ9 και Κ13 είχαν ακόμα κάποιες κηλίδες με νερό από τη βροχή έξω από τη αγωνιστική γραμμή. Πάτησα πάνω σε μια τέτοια κηλίδα και έχασα το μπροστινό. Ήταν με χαμηλή ταχύτητα, αλλά έφτασα στην ατμοπαγίδα με ακατάλληλη στάση σώματος. Νομίζω ότι είχα αποκόλληση – όχι ολική – αλλά κάποια μικρή αποκόλληση στον ώμο. Τον καλό μου ώμο και ήταν πολύ οδυνηρό”.

Μετά την επίσκεψη στο ιατρικό κέντρο, ο Marquez επέστρεψε στη πίστα, γιατί αυτό το τεστ είναι άκρως σημαντικό για την Honda. Οι τρεις αναβάτες του HRC (Αφοί Marquez και Cal Crutchlow) έχουν τον ίδιο κινητήρα, που είναι στο πρώτο στάδιο εξέλιξης για το 2020. Όμως όλοι τους έχουν διαφορετικά πλαίσια! Προφανώς και το HRC έχει καταλάβει πως τα τρία τελευταία χρόνια μόνο  Marc Marcquez μπορεί να κερδίζει σε όλες τις πίστες αγώνες με τη μοτοσυκλέτα τους. “Εγώ έχω να δοκιμάσω δύο εντελώς διαφορετικά πλαίσια. Και τα δύο έχουν μεγάλες διαφορές, με κάποια πολύ καλά σημεία και κάποια πολύ κακά σημεία. Είναι δύο εντελώς διαφορετικές κατευθύνσεις και είναι πολύ σημαντικό να αποφασίσουμε ποια θα ακολουθήσουμε. Εδώ στη Jerez το πλαίσιο παίζει μεγάλο ρόλο και λόγω της δροσιάς το κράτημα είναι πολύ υψηλό αυτή την εποχή. Γι΄αυτό και τα Yamaha και τα Suzuki δουλεύουν τόσο καλά. Μετά την πτώση δεν ασχολήθηκα με τους χρόνους, αλλά επικεντρώθηκα στη δοκιμή των νέων εξαρτημάτων”. Την ίδια στιγμή, στο διπλανό box ο αδερφός του ο Alex είχε πολύ καλύτερη πρώτη ημέρα από εκείνη στη Valencia. Όχι μόνο δεν έπεσε, αλλά πλησίασε στο 1,2’’ τον χρόνο του Marc. Δυστυχώς για τον Alex, σε αυτές τις δοκιμές θα πρέπει να βρει μόνος τους τα χούγια της RCV213, καθώς δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου να ασχοληθεί μαζί του ο Marc. Βέβαια χαριτολογώντας ο Marc είπε πως πρέπει να συνεχίσει να τα δίνει όλα, διότι ποτέ δεν ξέρεις τί μπορεί να κάνει ο Alex!

KTM: Παρουσίασε τον νέο κινητήρα MotoGP 850 που εξέλιξε ο Pedrosa!

Κρύβει μπόλικη εξέλιξη ο κινητήρας που θα κάνει ντεμπούτο το 2027
2027 KTM 850cc MotoGP engine
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/10/2025

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τα πρώτα βήματα της Red Bull KTM στον κόσμο των MotoGP, μπορεί να μην κατάφεραν να πετύχουν τον αρχικό, πολύ δύσκολο στόχο για κυριαρχία μέσα στην τριετεία - όπως είχαμε πει πως ΔΕΝ θα καταφέρουν- πέτυχαν όμως να φτιάξουν μία πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα και να είναι σε καλύτερη μοίρα από τους δύο Ιάπωνες.

Οι πρώτες δοκιμές στον πάγκο δυναμομέτρησης για το πρωτότυπο κινητήρα 850cc πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της KTM στην Αυστρία, με φόντο τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2027 στα MotoGP.

Οι αγωνιστικές φιλοδοξίες της Red Bull KTM παρουσιάστηκαν στην βάση του κατασκευαστή στο Mattighofen, εκεί όπου η μηχανολογική ομάδα παρακολούθησε την πρώτη καμπύλη ισχύος του νέου κινητήρα μαζί με τον CEO Gottfried Neumeister.

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με καύσιμα 100% μη-ορυκτής προέλευσης, όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί, και ήδη υποβάλλεται σε δοκιμές εξέλιξης για τη νέα εποχή των MotoGP.

Από την πρώτη εμφάνιση της KTM στο πρωτάθλημα το 2016, με wildcard στη Valencia, οι αυστριακοί έχουν γιορτάσει νίκες και βάθρα με έξι διαφορετικούς αναβάτες, τη συνεργασία με την Red Bull KTM Tech3 και κατάφεραν να ανέβουν και στο βάθρο. Τα MotoGP αποτελούν πλέον βασικό πυλώνα του εργοστασιακού αγωνιστικού προγράμματος της KTM, ακόμη και τώρα, που τα έξοδά τους περνούν από το μικροσκόπιο φτάνοντας ένα βήμα πριν την χρεωκοπία.

Ο Pit Beirer, διευθυντής της KTM Motorsports, δήλωσε: "Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορέσαμε να δώσουμε ζωή στο μέλλον των MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Βρισκόμαστε ακριβώς στο χρονοδιάγραμμα ώστε πολύ σύντομα να έχουμε έτοιμη την πλήρη μοτοσυκλέτα. Έχουμε συγκεντρώσει όλη τη γνώση που αποκτήσαμε τα τελευταία χρόνια στα MotoGP σε αυτόν τον κινητήρα και είμαι σίγουρος ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς από το 2027 και μετά. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα πίσω από το εγχείρημα για την τεράστια προσπάθεια."